PDA

View Full Version : Klættsmia Trailgarasje

Pages : 1 [2] 3

Toro
10-11-2008, 23:09
ThefingerThefinger bli nokk lite øl på dæ Jørn.....ringe når æ drar nedover i morra:beer::smokin:

Bronx
10-16-2008, 20:46
Koss går det nedi smia? Er dere i rute til sladden?

Toro
10-16-2008, 20:49
Koss går det nedi smia? Er dere i rute til sladden?

lyst å bli med på dugnad i hælga???

Bronx
10-16-2008, 21:12
Må bli på søndag i så fall.:smokin: Har du fått sammen ny motoren da?

Toro
10-16-2008, 21:19
Må bli på søndag i så fall.:smokin: Har du fått sammen ny motoren da?

næi...bli på søndagen d...vart litt toil sjø!! det e ikke en 350 æ har læll:idea: fant ut det når æ sattinn den nye 350veiva å den kræsja med stemplan...det visst sæ å vær en 327 fra 67 trur æ d va...orginal 350hk:smokin: så må bruk den veiva som sto i opprinnelig!! e jævli spennt på koss d bli siden cam osv e sattopp etter 350:idea: men det kan jo bli bra læll...ska iallefall prøv på sladden:smokin: e jo bare å bestill ny cam vesst det ikke passe sammens:smile::beer: måle e å vær færdi med alt unntatt å få sattinn begge motoran i hælga!! så d bli lite ti te kaffe:grinpimp: men vi jobbe jo som sakt bæst under præss!!

Toro
10-17-2008, 21:49
i morra bli d foil gass igjæn!!! ska huskpå kamerae i morra:smokin:

jeepster
10-17-2008, 22:53
327 fra 67 trur æ d va...orginal 350hk

hm, turtallsvillig motor, det love bra det :smokin:, håpe det bli i orden med en gang :grinpimp:.

trond

rocky4x4
10-18-2008, 18:33
noen bilder

Toro
10-19-2008, 22:09
i dag har vi knota vidre...motorn te jørn e plokka ut ifra min bil, framakslingen min har fått nye mannsjetter,demperfesta fram,bumpstop fram, styringa e færdi....bure te jørn e 90% færdi sveisa,stolen e inn og motorn e væll inn i morra!!

det som gjennstår e:

på min bil: mellomaksling fram, legg opp slanger til sperrene...bygge motorn å sette inn.....

på jørn sin: montere motorn i bil,montere airshocks,litt sveising,alt av det elektriske...++++

bli hektisk te sladden ja:beer::beer:

Blesvik
10-19-2008, 22:12
Stå på gutter!!:smile:

Toro
10-21-2008, 22:18
HJÆRTE MITT E FÆRDI:grinpimp: eller...mangle å sættpå bunnpanna å olkjepumpa...vill kall det færdi:beer::beer: håpe om prøvekjøring i hælga leve...:smokin:

Bronx
10-21-2008, 22:27
Godt jobba Toro.:beer:
Hvor langt kom "Handyhunken" i dag da?:D:D

Toro
10-21-2008, 22:29
Godt jobba Toro.:beer:
Hvor langt kom "Handyhunken" i dag da?:D:D

hahahahahah!!!! "handyhunken" fikk sattinn motorn han å...bli væll koblet opp i morgen!! vært hælvettes æffæktiv i dag!!

Bronx
10-21-2008, 22:32
hahahahahah!!!! "handyhunken" fikk sattinn motorn han å...bli væll koblet opp i morgen!! vært hælvettes æffæktiv i dag!!

Du får dra på jobb i morgen så du får hvilt deg litt. :DSlitsomt å ta seg fri.:smokin:

rocky4x4
10-22-2008, 08:36
"HANDYHUNKEN" bli ferdig te sladden han vettu har jo ett veddemål som ska vinnesThefingerThefinger

Toro
10-23-2008, 19:48
motor e inn i bila...det meste e kobbla opp!! mangle fordeler og pluggledninger, får det i morra:smokin: å da ska det startes....testkjøring på søndagen???:beer:

Bronx
10-25-2008, 17:21
Grattis med oppstart,Toro.:beer:
Hørtes sint ut den 327. Litt finjustering av ventiler og tenning så er det klart for testing.:smokin:

Toro
10-26-2008, 19:55
testet å funnet iorden:smokin: den bevege sæ for å si det sånn...kun småtteri igjen....

Vier
10-26-2008, 21:53
Som du vet er vi glade i både bilder og film :wink_animate:

Amund
10-26-2008, 22:36
Har du fått prøvekjørt????

Toro
10-28-2008, 21:26
Som du vet er vi glade i både bilder og film :wink_animate:

glemmer og ta bilder hele tiden vier!!! har vært så forbanna my å gjør....:puke::puke: du får vente til fredagen:smokin:

Har du fått prøvekjørt????

prøvekjørt??? har æ alldri hørt om.....har da bare bygdom hjuloppheng,bytta akslinger,byggd ny motor å lagt opp vakum sperrer....trenger man å prøvekjøre for det da????:grinpimp::grinpimp:

trur herre bli ei fin hælg samme faen æ gutta:beer::beer::beer:

Irok
11-05-2008, 19:41
Tja:beer: Du fikk vel kjørt fredagskvelden meeen:question:

Toro
11-07-2008, 08:48
Tja:beer: Du fikk vel kjørt fredagskvelden meeen:question:

ThefingerThefinger sladden gikk som vanliThefingerThefinger

MEN NESTE ÅR.....

rocky4x4
11-07-2008, 14:54
ThefingerThefinger sladden gikk som vanliThefingerThefinger

MEN NESTE ÅR.....
ska du bli enno foillar da eller ThefingerThefingerThefinger

Toro
11-07-2008, 20:47
ska du bli enno foillar da eller ThefingerThefingerThefinger

NÆI!!! slutt på å vær foil å dom....

da e bila klar igjæn...familiedag i kjørefelte i morra:smokin: vare bila læng den gangen hær da??? har iallefall sattpå stroppa på bakakseln den gangen Hær:grinpimp:

Vier
11-07-2008, 21:28
NÆI!!! slutt på å vær foil å dom....

Henger disse tilstandene nødvendigvis sammen? Er det ikke mulig å være dum&edru eller brisen&smart?
:eyemouth:

rocky td
11-07-2008, 22:09
Æ tru vi ska ta me litt ækstra stroppa sånn at vi får me bila di tebake te garasjen i løpe av dagen da skjønne æThefinger:beer:

Toro
11-08-2008, 19:14
sier bare en ting!!! MY NAME IS SHAFT....MR SHAFT:puke::puke::puke:

Vier
11-08-2008, 20:40
Godt gjort å knekke mellomakslinger nå når du kjører på så nedgirte akslinger må jeg si.
Stå på Thefinger

Toro
11-08-2008, 22:11
ja det e en bragd i sæ sjøl det!!! trur det e pinjong vinkeln som bli får skarp når æ bånne helt!! for krysse klip ikke værken helt ut eller helt inn...

Amund
11-08-2008, 23:06
sier bare en ting!!! MY NAME IS SHAFT....MR SHAFT:puke::puke::puke:

Du huska det jo! :laughing:

Du mangler bare litt krøller og litt selvbruningskrem nå...

xDyRdhSIqlo

Toro
11-22-2008, 17:51
WTF???? no skjønne æ ingen ting....i dag har æ faktisk kjørt hele dagen uten å kjørsundt!!!! et eller anna kjæmte å smell snart....like det ikke...men det va jævli arti:smokin: godt å få kjørt litt igjen...mangle bare sperra fram no så bli det bra:beer:

Vier
11-22-2008, 17:57
Gratulerer!

Ove
11-22-2008, 18:01
....i dag har æ faktisk kjørt hele dagen uten å kjørsundt!!!!

:eek::eek:

...mangle bare sperra fram no så bli det bra:beer:

Å , hvor har du gjort av denne ?

Fra spøk til revolver - fint at ting begynner å funke som det skal .
Er en nydelig følelse det å kunne bare parkere bilen , for så å bare kjøre opp på henger igjen v neste kjøring ....

Toro
11-22-2008, 21:29
framsperren må ha seg ny membran i vakumklokka!! noen som vet hvor det er å få kjøpt??

det var litt deilig å bare kjøre på hengeren å parker i verkste ja:smokin: lenge siden sist...noen få justeringer nå så trur jeg den skall bli konkuransedyktig!! bare sjåførn får noen timer trening bak ratte....:beer:

Toro
01-16-2009, 21:46
jaujau....e faktisk en del som skjer i verkste!! men bli tatt lite bilda...må væll bli flinkar te det!! vidar driv å bytte motor, bli turbo te neste sesong:smokin: martin driv å bygge ny buss,proton kjæm væll snart dein å igjæn...e jo en del som skoil gjøres med den å ifølge han sjøl:smokin: Olav driv no å bygge opp en korando som ska gå i modifisert...spennende prosjekt bare han får fingern ut av ræva!!! sjøl så driv æ å byggeom te 1-link bak...spent på å kjenn koss bila vil oppfør sæ!!

Tommy
01-16-2009, 21:47
hvor er Protoen til Martin da...??

Toro
01-16-2009, 21:52
står vell i ditt distrik trur æ...eller så har den havna opp te dhenes....

Tommy
01-16-2009, 21:53
hmmm... har ikke sett den... forandringer??

Toro
01-16-2009, 21:55
opprydding i det elektriske...va vest dårli!! + at den gikk i nødmodus trur æ...

unlimited
01-16-2009, 22:55
Ang Hot Spider, så er alt el plukket ut og nytt trukket opp. Begge hjernene er flyttet inn i vanntette bokser. Bilen står hos Øystein D i påvente av han skal ta den med opp til Trøndelag neste helg.

Planen vidre er å lakkere i egen farge, overhale bremser og sette inn ny stikkaksling.

Har forøverig solgt bussen og kjøpt en annen nesten like gammel buss, men med mere hk og normal giring. Ulempen er at den var orginal, så det det blir litt jobbing på den fremover.
Toro har begynt med å lage bakluke, som blir meget godkjent! Vidre har vi skjært hull i gulvet bak for å ha plass til bil.

JoJeep
01-17-2009, 04:14
Det glømt æ å si te dæ Toro, men det ligg ett sett rustate jeepfelga (julegave) borti hjørne på garasjen..... Håpe du får bruk for dem:beer:

Toro
01-23-2009, 23:24
har nytt slagord for sesongen 09.....er innspirert av martin!!! så i år skall det "krypes på tomgang"

Bronx
01-23-2009, 23:28
Tomgang?? Du vet itj ka det betyr du Toro.Thefinger

Hilux
01-23-2009, 23:46
Det finnes jo også noe som heter høy tomgang..

Ropavo
01-24-2009, 20:09
Skulla nesten tru du ha bryter på gass`n Toro.Thefinger

Toro
01-25-2009, 21:36
no synns æ dokker vise lite forståelse for mitt nye "jeg"....æ har jo montert portaler og blitt seriøs!! portaler forplikter...å en ting te!!! æ har kjøpt hjelmer med intercom:eyemouth: så i år må dokker pass dokker gutta, for æ sattse på å vinn TC,MNC,Eurotrial Prerun og Xtreme trial:beer::beer:

jan terje
01-25-2009, 21:53
no synns æ dokker vise lite forståelse for mitt nye "jeg"....æ har jo montert portaler og blitt seriøs!! portaler forplikter...å en ting te!!! æ har kjøpt hjelmer med intercom:eyemouth: så i år må dokker pass dokker gutta, for æ sattse på å vinn TC,MNC,Eurotrial Prerun og Xtreme trial:beer::beer:

Du må nå med alt det nye utstyret huske på å anlegge ett dypt seriøst ansiktsutrykk når du kjører.
Portaler og intercom forplikter:grinpimp:

Toro
01-25-2009, 22:14
Du må nå med alt det nye utstyret huske på å anlegge ett dypt seriøst ansiktsutrykk når du kjører.
Portaler og intercom forplikter:grinpimp:

driv å trene på det foran speile hver kveld...blir vell en blanding av "zoolander",steven segal og bruce willies!!! sinnsyk vanskeli kombinasjon som bør høste heder og ære i sesongen 09....

jan terje
01-25-2009, 22:21
Bra Toro. Jeg satser på David Hasselhoff look, for meg er det det kuleste ansiktsutrykket man kan oppnå.
Men jeg har god tid for jeg har ikke intercom og portaler får jeg nok aldri:grinpimp:

Toro
01-25-2009, 22:30
Bra Toro. Jeg satser på David Hasselhoff look, for meg er det det kuleste ansiktsutrykket man kan oppnå.
Men jeg har god tid for jeg har ikke intercom og portaler får jeg nok aldri:grinpimp:

david hasselhoff kroppsutrykke (lite luft i magen men desto mer i brystkassa) har æ kjørt dæm siste åran ute blant folk!! fungre sinnsykt bra...men kjenne det e godt å slappav når æ kjæm hjæm!! men det kombinert med ansiktsutrykke æ øve på bli livsfarli!! kommer vell til og bli rent ned av damer...SKUMMEL TANKE!!!!

GRIZZLY
01-27-2009, 22:45
david hasselhoff kroppsutrykke (lite luft i magen men desto mer i brystkassa) har æ kjørt dæm siste åran ute blant folk!! fungre sinnsykt bra...men kjenne det e godt å slappav når æ kjæm hjæm!! men det kombinert med ansiktsutrykke æ øve på bli livsfarli!! kommer vell til og bli rent ned av damer...SKUMMEL TANKE!!!!

Regna med det kjem bilde når du ha funne rette utrykket???:eek:

extremetoy
01-27-2009, 22:51
har nytt slagord for sesongen 09.....er innspirert av martin!!! så i år skall det "krypes på tomgang"Martin har vel itj stilt opp tomgangen te 6000 omdR?

Bronx
01-27-2009, 23:05
Flyfoto fra Klættsmia i dag.

bjerk1
01-27-2009, 23:16
næh, sjå der ja. gubban driv nå å skrur sjer æ. hehe.

Toro
01-27-2009, 23:17
takker roger:smile: å til dere som har lite trua på min nye kjørestil har æ en ting å si...bare ventThefingerThefinger

Bronx
01-27-2009, 23:20
næh, sjå der ja. gubban driv nå å skrur sjer æ. hehe.
Skrur og skrur.:D Toro står å heng ved kokoverket som vanlig og Vidar har vist mista trua og e på vei hjem.:D

Toro
01-27-2009, 23:23
Skrur og skrur.:D Toro står å heng ved kokoverket som vanlig og Vidar har vist mista trua og e på vei hjem.:D

skjønne godt at Vidar har mista trua!!! hain har jo bare halv motor...desuten e det ganske godt å heng på kokoverke!! ka ska æ ellers gjør, har jo ei bil som bare går å går!!!

bjerk1
01-27-2009, 23:33

haha ja. sjer itj vær ut :P Når ska du t garasjen imårra da toro? på formiddan? kan kom innonm en tur å sje på derre demperan æ vett....

Bronx
01-27-2009, 23:34
Regna med det kjem bilde når du ha funne rette utrykket???:eek:
Her e det nye rasingtryne te Toro.:D

LEFFA
01-28-2009, 00:16
driv å trene på det foran speile hver kveld...blir vell en blanding av "zoolander",steven segal og bruce willies!!! sinnsyk vanskeli kombinasjon som bør høste heder og ære i sesongen 09....

Toro i hardtrening...

Toro
01-28-2009, 22:51
satan dokker e kompisa....fant ikke nå værre bilda når dokker først va i gang???

har brukt kvelden i dag i verkste igjen, i dag ble det begynt på det nye eksosanlegge:smokin: håper på mindre frieksos på dette en det forrige:beer: gleder meg til vinter treffe:beer::beer:

jan terje
01-28-2009, 22:52
satan dokker e kompisa....fant ikke nå værre bilda når dokker først va i gang???

har brukt kvelden i dag i verkste igjen, i dag ble det begynt på det nye eksosanlegge:smokin: håper på mindre frieksos på dette en det forrige:beer: gleder meg til vinter treffe:beer::beer:

Hmmm, så du er alt i gang med det. Blir det pakke i posten snart da?

Toro
01-28-2009, 22:54
Hmmm, så du er alt i gang med det. Blir det pakke i posten snart da?

følte jeg måtte slik at du fikk deler fortest mulig!! kan du sende meg adressen din på pm??

jan terje
01-28-2009, 22:54
følte jeg måtte slik at du fikk deler fortest mulig!! kan du sende meg adressen din på pm??

Ja det kan jeg.

unlimited
01-31-2009, 22:03
Nå er vi i gang og bygger racingbuss. Begynte med å fjerne alle setene og ta et lite hull bak i bussen ned til lasterommet.

Toro
01-31-2009, 22:44
vi har da komme lenger ein det der martin!!! så kom med flere bilda!!!

bjerk1
02-01-2009, 02:12
e planen å få plass t 2 trail bila inni derren der eller?

unlimited
02-01-2009, 09:23
e planen å få plass t 2 trail bila inni derren der eller?

Det blir en bil stående på høykant under senga. Skal prøve å ta bilde av en tegning etter hvert.

unlimited
02-01-2009, 09:24
Her har vi kuttet bort alt som skal bort over lasterommet samt 50 kg stål fra bakveggen.

unlimited
02-02-2009, 16:44
Så ble det senger.....

unlimited
02-02-2009, 16:46
Her er de gode hjelperne....

unlimited
02-02-2009, 16:49
Så ble litt av dette....

unlimited
02-02-2009, 16:50
.....byttet ut med dette:smile:

Sävevik
02-02-2009, 16:52
Det blir en stor och fin buss bygger du även in sängar för oss svenska promod åkare:smile:

TEAM pro spider

unlimited
02-02-2009, 17:52
Det blir en stor och fin buss bygger du även in sängar för oss svenska promod åkare:smile:

TEAM pro spider
Dette blir en skikkelig ego-buss med kun to stoore senger!!!:smile:

Toro
02-07-2009, 21:04
:beer::smokin::beer: fornøyd :beer::smokin::beer:

bjerk1
02-08-2009, 00:21
lægg ut bilda av 1-linken din da? hm?

Toro
02-08-2009, 08:57
bare æ huske å ta med camerae når æ e i verkste neste gang så...e i full gang med ny bil i verkste å....så d bli litt å ta bilda av:smokin:

jan terje
02-08-2009, 08:59
bare æ huske å ta med camerae når æ e i verkste neste gang så...e i full gang med ny bil i verkste å....så d bli litt å ta bilda av:smokin:

Fortell:smile:

Toro
02-08-2009, 10:06
olav driver og bygger en ny modifisertbil, korando med patrol akslinger og mest sannsynlig volvo turbo motor...å med hans kjørestil blir vell det veldig publikumsvennlig:grinpimp: Vidar driver også på å bytter motor i sin bil...blir volvo turbo i den også:grinpimp: vi må bare bli flinkere til og ta bilder og legge ut....

Toro
02-24-2009, 21:17
Endelig så fungerte bilen!! kjørte i hele helgen uten nevneverdige problemer...:beer::beer: var faktisk litt lei av å kjøre på søndagen...å så mye tror jeg aldri jeg har kjørt før med bilen:smokin: så det vil jo si at jeg er egentli færdi til sesongen:grinpimp: så da var det vel ingen ting annet å gjøre en å rive ned bilen igjen...begynte ribbingen i kveld:idea::idea:

Jan
02-24-2009, 21:41
Toro, forslag t dæ. Færra t Rennbu å bygg garasje t Øyvind så brætte å sveise hainn blækk på bil`n din så deinn sjer ut som en Jeep

bjerk1
02-26-2009, 00:37
Endelig så fungerte bilen!! kjørte i hele helgen uten nevneverdige problemer...:beer::beer: var faktisk litt lei av å kjøre på søndagen...å så mye tror jeg aldri jeg har kjørt før med bilen:smokin: så det vil jo si at jeg er egentli færdi til sesongen:grinpimp: så da var det vel ingen ting annet å gjøre en å rive ned bilen igjen...begynte ribbingen i kveld:idea::idea:

ribb bila? koffor det????

Toro
02-26-2009, 23:10
ribb bila? koffor det????

mått ha nå å gjør før sesongen...unormalt å vær færdi me bila i feb:shaking: ting e liksom ikke helt som dæm ska vær vest du ikke står å skrur natta før konkuransen....ThefingerThefinger

bjerk1
02-27-2009, 00:57
mått ha nå å gjør før sesongen...unormalt å vær færdi me bila i feb:shaking: ting e liksom ikke helt som dæm ska vær vest du ikke står å skrur natta før konkuransen....ThefingerThefinger

haha, sånn ja. kjedlig å itj ha nå å gjørra i garasjen ja. veit koss det e. hehe

Tommy
02-27-2009, 07:27

Hva er planen da Toro... nytt kaross??

Toro
02-27-2009, 08:10
Hva er planen da Toro... nytt kaross??

ja litt mer kaross,nytt elektrisk,dashbord å så ska alt males over...på tide å "friskopp" bila litt:beer:

yeyeye
02-27-2009, 09:22
ja litt mer kaross,nytt elektrisk,dashbord å så ska alt males over...på tide å "friskopp" bila litt:beer:

Ja vi har skjønt du e litt inne på det dær med "Show and shine", e jo litt viktig å ta seg pent ut, når en stikker hodet frem i ainnanvær avis og tidskrift:grinpimp::grinpimp:

Kain væl itj si nå egentlig, æ som kjæm på træff med veibil som æ e redd for å rasere, min tok sæ bæst ut på stillbilda dein,hehe!

Hilsen hain med rau Jeep med luftutak i grilln!

Amund
02-27-2009, 09:39
Finn en annen farge enn matt & falma biltema-blå a... :smokin:

Toro
02-27-2009, 09:56
Ja vi har skjønt du e litt inne på det dær med "Show and shine", e jo litt viktig å ta seg pent ut, når en stikker hodet frem i ainnanvær avis og tidskrift:grinpimp::grinpimp:

Kain væl itj si nå egentlig, æ som kjæm på træff med veibil som æ e redd for å rasere, min tok sæ bæst ut på stillbilda dein,hehe!

hehe..."show and shine" ja...da må det vell litt mer te ein litt maling på dein bila trur æThefinger va væll bare flaks på ulsberg,stakkars fyren som sattpå vestit ber ein å ta bilda av mi bil:idea: takk for "låne" av lufta foresten, må få gjort nå me derre felgen også...

Finn en annen farge enn matt & falma biltema-blå a... :smokin:

har du nå forslag da?? vært arti å fått korandon te olav,bussen å dodgen i samme farge...må jo vises at vi e i samme teame:beer::smokin::beer:

Jan
02-27-2009, 11:30

Du må bygg træffbil av Korando`n da vettu

yeyeye
02-27-2009, 22:55
Du må bygg træffbil av Korando`n da vettu

Ja tanken har vært innom haue opp t fleire ganga ætti træffet ja, vældi artig å sjå på dokk som har bila det kain satses litt med, uten å vær reidd for å kom sæ heim på dein ættipå. Lure faktisk på å importere en TJ med nå gromme akslinga og større motor fra US`n, sætt d karossen på Korandoen, få skilta på den. Ættipå får TJ ramma korandokarross og bli hærjebil. Men drømma alt d da!!

Artig va d uansett, også å sjå på trailbilan:shaking:

AR

Toro
02-27-2009, 23:31
Ja tanken har vært innom haue opp t fleire ganga ætti træffet ja, vældi artig å sjå på dokk som har bila det kain satses litt med, uten å vær reidd for å kom sæ heim på dein ættipå. Lure faktisk på å importere en TJ med nå gromme akslinga og større motor fra US`n, sætt d karossen på Korandoen, få skilta på den. Ættipå får TJ ramma korandokarross og bli hærjebil. Men drømma alt d da!!

Artig va d uansett, også å sjå på trailbilan:shaking:

AR

korando,patrol akslinga,volvo motor(turbo)bur osv= jævli my arti for pængan!! skulla egentli sakt v8 istede for volvo....men da bli det fort my mer skruing etter hver kjøring!!

Vier
02-28-2009, 11:31
skulla egentli sakt v8 istede for volvo....men da bli det fort my mer skruing etter hver kjøring!!

nei...? hehe
Men det er verdt det da :eyemouth::eyemouth::eyemouth:

jan terje
02-28-2009, 11:40
Jeg gleder meg til den blir plukket ned....

Toro
02-28-2009, 12:40
Jeg gleder meg til den blir plukket ned....

ligger noe klart for posten på golvet...:beer:

var en sviptur i verkste i går kveld...fikk slipt ned "karoserie" slipt av takplata(hælvettes jobb) demontert tank,batteri og restene av det som var av elektrisk...vurderer og ta ut motor og gir også for å få malt alt og fikset opp i rote med hydrolikslanger og styrbrems rørene. men må passe på å ikke ta på meg for mye arbeid også...for sesongen kommer fort:idea::idea:

Tommy
02-28-2009, 12:49
Bilder.....

Toro
03-02-2009, 20:30
nån som veit koss man forminske bilda enkelt å greit...har prøvd me sånn URL greier,men får bare at det bli feil fil:shaking:

Jan
03-02-2009, 20:37
http://www.microsoft.com/windowsxp/Downloads/powertoys/Xppowertoys.mspx

Holten
03-02-2009, 20:52
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=20924

:smokin:

Toro
03-02-2009, 21:19
....

Toro
03-02-2009, 21:21
...

Toro
03-02-2009, 21:22
takk for hjælpa:beer::smokin::beer:

Toro
03-02-2009, 22:03
ska ha inn flere stivere i buret, V i taket pluss et par til...ny front skal også lages:smile: noen som har forslag på farge og navn til bilen da??

extremetoy
03-02-2009, 22:15
ska ha inn flere stivere i buret, V i taket pluss et par til...ny front skal også lages:smile: noen som har forslag på farge og navn til bilen da??

MATT GRÅ!! det er du pålagt.. litt mørk..

Navn:

Unlucky ShaftThefinger

Toro
03-02-2009, 22:30
da e bila døpt te "UGLY BETTY" :beer::beer::beer:

Vier
03-02-2009, 22:31
Da må du male henne i noe glorete, gjerne med innslag av rosa...

extremetoy
03-02-2009, 22:31
da e bila døpt te "UGLY BETTY" :beer::beer::beer:Kult Toro.. hvordan kom du på dThefinger

Toro
03-02-2009, 22:37
Da må du male henne i noe glorete, gjerne med innslag av rosa...

trur d bli lite rosa....Thefinger

Kult Toro.. hvordan kom du på dThefinger

va en eksiktrønder som kom på det...:idea:

extremetoy
03-02-2009, 22:38
trur d bli lite rosa....Thefinger

va en eksiktrønder som kom på det...:idea:hehe.. det kvalifiserer vel til co pilot stol 1 rundeThefinger

Toro
03-02-2009, 22:41
hehe.. det kvalifiserer vel til co pilot stol 1 rundeThefinger

vi får sjå på det da vøttu:beer:

bjopau
03-02-2009, 22:41
Stili navn toro. regne med du stille med tannregulering på 1. runde da :smile:
Ikke så værst at du har tatt bilda t ei forandring heller :beer:

Toro
03-02-2009, 23:04
Stili navn toro. regne med du stille med tannregulering på 1. runde da :smile:
Ikke så værst at du har tatt bilda t ei forandring heller :beer:

bilda e en fin ting det sjø...iallefall når man fårte å resize bildan så man får lagt dæm ut:smokin:

Tommy
03-03-2009, 06:44
Hva er planen med Martins bil??

Toro
03-03-2009, 11:17
Hva er planen med Martins bil??

alt av elektrisk er lagt opp på nytt og i vanntette bokser,bilen er slipt ned for lakering.blir ny farge i år...bremsene skall også overhales:smile: pluss at han har kjøpt ny buss som det er mye jobb med,så han har nokk å henge fingrene i!!

jonny puma
03-03-2009, 18:49
Hehe, ikke for å vær stygg, men navne passa bra...Thefinger
Sjer ut som du e godt på vei t å bli klar t sesongen da..:smokin:

Å.H
03-03-2009, 19:28

Ny farge må bli rød med denne logoen Thefinger

Jan
03-03-2009, 19:57
Go for it:D

Toro
03-03-2009, 21:01
Hehe, ikke for å vær stygg, men navne passa bra...Thefinger
Sjer ut som du e godt på vei t å bli klar t sesongen da..:smokin:

ThefingerThefingerThefinger
håpe å vær klar om en mnd tid ca...må prøv å få "trent" litt før sesongen å:smile: koss ligg du an da??

Ny farge må bli rød med denne logoen Thefinger

vi har vell bestemt oss for farge i dag...men ka d bli e litt hemelig enda...tror det kan bli litt tøfft:D

bjerk1
03-04-2009, 09:07
ThefingerThefingerThefinger
håpe å vær klar om en mnd tid ca...må prøv å få "trent" litt før sesongen å:smile: koss ligg du an da??

vi har vell bestemt oss for farge i dag...men ka d bli e litt hemelig enda...tror det kan bli litt tøfft:D

bare ikke rød!!!! støgg farge på en trailbil. hehe

Toro
03-04-2009, 16:08
bare ikke rød!!!! støgg farge på en trailbil. hehe

vi får sjåThefingerThefinger bli it støgger ein din uansett....

ska bynn å ta lastebil og henger lappen å no:D:D bynne 16mars:D:D så no slipp Olav å kjør bussen hele tia når vi e på tur...:beer::beer:

Toro
03-18-2009, 18:49
skjer lite her fortia...for min egen del e det lastebil lappen som tar det meste av tia:smile: va it helt planlagt i forhold te tia fram mot cupen...men det må no gå fint læll:smokin: alt som ska vær svartblank e færdi mala,ny rattstamme e montert inn,stiveran i bure e færdi...så det e stort sett maling å montering igjæn:beer::beer: gjort på ei JÆVLI LANG HÆLG...:grinpimp:

Bjørn M
03-27-2009, 17:07
Ny farge på bilen:)

38015

38016

Tommy
03-27-2009, 17:13
er det hvit???
hvilke farge skal platene ha da??

Bjørn M
03-27-2009, 17:14
Rydda i garasjen...
38017

38018

Bjørn M
03-27-2009, 17:17
Karbonfolie... E du itj fornøyd me hvit???

unlimited
03-28-2009, 20:52
Litt aktivitet i garasjen idag også:smile:

Bjørn M
03-28-2009, 21:03
38061

38062

38063

38060
:smile::smile:

Toro
03-28-2009, 21:08
sjer bra ut martin:smokin: kjæm utover dagen en gang i morra!! må bare gjøroina nå familiegreier først:pissed::pissed:

Bjørn M
03-28-2009, 21:10
38064

38065

Bjørn M
03-28-2009, 21:33
Flere bilder ;)

Ny farge på bedlocksene..

38076

38075

38077

Bjørn M
03-28-2009, 21:40
Kulda er ikke´no problem me denne i garasjen ! :smile:
38078

38080

38079

Irok
03-29-2009, 00:23
sjer bra ut martin:smokin: kjæm utover dagen en gang i morra!! må bare gjøroina nå familiegreier først:pissed::pissed:

Heill du på å lage einno fler småtoroa no? Sjønne det e slitsomt for en på din zizeThefingerThefingerThefinger

Hilux
03-29-2009, 09:40
Karbonfolie... E du itj fornøyd me hvit???

Synes det ble kult med hvit jeg, skal bli gøy å se hvordan den blir med folie på plass :beer:

Ser ut til at alt blir striglet opp 110% til sessongstart også..

Bjørn M
03-29-2009, 17:51
Her.. :-)

38113

38114

38115

38116

Bjørn M
03-29-2009, 17:52
Får ikke så godt inntrykk på bilder, men ser veldig bra ut i virkeligheten..!
:smile:

Amund
03-29-2009, 23:15
Denne bør hete Carbonizer 2! :smile:

(jeg eier pr.d.d. Carbonizer 1 :smokin:)

Toro
04-02-2009, 21:35
va en tur i smia i kveld å gjor nå småting på bilen:smile: men må si at bilen til martin innponerte meg!! fy faen dein vart fin!! neste år trur æ det bli ny bil på mæ å:smokin: kjenne byggekløa...bussen til martin begynner også å bli seriøst bra! synd han ikke leger ut noen bilder av den!! ikke mange busser med ikea kjøkken:smokin:

Lars Spider Dahl
04-05-2009, 20:17
Trevigt att se att du tar hand om bilen.:smile:
Ser bra ut!
Mvh Lars

extremetoy
04-13-2009, 20:38
Var innom her i påsken å hadde inspeksjons på Ugly betty! det blir en killer i år, toro har fått den BITTE LITEN!! ny fin farge.. Meget fint bygg toro!

Martin har visstnok hadd høyde trening i påsken så vi får håpe bilen har berget!

Bjørn M
04-15-2009, 14:34
Vi arrangerte et minitreff på hytta i påska!
2 deltagere:
1 x spider
1 x RC Axial :smile: :smile:
Vi testa at alt funka som det skull og gjorde oss/spider`n klar til første NC runde!
39104

39103

39106

39107

39105

Bjørn M
04-15-2009, 14:50
Bussen :)
39109

39108

39111

39110

39112

Bjørn M
04-15-2009, 14:59
..
39116

39113

39115

39114

Amund
04-15-2009, 16:34
Ikke alle som har designerkjøkken i bussen! Heftig! :smokin:

ARH
04-15-2009, 21:12
Hehe, Bulthaup-buss?

Toro
04-16-2009, 18:32
fekk gjort litt på "Ugly Betty" i dag:smile: så no fyre shiten igjæn:smokin: lagt opp alt elektrisk på nytt,har til og med brukt krympestrømper...blitt hælvettes nøye:laughing::laughing: mangle bare å kobleopp "styrbrems" og el-viftene på radiatorn!! sjerut som æ bli tidlig færdi i år....

epa b loco
04-16-2009, 19:38
E d muli å lægg ut nå bilda tå der skrothaugen din da eiller?? Har mekka litt æ å, gle mæ te å grus dæ i sesongstartenThefingerThefinger:smile:

Toro
04-16-2009, 20:28
E d muli å lægg ut nå bilda tå der skrothaugen din da eiller?? Har mekka litt æ å, gle mæ te å grus dæ i sesongstartenThefingerThefinger:smile:

du får vent å sjå 2maiThefingerThefinger næi da, ska prøv å få tatt nå bilda næste gang æ e nedover:smile: ka du har gjort med din da?? grus å grus fru blom!! det e nokk du som må bit i det sure eple no!! GARANTERT!!!!!!!

epa b loco
04-16-2009, 21:35
Montert ny hovedstrømsbryter, hau hau:smile:

bjerk1
04-17-2009, 12:41
Dævven steike det va no en syk buss :eyemouth:
vi veit kor fæstn blir i år da skjønne æ? haha :P

Å du Toro, du har itj sjangs i år læll du. Æ wska grus derre portalan dine så det ose i sommer :smokin::beer::grinpimp:ThefingerThefinger

Toro
04-17-2009, 13:24
hahahahahahaha!!!! lille bjerk1 har ingen sjangs heller i år:beer::beer: men det e jo fint dokker har trua....

Toro
04-25-2009, 19:23
vært ut å lufta bila i dag:smokin: står væll klar på hengern te neste hælg allerede...:beer::beer: må flikke litt maling å sånn småting så er det bare å tut å kjør! Glæde mæ te 1 runde i TC:beer: å som vanli vart kamerae glæmt hjæm...:pissed::pissed:

Ropavo
04-25-2009, 19:32
Kålles farga vart det så du valgt da? Er det rosaThefingerThefinger

bjerk1
04-27-2009, 10:19
Kålles farga vart det så du valgt da? Er det rosaThefingerThefinger

har itj sjett hele biln, men den vart rød på sælve karossen :)

Bjørn M
04-28-2009, 15:13
I fjor honet vi alle bremsesylindrene på Hot Spider. På første cuprunde merket vi at bremsene tok ugjevnt, så i går demonterte vi alle bremsene, fire av dem var helt opprustet alerede! :shaking:
Så om du har Volvoaksling med dårlig brems som ikke har vært honet i det heletatt, så vet du hvordan de ser ut!

39821

39822

Mikael
04-28-2009, 15:17
Hm, hva kan være årsaken til det ?
Rart at det ruster så fort igjen..

Amund
04-28-2009, 17:42
Har du tatt feil av springen og bremsevæska? :laughing:

unlimited
04-28-2009, 19:34
Hm, hva kan være årsaken til det ?
Rart at det ruster så fort igjen..
Sylindrene var like rustne i fjor før de ble honet. Antar at honingen kun har tatt det ytterste laget av rusten. Ser for meg masse porer med rust i sylindrene rett etter honing. Bilen har stått mest ute i vinter og rusten har fått muligheten til å blomstre.
Det eneste som teller når det ser slik ut er vel noe nytt. Skulle ønske at jeg hadde montert skiver med en gang. Nå blir det bare masse ekstraarbeide og snart samme kostnaden som skiver i og med at jeg også har brukt penger på nye bånd og pakkninger.

unlimited
04-28-2009, 19:41
Har du tatt feil av springen og bremsevæska? :laughing:
Enig i at det ser slik ut! Så forresten bildene du tok i helga, fantastisk!!! Uten å fornærme andre, så skilte de seg ut til de grader, gratulerer! Kanskje du er med på feil konkurranse når du kjører bil?

Blesvik
04-28-2009, 19:45
De sylindrene koster vel bare ca 100 lappen for stykket.

Amund
04-28-2009, 20:23
Enig i at det ser slik ut! Så forresten bildene du tok i helga, fantastisk!!! Uten å fornærme andre, så skilte de seg ut til de grader, gratulerer! Kanskje du er med på feil konkurranse når du kjører bil?

Åjøss.... takk skal du ha :smokin: Jeepir har vært inspirasjonen, jeg har klødd meg fælt i huet for å finne ut åssen han får det til. Syns det begynner å hjelpe på meg nå, jeg er ingen fotograf når det gjelder utsnitt og sånt, men begynner å få kameraet til å virke som jeg vil det skal hvertfall :smile:

Speilrefleks og trial er vanskelig å kombinere dessverre... når jeg kjører selv altså.

Men tilbake til saken, bremsene dine. Det som er rart er at bremsevæske skal jo holde fuktighet borte, og så lenge systemet er tett tar det jo normalt flere år før den har trukket til seg fuktighet og trenger å skiftes. Derfor er det rart det har rusta, selv om den har stått hele vinteren.... ?

unlimited
04-28-2009, 21:41
De sylindrene koster vel bare ca 100 lappen for stykket.
Et svensk firma som averterte i 4Wheel Drive tar ca 3.000,- inkl norsk mva for 8 stk. Dvs ca 375 pr stk. Hvor selger de sylindrene til 100,-/stk?

unlimited
04-28-2009, 21:43
Derfor er det rart det har rusta, selv om den har stått hele vinteren.... ?

Enig i det! Fint om man kan lære noe på slikt, men er usikker på hva jeg kan lære her.

bjerk1
04-28-2009, 22:34
Så på bila di idag Toro når æ va å henta panseret t Vidar. Så bra ut altså :smile:
Tvile på at æ har sjangs t å ta dæ i år gitt, men bættre mæ æ ska gjør ALT æ kan for å få det t!!!!!! ThefingerThefinger
hehe!!

Toro
04-28-2009, 22:51
Så på bila di idag Toro når æ va å henta panseret t Vidar. Så bra ut altså :smile:
Tvile på at æ har sjangs t å ta dæ i år gitt, men bættre mæ æ ska gjør ALT æ kan for å få det t!!!!!! ThefingerThefinger
hehe!!

man ska aldri si aldri bjerk1:smile:

Blesvik
04-28-2009, 23:50
Et svensk firma som averterte i 4Wheel Drive tar ca 3.000,- inkl norsk mva for 8 stk. Dvs ca 375 pr stk. Hvor selger de sylindrene til 100,-/stk?
Jeg kjøpte fra ett firma i stavanger.
De har tydligvis steget noe, nå koster de 118kr til bak og 187kr til framme.
Sjekk HER (http://www.classiclandrovers.no/?page=shop/browse&category_id=140&)

Blesvik
04-29-2009, 00:02
Vil også tro at disse (http://cgi.ebay.co.uk/LAND-ROVER-SERIES-2-AND-3-R-H-FRONT-WHEEL-CYLINDER_W0QQitemZ370167351003QQcmdZViewItemQQptZU K_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item37016735 1003&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1689%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C 240%3A1318) til 80kr passer framme på portal aksel.
http://i22.ebayimg.com/03/i/001/04/b8/8f8f_1.JPG

unlimited
04-29-2009, 20:02
Godt jobbet! Begynner å se fordelen av fri flyt av informasjon:smile:! Det ble nøyaktig halve prisen av å handle fra Sverige. Litt uvanlig egentlig! Til 80,- pr stk så er det vel ikke så mange grunner til å kjøre med gamle sylindre. Skulle selvsagt ha skiftet i første omgang i stedet for å bruke like mye på honing. Blir vel bare litt oppgitt over meg selv når jeg ser slikt.

Tommy
04-29-2009, 20:56
Passer disse så tror jeg jaggu jeg også må ha et sett....

Skjalg
04-29-2009, 21:20
Godt jobbet! Begynner å se fordelen av fri flyt av informasjon:smile:! Det ble nøyaktig halve prisen av å handle fra Sverige. Litt uvanlig egentlig! Til 80,- pr stk så er det vel ikke så mange grunner til å kjøre med gamle sylindre. Skulle selvsagt ha skiftet i første omgang i stedet for å bruke like mye på honing. Blir vel bare litt oppgitt over meg selv når jeg ser slikt.

You never know before you know it:smile:

Blesvik
04-29-2009, 21:22
Kjøp en og sammenlikn!
Men jeg er rimelig sikker på at disse er like.
Det er jo Land Rover 2 og 3 serie 6-8 sylindret utgave som Volvo hentet bremsene til portalene fra.

lulle
04-29-2009, 21:33
Etter bildene å dømme så har ikke sylyndrene rusta der hvor bremseveska er. Rusta har kommet på utsiden av pakningen.Dersom du renser eller honer en sylynder og så monterer sammen uten å beskytte metallet utenfor pakningen skjer dette.Det finnes et monteringsfett som smøres på utenfor pakningen for å hindre at dette skjer.Bremseveske beskytter ikke mot vann tvert imot så trekker den til seg vann.

unlimited
04-30-2009, 07:20
Etter bildene å dømme så har ikke sylyndrene rusta der hvor bremseveska er. Rusta har kommet på utsiden av pakningen.Dersom du renser eller honer en sylynder og så monterer sammen uten å beskytte metallet utenfor pakningen skjer dette.Det finnes et monteringsfett som smøres på utenfor pakningen for å hindre at dette skjer.Bremseveske beskytter ikke mot vann tvert imot så trekker den til seg vann.
Det høres fornuftig ut. Slik det er nå så lekker 4 av sylindrene, har derfor valgt å skifte alle.

Toro
05-02-2009, 22:37
vært og kjørt konkuranse i dag!! å bilen er faktisk i samme stand som før konkuransen startet:beer::beer: 1 gang i historien!!! synes bilen begynner og fungere nå, eneste probleme er at servoreima hoppet av i 3 seksjoner...litt tungt å styre kan man si!! men ellers er jeg strålende fornøyd:beer::beer:

bjerk1
05-02-2009, 22:48
vært og kjørt konkuranse i dag!! å bilen er faktisk i samme stand som før konkuransen startet:beer::beer: 1 gang i historien!!! synes bilen begynner og fungere nå, eneste probleme er at servoreima hoppet av i 3 seksjoner...litt tungt å styre kan man si!! men ellers er jeg strålende fornøyd:beer::beer:

akkurat det samme skjedd t mæ å. hehe. har bare kjørt et år før, men steike ta man kan si a alt gikk t helvete i hele fjord sommer å. men det sjer virkelig ut for at bila fungere no jo :grinpimp::grinpimp::beer: sælv om æ vælva, så starta dyret læl. hehe. storgornøyd æ. :smile:

grattis med 2 plass Toro. vart no bare 2 plassa under dæ da, hehe.

unlimited
05-19-2009, 21:59
Åpnet bremsene i dag og alle bremsesyindrene fremme var brukket! De er nye og brukt ca 30 minutter!

unlimited
05-20-2009, 08:32
Trenger nye bremssylindre hurtig. Har forsøkt å ringe Classic Landrovers, men det ringer ikke. Har sendt mail samt ringt alle tre nummrene som står oppført på adressen uten svar. Rekker ikke å bestille fra utlandet, noen tips?

unlimited
05-20-2009, 08:35
I kveld begynte Toro og gjøre klar bussen sin. Han drar for å kjøre MNC i helga som oppvarming til NC i Oppdal. Toro kommer til Oppdal med bare ett mål for øyet!

unlimited
05-20-2009, 08:38
. .

unlimited
05-20-2009, 08:42
. .

unlimited
05-20-2009, 08:50
. .

Toro
05-20-2009, 23:33
ja fyra bussen i dag:beer::beer: har stått urørt siden sladden...etter en liten sjekk av olje og vann, så startet den med en gang!! go gammel scania:beer::beer: litt rydding inni no så e det avreise te mnc 2 på fredagen:smokin: må få trent litt før Nc runden på oppdal, fortsette på det nye mottoe "bare krype, ikke fullgass"

Mats
05-21-2009, 07:26
Trenger nye bremssylindre hurtig. Har forsøkt å ringe Classic Landrovers, men det ringer ikke. Har sendt mail samt ringt alle tre nummrene som står oppført på adressen uten svar. Rekker ikke å bestille fra utlandet, noen tips?

Beställ härifrån : http://www.paddockspares.com/

dessa prylarna:
http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?t=10226&highlight=paddo%2A

Jag köpte cylindrar och backar därifrån, inte värt att pilla med den gamla skräpet för dom pengarna

Toro
05-22-2009, 19:18
bli ikke noe mnc2 på meg likevell:pissed::pissed::pissed: det var jo for godt til og være sant at bilen var hel etter siste tc runde!!! skulle kjøre bilen inn i bussen i dag så hørte jeg noen rare lyder i bakdiffen...det viste seg at bærelagrene til piniongen hadde tatt kvelden:pissed::pissed: så nå pakker jeg sekken å drar på fisketur istede!! der er det iallefall ikke noe som går til hælvette!!!!!

Tommy
05-22-2009, 19:22
Kjipt Toro.... de må jo ha vært dårlige fra før...:(:(

Å.H
05-22-2009, 19:24
bli ikke noe mnc2 på meg likevell:pissed::pissed::pissed: det var jo for godt til og være sant at bilen var hel etter siste tc runde!!! skulle kjøre bilen inn i bussen i dag så hørte jeg noen rare lyder i bakdiffen...det viste seg at bærelagrene til piniongen hadde tatt kvelden:pissed::pissed: så nå pakker jeg sekken å drar på fisketur istede!! der er det iallefall ikke noe som går til hælvette!!!!!

Det hva no som faan....håpte på du kom neover en tur:beer: du får legg om te toyota akslinga vøtt:smile: da bli det sikkert jævlig mange å kjøre i mot i morra også:shaking:

JoJeep
05-22-2009, 20:09
så nå pakker jeg sekken å drar på fisketur istede!! der er det iallefall ikke noe som går til hælvette!!!!!

Knekk fiskestanga, hekte sluken i bunn, miste all fisken før du får den på land, floke på snøret, snella går i oppløsning i mellom fingran på dæ, kjøre en krok igjennom øret, ramle i elva etc etc....du ska aldri si aldri :shaking: Kjipt med bilen da, trur du har for my power i motorn æ Thefinger

Toro
05-22-2009, 21:24
Kjipt Toro.... de må jo ha vært dårlige fra før...:(:(

veita faen æ...sinnsykt kjipt va det iallefall!! alt var jo pakket å klart:shaking::shaking: men nye skal bestilles i uka her....

Det hva no som faan....håpte på du kom neover en tur:beer: du får legg om te toyota akslinga vøtt:smile: da bli det sikkert jævlig mange å kjøre i mot i morra også:shaking:

får ta det igjen te neste gang:beer::beer:

Knekk fiskestanga, hekte sluken i bunn, miste all fisken før du får den på land, floke på snøret, snella går i oppløsning i mellom fingran på dæ, kjøre en krok igjennom øret, ramle i elva etc etc....du ska aldri si aldri :shaking: Kjipt med bilen da, trur du har for my power i motorn æ Thefinger

tar sjangsen på fesketur i kveld læll æ:beer::beer:

Vier
05-22-2009, 21:42
hælvette!!!!!

Føler med deg. Skitt fiske!

Amund
05-22-2009, 22:45
Føler med deg. Skitt fiske!

Og skitt portal, break an axle, osv. Kjipern kjipern, lykke til med fiksing. Og fisking :laughing:

Toro
05-28-2009, 21:43
da er diffen sammens igjen:smile: ser fram til og kjøre på oppdal siden jeg har tenkt å vinne denne gangen:grinpimp:

Vier
05-28-2009, 21:47
da er diffen sammens igjen:smile: ser fram til og kjøre på oppdal siden jeg har tenkt å vinne denne gangen:grinpimp:

Og hvis du holder hodet kaldt så tror jeg jammen meg at du har en sjans og :eyemouth:

Toro
06-04-2009, 22:32
da e alt pakka å klart te hælga:beer::beer: 1 døgn før avreise!!! må være ny rekord:smokin: rægne med det bli ei fuktig helg på oppdal...både i å utenfor bilen:beer::beer:

Geir
06-05-2009, 13:14
lykke til Toro , break a' noen andres bil istedet !

Vier
06-06-2009, 22:12
Jeg vil med dette få gratulere Toro med et SKIKKELIG havari som Linda omtalte det. Bra jobba Thefinger

extremetoy
06-06-2009, 22:23
Jeg vil med dette få gratulere Toro med et SKIKKELIG havari som Linda omtalte det. Bra jobba ThefingerFå høre??

Bjørn M
06-06-2009, 22:47
ser fram til og kjøre på oppdal siden jeg har tenkt å vinne denne gangen:grinpimp:

Det gikk vell ikke helt etter planen... Synd :(

Toro
06-07-2009, 19:26
Jeg vil med dette få gratulere Toro med et SKIKKELIG havari som Linda omtalte det. Bra jobba Thefinger

takk takk Vier!!! det smalt godt.....knekt automatkasse,knekt 1-linkfeste,bøyd panarstag og avrevet eksosanlegg!!!!! blir LITT tid i verkste før Jamboreen.....:grinpimp::grinpimp:

Amund
06-08-2009, 10:33
knekt 1-linkfeste

PUH.. bra det ikke bare er meg som ikke kan sveise på første forsøk. :wink_animate:

Mikael
06-08-2009, 11:01
Jeg regner med den røyk i bruddkanten på sveisen, ikke i selvesveisen ?

Uansett, var et skikkelig havari du hadde ja, sure greier!

Blesvik
06-08-2009, 11:42
Veldig synd at du kjørte i stykker Toro, men jeg er sikker på at en eller annen gang vil du også få gjennomføre en hel konkurranse uten at noe ryker:wink_animate:

Geir
06-08-2009, 13:42
føler med deg Toro , som meg , håper du nok og på dagen der "sveis på boks" er å finne i butikkene!

akkja , bare du er å finne på Jamboree'n er jeg fornøyd !

Toro
06-08-2009, 18:14
heyheyhey....ingen sveis som har knektnononononono det var "traktor stage" som knekte helt inne med kulaThefingerThefinger så sveisene holder nokk målThefingerThefinger blir nokk med 100% sikkerhet å finne på jamboreen...det er jo bare en liten bagatell som skal fikses:smokin::smokin:

Geir
06-08-2009, 19:01
du har da vært svært uheldig vil jeg si :grinpimp: men hva gjør vel det , det er jo skruinga som er halve greia , sant ?!
- er du uheldig på Jamboree'n lover jeg deg en tur i Lene A Thefinger

gruer meg allerede til første prøvetur med The Balj' ... blir vel å samle ei trillebår med deler etterpå hehe

Toro
06-08-2009, 20:47
du har da vært svært uheldig vil jeg si :grinpimp: men hva gjør vel det , det er jo skruinga som er halve greia , sant ?!
- er du uheldig på Jamboree'n lover jeg deg en tur i Lene A Thefinger

gruer meg allerede til første prøvetur med The Balj' ... blir vel å samle ei trillebår med deler etterpå hehe

for min del så har vell skruinga vært 90% av morroa i det siste:puke::puke: egentli litt lei av å skru kjenner jeg...men er vell for dum til å huske det når bilen er sammens igjen:laughing::laughing: så jeg får si som jeg alltid sier før et løp...."JEG KOMMER TIL OG VINN PIRATE TRIALEN"

en tur i Lene A bør vell være obligatorisk for alle Geir!!!!

Geir
06-08-2009, 21:43
kan fort bli lei skruing ja, det kjenner jeg til :shaking:

men en ting skal du ha Toro ,tøff bil har du , altså ikke bestilt 1 stykk ferdig skogs/gårds/motor-redskap fra Sverige :smile:
(ja , jeg synes de minner om en slik doning )

Vier
06-08-2009, 22:26
Man kan tåle endel skruing (forbedring) når bilen er selvbygd :grinpimp:
Det hadde ikke vært vits i å kjøre offroad hvis det ikke var for byggingen/modifiseringen... vel for meg ihvertfall.
Skal innrømme at det har vært litt tungt i år da, men vi får det nok gøy på piraten. Lurer på om jeg skal la være å kjøre konkurransen slik at du har en pokalsjans Toro Thefinger

Toro
06-10-2009, 18:45
synes den er tøff jeg også Geir:smokin: å en dag kommer den til og holde en hel konkuranse...å da kan det bli artig:beer::beer: tror vi kommer til å ha det kjempe på Jamboreen Vier!! sattser på fint vær og masse kald :beer::beer: men å trekke deg fra konkuransen bare for at jeg skal få en sjangse på pokalen synnes jeg er en dum ide!! vi kan heller ha en egen konkuranse vi 2...."hvem varer lengst denne gangen" DET KAN BLI MORRO DETThefingerThefinger

Vier
06-10-2009, 19:50
OK Toro, da melder jeg meg på i løpet av neste uke :eyemouth:

Toro
06-19-2009, 19:51
da begynner skruinga i morgen....første hinder på veien blir vell å få bilen ut av bussen:idea::idea: ikke lett med en bakaksel som bare henger i noen stropper!! men målet for morgendagen er å få stablet bilen inn i verkste å begyne å ta ut automat!! har ny ligende:beer::beer: TAKK TIL RONNY:beer::beer: skal prøve å huske å få tatt noen bilder....

Geir
06-20-2009, 12:48
gleder meg til oppdatering !

hørte rykter om at Vier hadde kjørt en hel konkurranse uten å ødelegge noe , kjenner du presset nå Toro ?

:grinpimp::grinpimp:

Toro
06-20-2009, 20:20
gleder meg til oppdatering !

hørte rykter om at Vier hadde kjørt en hel konkurranse uten å ødelegge noe , kjenner du presset nå Toro ?

:grinpimp::grinpimp:

EN HEL KONKURANSE....DET TROR JEG INGEN TING PÅ:shaking::shaking: isåfall har han stått over alle seksjoneneThefingerThefinger fikk rydet en god del inne i verkste i dag,så i morgen blir det demontering....

Geir
06-20-2009, 20:25
EN HEL KONKURANSE....DET TROR JEG INGEN TING PÅ:shaking::shaking: isåfall har han stått over alle seksjoneneThefingerThefinger fikk rydet en god del inne i verkste i dag,så i morgen blir det demontering....

hmmmmmmmm....du er inne på noe der,jeg kan ikke huske at Vier nevnte noe om hvor mange seksjoner han hadde kjørt nei ..... Vier -> you'r busted !!! :grinpimp::grinpimp::grinpimp:

Toro
06-20-2009, 20:35
hmmmmmmmm....du er inne på noe der,jeg kan ikke huske at Vier nevnte noe om hvor mange seksjoner han hadde kjørt nei ..... Vier -> you'r busted !!! :grinpimp::grinpimp::grinpimp:

utspekulert jævel han Vier, prøver å psyke meg ut....men jeg har mine metoder jeg også:smokin: jeg skal skjenke han med trøndersk flybensin kvelden før pirate trialen:laughing::laughing:

Toro
06-24-2009, 17:01
plokket ut girkassa i går...i morgen blir det bytte av inngående aksling på nykassa:smile: så jeg tror jeg er i rute til Jamboreen:eyemouth: vi reiser nedover tirsdag etter jobb, så det skal gå bra!! bare det ikke dukker opp noe uforutsett i siste liten....

extremetoy
06-29-2009, 22:18
plokket ut girkassa i går...i morgen blir det bytte av inngående aksling på nykassa:smile: så jeg tror jeg er i rute til Jamboreen:eyemouth: vi reiser nedover tirsdag etter jobb, så det skal gå bra!! bare det ikke dukker opp noe uforutsett i siste liten....fortsatt i rute??

Toro
06-29-2009, 22:22
fortsatt i rute??

ja da:smokin: det dukka opp noe uforutsett selfølgeli...men det var bare bagateller!! det viste seg at automaten var "vrak", men ny ble skaffet å var færdi montert klokken 3 i natt:beer::beer: litt trøtt på jobben i dag eneste...men avreise i morgen klokken 1600:beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer:

extremetoy
06-29-2009, 22:25
ja da:smokin: det dukka opp noe uforutsett selfølgeli...men det var bare bagateller!! det viste seg at automaten var "vrak", men ny ble skaffet å var færdi montert klokken 3 i natt:beer::beer: litt trøtt på jobben i dag eneste...men avreise i morgen klokken 1600:beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer:komm er du innom her å hjelper meg med slutt spurten på tur ned da?Thefinger har igjen litt enda jeg.. plukket ned transfer nå.

KJELLIS
06-29-2009, 22:26
Hmmmmmmm når skal du læreToro??? ta med noe trønder bensin da:puke::puke:

Toro
07-08-2009, 22:06
Ja da e Jamboreen unnagjort!! var et sinnsykt artig treff som jeg håper det blir flere av i årene framover!!! artig å møte folk som man ellers bare ser på nette:beer::beer: kjørte ikke så mange konkuranser selv, ble kun pirate trialen!! mest i frykt for hva som ville gå sundt denne gangen...men til alles store overaskelse holdt bilen hele dagenThefingerThefinger det hjelper litt å ikke tråkke til så jævli på gassen hele tiden,men istede kjøre litt "KJÆRRING" man slipper faktisk å komme på siste plass også:eyemouth:

Geir
07-08-2009, 22:41
Ja da e Jamboreen unnagjort!! var et sinnsykt artig treff som jeg håper det blir flere av i årene framover!!! artig å møte folk som man ellers bare ser på nette:beer::beer: kjørte ikke så mange konkuranser selv, ble kun pirate trialen!! mest i frykt for hva som ville gå sundt denne gangen...men til alles store overaskelse holdt bilen hele dagenThefingerThefinger det hjelper litt å ikke tråkke til så jævli på gassen hele tiden,men istede kjøre litt "KJÆRRING" man slipper faktisk å komme på siste plass også:eyemouth:

joda Toro ...MEN ...mye tøffere med full gass da Thefinger, plasseringene er vel ikke så viktig ....verre med skruinga i etterkant :smile:

Toro
07-09-2009, 20:37
joda Toro ...MEN ...mye tøffere med full gass da Thefinger, plasseringene er vel ikke så viktig ....verre med skruinga i etterkant :smile:

det kjæm sjø GeirThefingerThefinger

Toro
08-09-2009, 10:06
vart kjøring i går:smokin: bila funka som faen!! helt te siste slutt...................:puke::puke::puke:

extremetoy
08-09-2009, 10:11
vart kjøring i går:smokin: bila funka som faen!! helt te siste slutt...................:puke::puke::puke:ka røyk????:beer:

bjerk1
08-09-2009, 17:00
ka røyk????:beer:

GIRKASSA SPRAKK! hehe

Toro
09-26-2009, 17:35
da e bila testa å funne i orden:smokin: ska bli arti å gasse litt på oppdal!!:beer::beer:

ToyLux
09-27-2009, 09:36
Da e d bare og kom på Dugnad på Oppdal i dag da Thefinger

Toro
10-04-2009, 15:56
kjørte sport klassen på oppdal i hælga!! va jævli arti:beer::beer: håper noen flere kan ta tak i denne klassen å aranger fler sånne løp! for dette ga mersmak:smokin: Fin klasse for sånne som meg som drømmer om å kjøre formula men der lomeboka sier NÆI:grinpimp: Å det beste av alt var jo at bilen holdt hele dagen...så nå må kanskje Gjersta sladden også vurderes:smokin::smokin:

Amund
10-04-2009, 21:20
kjørte sport klassen på oppdal i hælga!! va jævli arti:beer::beer: håper noen flere kan ta tak i denne klassen å aranger fler sånne løp! for dette ga mersmak:smokin: Fin klasse for sånne som meg som drømmer om å kjøre formula men der lomeboka sier NÆI:grinpimp: Å det beste av alt var jo at bilen holdt hele dagen...så nå må kanskje Gjersta sladden også vurderes:smokin::smokin:

Så det ble noen fete bilder av deg! :smokin::smokin:

Toro
10-21-2009, 22:02
Det blir ikke Sladden i år...avslutter sesongen med hel bil istede:smokin: dårli ærfaring med Gjerstad!!! Tankene om sesongen 2010 har begynt å svirre i hode, har lyst til å prøve å kvalifisere meg til Eurotrial. Monster race frister også å prøve...blir iallefall full Trøndercup:smile:

og hva skal gjøres med bilen?? noe må iallefall gjøres...

KJELLIS
10-21-2009, 22:07
Hmm det er vel bare fotball om dagen, vel:laughing:

Toro
10-21-2009, 22:12
Hmm det er vel bare fotball om dagen, vel:laughing:

vært lite med d å Kjellis...kun på tv:beer::smokin: tråkka over nå jævli på trening for ei stund siden, og reiv av noen leddbånd i ankeln:shaking: men nå er den snart klar for trening igjen:grinpimp:

Tommy
10-22-2009, 06:10
Det blir ikke Sladden i år...avslutter sesongen med hel bil istede:smokin: dårli ærfaring med Gjerstad!!! Tankene om sesongen 2010 har begynt å svirre i hode, har lyst til å prøve å kvalifisere meg til Eurotrial. Monster race frister også å prøve...blir iallefall full Trøndercup:smile:

og hva skal gjøres med bilen?? noe må iallefall gjøres...

Du kan jo bli med nedover og være festgeneral...
Formuala da... frister ikke det??

tjd
10-22-2009, 10:20
Kom igjen Toro - Eurotrial med mye kjøring og mye moro er noe for deg !:beer:

Toro
10-22-2009, 22:26
Du kan jo bli med nedover og være festgeneral...
Formuala da... frister ikke det??

vært jævli arti å stillt på Sladden Tommy:smile: men i år rekker desverre ikke økonomien til:shaking: Formula frister også noe sinnsykt!! men det e nåkka som hete PÆNG...å det e det alt for lite av!! kanskje en gang i framtiden:beer::beer:

Kom igjen Toro - Eurotrial med mye kjøring og mye moro er noe for deg !:beer:

vi får se...hadde vært jævli gøy å kvalifisert seg:smokin: må prøve å få noen sponsorer til neste år...

Amund
10-22-2009, 22:42
Toro, du har å innfinne rei, peng er faen ikke noe unnskyldning, jeg skal spandere øl og drink på deg. Sjekk her:

http://www.norwegian.no/fly/velg-flyvning/?D_City=TRD&A_City=RYG&TripType=2&D_Day=06&D_Month=200911&R_Day=08&R_Month=200911&AdultCount=1&ChildCount=0&InfantCount=0

ShuDuck
10-22-2009, 23:01
ja, ta en tur og kikk hvertfall, Amund har sikkert plass i bilen ned også Thefinger

Toro
11-28-2009, 18:49
vært å lufta ugly betty for siste gang på et par mnd i dag:smokin: fikk virkeli kjørt seg i dag med skikkeli missbruk!! 2 rullinger og et skikkeli hopp gjorde susen:beer::beer: men likevell var det bare å kjøre henne opp på hengern som om ingen ting hadde hent...:beer::smokin::beer: fikk ikke tatt noen bilder selv, men vet det ble både filmet og tatt bilder. kanskje noen kan legge de ut hær??

Tommylj70
11-28-2009, 22:00
Takk for praten og underholdningen :smile:
Her et bilde jeg tok.

Bronx
11-29-2009, 11:50
fikk ikke tatt noen bilder selv, men vet det ble både filmet og tatt bilder. kanskje noen kan legge de ut hær??

Her er noen jeg tok av deg borti Fucd velodromen.:smokin:

Toro
11-29-2009, 14:25
hehe:smokin: Fucd velodromen bør bli den nye test bakken!! kommer du ikke gjennom den så er det bare å dra hjem til verkste å bygge nyttThefingerThefinger synd det ikke vises på bildene hvor bratt det egentli er opp der...

Takk for praten å bilde Tommy:smile: fikk du lysta til å modifisere toyotan??

Tommylj70
11-29-2009, 16:12
Takk for praten å bilde Tommy:smile: fikk du lysta til å modifisere toyotan??

Jepp blir nok modifisering av toyotan ja.. heving og 35" først og fremst...

Chevypickup
11-29-2009, 16:19
hehe! Fucd velodromen faktisk.. Skjer dåkker hadd det arti, synd æ itj kunn værra me:shaking:

Toro
11-29-2009, 19:06
Jepp blir nok modifisering av toyotan ja.. heving og 35" først og fremst...

fort gjort å bli hækta!! snart har du væll både spærra,vinsj å turbo:beer::beer:

hehe! Fucd velodromen faktisk.. Skjer dåkker hadd det arti, synd æ itj kunn værra me:shaking:

ja va et passe navn i å me at det va Fucd`n som prøvd først...å at vest det it går så e du fuckedThefingerThefinger

Tommylj70
11-30-2009, 19:28
fort gjort å bli hækta!! snart har du væll både spærra,vinsj å turbo:beer::beer:

Hehe ja har sitti pal foran pc'n og surfa siden lørdag. Så nå er det bare og prioritere om mye penger :eyemouth:

LEFFA
12-01-2009, 01:47
[quote=Toro;179732]vært å lufta ugly betty for siste gang på et par mnd i dag:smokin: fikk virkeli kjørt seg i dag med skikkeli missbruk!! 2 rullinger og et skikkeli hopp gjorde susen:beer::beer:

Bidrar med et bilde av det luftige hoppet ditt...:smokin:

Amund
12-01-2009, 15:42
Heftig bilde!!! :smokin: Men åssen gikk landinga... ? :eyemouth:

Toro
12-01-2009, 16:31
Heftig bilde!!! :smokin: Men åssen gikk landinga... ? :eyemouth:

Amund du Amund...sælfølgeli gikk pærfækt!! hadd du forventa nå aina...ThefingerThefinger

Toro
12-01-2009, 20:24
Tøfft bilde Leffa:smokin: får du te å læggut fler?? filmen??