PDA

View Full Version : ÆRESNEWDORK's ETTER NC2:(NÅ MED TALE)

jan terje
05-26-2008, 08:38
(bilder stjålet rundt forbi)

Kjære Jan Banan & Ropavo, GRATULERER!

Att det var tøffe baner i Modalen trodda vi jo alle etter å ha hørt murringen fra de erfarne førerne i Modifisert utover fredagskvelden og lørdags morgen.
For egen del vurderte jeg bane 2 som den som ville bli vanskeligst for bilene i Modifisert & ProMod, de andre lignet jo tradisjonelle trauste trial seksjoner. Når jeg i tillegg viste att Åge Kolaas hadde satt portene, borget det for problemer.
Når så du Ropavo stiller deg i start porten, innrømmer jeg att jeg nok proklamerte att dette kunne du umulig klare.
Og den uttalelsen gjorde du til skamme, og i mine og manges øyne klarte du den 2 ganger selv om du uheldigvis rev en pinne etter port 3.
IMPONERENDE!
Så kom Jan Banan. Igjen ble vi skeptiske. Når attpåtil en sylinder kuttet ut før port 3, ja da trodde jeg det var sluttkjørt. Men nei, jammen tok du banen 2 ganger!
Dette vil bli husket, se på eliten som en etter en fikk brutt i første runde. Dere skremte livskiten av eliten, og det i 2 biler som umulig til sammen har kostet mer enn en ARB sperre!
Heder og ære for att dere har vist att Biltrial kan imponere selv om en bygger og kjører etter low cost tankegangen.
Publikum sto som fjetret, og dere vil det gå sagn om i Modalen i minst 100 år.
Ser vi på poengene både i Modifisert og ProMod så slo Jan Banan 9 stykker og Ropavo 8 stykker!!!!
Mange vil hevde att det ikke var rart, de fleste de slo hadde biler som gikk i stykker. Ja, og så? Det er en del av sporten å få bilene til å holde. Og foresten så gikk vel disse bilene også i stykker, så jeg vet ikke hvorfor jeg tok med det i det hele tatt.
Gratulerer nok en gang, dere 2 i bane 2 var verd turen til Modalen alene, og det sier litt etter det beste arrangementet på en mannsalder.
Dere får herved denne premie fra Nye DORK:
Premien er att dere blir pålagt å kjøre SC rundene på Gjærsta. Vi vil ha litt action der også!

Jan
05-26-2008, 16:49
Han med Rocky`n kaller seg Ropavo her inne.

jan terje
05-26-2008, 16:53
Han med Rocky`n kaller seg Ropavo her inne.

Og kjører som en konge! Synd du ikke fikk oppleve ham live!

Jan
05-26-2008, 17:07
Har opplevd han mange ganger. Skulle vært i Modalen i helga:(

Geir
05-26-2008, 17:15
i sannhet utrolig imponert av dere begge!

Gratulerer!!

Mats Erik
05-26-2008, 17:27
Heilt riktig Geir!
Utrolig bra kjørt av begge, imponerande av dåke geir å fullføra seksjon 2 på bare 2 sylindere:grinpimp:

Fekk ikkje heilt med meg rockyen men eg syns eg såg noko orange flygande i side synet når eg sto å venta i eine seksjonen,

Geir
05-26-2008, 18:58
vi hadde faktisk 4 når vi startet , men en pluggkabel løsna fra fordeleren rett før port 3.
dette fikset vi glatt med en stykk stripps , så vi fikk mer fart andre runden i samme seksjon!

Jan Erlend er en god fører vi kommer til å se mye mer av fremover , tror dette gav mersmak!

og for å ikke snakke om mr.turbodiesel , morro å se slik går an !!!

jan terje
05-26-2008, 20:06
Nå med nesten direkte sendt tale.

