PDA

View Full Version : Norsk Offroadunion

Tommy
03-24-2007, 23:18
Det er større behov enn noensinne for en union, når vi nå ser at Wolfrad på Rena er en sagablott så viser det bare viktigheten av en slik union.

Norsk Offroad Union var en tanke jeg har hatt i mange år, en union av alle klubbene i Norge, en stor organisasjon som kan være en viktig aktør og en organisasjon som kan presse med stor tyngde i viktige saker.

Norsk terrengbil forbund ble offisielt stiftet for halvannet år siden,men dette har ikke fungert overhodet og skal man klare å få igang en slik union så må noe gjøres nå...
Planen var å innkalle til en skikkelig samling første våren, så høsten så er det blitt helt stille...

Jeg tror at om vi skal få dette igang så må det bli tatt intiativ til et møte der alle som vil er velkomne, et styre må velges av folk som er interresert i å stå i ramma for vår sak....

Hva sier dere...

hlangmo
03-24-2007, 23:30
Synes dette er en veldig god ide, og tror dette er noe som behøves.

Kan ikke garantere at jeg kommer på noe møte, men vil vertfall være med å støtte opp.

Knut G
03-25-2007, 08:27
Helt enig Tommy. Dette blir bare mer og mer viktig. Vi trenger aktører som virkelig kan stå på. Du er jo en god ambassadør, men døgnet har jo bare 24 timer i din verden også...

Kaare
03-25-2007, 12:18
Er tydeligvis dette vi trenger, ja. Men vi trenger tydeligvis også og få dette inn under bilsportforbundet i en eller annen form. Får vi ikke denne type kjøring til å fremstå som motorsport vil vi kun bli sett på som en "bøling miljøsvin" som ikke har annet fore enn å rasere norsk natur.

Tommy
03-25-2007, 21:11
Jeg sitter i NBFs ferdighetsseksjon med ansvar for biltrial og Terreng touring, og er sikker på at vi kan få dette til..

Kaare
03-25-2007, 21:44
Veldig bra! Hold oss oppdatert og si fra når det trengs hjelp!

Tommy
03-25-2007, 21:58
Mulighetene ligger der i dag, men jeg synes det er viktig å blåse liv i Terrengbil forbundet igjen, men det trengs litt nye ildsjeler der...

Kaare
03-25-2007, 22:12
...nå vil jeg stille meg selv i klassen "Nybegynnere", ikke aner jeg hva Terrengbilforbundet er for noe, ikke har jeg peiling på motorsport, ikke er jeg istand til og høre i en telefon eller i en større forsamling. Men ut over det kunne det sikkert gått bra :) Mer info om dette imøteses så tar jeg det derfra...

Zuki
03-26-2007, 11:56
Det MÅ jo finnes muligheter? Bestemor følger med på Formel-1, halve norge følger med på Rally. Andre motorsportsgrener er kanskje ikke så vidt engasjerende, men det er da allment akseptert også med motocross og andre grener. Moralen er at det må da være muligheter for oss også å få en akseptert sport, og dette er nok eneste veien å gå, sammen med å få alle klubber inn i et motorsportforbund.

Muzaki
03-26-2007, 12:01
Jeg så at Bilsportforbundet uttalte at de pr i dag ikke hadde noen grener som trengte ett så stort område. Hva med å få Trophy e.l inn i forbundet? Ett Trophy trenger for litt mer plass.

Jeg savner også ett paraply-forbund der de sitter med kunnskapen, og samler alle små lokale klubber innunder en fane. Ett forbund som er akseptert av staten, og blir brukt som en hørings-instans.