PDA

View Full Version : Hvilken klasse stiler jeg i med orginal Valp?

extremetoy
05-12-2008, 22:35
Endte opp med en 1964 mod Valp jeg.. i standar står d begrensing på hjul dim, men i orginal er det i følge orginal dimensjon! hvilken klasse kan jeg stille i med denne?

supersvein
05-12-2008, 22:41
Om vogna er noenlunde umodifisert så er det dekkdimmensjonen som bestemmer klassen du kan stille i.
...For noen år siden var det flere valper i original, og dem gjorde det godt.
De er også veldig dugende i standard - men i dag er nok både løypene og konkurransen tøffere i den klassen slik at sperrer i begge aksler nok må til for å kjempe helt "der oppe."

extremetoy
05-12-2008, 22:48
Er vel felt vogn jeg har kjøpt..

Et dåli bilde av vogna å Chrome (Gorm) når vi henta den i kveld!

extremetoy
05-12-2008, 22:49
Om vogna er noenlunde umodifisert så er det dekkdimmensjonen som bestemmer klassen du kan stille i.
...For noen år siden var det flere valper i original, og dem gjorde det godt.
De er også veldig dugende i standard - men i dag er nok både løypene og konkurransen tøffere i den klassen slik at sperrer i begge aksler nok må til for å kjempe helt "der oppe."
orginal hjulene står på 8.9 r 16 men jeg d sto!

Geir
05-13-2008, 10:44
monter i veltebur og du skal kunne stille i Orginal klasse.

blir kjekt å se en Valp i biltrial igjen :beer:

supersvein
05-13-2008, 12:05
Javisst - moro med valper i løypa igjen!
Disse bilene er geniale for original-klassen.
...sikkert greit med litt trening for å bli kjent med bilen, men når en har funnet ut av det så bør en kunne utfordre de beste! :smile:

extremetoy
05-13-2008, 20:27
monter i veltebur og du skal kunne stille i Orginal klasse.

blir kjekt å se en Valp i biltrial igjen :beer:Var å testet litt i dag, bilen tar seg overaskende godt fram. Vil orginal stoler bli godkjent i trial? kan jeg bytte hjul?

Tommy
05-13-2008, 20:30
Originale stoler vil ikke bli godkjent... dekk kan byttes men ikke størrelsen...

extremetoy
05-13-2008, 20:32
Originale stoler vil ikke bli godkjent... dekk kan byttes men ikke størrelsen...
i vogn kortet står det 9.8r16 hva nå d må bety.. kan jeg ikke bruke noe 33-35 tommere?

extremetoy
05-13-2008, 21:08
I orginal sier regel verket:
2.1 Dekk
Kun dekk med tilsvarende klassifisering og dimensjon som originaldekkene tillates benyttet.
Dersom original dekkdimensjon ikke lenger er normal handelsvare, tillates bytte til nærliggende dimensjon. Rulleomkrets og bredde kan i slikt tilfelle maksimalt avvike 5% fra originaldekket.

Dvs at jeg kan montere 34"? om jeg kjører i orginal klassen.

I standar sier reglene:
2.1 Dekk
Bytte til dekk av annen type og dimensjon er tillatt. Dekkene skal være klassifisert for bruk på person- eller lastebil og være godkjent for minst 80 km/t. Mønsterskjæring eller bruk av kjetting tillates ikke.
Største tillatte bredde er 320mm, største tillatte diameter er 900mm (målt horisontalt).
For regummierte dekk er største tillatte mønsterdybde 18 mm.
Her har vel jeg større hjul på bilen orginalt en det som tillatels, dvs at jeg må montere på mindre hjul for å få kjørt denne klasssen?

Ove
05-13-2008, 21:27

I Original kan originale seter brukes hvis de har høy rygg .

Men seter beregnet for konkurranse er å anbefale ....

extremetoy
05-13-2008, 21:47
I Original kan originale seter brukes hvis de har høy rygg .

Men seter beregnet for konkurranse er å anbefale ....
Ikke akkurat høy rygg orginalt her nei..

Arne
05-14-2008, 08:01
I orginal sier regel verket:
2.1 Dekk
Kun dekk med tilsvarende klassifisering og dimensjon som originaldekkene tillates benyttet.
Dersom original dekkdimensjon ikke lenger er normal handelsvare, tillates bytte til nærliggende dimensjon. Rulleomkrets og bredde kan i slikt tilfelle maksimalt avvike 5% fra originaldekket.

Dvs at jeg kan montere 34"? om jeg kjører i orginal klassen.

I standar sier reglene:
2.1 Dekk
Bytte til dekk av annen type og dimensjon er tillatt. Dekkene skal være klassifisert for bruk på person- eller lastebil og være godkjent for minst 80 km/t. Mønsterskjæring eller bruk av kjetting tillates ikke.
Største tillatte bredde er 320mm, største tillatte diameter er 900mm (målt horisontalt).
For regummierte dekk er største tillatte mønsterdybde 18 mm.
Her har vel jeg større hjul på bilen orginalt en det som tillatels, dvs at jeg må montere på mindre hjul for å få kjørt denne klasssen?

Skal du stille i Original må du holde deg innenor 5% av både høyde og bredde. Dvs. under 240mm bredde og 908mm høyde.

Både 8.90x16 og 9.00x16 ligger ifølgte STRO under 900 mm i diameter og kan brukes i Standard. Du vil likevel få mange flere dekkalternativer i Standard ettersom det ikke er begrensninger på bredden.

extremetoy
05-14-2008, 11:23
Skal du stille i Original må du holde deg innenor 5% av både høyde og bredde. Dvs. under 240mm bredde og 908mm høyde.

Både 8.90x16 og 9.00x16 ligger ifølgte STRO under 900 mm i diameter og kan brukes i Standard. Du vil likevel få mange flere dekkalternativer i Standard ettersom det ikke er begrensninger på bredden.
Er begrensning i standar på 320mm.. men hvilken dimensjon er nærmest til meg da arne? regner med du ser d i stro boken?

Arne
05-14-2008, 12:46
Ops, nye regler ja.

Har ikke boken, men fant noe info på nettet.
Usikker på hva som finnes, men tror 305/85-16 bør gå. Trelleborg hadde et fint hjul for 30 år siden :grinpimp: