PDA

View Full Version : Forleng livet på orginale CV ledd:

jan terje
05-15-2008, 14:33
De tåler mye orginalt, men ikke juster stopp skruene for å få bedre sving. Da lager du problemer da leddet ikke er beregnet for det.
Men etter møte med moder natur kan din Toyota ha påført seg selv bedre sving ved att stopperne er blitt bøyd, og da øker faren for knekte ledd igjen.
Skal du ha bedre sving må du oppgradere til andre CV knuter.

Men en enkel og billig oppgradering for å ungå ødelagte stoppere er å forsterke dem.
Det gjør den hendige selv, eller en bestiller ett sett forsterkningsdeler til å sveise på. Med i settet følger også forsterkninger til selve ytterdelen av aksling med nye støtdemperfester.
Det hele sveises på mindre enn en time.

TrailGear settet kjøpte jeg på BG Nor, og det kostet ikke så mange hundrelapper.
Anbefales! (nei jeg er ikke sponsetThefinger )

Her er bilder, også av en aksling med ødelagt stopper:

21190

21191

21192

21193

21194

Her ser dere grunnen til att det ryker. Her holder jeg leddet på maximal sving, og vi ser att halve kulen er på yttersiden. Det skal ikke mye krefter til for å sprenge det i den vinkelken:

21195

knixen
05-15-2008, 14:50
Hmmm, hvorfor har ikke Odd-Arild sendt dette til meg????

Rukus
05-15-2008, 16:36
HAHA! Æi har sånt på min Knut Thefinger

jan terje
05-15-2008, 16:40
Hmmm, hvorfor har ikke Odd-Arild sendt dette til meg????

Han trodde sikkert ikke du hadde tenkt å bruke penger på den Runneren tenker jeg....

hoel-in-one
05-15-2008, 16:45
Der ser du Knut... jeg må jo spare litt på noe slik at det blir en pakke i uka til deg. Tenkte å nevne det når du har gått tom for jobb med bakakselen :smile:

knixen
05-15-2008, 17:02
Det er vel snart bare brøyteskjær varelinjene fra bgnor jeg ikke har prøvd....:shaking::shaking::shaking:

Hoel...du vet hvor jeg bor... :smokin:

hoel-in-one
05-15-2008, 17:05
Da har ikke du sett lageret vårt.... hehe
Siden du er så god kunde, skal du få direkte tilgang til å bestille varer og sjekke status..

jan terje
05-15-2008, 17:07
Jeg vil tro att dette settet også passer på Nissan Patrol. Vet noen av Challengebilene nede i Danmark (TUNGE) pleier å forsterke ytterendene med flattjern.
Så tips til Hoel, ser du en Y60 eller Y61 på utsiden av butikken så løp (motvillig) ut og mål, kansje dette åpner nye markeder for dere?
(For tipset & artikkelen ønsker jeg meg en haug med div. klistermerker til Korandoen for å gi inntrykk av store påkostninger-du har adressen:grinpimp: )

knixen
05-15-2008, 17:23
Da har ikke du sett lageret vårt.... hehe
Siden du er så god kunde, skal du få direkte tilgang til å bestille varer og sjekke status..

He he, har faktisk vært på lageret... :wink_animate:

Bra, du får sende meg tilgangen... :grinpimp::beer:

hoel-in-one
05-15-2008, 18:32
Jeg vil tro att dette settet også passer på Nissan Patrol. Vet noen av Challengebilene nede i Danmark (TUNGE) pleier å forsterke ytterendene med flattjern.
Så tips til Hoel, ser du en Y60 eller Y61 på utsiden av butikken så løp (motvillig) ut og mål, kansje dette åpner nye markeder for dere?
(For tipset & artikkelen ønsker jeg meg en haug med div. klistermerker til Korandoen for å gi inntrykk av store påkostninger-du har adressen:grinpimp: )

Klar du skal få det Jan Terje ... men ikke mye av det på lager akkurat nå. Kommer med sendinger utover.