PDA

View Full Version : En gledens hendelse

vaktmester
05-14-2008, 17:10
Det fryyder en gammel DORK å få skrive i et forum som dette, hurra, endelig kom det noe fornuftig på pirate.
En liten bemerkning må jeg få avlevere med en gang, det gjelder reglene, det vil hemme meg en del kverulantmessig å ikke få fyre opp under gamle stridigheter, disse er enkle å ty til på dager da ideene er tynne, men pytt, jeg får finne på noe annet å lage problemmer av.
Vil med det samme åpne opp for at i denne tråd kan alle uhemmet skryte av meg og komme med lykkønskninger til meg. Jeg ønsker også sammen med søknad om medlemsskap søke om å få opprette en skikkelig kverulantspalte her på forumet.

Hilsen Lasse
Norsk kverulantforening

Geir
05-14-2008, 21:01
Spalten er din :beer:

hvor skal jeg begynne?
-det er i sannhet svært vanskelig å skryte om en og en ting angående deg , tror egentlig det mer er "hele vaktmester/anti stress-pakken" det hele handler om!

vaktmester
05-14-2008, 21:31
Spalten er din :beer:

hvor skal jeg begynne?
-det er i sannhet svært vanskelig å skryte om en og en ting angående deg , tror egentlig det mer er "hele vaktmester/anti stress-pakken" det hele handler om!

Takker, vil påstå at det er lettere å skryte av meg enn de fleste andre, for å si det på en annen måte så er jeg ganske lettskrydd.

Hilsen Lasse
Har ett kjempe ego:grinpimp:

vaktmester
05-14-2008, 22:39
Som dere kanskje har oppdaget, så er jeg ingen kløpper på data eller PC, dere vet, den boksen som står ved siden av skrivebordet der jeg har den tvlignende gjenstanden oppå. Men jeg begynner å bli kjent med utstyret, i dag oppdaget jeg plutselig at den har tilogmed koppholder, jeg kom i vanvare for å velte kontorstolen da kneet kom borti en knapp, vips der kom koppholderen ut, helt automatisk.
Øyeblikkelig ble den prøvet, det viser seg at vanlige kopper ikke er særlig egnet, heldigvis så står målene på koppen ved holderen, det er 52x32x52. Da trenger jeg hjelp, mange vil sikkert mene på flere måter, også av leger, men jeg lurer på om jeg får disse koppene i den lokale datasjappen?????

Hilsen Lasse
ANTINERD

Jan
05-14-2008, 22:56
En sånn en ?

vaktmester
05-14-2008, 23:05
Koppholderen ligner, men synes at din datamaskin ser litt flat ut, min er så stor at jeg kan sitte på den når stolen er opptatt. Forresten, sånn flattrakka pc, er det noe nymotens greier????

Hilsen Lasse
Fisker

extremetoy
05-14-2008, 23:05
http://www.dingz.no/php/art.php?id=299336

Chevy-Sheriff
05-15-2008, 08:17
Koppholderen ligner, men synes at din datamaskin ser litt flat ut, min er så stor at jeg kan sitte på den når stolen er opptatt. Forresten, sånn flattrakka pc, er det noe nymotens greier????

Hilsen Lasse
Fisker

Ikke tenk på de små edb'ene, Lasse.......du får plass til så få ord i dem......:shaking:

jan terje
05-15-2008, 08:25
Lasse og Jan da.....
Har dere ikke peiling på data bør dere ikke skrive det på nettet. Tenk om det er nettopp dette som blir utdritingshistoriene som alltid skal fortelles i lystig lag?
"Koppholderen" er selvsagt ingen koppholder, det er en brev vekt til å veie e-mailene på før sending slik att Posten kan sende krav om porto som spam 2 ganger i året.
Dette står fyldig forklart i "brukerveiledning Windows '72" side 4.

Mad Max
05-15-2008, 08:32
Dette står fyldig forklart i "brukerveiledning Windows '72" side 4.

Åååå bra Jan Terje, denne informasjonen har jeg lett lenge etter, jeg har hele tiden trodd det har stått i Windows 69 side 7 til 12.
EDB kan gjøre selv den sterkeste gal..

jan terje
05-15-2008, 08:41
He he he.....
Ja MadMax, du må prøve å holde deg litt oppdatert. Husker selv hvor lattermild jeg ble da du en gang spurte meg hvorfor din EDB maskin ikke ville ta i mot data fra ditt ny innkjøpte data-program-8-spors-kassett!!!
Herrejesus! De sluttet jo med dem i '71, og uansett måtte du ha EDB kappasitet på minst 58kb for att det skulle bli plass.
Men MadMax, vi lærer etter prøve og feile metoden.

Mad Max
05-15-2008, 08:49
Ja dette husker også jeg veldig godt, jeg skjønte jeg hadde for liten kapasitet på min EDB maskin så jeg gikk til innkjøp av en Vic 20 og berget meg såvidt.

jan terje
05-15-2008, 08:54
Ja dette husker også jeg veldig godt, jeg skjønte jeg hadde for liten kapasitet på min EDB maskin så jeg gikk til innkjøp av en Vic 20 og berget meg såvidt.

Ja Vic 20 var en bra erstatter til Vic 14, som dessverre tross sin store popularitet, hadde endel barnesykdommer.
Desuten var det få spill ferdiglagret i Vic 14, og grunnet liten lagringskapasitet måtte en legge kabal med en kortstokk med kun 21 kort!

Mad Max
05-15-2008, 08:58
Desuten var det få spill ferdiglagret i Vic 14, og grunnet liten lagringskapasitet måtte en legge kabal med en kortstokk med kun 21 kort!

På gode dager så faktisk 22 kort.

Mad Max
05-15-2008, 09:04
Det ble vel også konstruert et meget avansert program til denne Vic 20 EDB maskinen av EDB Guru Solli i sin tid.
La meg se om jeg husker riktig;

10 Print "hei"
20 go to 10

Hva maskinen gjorde etter denne kommandoen vet vel alle og jeg husker jeg ble sjokkert og meget forbløffet over resultatet.

jan terje
05-15-2008, 09:07
Det ble vel også konstruert et meget avansert program til denne Vic 20 EDB maskinen av EDB Guru Solli i sin tid.
La meg se om jeg husker riktig;

10 Print "hei"
20 go to 10

Hva maskinen gjorde etter denne kommandoen vet vel alle og jeg husker jeg ble sjokkert og meget forbløffet over resultatet.

Hehe he.....

vaktmester
05-15-2008, 10:58
Sitter her på kontoret og spiser min velfortjente lunch, jeg har jo tross alt vært en runde på verftet og lagd problemer for en 20-30 operatører, men slike tunge datameningsutvekslinger som dere holder på med gjorde at etter 3. rundstykket med rekeost gikk jeg over i annen modus, den kjente typen: "lyset er på, men ingen er hjemme".

Hilsen Lasse
Formatert

Geir
05-15-2008, 11:22
"SYNTAX ERROR" og "RUN TURBOTAPE" ???

Hvorfor popper det opp slike vinduer på skjermen min hver gang jeg skal på nett?

Er det kryptisk ?

jan terje
05-15-2008, 16:41
"SYNTAX ERROR" og "RUN TURBOTAPE" ???

Hvorfor popper det opp slike vinduer på skjermen min hver gang jeg skal på nett?

Er det kryptisk ?

Ja, det er kryptisk. Skru fra hverandre EDB maskinen og send den del for del til dSverre for overhaling, sett så sammen igjen i den rekkefølgen delene kommer tilbake i.

Geir
05-15-2008, 18:01
Tusen takk for tipset , hvordan kunne jeg glemme dSverre ? :shaking:

vaktmester
05-15-2008, 21:16
:puke::pissed:Dette er ikke en spørrespalte for datanerder, det blir feil å stille slike spørsmål her, spørsmålene må begrenses til det som kan sees med det blotte øye, ellers kan det bli så rent for mye for noen, tenke seg til, gjøre vågestykket å åpne en pc for å se på innsiden, er det vits? Av med dekselet, se inn feste blikket på en masse gillegeis som vi ikke har peiling på?????? Åpne heller ett glass syltetøy, genialt! Hvis du ikke skjønner hva som er inni, står det på utsiden.:shaking:

:beer:Hilsen :eyemouth:Lasse:beer:
:grinpimp:Datanerdmobber:grinpimp:

jan terje
05-15-2008, 22:28
:puke::pissed:Dette er ikke en spørrespalte for datanerder, det blir feil å stille slike spørsmål her, spørsmålene må begrenses til det som kan sees med det blotte øye, ellers kan det bli så rent for mye for noen, tenke seg til, gjøre vågestykket å åpne en pc for å se på innsiden, er det vits? Av med dekselet, se inn feste blikket på en masse gillegeis som vi ikke har peiling på?????? Åpne heller ett glass syltetøy, genialt! Hvis du ikke skjønner hva som er inni, står det på utsiden.:shaking:

:beer:Hilsen :eyemouth:Lasse:beer:
:grinpimp:Datanerdmobber:grinpimp:

Jeg deler langt på vei dine synspunkter, og her har tråden glidd ut.
La dette være en lærepenge for alle, og vi henviser til Nye DORKs SjitSjat for EDB spørsmål.
Når det er sagt, ser jeg likevel for meg att Nye DORK kan og vil fylle ett hull i offroad forums verdenen.
Det er nemlig ikke slik som mange ser ut til å tro, att offroadere er låst kun til en interesse.
Bør det ikke være takhøyde, ja i 2008 når selv kvinner har stemmerett, att også offroadere med interesse for bunader, EDB eller mere generell samtidskunst kan få spørre og grave om kombinasjons interesser?
Må det være slik att en ikke kan kombinere store dekk og dans?

vaktmester
05-15-2008, 22:51
Klart man skal kunne kjøre offroad i bunad, eller drive med data, eksempelvis lage samtidskunst på disse maskinene.
Denne tråden er ekstremt mottagelig for et livlig mangfold, men en viss struktur og overfladiskhet må fremhevdes. Hvis 15 innlegg på rad er om data så faller de andre interesseområdene fra.
Det er viktig å kombinere i innleggene, d.v.s. for eksempel et litt kjedelig innlegg om hvor mange megabytes man må ha for å kjøre en videosamtale kan gjøres interressant for ett bredere publikum med f.eks. bilder av nakne damer.
Når det er sagt, så vil bilder av nakne damer gjøre de fleste innlegg mer attraktive. Heldivis er her egen tråd for bilder av damer i bunad.

Hilsen Lasse:beer:
Innleggsvurderer

vaktmester
05-22-2008, 21:49
Legger inn Åge sitt bilde av de 5 nakne damene vi traff i Danmark i 2007.

Hilsen Lasse
Ufotogen

Chevy-Sheriff
05-23-2008, 11:19
Legger inn Åge sitt bilde av de 5 nakne damene vi traff i Danmark i 2007.

Hilsen Lasse
Ufotogen

....må jeg ha på dansk tekst for å få vekk sladden......:question:

vaktmester
05-27-2008, 20:49
Bildet er i sin originale form, motivet var nydelig, og linsehetten på.

Hilsen Lasse
Sto ved fotografen.

Chevy-Sheriff
05-27-2008, 23:19
Bildet er i sin originale form, motivet var nydelig, og linsehetten på.

Hilsen Lasse
Sto ved fotografen.

Fotoshop-til-you-drop...............:question:

Mvh. Sheriffen
Fotogen

Amund
05-28-2008, 00:04
[QUOTE=vaktmester;76957
ellers kan det bli så rent for mye for noen, tenke seg til, gjøre vågestykket å åpne en pc for å se på innsiden, er det vits? Av med dekselet, se inn feste blikket på en masse gillegeis som vi ikke har peiling på?????? Åpne heller ett glass syltetøy, genialt! Hvis du ikke skjønner hva som er inni, står det på utsiden.:shaking:
[/QUOTE]

Står det ikke EDB på maskinen din da Lasse??? :idea:

vaktmester
06-02-2008, 14:44
Fotoshop-til-you-drop...............:question:

Mvh. Sheriffen
Fotogen

FOTOWHAT??????

Hilsen Lasse
Fotsoppspreder

vaktmester
06-02-2008, 14:47
Står det ikke EDB på maskinen din da Lasse??? :idea:

Nei, det står IBM high power 1979 mod

Hilsen Lasse
Det eldste er alltid eldst

vaktmester
06-10-2008, 20:44
Alle vet jo hva ett forum er, derfor skal jeg gi en inngående analyse av dette, slik at bare de mest kritiske av leserne holder ut, dette gjør jeg bare, og merk bare for å irritere. Min nisje i allt dette er kun å skrive slike innlegg som dette du nå sitter og leser, jeg prøver ofte å kamuflere kritiske spørsmål i slike innlegg, her kommer det ett: Har ikke protobilene latterlig små motorer? Noen registrerer sikkert hva jeg skriver, enten helt eller delvis. Jeg vil her få takke eventuelle utholdende lesere som ønsker å svare på spørsmålet, samt ønske lykke til med det.

Hilsen Lasse
Årets kverulant 2008??
Vinner av hedersprisen i
kverulering -05 -06 -07

Vier
06-10-2008, 20:50
For å svare på spørsmålet: Jo!

vaktmester
06-10-2008, 20:57
For å svare på spørsmålet: Jo!

Tøfft svart, flertallet av protoførerene mener at Corollamotorene har en rå lyd!!

Hilsen Lasse
V8LOBBYIST

Amund
06-11-2008, 10:34
Alle vet jo hva ett forum er, derfor skal jeg gi en inngående analyse av dette, slik at bare de mest kritiske av leserne holder ut, dette gjør jeg bare, og merk bare for å irritere. Min nisje i allt dette er kun å skrive slike innlegg som dette du nå sitter og leser, jeg prøver ofte å kamuflere kritiske spørsmål i slike innlegg, her kommer det ett: Har ikke protobilene latterlig små motorer? Noen registrerer sikkert hva jeg skriver, enten helt eller delvis. Jeg vil her få takke eventuelle utholdende lesere som ønsker å svare på spørsmålet, samt ønske lykke til med det.

Min har en latterlig lang motor.. Dahl og Weng har en passe mellomting, en i bredden og 5 i retning langsgående. I tillegg har de jo et roterende kompresjonsforøkningsaggregat, som lager spennende hvese- og hisselyder når de trengs, noe som gir økt underholdningsverdi for publikum og co-driver, om han ikke skulle ha nok med å holde seg fast.

Hvis spørsmålet ditt, og svaret til Vier egentlig var 'har ikke protobiler latterlig SMALE motorer' - så er svaret nei. Det holder med en motor i bredden.

vaktmester
06-17-2008, 21:08
Er det riktig som jeg leser at protobilene sitt motorforhold er 1 til 5, eks: 10 cm brede og 50 cm lange? Det mest skremmende jeg kan tolke ut av dette er grunnen til at så mange Suzuki 410 går med volvomotorer, næmlig at den råsterke originalmotoren er allerede kapret til protomiljøet.
Flere og flere protoførere støvsuger markedet for disse motorene, som regel gjennom stråmenn. Den kjempestore motoren i Suzuki 413 er ikke særlig etterspurt, denne er litt i overkant kraftmessig til disse sammensveiste rørstumpene. Alle protobilene går med sydvendte motorer da dette gir de beste solforholdene, noe som hjelper på å holde varmen i motoren, alle vet jo at førerene i denne klassen er stort sett tomgangskjørere.

Hilsen Lasse
VÅTTEVÅTTE

Chevy-Sheriff
06-17-2008, 22:05
Når solhjulets plass kommer i kontakt med planethjulets bane, samtidig som pinionens rulleretning gradvis forandres, grunnet kronhjulets kontakt med limited-slip oljens viskositet i diferentsial-lammellens plater.

DA BLIR'E BØRN-OUT.......................

vaktmester
06-17-2008, 22:16
Når solhjulets plass kommer i kontakt med planethjulets bane, samtidig som pinionens rulleretning gradvis forandres, grunnet kronhjulets kontakt med limited-slip oljens viskositet i diferentsial-lammellens plater.

DA BLIR'E BØRN-OUT.......................

Ordene blir til den flotteste musikk når de settes sammen på denne måten, det beste av alt, det rimer ikke en eneste gang!!!

Hilsen Lasse
POETDEPUTY

Chevy-Sheriff
06-17-2008, 22:22
Det er texten til den nyeste black-metal plata mi: Bang your balls to the wall...:flipoff:

vaktmester
06-17-2008, 22:49
Black metall............ Hvordan høres: Balls off steel, unplugged, remix 7: Blue balls in a leather bag!

Hilsen Lasse
UMUSIKALSK

Geir
06-18-2008, 07:06
Etter å ha spilt i Black Metal band i flere år , blir jeg overrasket over dere har snublet over den viktigste plata i sjangeren de siste ti år

Gratulerer !

vaktmester
06-26-2008, 20:35
Dette er sånn det er, men i enkelte av trådene går det faktisk under en uke mellom hver gang det skrives noe, f. eks denne. Jeg skjønner at ingen orker å skrive særlig, de er jo oppe og skriver "her" innlegg midt på natten. I KONTROVERSIALITETENS navn vil jeg oppfordre alle til å boikotte start-tråden med sine 4-ords innlegg, skriv heller innlegg med snert, humor eller sarkasme, se selv, det er jo overhodet ingen skikkelig krangling noen steder lenger.

Hilsen Lasse
KVERULANT.
:beer:P. S. ALKOHOLFORBUD ER FINT:beer:

Geir
08-25-2008, 23:28
jeg sliter i sannhet enda med dette bilde her ... .

vaktmester
08-28-2008, 22:31
Vi sliter også, men ikke med bildet, det blir ikke annerledes.
Det jeg sliter mest med er det å få skikkelig respons/krangel i gang her på forumet, jeg føler at kverulantprisen 2008 kan gå til andre i år, og det takket være dere der ute som ikke en gang støtter aksjonen for å boikotte startråden. Jeg er så desperat at jeg må be dere å skrive forslag til emner som kan skape skikkelig irritasjon.

Eksempler kan være:
ALKOHOLFORBUD PÅ TREFF
KVALMENDE PERSONANGREP
Så har vi fjorårets slager:
BILSPORTFORBUNDET PÅ OFFROAD.NO
De mindre interressante:
MÅ PROTOBILER HØRES UT SOM BESTEMORS COROLLA
DIESELPRISEN MÅ ØKES
VEIAVGIFTEN ER FOR LAV

STØTT EN KVERULANT--ERT NOEN--FYR OPPUNDER

Hilsen Lasse
ZUKICRUSHER

Chevy-Sheriff
08-28-2008, 22:47
.......det var da pokker til pisspreik.........ThefingerThefingerThefinger

vaktmester
08-28-2008, 23:30
ThefingerThefingerThefinger

vaktmester
08-28-2008, 23:31
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

vaktmester
08-28-2008, 23:34
:beer::beer::beer::smokin::beer::beer::beer:

vaktmester
08-28-2008, 23:35
.......det var da pokker til pisspreik.........ThefingerThefingerThefinger..

Geir
08-28-2008, 23:50
forslag :

-Trenger ikke 17.mai noe mer! la andre ta den dagen og vi hopper fra 16.-18mai.
-Kirka ut av Norge!
-Ari Behn til Konge !
-Ari Behn ut av Norge!
-Kongen ut av Norge!
-Jeg synes vi betaler for lite skatt og avgifter siden vi forurenser så meget.
-Bondevik og de andre trenger den pensjonen de har fått,de har jo styrt landet.

dette er bare noen forslag jeg ikke har noen mening om Lasse ....

Severin
08-29-2008, 01:02
Nei nå! 17. mai må vi ha, ellers blir jeg gammel en dag tidligere. Og siden alle andre er så unge, kan vi ikke ha noe av det. Nei da holder jeg en knapp på Ari Behn som konge, tenk på de nyttårstalene!

Holten
08-29-2008, 01:06
nyttårssstalene hadde blitt fylt med sssstemte ssssss'r! Det knuussssser humøret mitt Thefinger

Chevy-Sheriff
08-31-2008, 20:45
..

Jeg synes :

Osama skal bli konge og Krekar dronning

Vi blir da verdens første muslimsk-fundamentalistiske homo-monarki.....

DET må vel være bra, ellersom Norge skal være forgangsland på ALT....

vaktmester
08-31-2008, 21:22
Tråden lever opp til sitt hyggelige navn, det er herlig å se seriøsiteten blomstre her på forumet.

Hilsen Lasse
ERKEKONSERVATIV

Geir
08-31-2008, 23:20
Krekar som forsvarsminister OG undervisningsminister hadde vært noe ...
Osama for ordne med pensjonsavtalene synes jeg.
Stemmer og for Vaktmesteren som diktator , med Gro Harlem som personelig rådgiver.

17.mai kunne vi ferie sammen med Palestinerne , medio oktober.

Severin
09-01-2008, 19:02
Bare Ari Behn får holde talen så..

vaktmester
09-01-2008, 19:22
Jeg gjør noe så uvanlig i dag som å foreslå ett kompromiss; Ari Behn holder talen, hvis vi slipper å høre på.....................

Geir
09-01-2008, 20:08
....meg ?

Chevy-Sheriff
09-01-2008, 21:34
Har kongen hoff-puler, eller gjør han jobben sjøl.....?

Ari...?

Geir
09-01-2008, 21:40
Jeg gjør noe så uvanlig i dag som å foreslå ett kompromiss; Ari Behn holder talen, hvis vi slipper å høre på.....................

....kongen befaler?

Severin
09-01-2008, 23:31
Da legger vi det til begynnelsen av oktober...og går på elgjakt i steden.:grinpimp:

Severin
09-05-2008, 07:32
Ja vel, så dere sitter bare her og godtar?

Alkoholforbud på treff, kan jeg få lov å provosere litt der da? Ingen alkohol før klokka 16.00 hvis det ikke skulle vise seg at bilen har gitt opp i første seksjon hvoretter den vanlige regelen "ingen cocktail før 12.00" gjelder.
Hvis en skal hjem på kvelden, bør en sørge for å ha klarlagt hvem som kjører før en innleder cocktail-runden.

Nei, det ble visst ikke særlig provoserende..:beer:

vaktmester
10-22-2008, 20:50
1. Legg ned Starttråden med HER

2. Boikott Starttråden med HER

3. Generellt alkoholforbud overallt alltid

Hilsen Anonyme provokatører
Foreningen til støtte av utstøtte.

vaktmester
10-22-2008, 20:56
PENGEINNSAMLING:

Ett forslag av det trivelige slaget, innsamling til ett godt formål.

Dere bør samle inn så mye penger som mulig av venner og familie, de som ikke har venner eller familie får låne naboen sine, det som teller er at pengene strømmer inn.
Så.... kommer poenget: Send pengene til meg, hvis det er nok, skal jeg slutte å skrive teite innlegg som dette.

Hilsen Lasse
BESKJEDEN