Jan-Banan
05-26-2008, 21:15
jeg må nok takke Geir for hjelp med bilen i dagene før avreise. ellers hadde d ikke blitt kjøring i det hele:smile: Og ikke minst takke for Den uredde copiloten som sa hvor jeg skulle svinge når JEG ikke turt å se:grinpimp:

Jan-Banan
05-26-2008, 21:17
NYDELIGT bilde av THE WHITE LADY OF EGERSUND :grinpimp:

Amund
05-27-2008, 01:41
Og ikke minst takke for Den uredde copiloten som sa hvor jeg skulle svinge når JEG ikke turt å se:grinpimp:

Haha, KONGE-KOMMENTAR!!! :beer::beer: Glad jeg har en like uredd copilot når jeg og bilen skal miste dyden om ca 3 uker... :laughing:

Tore Hansen
05-27-2008, 19:14
veldig godt kjørt av gutta som nevnes over her,all ære til dem for å kjempe seg i gjennom med såkalt low-cost bygg i banene,grattis med vel gjennomført NC-runde:smokin::smokin:

-Men til deg,Jan Terje(som for øvrig gjorde en fantastisk jobb i mikrofonen)
- hvorfor har du et horn i siden til nesten alle biler som koster mer enn 15-20 tusen?- jo mer de koster,jo værre synes du om de...

- legger også merke til at du synes "vanlige baner" er trauste og kjedelige,hvorfor kommer du da i det hele tatt å ser på???

- denne sporten er ikke større enn at alle har sin egen greie,noen kjører fort,andre sakte,noen biler bråker,andre går stille,men vi er da med fordi vi synes dette er fryktelig morro å holde på med...

- så jeg mener at hvis noen holder på med sin egen greie,så ikke rakk ned på dem ved å si sin høylytte negative mening om lyd,fart,pris,eller kjøpt eller laget selv,det blir nemlig ikke veldig god stemning av det...

- meninger har vi jo alle,men er det negativt om biler eller førere,så bør det gå an å styre seg litt...

Svar & diskusjon rundt dette finnes på Biltrial forumet.

Geir
05-27-2008, 19:31
-Men til deg,Jan Terje(som for øvrig gjorde en fantastisk jobb i mikrofonen)
- hvorfor har du et horn i siden til nesten alle biler som koster mer enn 15-20 tusen?- jo mer de koster,jo værre synes du om de...

- legger også merke til at du synes "vanlige baner" er trauste og kjedelige,hvorfor kommer du da i det hele tatt å ser på???

- denne sporten er ikke større enn at alle har sin egen greie,noen kjører fort,andre sakte,noen biler bråker,andre går stille,men vi er da med fordi vi synes dette er fryktelig morro å holde på med...

- så jeg mener at hvis noen holder på med sin egen greie,så ikke rakk ned på dem ved å si sin høylytte negative mening om lyd,fart,pris,eller kjøpt eller laget selv,det blir nemlig ikke veldig god stemning av det...

- meninger har vi jo alle,men er det negativt om biler eller førere,så bør det gå an å styre seg litt...

Hvorfor i all verden skriver du og legger dette her på dette emnet Tore ???:shaking:

jan terje
05-27-2008, 19:39
Dette burde du tatt i en egen tråd på Biltrial Tore.

Ropavo
05-27-2008, 19:46
Jeg sier bare, husk isen:grinpimp::grinpimp::grinpimp:

jan terje
05-27-2008, 19:55
Jeg sier bare, husk isen:grinpimp::grinpimp::grinpimp:

Jeg sender en lollipop i morgen med brevdue.

Chevy-Sheriff
05-27-2008, 23:22

nononononono ....husker du ikke sist vi prøvde å slippe ei due......

jan terje
05-27-2008, 23:24
Jo, det endte med en ulykke.

Geir
05-28-2008, 08:47
Flott stykke i Dalande Tidende i dag !!!

skal se om jeg ikke klarer å få lagt det ut her til allmen skue mhm!

