PDA

View Full Version : Vårmønstring Chevy/GMC

Red_Baron
03-26-2007, 13:49
Chevy/GMC gutta og jentene på offroad.no lurer på om å lage et lite vårtreff for Chevy/GMC folket snart. Og som Chevy-LPG skrev der, har det jo ingenting å si hvilket forum etc man kommer fra for å møtes? Chevy er Chevy.

Det essensielle er da:

Tid:
Sted:

Og om det er noen interresse for dette.

Hva syns dere andre?

Det er også amcar-treff i Sarpsborg den 1.mai. Hadde kanskje vært fett å kjørt kolonner fra diverse steder ned dit også?

Chevy-Sheriff
03-26-2007, 15:18
Er det ikke vårmønstring på Ekeberg snart...?

ACSN pleier jo å arrangere der......blir det ikke i år...?

Red_Baron
03-26-2007, 15:57
Har ikke peiling jeg. Pleier kanskje å være no der i påsken?

Sikkert noen som kan svare.?

tigger
03-26-2007, 17:24
Som det har blitt lagt ut på offroad.no så er det vårmønstring på OBS i sarpsborg den 1 mai der kommer også Østfold Offroadklubb til å ha stand med litt kjøring i gjørma sikkert mulig for de der tar sjansen å værra med

RamDodge
03-28-2007, 18:15
Som det allerede er nevnt så arrangerer vi i Detroit Cars den årlige Østoldmønstringen den 1.Mai på OBS! kjøpesenter i Sarpsborg. Jeg har ordnet så at at dere får egen parkering sammen med gutta i Østfold Offroadklubb ute på jordet, så dere kan stå samlet. De skal plaske litt rundt i et bløthøl der i to omganger om jeg ikke husker helt feil, de skal vist ha med seg litt trestokker og lignende for å gjøre det litt mere utfordrende. Om det ikke blir for mye biler på en gang så blir det nok muligheter for å dyppe bilen litt. Blir det pent vær så bruker det å dukke opp ca 400-450 biler. Vi har livemusikk fra scena, matservering, et litet marked og aktiviteter for barna. Har hørt noen rykter om en Formulaoffroadbil også. Koster 60 kroner pr. person, barn i følge med voksne er gratis.

Siden dette er et Amcartreff så vil vi ikke slippe inn andre offroadkjøretøy en Amerikanske merker. Så du som kjører Europeisk eller Japansk er hjertelig velkommen å besøke oss, det er masse parkeringsmuligheter i området.

Chevy-Sheriff
03-28-2007, 22:16
Det høres jo unekteig gøy ut.....:) :) :)

Mulig jeg tar meg en tur, det er cup-åpning i Biltrail den helgen (28-29. April)

Ellers er Oslo-mønstringa den 6.mai.
Sjekk ACSN's hjemmesider: http://www.acsn.no/

Ekebergmarkedet er lørdagen den 5.mai.

Red_Baron
03-29-2007, 07:26
Det blir masse å sjå på i Mai da... Moro! :D

Fikse en kolonne nedover til Særp den første? Får prøve å ikke drekke seg fra sans og samling natt til første i år da... Thefinger

Red_Baron
04-25-2007, 07:25
1.mai nærmer seg med stormskritt.:eek:
Skal vi lage en kolonne og kjøre nedover? Vi som bor nord for Særp med andre ord. Andre som vil være med også er selvsagt velkommen til henge seg på.

Hva om vi møtes på Tyrigrava klokka 09.00 eller 10.00 og feier nedover E6 når man føler seg klar for det...??

Kanskje få med noen Forder og Dodger også. Da har vi en skikkelig Amcar-kolonne! :D

ChevyHoe
04-27-2007, 01:02
når begynner morroa på dagen a? hadde vel ikke vært teit det crossboned crossboned crossboned

RamDodge
04-27-2007, 06:16
Vi åpner portene klokka 10, og etter det jeg forstår så blir det kjøring i gropa fra da av og fram til 11.30. Så blir det en drøy times kjøring etter klokka 14.30, eller så lenge bilene holder :p

ChevyHoe
04-27-2007, 06:50
hæhæ

da blire vel obligatorisk shopping hos söta bror etterpå da!
...bare så synd jeg må betale grisepris over svinesund for tida... newburn Thefinger newburn

Red_Baron
04-27-2007, 17:58
Kan sitte på med Cab med meg ned da veit du... Thefinger

ChevyHoe
04-27-2007, 18:19
as if!!! Thefinger Thefinger

Red_Baron
04-27-2007, 20:36
redd for litt vind i lokkene? :p:p

grava kl 9 da...??

Chevysub
04-27-2007, 20:39
Får jo floker i hue da jooooo ??

ChevyHoe
04-27-2007, 23:57
sitte på er da en ting, men vil jo ha med egen kjerre!
hadde det ikke vært for lille Hoe, så hadde jeg mer enn gjerne sitti på med caben! nytelse i blått!!

Red_Baron
04-28-2007, 00:08
:D Takk for kompliment! Men komforen står Z71 din for :D

ChevyHoe
04-28-2007, 18:27
sammen er vi slemme!

Red_Baron
04-28-2007, 19:35
"Bad boys, bad boys. Whatcha gonna do?" :rolleyes:

tigger
04-28-2007, 21:30
when I Come 4 U crossboned crossboned crossboned crossboned crossboned

ChevyHoe
04-30-2007, 11:55
OK, en dag igjen gutta!

Hvem stiller opp på Tyrigrava for samla kjøring nedover??
Er kl 9 passe oppmøtetid?

Vi bør jo ha navn her, sånn at vi ikke kjører fra noen......

ChevyHoe
04-30-2007, 12:06
faen, edit funka dårlig her...

eller skal vi ta det klokka 10, da det er digg å sove lengre enn 7 på helligdager???

veit RedBaron har dårlig med valg når det gjelder stå-opp-tid, men det er da hans egen og snurrebassen sin skyld Thefinger Thefinger hehe

Red_Baron
04-30-2007, 17:13
Thefinger HOE:p

Jeg kommer kl 9 jeg. Uten barnet denne gangen.
Har fått no annet som vekker meg klokka fy om morran nå da....
3794

Men men. Noen flere som møter oss der eller?

Fikk kanskje med en 67 mustang til å være følgebil. :rolleyes:

Dools
04-30-2007, 22:57
Thefinger HOE:p

Jeg kommer kl 9 jeg. Uten barnet denne gangen.
Har fått no annet som vekker meg klokka fy om morran nå da....
:rolleyes:

Gratulerer med nytt "barn"
Kjempesøt. :p

Doolsgrnpirate

ChevyHoe
04-30-2007, 23:20
skal vi si klokka 10 da, siden 9 kanskje er litt tidlig for dere? (og meg...hehe)

Red_Baron
04-30-2007, 23:50
Pyse Thefinger

tigger
05-01-2007, 00:08
Jeg er klargjort til avvreise i morra tidlig jeg
http://i123.photobucket.com/albums/o294/o_0TiGgEr/30042007006.jpg
http://i123.photobucket.com/albums/o294/o_0TiGgEr/30042007005.jpg
http://i123.photobucket.com/albums/o294/o_0TiGgEr/30042007.jpg

Men har oppmøte "litt" tidligere enn 9 tror jeg, selv om ikke veien er SÅ lang

ChevyHoe
05-01-2007, 00:45
jessjess, da blei det klokka 9 på tyrigrava, og nå må jeg legga meg... ellers kommer jeg meg aldri opp i morra!! Thefinger Thefinger

tigger
05-01-2007, 18:04
Og hvem klarte å værra på grava til 9?????
lol dere kom sent men godt da crossboned crossboned selv om dere ikke tok en tur i gjørma slik den lille grønne med flere gjorde.
hadde hvert syn for guder med lille hoe nedi gjørma der den var jo bare 20 cm dyp lol

Red_Baron
05-01-2007, 18:50
Fy faen den Traildustern var rå. Hadde ikke hatt mye å stille opp med der tror jeg.

Takk for koslig samvær i dag! Hyggelig å møte dere i Østfold offroadklubb igjen.

PowerStroke
05-01-2007, 21:25
Traildusteren var rå den.

Knipsa et par bilder for inspirasjon til min egen...

ChevyHoe
05-01-2007, 23:45
jeg burde vel tatt motet til meg og dratt den i gjørma... men det var noe inni meg som skreik neeeeeei! hehe

Innmari hyggelig i dag, og etter en sverigetur (som starta med NESTEN feil vei på E6 - men fikk rygga meg inn igjen), og en fullstendig understellsbehandling av frøkna, ble dagen fullstendig crossboned crossboned

Skal legges til at jeg var først ute i dag....20 min før RedBaron Thefinger

Traildustern var kongefet, men den lider nå av samma sjuka som RC-bilen min:
Madman bak spakene, og forhjulstrekk :rolleyes:

Mad Max
05-03-2007, 07:25
Siden dette er et Amcartreff så vil vi ikke slippe inn andre offroadkjøretøy en Amerikanske merker. Så du som kjører Europeisk eller Japansk er hjertelig velkommen å besøke oss, det er masse parkeringsmuligheter i området.

Eeehh vell, noen kan kanskje fortelle meg grunnlaget for å slippe inn hva som helst på dette treffet????
Skuffelsen min ble akkurat passe stor da det plutselig dukket opp 6 - 7 skikkelig stygge Granadaer, et stk kadett et par audier som var originale + bobler og på utsiden stod det parkert en del skikkelig fete USA biler fordi det ikke var plass inne...

Red_Baron
05-03-2007, 08:01
Ja det lurte jeg også på.. Greit i gjørmehølet, men så da masse annet ræl der inne. En Porsche 911 noen og 80 modell... Damn. Det verste var at noen amcars ble ikke sluppet inn når jeg og Kai kom. Virka som det bare var plass på gresset der... Greit for oss hvertfall da... :D

Men det var myyye fett å se da...

RamDodge
05-03-2007, 12:10
Kriteriene for å kjøre inn er Amerikansk bil eller Europeiske klassikere og entusiastbiler. Dermed så kan det bli litt tolkning på hva en skal slippe inn. Er det en strøken 74 Granada eller en rusten Voyager? Begge skal slippe inn i utgangspunktet...
Gutta i porten er som regel veldig flinke med å sile ut, men jeg kan love deg at eierene ikke alltid er enige når de får beskjed at de ikke slipper inn. Desverre så glipper det noen ganger og et par tre biler kommer inn hvert år som ikke skulle ha vært inne. En av grunnene er at når det står biler i kø for å komme inn må de som blir avvist kjøre gjennom plassen og ut, og noen tar seg da desverre seg til rette og parkerer i steden (les, ikke enig med gutta i porten).

Desverre så fikk vi et luksusproblem i år. Det raste på med biler fra klokka 9.30, og vi åpnet egentlig ikke før 10. Vi slo tidligere rekord med ca 200 biler. Plassen tar i utgangspunktet ca 300 biler, vi ga opp og telle på rundt 520 biler. Det var over 2400 betalende mennesker inne, noe som også var en grundig rekord. Vi er allerede i gang med å evaluere parkeringen, og det blir garantert forandringer neste år.

Vil også nevne at Østfold Offroadklubb og Østfold Gatebilklubb var invitert av oss i Detroit Cars for å vise fram sine respektive hobbyer og for å få fram bredden i bilhobbyen til den vanlige mannen i gata. Skal en få yngre og nye mennesker inn i hobbyen så må man begynne et sted og skape litt liv og ikke minst vise det frem. Vi så i år en klar tendens at det kommer litt eldre folk som har kjøpt en nyimportert bil, gjerne 70 talls fullsize, dette er folk vi aldri har sett i Amcarmiljøet tidligere. Vi hadde også mer en 180 biler på påskecruisingen våres på Langfredag, det var også en solid rekord. Tidligere har det vært rundt 130 biler, så noe har skjedd i det siste.

Men alle er velkommen tilbake neste år, og da skal vi gjøre vårt beste for å få alle innenfor portene, og vi vil prøve å bli enda bedre neste gang.

Chevysub
05-03-2007, 15:55
Hva faaa.... hvis jeg hadde risikert å ikke slippi inn på et treff hadde jeg ikke tatt meg bryet med å reise dit ihvertfall.

Greit at "søppel" ikke skal inn, men hvor går grensen, og hva gjør at gutta i porten skal bestemme det ??

Men greit nok, da vet jeg at jeg ihvertfall ikke drar dit på neste treff Thefinger

Red_Baron
05-03-2007, 17:18
Syns da treffet var veldig bra jeg. Og greit at et par dynger slepper gjennom nåløyet. Jeg driter forsåvidt i det. Stopper liksom ikke og tar bilder av de uansettThefinger

Men til RamDodge: Syns det var et fint treff med masse fete biler. Og ser gjerne at det blir et større område neste år! Da blir det lettere å se hva som er der kanskje? I år var det veeeldig trangt mellom bila. Fikk nesten ikke titta skikkelig når det var 20 30 cm mellom dørene deres. :D

Ses neste år. Håper jeg slepper inn med haugen min igjen. :p

RamDodge
05-03-2007, 21:59
Nå har det vel aldri hendt at en Amerikansk bil har blitt nektet å komme inn uansett hvordan den ser ut, og de som står i porten er sjelden i tvil om hvem de velger å avvise. Da snakker vi om 06 Corolla og helt vanlige familiebiler. Jeg avviste en 83-84 Granada i fjor som var så rusten at den knapt hang sammen med fire fem forskjellige farger, ikke akkurat en pryd for bilparken. Sjåføren ville inn for biler fra Granada klubben skulle dit.
Det er stort sett selvjustisen som råder, det er som regel bileierene selv som avgjør om bilen er bra nok eller ikke. I tidligere år så har det stått mange fine biler på utsiden, men eieren valgte selv å ikke kjøre inn. Hvorfor vet vi ikke, det må en spørre eieren om, men nektet ble de ikke.

De Amerikanske bilene som stod på utsiden av gjerdet hadde ikke blitt nektet, men det var ikke fysisk plass til de innenfor. Det var noen få plasser innimellom etter folk som hadde reist, men vi maktet ikke å få sendt inn biler ditt for det ble for trangt med alle menneskene rundt omkring. Vi må tenke litt på sikkerheten også.

Plassen får vi desverre ikke gjort så mye med, men vi må forsøke å utnytte den bedre. I år hadde vi fått en del 100m2 ekstra der nede gatebilene stod. Men som sagt, nå skal vi i styret evaluere først men det blir sikkert ikke dårligere til neste år.

Men det er hyggelig å høre at dere som kom hadde en fin dag, desverre så hadde jeg så mye å gjøre at jeg nesten ikke rakk å hilse engang.
Velkommen tilbake neste år :)

tigger
05-03-2007, 22:42
Helt ærlig så synes jeg det er ett helt TOPP opplegg. Og jeg tror det opplegget med at vi i ØOK kan få komme og "vise" oss frem gir litt ekstra folk til treffet.
Håper det kan fortsette slik lenge..

Chevy-LPG
05-04-2007, 10:06
Hva faaa.... hvis jeg hadde risikert å ikke slippi inn på et treff hadde jeg ikke tatt meg bryet med å reise dit ihvertfall.

Greit at "søppel" ikke skal inn, men hvor går grensen, og hva gjør at gutta i porten skal bestemme det ??

Men greit nok, da vet jeg at jeg ihvertfall ikke drar dit på neste treff Thefinger

Hehe. er du selv som definerer den som søppel.....nono

tigger
05-04-2007, 16:41
Vel da kommer vel søppel inn da for subben min var inne den og jeg mener dynga til ChevySub var penere enn min :eek:

Chevysub
05-04-2007, 18:25
Pen skal den aldri bli. Nå er det snart tid for rustplukk og lakk. Men pen?? NopeThefinger

Chevysub
05-04-2007, 18:26
Men 3" har jeg Thefinger Thefinger Thefinger

ChevyHoe
05-07-2007, 00:31
Men 3" har jeg Thefinger Thefinger Thefinger

....og masse deilig sot inni grnpirate

Chevysub
05-07-2007, 12:39
Jupp.

Det er et gammalt eksosrør fra en 8 tonns gaffeltruck :p

Sikkert 30 år gammalt, minst