PDA

View Full Version : div spørsmål standard......

Chri-ha
05-28-2008, 22:17
hei

Jeg vurderer å gjøre litt med caben. Ettersom bodylift har blitt lov i standard så muligens stille i trial. bare for gøy. Isåfall så har jeg noen spørsmål.

1. Er det lov med 35 dekk i denne klassen? Og i hvilken bredde? 12,5?
2. Må vinsjen av?
3. Tenkte på å ta ut litt plastikk fra interiøret og "rydde"litt innvendig.Er det lov?

"Dersom drivstofftank er flyttet, skal skillevegg finnes og være utformet slik at spredning av væske og/eller ild blir forhindret. Ellers tillates ingen endringer"

extremetoy
05-28-2008, 22:24
hei

Jeg vurderer å gjøre litt med caben. Ettersom bodylift har blitt lov i standard så muligens stille i trial. bare for gøy. Isåfall så har jeg noen spørsmål.

1. Er det lov med 35 dekk i denne klassen? Og i hvilken bredde? 12,5?
2. Må vinsjen av?
3. Tenkte på å ta ut litt plastikk fra interiøret og "rydde"litt innvendig.Er det lov?

"Dersom drivstofftank er flyttet, skal skillevegg finnes og være utformet slik at spredning av væske og/eller ild blir forhindret. Ellers tillates ingen endringer"
Nr 1 = Største tillatte bredde er 320mm, største tillatte diameter er 900mm (målt horisontalt).
For regummierte dekk er største tillatte mønsterdybde 18 mm.
Piggdekk kan kun benyttes i det tidsrom de tillates brukt på offentlig vei. 2.2 Felger
Største tillatte felgdiameter er 18”, ellers valgfritt.

Nr2= Vinsjen kan bare stå på!

Nr3= nei det har du ikke lov til.. men Rydde rot får du lov til:=)

Sven Arne
05-29-2008, 17:52
Bodylift er vel ikke lov annet enn i Eurotrial i standardklassen

6.1 Karosseri
Ingen form for heving av karosseriet tillates. Støtfangere skal være....

Spørs hva du mener med "plastikk" Endringer du har lov til å gjøre står ganske godt beskrevet på http://bilsport.no/sider/reglement/reglement-offroad/

Sven Arne

Arne
05-29-2008, 18:06
Bodylift er vel ikke lov annet enn i Eurotrial i standardklassen

6.1 Karosseri
Ingen form for heving av karosseriet tillates. Støtfangere skal være....

Spørs hva du mener med "plastikk" Endringer du har lov til å gjøre står ganske godt beskrevet på http://bilsport.no/sider/reglement/reglement-offroad/

Sven Arne

Det ble gjort en endring til i år, ny tekst i Standard er:

6 Karosseri
6.1 Karosseri
Inntil 50mm heving av karosseriet tillates.

Sven Arne
05-29-2008, 19:57
Sorry...Kikket på original jeg....Blei så virig når jeg så det med heving at jeg så på feil klasse. Da er det ikke mye som mangler for ET reglene og de norske er like :smile::smile::smile:

Sven Arne

Arne
05-29-2008, 20:12
Sorry...Kikket på original jeg....Blei så virig når jeg så det med heving at jeg så på feil klasse. Da er det ikke mye som mangler for ET reglene og de norske er like :smile::smile::smile:

Sven Arne

Hmmmm, minnes at du hadde noen innlegg i den debatten:grinpimp:

Chri-ha
05-29-2008, 20:32
ok. takker for svar. men er det noen som vet om 35 er godkjent i denne klassen. De jeg har på pajen (35") med gatemønster er akkurat 320mm brede. og 870 880 mm i diameter. men vet ikke hvordan det blir når jeg får på knastedekk da....

Noen som vet om noen som kjører standard med 35"..?

extremetoy
05-29-2008, 21:50
Vet ikke om noen som har det nei.. men får vel ikke plass til større en 30" på zuki tror jeg..