PDA

View Full Version : Vel overstått 17mai-feiring.

ZukiJack
05-19-2008, 11:55
Da var 17mai-arrangementet unnagjort.
NAF MR OR deltok i år i borgertoget på Jessheim med fire biler.
Jon Henning med hans Land Cruiser med min suki på henger, og "Dools" sin "Burbe" med Kurt "Hjallis" sin "Slut Mashine" på henger.

Fredag kveld dro jeg til Statoil på Lie og leide en henger der, kjørte så Sukien min opp på den og koblet av den hjemme på gården.

Kurt kunne stille bilen til disp, men hadde ikke tid til å ordne med den selv.
Derfor fikk jeg lånt henger av Pål Kringler "Baby Blue", dro til Gjerdrum kl.9.00 på morgenen 17mai og hentet den, dro den over til Kløfta, måtte vekke Kurt der for å få hjelp til å sette bilen hans opp på hengern til Pål.
Kjørte så den hjem og koblet den av der, for så å reise til Jessheim for å feire 17mai sammen med barna.

Så hjem igjen etter feiringen, tegnet en stor plakat med en tynn sprit-tusj på noen plakater jeg fikk på Coop OBS! som jeg klistret sammen og som vi skulle henge på "Burbe".

Så kom Jon Henning hjem til meg i 15-tiden og vi hektet på hengern med Sukien min bak på hans bil, og hengern med Kurts bil bak på min bil og dro de til oppstillingen på Jessheim.
Der koblet vi så av Kurts bil fra bilen min og jeg parkerte min bil og hektet så Kurts bil bak på Burbe....klistret plakat på Burbe og gjorde oss klar i høljende regn og sludd/hagel.

Da toget begynte å gå ble det faktisk bra vær og vi hadde en fin tur rundt på Jessheim med toget.
Mange nyskjerrige publikummer tok masse bilder av oss og vi fikk mange kommentarer at dette var tøft...

Så vel overstått tog-runde var det å hekte av bilen til Kurt fra Burbe og hente min bil for å dra Bilen til Kurt tilbake til Kløfta og henger'n til Pål skulle tilbake til Gjerdrum....før jeg så skulle på grillfest hos min broder etterpå.
Men så enkelt ble det ikke, da det viste seg at bilen min hadde punktert på venstre framhjul.
Lette etter jekken til bilen....som jeg aldri før har brukt siden alle hjulskift før har skjedd hjemme med garasje-jekk.
Men der var ingen jekk i bilen min gitt... Har vist aldri vært det så lenge jeg har hatt den....viste det seg.
Jon Henning fant da frem jekken han hadde i LC'n sin men Omegaen min på flatt hjul var for lav til å få noen jekk under.
Da var rådyrene gode og vi fant noen planker til sperrebukker som var lagt på si der, stablet de opp i en bunke med trapping i endene mot det punkterte hjulet og kjørte opp på de....for så å få jekken under bilen.

Fikk byttet til reservehjul, som det viste seg at hadde veldig lavt trykk.
Kjørte forsiktig bort på ESSO'n og fylte luft, for så å kjøre tilbake til oppstillingsplassen og hekte på henger'n med Kurts bil.
Nå var klokka blitt så mye at jeg ikke rakk å kjøre runden til Kløfta og Gjerdrum før jeg skulle på grill-party, så bilene på hengerne ble bare kjørt hjem på gården hos meg og hektet av der...og avsted til Dal på grillparty.

Så ble det heller runden til Kløfta og Gjerdrum på søndag morgen og levere tilbake bil og henger.
Etterpå ble det en tur til Herstua med sukien og kjøre litt der og etterpå litt kjøring i jordhaugene hjemme...
Og til slutt måtte leiehenger'n leveres til Statoil på Lie.

Mye styr og stell, men totalt sett var det moro å ha gjennomført det hele.

Takk til Jon Henning og "Dools" for oppmøte og hjelp, og takk til Pål og Kurt for lån av bil og henger.

Terje

21446

21447

21448

21449

21450

21451

21452

21453

21454

21455

21456

21457

tjd
05-19-2008, 13:46
Kjempe bra jobba ZukiJack.

Dere to var vel de to eneste som hadde en varme og innholdsrik 17. mai. Når du legger så stor og bra innsats så holder du varmen !

Bergum
05-19-2008, 18:09
Godt jobba. Flott tiltak :-)

Kaare
05-21-2008, 00:21
Well done! :smile:

Dools
05-21-2008, 00:57
Det var ganske moro. og tross drittvær på Jessheim vanvittig oppmøte rundt ruta.
Mange folk som tok bilder og glana når vi kjørte forbi med alle bila.

Burbe blei jo så fin med slik pønt at`n sto med flagg og bjerkeris til Mandags morran. :laughing:

Kaare
05-21-2008, 01:01
Savna maskotten på panseret, jeg. Hadde vært kjekk tass med flagg i lanken

Dools
05-21-2008, 10:29
Savna maskotten på panseret, jeg. Hadde vært kjekk tass med flagg i lanken

Maskoten lider av sterk forkjølelse, bronkitt, øyebetennelse og ørebetennelse som følge av en hel helg på panseret på Burbe i sterk vind i Danmark i mars.
Etter legens ordre er det kyllingsuppe og senga i lang tid. :laughing:
Vi håper han snart vil bli frisk nok til å joine oss ute i felten. :smokin:

Kaare
05-21-2008, 21:07
For all del, Kjersti! Gi stakkar'n aquavit!