PDA

View Full Version : Brannsesongen er i gang

Bergum
05-27-2008, 12:02
Da er det bare å håpe at Vennesla snart trenger hjelp...:pissed:

http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article586809.ece

http://www.fvn.no/multimedia/archive/00397/baneheiabrann_468_397492a.jpg

Brannvesenet rykket i dag ut til en krattbrann i Baneheia, nå advares folk mot stor brannfare.

KRISTIANSAND:Brannvesenet fikk melding om krattbrannen i Baneheia klokken 10.12.

- Det dreide seg om en krattbrann mellom andre og tredje stampe. Vi fikk raskt kontroll på stedet, og brannen er nå slukket, opplyser alarmoperatør ved brannvakta i Arendal

Tørt
De siste ukene har det vært flere krattbranner, og brannvesenet opplyser om at det er svært tørt i Agder.

- Det er veldig tørt i Agder, og gress og kratt kan lett ta fyr. Folk bør derfor være forsiktige, forteller alarmoperatør Kai Berntsen til fvn.no.

Svineri
Han sier at det største problemet er engangsgriller.

- Engangsgriller er noe skikkelig svineri, og har startet flere branner, man bør heller ikke kaste fra seg sneiper i gresset. Ellers vil jeg også bare opplyse om at det er forbudt å gjøre opp bål etter 15. april, forteller han.

Tørrest er det på Nelaug i Aust-Agder, men også i Sirdal er det svært tørt.

- Det er noe bedre langs kysten, men også her er det tørt, sier Berntsen.

-Flinke
Brannmester Bjarne Lund ber folk bruke fornuften når de ferdes i skog og mark.

- Generelt er folk veldig flinke, sier han.

j0lle
05-27-2008, 13:32
litt ironisk det du skriver der bergum. hehe
men er det feil av meg og oversette dette til "la vennesla brenne så vi kan få kjørt litt i heia"?

Bergum
05-27-2008, 19:06
ØØØøøøøø. Ja, det ble kanskje litt feil.
Meningen var at vi får brukt for evnene våre.... :smokin:

j0lle
05-27-2008, 19:15
skjønte det,
men er jo helt enig med deg da, noe kan vi jo ofre for og få kjøre litt ;)

Turbolux
05-29-2008, 12:51
brant som satan her i går iallefall.. var allt for lite folk. 4 brannbiler å ett par frivillige.. en 4 runner å en hiace såg eg.. brant 2 plasser samtidig.. et helsikkens leven :P