PDA

View Full Version : hva synes dere om denne landcruiseren?

vegsir
06-03-2008, 15:30
hva synes dere om denne?http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13564049&sid=xz6cab0COWY253009&WT.svl=Bilde

får sannsynligvis solgt sykkelen min snart. og da kunne jeg tenke meg noe ala denne.

er prisen grei hvsi hevinga er godkjent? og åssen er deletilgang på disse bilene, mye problemer osv osv?

vegard

knixen
06-03-2008, 16:21
Det er fine biler! rust er den egentlige faren. Teknisk er de stort sett gode, lett å få tak i deler til en fornuftig penge.

Finken
06-03-2008, 17:06
Jeg har aldri hatt en 73, men har hatt 4 70ier og de er jo like på det tekniske.

Sjekk motor grundig, at den starter lett og går som den skal.
Toppen sprekker på disse motorene ved skikkelig varmkjøring så sjekk at motor temperatur er stabil under kjøring, spesielt ved hard belastning.

Er den godt vedlikeholdt, motor i grei stand og det er lite rust, da er det bare og handle, tror ikke den prisen er så ille hvis den er i grei stand.

Sjekk ramma ifra bakhjulet og bakover, der de ruster mest, ellers så er det ingen spesielle steder på karosseriet, de ruster nemlig overalt der hvis det først begynner. he he

vegsir
06-03-2008, 21:01
okei. har det noe å si at den er gått såpass langt? spesielt da med tanke på motor og slikt noe.

får høre med ham om hevinga er godkjent. hvis ikke så er jeg litt skeptisk til den prisen da jeg vil ha godkjent mest mulig av slikt noe.:idea:

passer deler over fra noen av de andre landcruiser modellene?

Finken
06-04-2008, 12:03
Står ikke hva slags hevesett det sitter på den, men er det 2 toms ome sett så er de tuv godkjent og pleier og gå greit og få de i vognkortet.

Om den har gått langt el ikke er ikke no problem så sant den er godt vedlikeholdt.

Driverk ifra 70 passer rett over, alt av toyota 2,4 diesel motorer passer rett oppi, nyere 2,4 har no mer elektronikk, så der må det kobles litt.

Fram bremser ifra hj60 passer rett på hvis du er interisert i ventilerte skiver forann.

Er den i go teknisk stand så er den nok værdt pengene sine og er en morsom bil.
2 toms heving er ikke så ekstremt så er ikke noe og være redd for og kjøre med, tror ikke de ser det hvis du blir stoppa engang.

vegsir
06-04-2008, 14:14
Står ikke hva slags hevesett det sitter på den, men er det 2 toms ome sett så er de tuv godkjent og pleier og gå greit og få de i vognkortet.

Om den har gått langt el ikke er ikke no problem så sant den er godt vedlikeholdt.

Driverk ifra 70 passer rett over, alt av toyota 2,4 diesel motorer passer rett oppi, nyere 2,4 har no mer elektronikk, så der må det kobles litt.

Fram bremser ifra hj60 passer rett på hvis du er interisert i ventilerte skiver forann.

Er den i go teknisk stand så er den nok værdt pengene sine og er en morsom bil.
2 toms heving er ikke så ekstremt så er ikke noe og være redd for og kjøre med, tror ikke de ser det hvis du blir stoppa engang.

klar over det me ome. mmåtte jo evt ha kjøpt meg sånn et etterhvert. okei for jeg kikka lit på ebay. og der var stort set til hj60. og hj40

er ikke så bekymra for å bli stoppa. og kommer sansynligvis til å heve mer enn det. hvis eg kjøper den. men vil som sagt ha met mulig godkjent:wink_animate:

4springar
06-20-2008, 06:41
blei det bil på deg da?
Kunne tenkt meg en sånn sjøl, den va jævli fin da! ;)
håper du kjøper så vi får sett den litt i bruk, ikke bare pose-bildan!
lykke til

vegsir
06-26-2008, 22:14
blei det bil på deg da?
Kunne tenkt meg en sånn sjøl, den va jævli fin da! ;)
håper du kjøper så vi får sett den litt i bruk, ikke bare pose-bildan!
lykke til

nei desverre. er student. og har både bil og mc.og har ikke lyst til å ha 3 kjøretøyer stående. men driver å prøver å få solgt sykkelen slik at jeg kan kjøpe noe sånt noe. men ser ikke ut til at det er noe særlig interesse for sykkelen min bortsett fra et par useriøse kjøpere:newburn: