PDA

View Full Version : Blesvik Racing

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Blesvik
03-31-2007, 11:39
I går fikk jeg endelig tid til å få Suzuki'n ut av vinterdvalen og satte igang med klargjøringen før sesongstart:)
Det første som skulle gjøres var å bygge headers siden de orginale manifoldene var lite kompatible med hjulopphenget mitt..
Som en nødløsning til Gjerstadsladden i fjor høst når motoren ble prøvd første gang, satte jeg på 7cm klosser på akselen for å begrense innfjæringen. Hvis ikke ville staget treffe eksosen.
Men det betydde at jeg måtte kjøre uten innfjæring:(

Kjøpte ett sett Hedman headers som passet på motoren men slett ikke i bilen.
Men ved å bygge disse om ble resultatet bra.
Her er orginal manifolden som jeg måtte lage ett skarpt bend på for å få kommen unna staget og opp over ramma og ut.
Slik så headersen ut før jeg kuttet det i biter.
http://img455.imageshack.us/img455/1047/dsc00432nd2.jpg

Slik ble den ferdige manifolden.
http://img185.imageshack.us/img185/5357/dsc00435ir2.jpg

Så nå kommer pottene under bilen istedet for ut gjennom skjermene.
http://img478.imageshack.us/img478/4290/dsc00440im2.jpg

Skal lage den høyre eksosen i dag.
Ellers på lista er å bytte servopumpa (igjen), overhale bremser, legge opp kjøling til automaten på nytt, overhale opphenget, sjekke opp automaten, den slipper på reversen, forhåpentlig er det båndet på trommelen som er for slakk eventuelt servoen som lekker.
Gulvet må sveises ferdig etter ombyggingen til Chrysler TF727 automat i vinter.

supersvein
03-31-2007, 12:01
Ja, det var vel på tide å dele dette prosjektet med andre pirater ..og superhelter :rolleyes:

Geared
03-31-2007, 16:54
Mere bilder Pålgrnpirate

Blesvik
03-31-2007, 20:00
Snart er høyre eksos også ferdig!
Skal bli deilig å få det på plass:)
Fikk laget en krypekasse til den nye bilen til Martin i dag også.
I morgen skal jeg bytte lager på en dieselmotor og fikse en girkasse til en båt, så neste økt på bilen blir i påska.
DA, må resten bli ferdig;)

Blesvik
04-01-2007, 03:22
Da er eksosene ferdig!:cool:
Utrolig hvor anderledes lyden ble med headers!
Bruker samme pottene men nå ligger de under gulvet.
Måtte gå for en nødløsning med flexirør til pottene men det for holde foreløpig..
Fikk også fikset en del andre ting og tang, men nå skal det bli godt å komme hjem klokka har blitt halv 4:eek:

(En av fordelene med å være singel, man kan være på verkstedet så lenge man vil.. ;-)

Blesvik
04-01-2007, 05:32
Skulle ikke være lett å få tatt kvelden i dag!
Når jeg koblet hengeren for å dra trialbilen hjem oppdaget jeg at lyset var borte.
Gav opp å finne feilen, siden strømmen manglet til kontakten på bilen og satte på lyset på trialbilen istedet:rolleyes:
Men det var ikke lange biten jeg kom før det begynte å skrike i viftereima, nedre bolten på dynamoen hadde røket:(
Men man kan fikse mye med en jekkestropp og en plankebit, så jeg kom meg videre.
Det viste seg etterhvert at nødreperasjonenvar så der, for dynamoen vibererte kraftig..
Jeg var nesten ved Tvedestrand og jeg visste at Jørgen og gjengen der hadde vært på Dag's så jeg ringte en lettere bedugget Jørgen og spurte om å få låne en bil av han til i morgen.
Det var greit, så jeg skranglet meg opp dit og når jeg
parkerte der røk brekkvaierennewburn
Jørgen var god i sveiva og stod på tunet og vippet på hælene med de gule høydehopptreskoa sine:p
Måtte jo bli med inn i verkstedet å se den nye Rocky snekka han hadde montert! Den hadde mye mer sving en opelsnekka og to av boltene passet i orginalfestene!
Et funn mente Jørgen som fortsatt var god og brisen etter pubturen.
Rart ingen andre bruker disse snekkene!
Men tilfeldigvis oppdaget jeg at den gikk feil vei....
Da ble Paulsen fort edru gitt, og stod lenge å klødde seg på haka.
Men det gikk ikke lange tiden før han hadde en plan, men Kari mente han fikk utsette det til morgendagen:)
Så jeg fikk nøklene til Subben og kom meg til slutt hjem.
Nå er det bare 5 meter igjen til senga, så det kan vel ikke gå noe mer galt nå!
Bortsett fra ett gryende sveiseblink melder sin ankomst som resultat av sveisingen av manifolder i dag...

Slik ble den høyre manifolden:

Irok
04-01-2007, 08:20
Blir bra det dær:)
Skulle ønske jeg hadde samme pågangsmotet. Har en go del nye deler som skal på før cupstart men mangler motivasjon... Regne med walkyria funke lællThefinger
Sjer fram te duell i sommercrossboned

ZukiJack
04-01-2007, 10:18
Du trengengte vel ikke å være redd for sveiseblink, Pål.
Du kan jo umulig ha satt kontakten i veggen på det sveiseapparatet... Det er jo knapt synlig en eneste sveisefuge på den headeren... Fa... så flott arbeide.

Ja... hadde han spurt meg om å bruke Rocky-snekke, så skulle jeg fortalt han at den slår feil vei på pitman.
Den har pitman fremover på snekka orginalt... afff....
Jeg svarte en gang i en salgsannonse på offroad.no hvor en fyr skulle selge en slik snekke. Jeg spurte der om denne funket til bruk på Suki...
Jan Terje (alias Offroadguru Solli) svarte i annonsen at den var nærmest bolt on ja...
Jeg kjøpte snekka og fikk også den sure erfaring at dette funka dårlig.
Spurte GuruSolli på PM om han kunne forklare meg hvordan denne kunne brukes på en Suki, men den PM fikk jeg aldri noe svar på gitt...hehe
Snekka har jeg liggende enda...

Jeg bruker Isuzu Trooper, Campo/Opel Campo-snekke nå. Jeg tror det er samme snekka på alle disse fire biltypene. Den har dårlig sving, men med forlengning av pitman/korting av styrearm så blir det jo bedre...

Amund
04-02-2007, 09:17
Meget bra jobba Pål, flink gutt!

Tore Hansen
04-02-2007, 21:06
Sikker på at den ikke er kjøpt,Pål?? - og så har du skryti på deg sveisekunnskaper,heheThefinger Thefinger Thefinger

Blesvik
04-03-2007, 23:04
Sikker på at den ikke er kjøpt,Pål?? - og så har du skryti på deg sveisekunnskaper,heheThefinger Thefinger Thefinger
Tydelig at du syntes de var fine Tore!:D
Jovisst er de kjøpt, fra Hedman Headers som men som bildene viser lengre opp måtte de kappes i småbiter, totalt 20 biter på hver, for deretter sveises sammen igjen så de passet Suzuki'n.
Jeg syntes Hedman skiltet var så tøft at jeg sveiset det på igjen når jeg var ferdig;)

Blesvik
04-08-2007, 13:03
I helgen fikk jeg automatkassa i orden igjen, oppdaget at reversen slapp under belastning når converteren begynte å dra skikkelig.
Det viste seg at stempelet i servoen som drar på reversbåndet var sprukket så oljetrykket gikk gjennom.
Det ble byttet og den fungerte perfekt igjen:)
Er usikker på hva som kan ha skjedd, men jeg har bygget om giringsmønsteret fra 12DNRP til PRN123 så på første testturen når jeg satte inn 727 kassa i vinter hadde jeg en liten bomgiring på asfalten..:rolleyes:
Hadde avtrykket etter rattet i brystkassa noen dager..:o
Kan ha sprukket da.

jan terje
04-08-2007, 13:23
Zukijack skrev:
Jan Terje (alias Offroadguru Solli) svarte i annonsen at den var nærmest bolt on ja...
Spurte GuruSolli på PM om han kunne forklare meg hvordan denne kunne brukes på en Suki, men den PM fikk jeg aldri noe svar på gitt...hehe

Dette må jeg bare beklage Zukijack, jeg kan gjerne kjøpe den tilbake.
Selve snekka fra Rocky er som sagt nesten bolt on og min gamle Suki kjøpt på Voss hadde denne løsningen, men pittmanarmen var snudd. Burde gå greit på en trial bil.
Som sagt, send en PM så kan jeg kjøpe den tilbake, den kan brukes på mitt neste prosjekt.

jan terje
04-08-2007, 13:25
Pål jeg er virkelig imponert av den hedders jobben. Men hvordan er de tilpasset toppen?
Er det sveiset med MIG?

Blesvik
04-08-2007, 13:32
Pål jeg er virkelig imponert av den hedders jobben. Men hvordan er de tilpasset toppen?
Er det sveiset med MIG?

Jeg boltet flensene fast i støpejernsmanifolden fra motsatt side, da hadde jeg ett stabilt utgangspunkt.
Det er sveiset med MIG ja.

Jørgen bruker Rocky snekka på den nye bilen, han bare flyttet den litt bakover på ramma og snudde pitmanarmen igjen;)

ZukiJack
04-08-2007, 13:37
Zukijack skrev:

Dette må jeg bare beklage Zukijack, jeg kan gjerne kjøpe den tilbake.
Selve snekka fra Rocky er som sagt nesten bolt on og min gamle Suki kjøpt på Voss hadde denne løsningen, men pittmanarmen var snudd. Burde gå greit på en trial bil.
Som sagt, send en PM så kan jeg kjøpe den tilbake, den kan brukes på mitt neste prosjekt.

Hallo Jan Terje...
Jeg kjøpte ikke snekka av deg, men av en som kalte seg for "Stakan" på Offroad.no...
Du bare svarte på mitt spørsmål i annonsen hans om dette funket på zuki...

Men jeg skjønner ikke hvordan systemet kan ha vært på den bilen med snudd pitman, for om man snur den bakover på ei snekke som har den fremover...så slår pitman baklengs og hjulene svinger feil vei i forhold til rattet.

Skulle veldig gjerne sett bilde av den løsningen.
Evnt.. mulighet som jeg ser er om man lar pitman fortsatt sitte fremover men da kan man ikke ha bladfjærer, for pitman stanger da i fjær-sjakelen.

jan terje
04-08-2007, 14:05
Da skjønner ikke jeg noe.....

Blesvik
04-14-2007, 00:49
Den siste uken har vært hektisk og mye har blitt gjort selv om fortsatt mye gjenstår..
Men i morgen starter sesongen og bilen er ihvertfall kjørbar!:)
Det som gjenstår er i korte trekk, lage ny bukbeskytter, overhale stagene, bytte takplate, tilpasse det nye carbonpanseret, lakkere m.m.
I slutten av mai må det bygges en del om igjen for å få plass til nye ProComp (http://procomptires.com/index.htm) XTC XTerrain 38,5x14,5-17!
KJEMPESTOR TAKK TIL BG-NOR SOM SPONSER MEG MED DISSE SPESIELLE DEKKENE DENNE SESONGEN!!!
Gleder meg som en unge til å teste dem!!:D :D :D
Arendal El-Team (http://www.nettkatalogen.no/asp/click.asp?url=www%2Earendal%2Delteam%2Eno&orgnr=943046441&type=infoside_link) har sponset oss med nye hjelmer med intercom!!!!
Med den nye motoren er det ikke lett å kommunisere uten..
KJEMPESTOR TAKK TIL DEM OGSÅ!!!
2939

En annen ny sponsor i år er Alstra as (http://www.alstra.no/)i Gjerstad!
Velkommen på laget og tusen takk for støtten!!!:)

Av de viktigste tingene vi har fått gjort er rep av bremsene på forakselen, tunet servopumpa, "facelift" i fronten (etter at jeg flyttet pottene var det to store hull i skjermene så vi lagde like forskjermer til 05 utgaven) ,lappet sammen gulvet, fikset div elektrisk.
Blir spennende å se hvordan det funker i morgen!!!:)

ZukiJack
04-14-2007, 19:07
Vet du hva det koster ca. for slike hjelmer uten intercom, Pål?
Jeg skulle gjerne hatt tak i et par halvhjelmer....

Blesvik
04-16-2007, 20:59
Vet du hva det koster ca. for slike hjelmer uten intercom, Pål?
Jeg skulle gjerne hatt tak i et par halvhjelmer....

De koster 2490kr hos Gundersen Motorsport (http://www.gundersenmotorsport.com/Stilo/stilo.htm):)

Blesvik
04-16-2007, 22:00
Sesongstarten denne helgen gikk brukbart selv om vi sleit med tekniske problemer og tabber..
Bukplata som har hengt med siden 2002 passet ikke lenger, noe vi oppdaget sent fredag kveld.
Oppdaget også att en topp-pakning var blåst.
Vi kjørte ProMod på lørdagen uten, med det resultat at transferkassa ble skadet og lakk olje.
Seksjon 1 ble faktisk første tur i terrenget og jeg lærte fort at høyserien (1:1) ble litt for høyt.
Vi hektet oss også så fast i ett tre at bakhjulet måtte av og gravemaskinen måtte løfte bilen løs.
Fikk vel 50-60 prikker..

Seksjon 2 gikk bedre, denne gang på 3. gir i lavserien (3.25:1).
Da ble det mer liv i motoren selv om 3. lav kan være i laveste laget.
Knakk en pinne og fikk 25 prikker.

Seksjon 3 gikk heller dårlig da hjertet i servopumpa delte seg i to etter bare få meter.
Satte ny personlig rekord med over 200 prikker:rolleyes:

Så Lørdagskvelden gikk med på å bytte til annen type servopumpe, trimmet denne også litt men ikke så mye som den forrige;)
Mens jeg gjorde dette lagde Yngve ny bukbeskytter:)

Søndag skulle vi kjøre Proto og kabelen til styrebremsen ble montert på plass igjen.
Seksjon 1 gikk greit selv om det viste seg at automatkassa trang mer olje når bilen krenget skikkelig til venstre.
Måtte ta ett alternativt sporvalg men kom unna med en knekt pinne og 25 prikker.
3073

Yngve fyllte på en halvliter til på automaten men like før start i seksjon 2 sluttet vifta å gå.
Men en nødløsning fikset problemet.

Men etter halvkjørt seksjon 2 stoppet motoren og lot seg ikke starte igjen.
Måtte bryte og oppdaget kjapt at V8 motoren drar adskillig mer suppe enn firer'n jeg hadde i fjor. Tanken var tom:o
Fikk vel ca 160 prikker.
Ingen kom gjennom seksjonen.

I siste seksjon måtte jeg gi alt siden ingen av de andre protobilene kom gjennom port 3.
Jeg prøvde så godt jeg kunne og motoren kokte men måtte gi meg når hovedstrømsbryteren bak slo seg ut. (det var kanskje ett tegn fra bilen..):rolleyes:
3074
Så jeg måtte se meg slått av Tommy og superbilen han kjøpte fra Sverige.
Men i dette selskapet er 2. plass noe vi er meget fornøyd med!!

Er på kurs i Oslo denne uka, men når jeg kommer hjem må bremsene bak jobbes med, bukplata skal gjøres ferdig, hele bilen skal pusses opp m.m.
Topp-pakningen får jeg desverre ikke byttet til neste løp så vi får ta med masse frostveske;)

Blesvik
04-16-2007, 22:20
Ett annet projekt er å lage felger til de nye Pro Comp dekka som jeg får fra BG-Nor i slutten av mai.
Løsningen blir å bruke ett sett Rock Crawler 9x17 stålfelger (også fra Pro Comp) og montere disse via adapter på Volvo akslene.
Kommer til å lage Beadlocks i rustfritt stål til disse også:)

Tore Hansen
04-16-2007, 23:43
gratulerer med 2. plassen Pål.. - jeg gikk på en liten smell på søndag,men skal nok bite mere fra meg utover i sesongen... håper jeg:confused: :confused:

Blesvik
04-16-2007, 23:50
gratulerer med 2. plassen Pål.. - jeg gikk på en liten smell på søndag,men skal nok bite mere fra meg utover i sesongen... håper jeg:confused: :confused:
Det er jeg ganske overbevist om Tore!!
Takk for bensinen!:)

Tommy
04-17-2007, 00:02
Grattis Pål... heldig med marginene dog...Thefinger Thefinger crossboned crossboned

Blesvik
04-17-2007, 15:54
Grattis Pål... heldig med marginene dog...Thefinger Thefinger crossboned crossboned
Jeg vet når jeg må gi meg vettu!Thefinger

hoel-in-one
04-17-2007, 20:18
Uten at du vet det Pål, så fikset jeg felger hos ProComp i går, de kommer som vi ønsker... ytterringen laget for 5" backspacing og senterplata er punchet med 6 hull på 5,5, slik at du kan sveise den hvor du vil. Du må stå for lakken selv.. den følger ikke med på sprayboks.
Vet ikke prisen enda, men den blir rett og slett overkommelig.
5stk !

Blesvik
04-17-2007, 23:14
:D Meget bra Hoelern!!!
Kjempesevice!!!!:) :) :)

Blesvik
04-19-2007, 19:39
Her er treet jeg satte meg fast i på lørdagen.
Jeg har laget en bøyle foran hjulet som skal forhindre dette men jaggu smatt det på innsiden likevel..:(

Henrik
04-19-2007, 21:28
Det er vel dette på godt nok kalles:

STUCK:D

Zuki
04-19-2007, 22:59
Rett og slett ei fantastisk bra fastkjøring :D:D Det skal du ha, du setter deg fast med stil!

Blesvik
04-19-2007, 23:04
Nesten på høyde med denne fastkjøringen!Thefinger

ARH
04-19-2007, 23:44
Her er treet jeg satte meg fast i på lørdagen.
Jeg har laget en bøyle foran hjulet som skal forhindre dette men jaggu smatt det på innsiden likevel..:(
Hihi, det er ikke første gangen heller - noe kopilotens ansiktsuttrykk umiskjennelig gjengir.. Thefinger

http://img253.imageshack.us/img253/3452/nc1021vk2.jpg

Blesvik
04-19-2007, 23:57
Det siste bildet viser den eneste seksjonen jeg brøt i 2005..;)
Da lagde jeg nye bøyler så det ikke skulle kunne skje igjen:o :rolleyes:

Blesvik
04-20-2007, 20:07
Slik ble fronten etter litt kosmetiske inngrep.
Panseret skal byttes og bilen skal lakkes før neste løp.

Blesvik
06-22-2007, 01:13
Nå er flere modifiseringer i gang på bilen, vakumsperrene skal bygges om til dobbeltvirkende luftsylindre med induktive givere slik at jeg kan se om sperra er inne eller ute.
Trommelbremsene må vike plass for skivebremser, Hi-lux skiver skal på men kalipere er ikke avgjort enda.
Nye felger og dekk er på vei fra usa, og derfor gjør jeg også om fra 8 til 6-bolt mønster.
De nye hjula som sponses av 4x4 Butikken er Pro Comp X-Terrain XTC 38,5x14,5x17.
Nye beadlocks skal også laserkuttes fra rustfritt stål.
Noen modifiseringer må også til for å få plass til de nye hjula bak.

Blesvik
06-30-2007, 23:08
Conteineren med de nye hjula ble noe forsinket og siden 15" felger ikke passer etter ombyggingen til skivebrems, måtte jeg se meg om etter andre hjul som jeg kunne kjøre Eurotrial med.
Fant Patrolen til Kjell Arne Birkeland på Karmøy som skulle selges med 39,5x18x16,5 Boggere, men Hans Gunnar hadde allerede kjøpt den.
Men han var hyggelig nok til å selge hjula til meg:)
Så jeg håper Boggerene kan bite fra seg i grusen i San Marino.
Bilen kommer ihvertfall til å bli tøff med disse hjulene på!:cool:
6364

Blesvik
06-30-2007, 23:10
De ble en aning større enn 37 tommerene!:rolleyes:
6365

jan terje
06-30-2007, 23:39
Endelig skikkelige hjul på bilen. Boggere er som kjent verdends grommeste offroad hjul, uansett underlag.
Det skal bli flott å lese test raporteneThefinger

Irok
07-01-2007, 00:43
Gromt!!!Thefinger
Her bli det kameler å svelge!crossboned

Irok
07-01-2007, 01:00
Sitat:
Med Boggere hadde jeg vært sjanseløs...

--------------------

Pål Blesvik, 91531373
www.pirate4x4.no

lulle
07-01-2007, 02:23
De ble en aning større enn 37 tommerene!:rolleyes:
6365

Fram med motorsaga og vekk med alle de sma knasta.Forskjellen er gripende.

Blesvik
07-01-2007, 09:59
Boggerene må skjæres ja!
Ikke minst for å få ned vekta!
De veier jo mer enn 50kg pr dekk...

ZukiJack
07-01-2007, 19:51
Skal bli moro å høre din mening om boggere nå Pål...

Har liksom alltid vært slik at de som kjører boggere ikke kan fullrose de, mens de som ikke kjører de har så mange motfårestillinger mot de.
Man hører jo hele tiden om hvor dårlig sidegrip de har f.eks.

Det er jo diskutert ferdig at de er de råeste dekka å se på....hehe

Vet du forresten hva motoren og girkassa di veier?

Holten
07-01-2007, 20:11
Har du bilde av hele bilen med boggere Pål? crossboned
Tipper den ble ganske stor :cool:

Blesvik
07-05-2007, 00:05
Nå er endelig skivebremsene på plass!
Gleder meg til å teste i morgen.
Jeg brukte Suzuki skiver, kalipere, hjulbolter osv.
Kaliperfester kan skaffes for ca 1000kr/sett.
Samme for ett sett med adaptere for 6-bolt felg.
Enkel maskinering kreves, flaten der hjulboltene på skivene dreies bort og ett styrespor dreies i navet der skiven sveises fast.

Lillegutt
07-05-2007, 06:44
Ble du ferdig igår eller!?
BILDE MED HJULA PÅ!!!!!!!!??????

Blesvik
07-05-2007, 13:18
Den ble litt bred...:eek:
Må nok flytte sentrene før den sendes til Italia:rolleyes:
Med den ble drittøff med Boggerecrossboned

jan terje
07-05-2007, 13:23
Tøff. Tenker du gruer deg til du må begynne å kjøre med gatedekk igjen.

Blesvik
07-05-2007, 13:25
Slik var den før:
6460
Forskjellen ble stor

Blesvik
07-05-2007, 13:39
Klar for flexkonkurranse!

Lillegutt
07-05-2007, 15:35
TØFT!!!!!:eek:
Enkelt å griet tøft...

Knut G
07-05-2007, 16:03
Kjempemessig Pål. Knailltøfft :-D

supersvein
07-05-2007, 16:09
Hva er det som står på hengeren din på sida av party-huset da Pål??

jan terje
07-05-2007, 17:53
Pål, du er ARRANGØR av flexkonkuransen og FÅR ikke delta. Da må du først bestikke din med dommer.

Blesvik
07-05-2007, 18:10
Hva er det som står på hengeren din på sida av party-huset da Pål??
Det er hemmelig..nono

supersvein
07-05-2007, 23:04
Ja - det så superhemmelig ut...
..midt i oppkjørselen din. Thefinger Thefinger

cadiz4x4
07-07-2007, 19:34
I like very much as this one staying your prototype.....
To have if I finish soon my car and show it to you....

A greeting to all from Spain ...!!!!

LøvSkogeN-RacinG
07-09-2007, 18:40
je syns det likner på pito sinn bil!

hlangmo
07-09-2007, 22:22
Hvordan fungerte det med boggere da?

Blesvik
07-09-2007, 23:25
Boggerene har kun vært kjørt på rampa.
Resten av tiden sto bilen på hengeren utenfor verkstedet der vi byggde lotteribilen..
Nå ser det ut til at de nye dekka og felgene kommer i morgen:)

Blesvik
07-13-2007, 00:14
Det ble nye hjul i siste liten!
Kjempetakk til Hoel og Amund fra 4x4 butikken og Øyvind Nilsen hos IMS for imponerende service!!!!
Lang historie om dette kommer senere når jeg får bedre tid!;)

jan terje
07-13-2007, 08:16
Dette ser bra ut Pål. Blir spennende å få de første testresultatene på dekkene. Har du bilde av mønsteret?

Amund
07-13-2007, 08:55
http://www.intercotire.com/piclib/579.jpg

Har du bilde av bilen forfra Pål?

jan terje
07-13-2007, 08:59
Hva er dette????
Var det ikke ProComp som skulle på?

knixen
07-13-2007, 09:51
Trxus M/T med competition compound MÅ jo være rått!!! Vil se hele bilen med ny dekka også!!! :p:p:p:p

supersvein
07-13-2007, 10:09
Du jåler deg videre ja Pål..
Ser ut som en blomst (!) de beadlock-ringene der :rolleyes::rolleyes:

Blesvik
07-13-2007, 12:10
Du jåler deg videre ja Pål..
Ser ut som en blomst (!) de beadlock-ringene der :rolleyes::rolleyes:
Hmm, blomstrene dine har nok fått genmanipulert gjødsel hvis de ser slik ut!Thefinger

Blesvik
07-13-2007, 12:11
Men jeg tror dette er første trialbilen i norge med 17 tommere!:)

Chevy-Sheriff
07-13-2007, 12:44
Hmm, blomstrene dine har nok fått genmanipulert gjødsel hvis de ser slik ut!Thefinger

Flower-Power Hi-Gen Beadlocks....... :D

Hvilken dim er det på hjula?

supersvein
07-13-2007, 15:22
Men jeg tror dette er første trialbilen i norge med 17 tommere!:)

Det betyr vel bare at du har dem for livstid :eek:
...Mot normalt i Pål sin verden Thefinger

Mine blomster ?!
Har du sniffa eller???

ShuDuck
07-13-2007, 22:49
vi vil se bilde av hele bilen. 37" ?

cadiz4x4
07-15-2007, 00:23
That maximum measure of tire, you believe your, RockStar, that can mount him to a few Volvo'sC-306 axles ???

Blesvik
07-15-2007, 17:45
That maximum measure of tire, you believe your, RockStar, that can mount him to a few Volvo'sC-306 axles ???
Hi Antonio and welcome to our forum!:)
I think 39" is the safe limit for the portals.
I have broken 2 CV's but both by using cutting brakes before locker has disengaged..
Do you have any new pics of your great car?:)

Blesvik
07-15-2007, 23:34
Her er bilen "utstilt" på motorfestivalen i Hirtshals.
Traileren rullet over grensa til tyskland kl 22 i kveld.
Så fort den ankommer San Marino på tirsdag skal jeg og Amund fortsette klargjøringen for Eurotrial.
Alle bremseklossene skal byttes, giver til sperra i framakselen skal byttes og gummistopperene framme skal byttes.