BerntS
05-28-2008, 09:54
kan eg bli en liten wannabe dork? mine unskyldninger må være feil dialekt og størrelse 44 i sko

Åge er i full gang med å planlegge nye løyper til neste løp http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=1438490562

Bygg i vei :-)

jan terje
05-28-2008, 10:11
kan eg bli en liten wannabe dork? mine unskyldninger må være feil dialekt og størrelse 44 i sko

Åge er i full gang med å planlegge nye løyper til neste løp http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=1438490562

Bygg i vei :-)

Vi har en egen tråd Bernt om du vil bli hangaround-DORK av første grad.
Godt å se att Åge allerede er i gang, håper han finner noen utfordringer neste gang.

jan terje
05-28-2008, 10:11
Flott stykke i Dalande Tidende i dag !!!

skal se om jeg ikke klarer å få lagt det ut her til allmen skue mhm!

Ja det må du.

Mad Max
05-28-2008, 10:23

nononononono ....husker du ikke sist vi prøvde å slippe ei due......

Jeg husker godt uggla...

jan terje
05-28-2008, 10:30
Ikke alle kjenner til att DORK hadde egen brev-ugle. Dessverre fikk den store problemer på en tur fra Sjeriffen til DORKs daverende hovedsete i Sokndal, noe som endte med en voldsom krasjlanding. På skadestedet flyter det med deler etter styrten. (bildet er faktisk ikke arrangert)
21954
Her har vi fått berget den fra skadestedet, men vi ser hvor sliten den er.
21953

Mad Max
05-28-2008, 11:20
Legg merke til det fryktløse blikket til ugle duru Solli...

Ove
05-29-2008, 01:04
:eek::eek: Var det liv i den også ???!!

Nå har jeg gått rundt i 2 år og sørget over den trofaste brev-ugla .....

Men hvordan gikk det med brev-dua , ble den kidnappet på Akland ..... og ble det mat på bordet til Pål ..... ??

jan terje
05-29-2008, 07:26
:eek::eek: Var det liv i den også ???!!

Nå har jeg gått rundt i 2 år og sørget over den trofaste brev-ugla .....

Men hvordan gikk det med brev-dua , ble den kidnappet på Akland ..... og ble det mat på bordet til Pål ..... ??

Nå hadde vi tenkt å holde New DORK fritt for gammelt dritt, men ja Ove:
Ugla endte sine dager på Akland på Påls bord. Stygg historie for oss som kjenner til de grufulle detaljene rundt denne faktisk eneste kjenta terror handling på norsk jord etter krigen. Sett fra luften, vel å merke.

Chevy-Sheriff
05-29-2008, 08:54
:pissed::smokin::pissed::question::wink_animate:.. .å shit.......nå er ennå en brannfakkel tent.......:shaking::grinpimp::beer:Thefinger

Geir
05-29-2008, 09:00
nå sporer denne tråden helt av igjen , ( som da er gammelt nytt i DORK sammenheng )

Bra jobba :beer:

etter hva jeg har forstått nå , er siste nytt at Team Lista ligger i hardtrening med hang-glider da dSverre er nylig utnevnt som 'Nye DORKs jungeltelegrafist'

Vier
06-02-2008, 21:38
Ugla endte sine dager på Akland på Påls bord.

Ikke rart Pål måtte på slankern... det er jo velkjent at 1 stk ugle tilsvarer rundt regnet 10 kg kroppsvekt hos en voksen mann. Og dette er ikke enkle kiloer å bli kvitt :(

Geir
07-03-2008, 08:08
http://www.pirate4x4.no/trailreports/modalenpirate/index.php

Dagens uheldigste: Andre Bakke med 3 velt i Prototype
Dagens gladeste: Monia Aslaksen da hun kom med på Eurotrial laget
Dagens velt: Roy Håverstad som tok knekken på buret etter en velt
Dagens optimist: Jørgen Paulsen som forsøkte å kjøre bilen på hjula igjen etter en velt
Dagens helter: Rune Kvam og Jan Erlend Reinertsen som klarte bane 2 i første forsøk
Dagens beste: løpsleder Bernt Solheim som fikset det meste
Dagens råeste: Terje Weng med bare 6 prikker
Dagens Junior: Kristine Paulsen med andreplassen i Standard

:beer::beer::beer: