PDA

View Full Version : info om klager fra nc 2

Jørgen
05-29-2008, 22:42
ville bare si litt om alt av klager å rykter fra nc2. jeg var en av førerene som hadde med en annen fører( min datter kristine) i en seksjon. det har seg sånn at det er min sønn som sitter på til vanlig, men i seksjon to så hadde kristine veldig lyst til å sitte på fordi den så gøyal ut. dette var i min andre runde å hun var ferdig med å kjøre. uten å tenke meg om på den nye reglen fra i år sa jeg ja til dette visst det var greit for jan h. så sånn blei det. har snakket med nbf å beklaget det jeg gjorde der. håper det var pga den nye regelen å ikke det at hun blei nr to der borte at folk måtte underette nbf om dette:pissed:. en regel skal selfølgelig følges,å jeg beklager virkelig at noen føler at vi på sørlandet tror vi kan gjøre som vi vill.. når det gjelder dette med kvalifisering, så blei det sagt at visst kristine vant loddtrekningen så måtte det søkes et komiten om disp på at hun kunne kjøre. ikke at det ville bli gitt disp visst hun vant den, det var nå bare sånn at det ikke skulle vært noen trekkning. hun hadde en andre plass, emil hadde ikke noen palleplasering. men det som skjedde var at, i norge så har hun lov til å kjøre å i et må mann være atten å ha førerkort eller lisens for å kjøre. hun blir atten 14 dager før et så da var det greit.. så etter alt dette har jeg sagt fra meg jobben som teamleader for norge.

Ronny
05-29-2008, 23:38
Det syntes jeg ikke du skulle trekke deg fra jørgen. Greit det var en tabbe! Der er VI MANGE som har gjort før deg! Det er ingen som klarer å gjøre en like god jobb som du:smile::smile:. MEN ...... hvis noen (som ikke er fra sørlandet) tror de kunne klare det.....er det jo lov å prøveThefingerThefinger

Skjalg
05-30-2008, 05:22
Har lest igjennom alle regler jeg kunne finne på www.bilsport.no/reglement vedr biltrial.
Har forstått det slik at alle endringer av året er uthevet med annen farge. (ikke denne)
Derfor har ikke jeg og mange andre fått med seg denne endringen tydeligvis:

Utdrag fra punkt 2 reglement for biltrial:
Det tillates at 2 førere deltar med samme kjøretøy i samme konkurranse. Dersom de tekniske og sikkerhetsmessige krav oppfylles, kan de delta i forskjellige klasser. En fører kan kun delta med ett kjøretøy, i en klasse i samme konkurranse og kan ikke være co-driver for en annen fører i samme konkurranse. Co-driver tillates også kun å delta i ett kjøretøy i samme konkurranse.

Det er viktig at det blir opplyst mest mulig på førermøte. Slike saker må tas opp med en gang de oppstår så ikke det skal florere rykter og mistrivsel i lang tid etterpå. Det er det faktisk ingen som er tjent med.

Tommy
05-30-2008, 06:17
Det stemmer som Skjalg ksriver at dette ikke er noen ny regel, men har eksistert hele tiden, kanskje noe man lett overser desverre.

Siden de som satt på i Bergen allerede var ferdige med sine seksjoner så tror jeg ikke noen hadde særlig nytte av det, men synd det skjedde uansett..
La oss lære av dette, en liten feil som kunne fått VELDIG store følger.

At Jørgen ikke lenger sal være Teamleder ser jeg på som totalt udramatisk, Teamlederen er kanskje noe man burde bytte på hvert år, litt mere demokratisk..
jeg synes også at Teamlederen burde være en person som ikke kjører, selv om det sikkert kan være vanskelig å få til når vi reiser utenlands..

Arne
05-30-2008, 07:19
Bare en kommentar til det hele, siden dette har tatt slike dimensjoner.

Når man melder seg på med bil, fører og co-driver til en konkurranse er det dette som gjelder gjennom hele løpet.
Etter at bilen er godkjent i teknisk og startavgift er betalt skal det ikke skje endringer. Det er ikke tillatt å bytte hverken bil, fører eller co-driver etter dette.

Det som kan virke forvirrende og kanske er grunnlag for at slikt skjer, er at det i enkelte konkurranser har vært tillatt i tilleggsreglene å være både fører for egen bil og co-driver for en annen. Men, selv da er man bundet til den "ekvipasjen" man er påmeldt med.

Denne gangen får det ingen konsekvenser annet en advarsel.
Det som forundrer meg er at det fra etablerte førere reageres mot mot de som stiller spørsmål ved lovligheten, ikke de som faktisk bryter regelverket.

supersvein
05-30-2008, 08:19
Det stemmer som Skjalg ksriver at dette ikke er noen ny regel, men har eksistert hele tiden, kanskje noe man lett overser desverre.

Siden de som satt på i Bergen allerede var ferdige med sine seksjoner så tror jeg ikke noen hadde særlig nytte av det, men synd det skjedde uansett..
La oss lære av dette, en liten feil som kunne fått VELDIG store følger.

At Jørgen ikke lenger sal være Teamleder ser jeg på som totalt udramatisk, Teamlederen er kanskje noe man burde bytte på hvert år, litt mere demokratisk..
jeg synes også at Teamlederen burde være en person som ikke kjører, selv om det sikkert kan være vanskelig å få til når vi reiser utenlands..

Om noen drar fordel eller ikke av det er egentlig uinteressant. Reglene er til for å følges, uansett hvilken regel det gjelder. Om ikke annet, så ihvertfall av respekt for dem som bruker tid på å lage reglene!
Akkurat denne saken burde vi ta med oss som et godt eksempel å ta lærdom av.

Jeg er helt enig med Tommy i at teamleader-jobben burde byttes på (eller ihvertfall være åpen for bytte) hver år. Det er viktig å ha noen som er interssert i og er motivert til å gjøre jobben. En som ikke kjører selv, vil nok i større grad kunne ha fokus på oppgaven. Det er som regel flere erfarne folk med til ET, så hjelpen finnes om det skulle være nødvendig.
I år har jeg tatt på meg oppgaven, så får vi se om det lar seg gjøre å følge opp jobben som Jørgen har gjort. Heldigvis for meg har jeg både Jørgen og Tommy å kunne støtte meg til når jeg "går fast" i noe.

Geir
05-30-2008, 08:33
Gratulerer Supersvein!
- sikker på at du fikser denne oppgaven fint