Blesvik
07-16-2007, 01:32
Gleder meg veldig til å teste de nye hjula selv om det ikke ble dekka som først var planlagt.
Hoel på 4x4 butikken jobbet lenge med Pro Comp tires og fikk Scott Ward med på ett opplegg der de kunne sammen sponse meg med 5 stk Pro Comp Xterrain XTC 38,5x14,5x17 med felger.
Ventetiden ble lang men de skulle komme før Eurotrial.
Jeg startet ombyggingen til skivebrems og konverteringen til 6-bolt mønster.
15 tommerene ville ikke passe etterpå så da det viste seg at konteineren ble ytterligere forsinket kjøpte jeg ett sett Boggere på 16,5" felger som backup hvis det skulle skjære seg helt.
Men Hoel mente at konteineren skulle komme til oslo på tirsdag og de ble lovet at den skulle leveres hos dem onsdag morgen.
Vi skulle laste opp bilene til San Marino på torsdag så tiden var knapp.
Først kl 12 kom 40 fots konteineren til 4x4 butikken.
Heldigvis måtte de ikke så langt inn i lasten før hjula mine dukket opp og Hoel lempet alt inn i bilen og satte kursen mot Risør!
Hjula lå og ventet når jeg kom fra jobb og jeg gledet meg som en unge!
Det første jeg sjekket var om de nye beadlockringene som IMS hadde laget passet 17" felgene.
Men det viste seg at diameteren på sirkelen der alle boltene sitter var ørlite for stor og dekket ville stå i veien for boltene:(
Siden dette var første ringene vi hadde laget til 17" felg hadde vi ikke noe å ta mål fra så muligheten for at noe kunne gå galt var nok tilstede..
Øyvind Nilsen hos IMS har fra før gitt kjempeservice med utviklingen av kalipterfester og boltsirkeladaptere men denne kvelden var han bortreist.
Dekka var pakket i plast og merket "SEMA SHOW" så jeg var som en unge på hjulaften da jeg pakket ut det første!
Men jeg oppdaget fort at noe var galt, for de nyutviklede og myke XTC dekka var ikke det som kom fram under plasten..
Dimmensjonen og mønsteret var riktig men resten var galt.
Dekka var produsert i 2005 og var beregnet på 1450kg pr dekk.
De var alt for harde til min Suzuki:(
Hoel sa da på telefonen at det måtte ha skjedd en feil og at jeg ikke måtte sette dem på, det ville jo være dårlig reklame for dem og Pro Comp hvis jeg kjørte på dem.
Hos Pro Comp er alle competition dekka pakket i plast og siden disse dekka hadde vært på SEMA og ble pakket i samme plasten når de ble returnert til ProComp ble de nok forvekslet..
Scott Ward som er procomp sjefen har fått slag og siden dette er ett lite dekkfirma er det han som styrer alt som har med spons å gjøre og dermed fikk ikke Hoel noe svar på hva som ville skje.
Nå var gode råd dyre, og Boggerene ble vurdert som ubrukelige siden bredden da ble 230cm og de hadde ikke beadlocks.
Til slutt tilbød Pito meg å låne de kliss nye 39,5 Irok dekka hans med ombyggede 15" felger som ville passe skivebremsene mine.
Dro mot Arendal i 22 tiden og var nesten kommet fram da Hoel ringte og sa at de hadde gravd fram ett sett Interco trxus 37x12,5x17 som ville bli levert hos meg om 3 timer!!
Maken til service skal man lete lenge etter!!:)
Det er tross alt 230 km en vei og dette ble andre turen den dagen!
Like etter ringte Øyvind for å høre hvordan det gikk og da han fikk vite at nye dekk var på vei skulle ikke han stå i veien for å få dem klare!
Han sa natta til kona og vi dro rett til verkstedet der Nordeuropas største laserbrenner sto og jobbet med 3mm plater som skulle være klare til morgenen etter.
Han avbrøt det hele og plukket fram 5mm plater og satte seg til PC'n for å tegne nye beadlocks.
Siden det var en hastegreie og klokken var over 12 på natta var planen å lage helt enkle ringer.
Hen etter å ha spist oss høye på en diger melkesjokolade ble nye ringer skapt med ett mønster ihvertfall ikke jeg har sett før!
PC jobben tok 15 minutter, brenningen 45 minutter og gjengingen av de 24 hullene i hver ring tok ikke mer enn 2,5 minutt!!
Samtidig som ringene var ferdig dukket Amund opp med dekka og neste morgen begynte Johan å sveise inn ringene i de nye felgene som forøvrig var "rå-felger" fra ProComp, dvs uten lakk og løst senter.
Dette sparte oss masse tid!
Etterhvert som felgene ble ferdige, lakkerte Yngve og Kim Andre' dem og utpå ettermiddagen var alle 5 hjulene montert of klare!
Kun en time før lastingen av bilene skulle starte!:)
Takk for hjelpen alle sammen!!!
Jeg hadde nok håpet at det hadde blitt større dekk, men det er mest for utseendet.
Trxus dekka ser veldig bra ut og de var utrolig myke!
Men første testen i terreng blir i San Marino og det vil jeg fortelle om senere:)
Igjen, stor takk til 4x4 Butikken (http://4x4butikken.no/) og IMS (http://www.ims-as.com/) for at dette løste seg!!

Blesvik
07-16-2007, 02:10
Kan fortelle at 37" Trxus dekka var nøyaktig like høye som 39,5" Boggerene.
38,5 X-terrain var en tomme høyere.
17" felger tror jeg blir veldig bra, bedre styring, mindre "wrapping" og større footprint når jeg tapper ned luft i sanden!
15" felg er på vei ut, X-terrain dekket jeg skulle hatt fantes bare en dimmensjon til 15" felg!
Det hotteste i Rockcrawling (http://www.redbullrockcrawlers.com/rockcrawlers.cfm) i usa nå er 20 tommere!
På linken over kan du se Becca og Dustin Webster fortelle om rockcrawling.
Becca kjører på 37x17 og Dustin kjører på 40X20
Skal møte Dustin i San Marino og det blir artig å høre hva han syntes om fadesen fra Pro Comp siden han er nesten "ansatt" der og styrer mye av produksjonen av competition dekka der.
Som forøvrig bare er ca 50 dekk i året.
Dustin er i tillegg til en av verdens beste rockcrawlere også regjerende verdensmester i klippestuping!
Derfor er han i Italia til uken.

Amund
07-16-2007, 08:47
http://pirate4x4.no/forum/attachment.php?attachmentid=6842&stc=1&d=1184542164

Skikkelig hårete dekk esse! :p

Holten
07-16-2007, 16:33
Dustin sa at rockcrawling sporten var 2 år gammel?? Trodde USA var de første som begynte med dette for leeeenge siden jeg..

Blesvik
07-16-2007, 17:33
Klippet er ikke akkurat nytt;)

cadiz4x4
07-17-2007, 23:12
Where I can buy the cv · s, of Volvo's axles,to have them of supply,it is that I want to mount tires 39,5 " because here in Spain, in the category of Prototypes they all mount 44 " or mors, but with Unimog's axles and I am the only one that to mounted Volvo's axles and I want to buy supplies(replacements).
In all that it i has the ready vehicle I put my photos ,but if you want to see the vehicle goes, you can see it in this link, I hope that you like....
www.4x4Malaga.com http://www.4x4malaga.com/foro/viewtopic.php?t=1255 A greeting....!!!!!

cadiz4x4
07-18-2007, 00:04
That there is again RockStar ...,
I have just seen your companion, who mounts a few tires of 49 ", but it must be too much for these axes(axles) of volvo, your that you think?
The link is the following one:
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=2140

supersvein
07-18-2007, 09:50
That there is again RockStar ...,
I have just seen your companion, who mounts a few tires of 49 ", but it must be too much for these axes(axles) of volvo, your that you think?
The link is the following one:
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=2140

The Green Goblin (from your link above) have now also rebuilt for smalle tires.
Most Prototype-cars with more than 39" tires and Volvo axles are crawlers with VW-engines giving approx 150hp. Scenario is quite something else pushing it with a V8!!

RockStar is now at the Eurotrial in San Marine, and I assume he won't be able to revert in atleast a week from now.

cadiz4x4
07-18-2007, 15:03
That such supersvein, for what you comment on me, must not I mount superior tires to 39 " in these axles of volvo, truth?
Especially having mounted one v8 ,Truth?
As(According to), for what you and understood, that this of the tires in 49 " it weighs less than my vehicle.

And thank you very much for the explanation...
From here I wish the best possible luck him for your companion RockStar, hope that it raises high mas of the possible booth.
A greeting ...!!!!

Jan
07-20-2007, 16:53
http://www.illusion.no/dobbel-rockstar-fingerring-p30080.html

Blesvik
07-24-2007, 20:21
Da er jeg hjemme igjen fra San Marino!
Det har vært en flott tur men veldig varmt..
Og i første seksjonen på lørdagen oppdaget jeg at temperaturen på motoren var over 120 grader så jeg stoppet så fort jeg var ute.
Etter en halvtime fikk jeg start på den igjen, fikk den ned til depo og da var den skikkelig varm!
Det viste seg at vifta ikke gikk siden noe hadde kortsluttet og faktisk smeltet deler av dasjbordet.
Heldigvis tok det ikke fyr!
Vi la opp nye kabler hele veien og startet optimistisk med neste seksjon.
Der var en veldig bratt bakke med port på toppen men da jeg slo på sperrene i bunnen viste det seg at baksperra ikke fungerte!
Dro på oss 25 prikker da vi måtte knekke pinnen for å komme opp:(
Ned til depo igjen og etter en del leting viste det seg at jeg hadde nappet ut en kontakt da jeg jobbet med strømmen til viftanewburn
2 seksjoner senere skjedde det som virkelig kunne ødelagt hele EM for oss; rammefestet til øvre 3-linken bak revnet og ble vridd ned på mellomakselen.
Heldigvis merket jeg at noe var galt før det løsnet helt, da hadde akselen vridd seg rundt og det meste bak der hadde gått i stykker..
Vi haltet oss ned til depo IGJEN og begynte å kutte delene fra hverandre.
Vi byggde nytt og forsterket feste som ble mye bedre enn det gamle.
Heldigvis rakk vi å kjøre ferdig seksjonene og da vi kjørte til depo for siste gang denne dagen fusket motoren og stoppet i det vi parkerte.
Alt stresset gjorde at vi hadde glemt å etterfylle bensin og tanken var tom. Flaks at det ikke skjedde i en seksjon!
På søndagen gikk alt mye bedre og bilen fungerte bra.
Det ble mye mekking denne dagen også men det var fordi Janne sprengte utgående forover på transferkassa..
De nye Trxus dekka fra BG Nor imponerte virkelig, ikke en eneste gang hadde vi problemer med framkommeligheten!!:)
Mykere dekk har jeg ikke vært borti!
Her er bilen i depo.

Vier
07-24-2007, 21:02
Gratulerer med pallplass :)

cadiz4x4
07-24-2007, 21:58
"Congratulation....!!!!!!" , I see that ace stayed well enough in San Marino.

That such I endure the vehicle ? , And in that put you stayed ?

KJELLIS
07-24-2007, 22:02
gratulerer pål med en fin 3 plass.Det er godt å komme hjem igjen så slipper du den faens varmen

Holten
07-24-2007, 22:02
Gratulerer Pål!! crossboned

Amund
07-24-2007, 22:22
Tusen takk for en dødsbra uke Pål, har kosa meg noe helt grønnjævlig. Kunne ikke drømt om bedre ferie. Det gjelder også alle de andre norske på stedet, kjempekule folk med masse humor og humør! Også dritmye bra kjøring, Pål er en gud bak rattet, er noe spesielt når man får gåsehud av en portpassering... crossboned Må si det var stort å stå på scenen å få utdelt premien, foran det som må ha vært 500+ heiende og flaggende tilskuere! Har bare brukt opp ca 2 minutter av mine 15 of fame, håper det blir flere etterhvert Thefinger

Geared
07-25-2007, 02:26
Neste pokal du får er vel pga seier med egen bil Amund:)

Godt å se at du endelig har tatt til fornuften og fått deg skikkelige dekk Pålgrnpirate

Grattis med plasseringen dere fikk.

Rukus
07-25-2007, 06:58
Gratulerer så mye med 3 plassen Pål. Utrolig bra gjort med tanke på alt som skjedde med bilen din crossboned

Blesvik
07-25-2007, 09:22
Har bare brukt opp ca 2 minutter av mine 15 of fame, håper det blir flere etterhvert
Du brukte vel også opp 15-20 sekunder når du tok plassen bak trommesettet på den offisielle middagen på fredag!:D:D:D
Du skulle ikke gitt deg uten kamp!!Thefinger

Blesvik
07-26-2007, 18:05
Da er bilen tilbake på norsk jord!:)

Blesvik
07-27-2007, 03:52
Noe av gåten rundt de harde X-terrain dekka løste seg nå!
Fikk mail fra Dustin Webster i Red Bull Rock Crawlers hvor han sier bl.a. dette:

You got my project tires...a special compound made for man-made competition locations. Those tires were made last August and there are only a dozen sets in the world. They are harder than many tires, but softer than others. The compound is meant to break down under higher temperature so we can front dig easilly on he high traction surfaces that the man made courses have.

Best of luck!
Dustin

Så da vet vi hvorfor de var så harde i banen men ikke hvorfor de sendte dem hit..:confused:

Blesvik
07-27-2007, 15:20
Her er leiebilen vi hadde i Italia, hadde aldri trodd at en 68hk Fiesta diesel kunne gjøre Frontdigs og 170kmt!Thefinger

Jeff Carter
07-27-2007, 16:46
Hiya Pal -- Well done for you 3rd place it was a good race and I look forward to maybe beating you oneday :):):) It was great fun and good party's as normal , We will see you all at the next one :)

Come on Pal show us all your new tatoo !!!!!!!!!!!!!! ( Ha Ha ) or is a smudge

Blesvik
07-27-2007, 19:03
That tatoo looks like birdshit!:o
You shuld have won that race Jeff, too bad your car broke down!!
How is your house, is it floating?

ShuDuck
07-27-2007, 22:47
Hvordan likte du trxus i forhold til MTR Pål ? :)

Blesvik
07-27-2007, 22:49
Har kun kjørt dem i San Marino så jeg kan dra noen sammenlikning enda.

Jeff Carter
07-28-2007, 11:37
That tatoo looks like birdshit!:o
You shuld have won that race Jeff, too bad your car broke down!!
How is your house, is it floating?

My place is still dry , but many are not so lucky

Jeff Carter
07-28-2007, 17:25
This is the farm where my workshop is !! The photo was taken in the cattle yard :( :(

Blesvik
07-28-2007, 18:32
Sad..
Big difference from super dry San Marino were the leafs was falling of the threes!

Amund
07-30-2007, 01:26
Her er leiebilen vi hadde i Italia, hadde aldri trodd at en 68hk Fiesta diesel kunne gjøre Frontdigs og 170kmt!Thefinger

Front dig er veldig praktisk når det er trangt på campen. Eller asfalterte parkeringsplasser for den saks skyld. Ingen skulle trodd at den gikk opp hele sanmarinofjellet med låste bakhjul heller! Thefinger

Jeff- thank you for being great company in Italy - that goes for Bob too! :)

Jeff Carter
07-30-2007, 10:26
Front dig er veldig praktisk når det er trangt på campen. Eller asfalterte parkeringsplasser for den saks skyld. Ingen skulle trodd at den gikk opp hele sanmarinofjellet med låste bakhjul heller! Thefinger

Jeff- thank you for being great company in Italy - that goes for Bob too! :)

Cheers and thankyou to all the Norway team for allways making me and Bob so welcome ---- :):):)

Blesvik
08-05-2007, 21:51
Ble forøvrig innkalt til ekstra teknisk kontroll i EuroTrial, og fikk godkjent karosseriet uten anmerkninger...

Blesvik
08-09-2007, 14:29
Nye fjærer rundt om, Igjen fra Volvo 240, 12mm bak og 13mm framme.

jan terje
08-09-2007, 14:40
Rå med de hjulene på Pål. Kler bilen mye bedre enn "kjør og kjøp pizza" dekkeneThefinger

cadiz4x4
08-09-2007, 17:00
With these tires, it is your prototype much more aggressive…:eek:
and much more insolent ....;)

Blesvik
08-09-2007, 18:11
But the Trxus tire is better for our competitions!
The Boggers are too wide and too heavy.
I just want to test them in the sand at sunday!:)

Amund
08-09-2007, 18:40
Tøft, ble faktisk kult med merkene i felga og :)

cadiz4x4
08-09-2007, 18:55
Then for the sand, I believe that it is not good. nono
This Sunday you have competition? :confused:

Blesvik
08-09-2007, 20:00
Then for the sand, I believe that it is not good. nono
This Sunday you have competition? :confused:
Are you kidding? Before Paddletires was allowed in Formula Offroad Modified Class, this was the only tire they used in sand!
We have Norwegian Cup at saturday and Sandtrial at sunday:)

cadiz4x4
08-09-2007, 22:17
I m Sorry....but I feel it this way we are in Spain ,not customary to see that type of competition. Here for zones of sand the people does not like to take aggressive tires.

" I hope you heve much luck for the competition of the weekend ,I hope to see some photos of her."

Can you please say to me if there is some video of the trial of San Marino somewhere ? thanks...!!!!

ARH
08-10-2007, 06:46
Nå som du har fått kjørt litt, hva er dommen til Rover-maskinisten? Hva funker og (evnt.) funker ikke? Har du hatt noe problem med smøring?

extremetoy
08-13-2007, 15:39
regner med boogeran blir kun brukt på bilvrak kjøring framover? truxus funket mye bedre i sanden så det ut som..

Blesvik
08-13-2007, 20:00
Boggerene er selv vrak!
Alle skruene i felgene stakk vel 1000 hull i dekka på vei ned til depo.
Og alle fire ble slått av felgene..:(

Men det var artig å teste Boggerene så lenge det varte, selv om jeg tror Trxus passer bedre på min bil, særlig hvis de hadde vært litt større.
Boggerene graver for mye nedover merket det spesielt i andre velten min da jeg hadde forhjula forbi pinnene og ville spinne fronten nedover.
Normalt hadde det funket fint hvis ikke bakhjulet hadde gravd seg en meter ned i bakken!
Så når fronten av bilen begynte å velte ned skråningen hjalp det lite å gasse og svinge samme veien for bakhjulet var jo gravd ned!
http://www.nofear.no/forum/attachments/DSC_2728[4014].jpg
Men jeg tror venstre bakhjul var tomt for luft allerede her siden det ikke var noe framdrift på den siden..

http://www.nofear.no/forum/attachments/DSC_2730[4016].jpg
Fikk helt dårlig samvittighet da jeg så hullet i bakken, pleier aldri å ødelegge banen for nestemann..:o
Men co-driveren syntes det var gøy!:)
https://okelektriske.secure.flexiweb.no/article/3236/ (https://okelektriske.secure.flexiweb.no/article/3236/)

Hadde Hoelern med som co-driver i Pro-Mod, også der ble det velt.
Men vi visste at det var stor sjans for at det ville gå slik, vi kjørte bare for å ha det gøy denne dagen!:p
http://www.nofear.no/forum/attachments/DSC_2547[3964].jpg

http://www.nofear.no/forum/attachments/DSC_2549[3966].jpg

Lørdagens Norgescup var adskillig mer seriøs og det var utrolig moro å vinne når vi hadde største klasse-startfeltet i NC noensinne på plass!!!
Hele 24 biler i en klasse er imponerende!!:eek:
Snart på tide at vi får egne spor?:cool:

cadiz4x4
08-13-2007, 21:46
I see that this time not to dice very well the trial…. I hope that to you it did not pass anything to you.
Reason why I see you did not take betlucks mounted in these tires?

Blesvik
08-13-2007, 21:47
De nye Trxus hjula gav meg trolig sesongens første seier!
17" felger og gode dekk uten for høye sider blir stabile og styrer bra! :)

Blesvik
08-13-2007, 21:55
I see that this time not to dice very well the trial…. I hope that to you it did not pass anything to you.
Reason why I see you did not take betlucks mounted in these tires?
I won at saturday in the norwegian cup!
The sandtrial on sunday was just for fun with two sponsors as co-drivers:)

cadiz4x4
08-13-2007, 22:14
You won the norwegian cup of Saturday?
Then not to state the thing so badly thet i was thinking...
"I am glad! ";)
"My Congratulation Champion !!!!" :):)
Where can be seen photos of the Saturday trial ??

KJELLIS
08-13-2007, 22:17
hehe kylling Thefinger. Dem dekkene skulle jeg få låne av deg nei takk. boggre er noe drittnono

Jeff Carter
08-13-2007, 22:18
Looked like fun -- did you win on the sunday at the sand trial ?? :)

It looks like Gjerstad Sladden but with better weather, is this trial a yearly event ? regards from Baldy :)

Blesvik
08-13-2007, 22:42
Looked like fun -- did you win on the sunday at the sand trial ?? :)

It looks like Gjerstad Sladden but with better weather, is this trial a yearly event ? regards from Baldy :)

Hello Baldy!
Does it look from the pics that I won the sand trial? NOP!:rolleyes:
I drowe in Pro Mod and Proto and I think I made 4. place in Proto.
ProMod I dont know..
I shure hope we can compete there again sometime!

hoel-in-one
08-13-2007, 22:50
Pictures here:
http://www.nofear.no/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=509

Video of the sandtrailevent here :
http://amund.bilbygging.no/coppermine/displayimage.php?album=2&pos=10

More pics:
http://amund.bilbygging.no/coppermine/

Enjoy ;)

Blesvik
08-16-2007, 21:12
Logo til t-skjorter som vi skal lage:
8041
:)

Tommy
08-16-2007, 21:29
Selger du??

Blesvik
08-16-2007, 21:31
Nei:)

Amund
08-16-2007, 22:25
Kult, kan jeg få en i L? :cool:

Geared
08-16-2007, 22:27
Siden du ikke vil selge, kan jeg FÅ en i XXL?

knixen
08-17-2007, 08:54
Siden du ikke vil selge, kan jeg FÅ en i XXL?

Skal du ha trekk til bilen din??? ThefingerThefingerThefinger

Blesvik
09-19-2007, 19:16
Hadde nesten glemt denne tråden, på tide med en oppdatering.:o

Sesongen går mot en slutt men det har vært ett bra år!
Sølv i EM og seier i Nordisk samt ledelse i Norgescupen er jeg meget fornøyd med!!
Finalen i Cupen om halvannen uke blir en kjempespennende kamp mellom meg og Øistein Dehnes!
Ingen andre kan ta fra oss 1. og 2. plassen sammenlagt men hvem av oss som trekker det lengste strået blir spennende å se!
Det betyr også at vi begge har allerede kvalifisert oss til neste års Em på hjemmebane!!
Etter 2 sølv og en bronse er det ingenting annet enn gull som gjelder da!!!crossboned
I går ankom dekka igjen som jeg skulle hatt på i sommer.
Nå vil jeg gi dem en ny sjanse, selv om de har feil gummiblanding.
4x4 Butikken bestillte Pro Comp Xterrain XCC (Competition Compound) men fikk dekk som var spesiallaget til konkurannser som går på kunstige baner av betong, lik den som dere sikker har sett fra Las Vegas.
Så de er ment å bli klebrige først når de varmes skikkelig opp i følge konkurannsedekksjefen hos Pro Comp, Dustin Webster.
Hvordan de havnet her er ingen sikker på...
Har diskutert mye med Hoel om hvordan vi kunne kuttet mønsteret liknende det jeg gjorde med Boggerene for å kjøre med dem på Sladden.
Men nå setter jeg dem på som de er for å kjøre med dem i finalerundene neste helg!
Så det blir spennende!
Da får jeg testet 4 helt forskjellige dekk på en sesong:)

Geared
09-19-2007, 19:51
Vet du bytter dekk pga størrelse, men ble du fornøyd med Trxus'ene?

Hvordan synes du de var i forhold til MT-R?

Blesvik
09-19-2007, 20:16
Trxus var nok bedre.
Har ikke hatt noe problem med framkommeligheten med dem overhode!
Det er veldig mykt i gummien samtidig som sidestøtten er bra.
Men MT/R var og er ett kjempedekk ikke minst pga de sterke dekksidene.
Vi har hatt ca 10 sett og har aldri kjørt hull i dem!

Lillegutt
09-19-2007, 23:20
Det blir spennende å se om vi får på Procomp dekka imorra...
Jeg syntes de ser kjempe tøffe ut!!!:cool:

Blesvik
09-20-2007, 00:59
Sesongen har som tidligere nevnt vært fantastisk men uten gode og mange sponsorer hadde det ikke vært mulig.
Pga endret sivilstand hadde jeg ikke råd til stort i år, men folk som Bjørn fra Klaro renseanlegg (http://www.rensing.no/), Helge fra Alstra (http://www.alstra.no/), Harald fra Elektro Skagerrak (http://www.elektro-skagerrak.no/), Lasse og gjengen fra Havrefjell Hyttene (http://www.havrefjell.no/)samt Gjerstad Sparebank (http://https://www.terra.as/servlet/side?section=29071010000)har støttet oss med total 30.000kr til reiseutgiftene som er definitivt den største utgiften vi har.
Så har vi slike som sjefen til Yngve fra Arendal El-team (http://www.arendal-elteam.no/)som sponset oss med nye hjelmer med sårt tiltrengt intercom, Gert fra Lime Auto (http://www.limeauto.dk/)i danmark som har stillt opp med deler, utstyr og masse forfriskende drikke, Øyvind fra IMS (http://www.ims-as.com/) som har konstruert og laserkuttet masse deler for meg, Bjarne hos Suntec (http://www.suntec.no/suntec-start.htm) som velvillig stiller opp med rustfrie materialer (men som vi ikke har fått benyttet oss av i år:o) Pro Comp (http://www.procomptires.com/)i USA som sponset felger, Ole Kristian fra OK Elektriske (https://okelektriske.secure.flexiweb.no/)som har gitt masse kult utstyr til bussen osv og sist men slett ikke minst Hoel og hele gjengen hos BG Nor/4x4 Butikken (http://www.4x4butikken.no/default.asp)som har vært utrolig hyggelige og hjelpsomme!
Blir helt ydmyk når jeg tenker på hvordan de har stillt opp med dekker (Trxus og Pro Comp), deler, diesel, Gratis utlån av butikkmedarbeider som co-driver i Italia (Amund), Flott kjøredress! m.m.
Stor takk til alle sammen, selvfølgelig også co-driver, co-mekaniker, co-sponsorinnsamler Yngve Larsen og vikarco-driver Amund Børsand som begge har gjort en kjempejobb i høyresetet!
Må også gi en stor takk til Widar Torjussen som har skaffet meg mange av sponsorene i år!!!
:):):):):)

Holten
09-20-2007, 01:35
Hvordan blir det til neste sesong da Pål?

Blesvik
09-20-2007, 21:12
Neste sesong blir det også full satsing, og da er det store målet å vinne Eurotrial på hjemmebane!
Ellers så blir det Nordisk i Finland som blir den lengste turen.

Men nå er de nye dekka på plass!
Størrelsen passet bedre til bilen og de virker mykere enn jeg trodde på forhånd.
Gleder meg til å teste dem!:)

jan terje
09-20-2007, 21:40
Du glemte girkasse sponsoren.Thefinger

cadiz4x4
09-20-2007, 21:57
I like much your tires, that measured they have and where they are possible to be bought?
Then I possibly change mine tires, by of rim of 16 "

Blesvik
09-21-2007, 19:21
I like much your tires, that measured they have and where they are possible to be bought?
Then I possibly change mine tires, by of rim of 16 "
Hi
The tires was ordered from Pro Comp tires in usa by my sponsor BG Nor.
The size are 38,5x14,5x17:)
Any updates from your car? New pics?:)

Blesvik
09-21-2007, 19:22
Du glemte girkasse sponsoren.Thefinger
Du har rett JT, skylder deg fortsatt nytt el-anlegg til Jyskreseren!:)
Når skal vi ta det?;)

jan terje
09-21-2007, 20:15
Den eksisterer ikke lenger. Skal lage ett merke med navnet mitt du SKAL ha på bilen istedenfor.

Vier
09-21-2007, 20:40
Jeg ser det for meg...
Verdens største navnelapp :D

knixen
09-21-2007, 21:40
Den eksisterer ikke lenger. Skal lage ett merke med navnet mitt du SKAL ha på bilen istedenfor.

Jeg ser det for meg...
Verdens største navnelapp :D

Har faktisk tenkt tanken selv, hvis jeg ikke får noen sponsorer til å satse innenfor trophy i Finland neste sommer så skal jeg ha et stort merke på siden av bilen der det står...

KNIXEN IS BROKE

Blesvik
09-21-2007, 22:31
Gruer meg...:eek:
Men har ledig plass på bukplata!

hoel-in-one
09-22-2007, 10:23
Dokker må bærre samle tomflaska nok !!!!!..eller ta dokker jobb i godteributikk Thefinger

Blesvik
09-25-2007, 23:14
Amund har snekret sammen denne filmsnutten for å vise hvordan vi setter pris på sponsorene.
Men det er bare en test, endelig film blir laget ved sesongslutt.
Derfor er heller ikke alle sponsorene med på filmen.
Men jeg ble imponert over hva Amund fikk til på en sen kveldsstund!
Ble muligens noe voldsom etter min smak men når jeg har sett den noen ganger er den tøff!
Skru opp lyden!
6UyZAGXRmUg

Holten
09-25-2007, 23:43
Kjempe tøft!! :)

Blesvik
09-25-2007, 23:50
Amund etterlyser film fra trialseksjoner til den endelige filmen.
Noen som har noe?

Linda
09-26-2007, 23:46
stilig! Tøft laget med god musikk til!! Er imponert:)

Blesvik
09-27-2007, 00:00
stilig! Tøft laget med god musikk til!! Er imponert:)
Amund kan mye han!!:)

Blesvik
09-27-2007, 13:03
Sjekk denne!:)
Sakset sammen med bilder fra sesongen 07
Q_mOnYvYnTY

cadiz4x4
09-27-2007, 22:02
I liked very much your videos,
I see that aside from good pilot of trial 4x4,you are a monster with the assemblies of videos....
A greeting champion...;)

knixen
09-30-2007, 18:05
Hei Pål!

Hvordan funket ny-dekka??? Happy-pappy??? Thefinger

Blesvik
10-01-2007, 11:46
De nye dekka funket brukbart, nå måtte jeg stå over kjøringa på lørdag men kjørte 3 seksjoner på søndag i Protoklassen for å få testet dem.
Og det holdt til 3.plass!

Kult coverbilde på den offisielle Eurotrial dvd'n fra San Marino!:cool:

KJELLIS
10-01-2007, 13:17
De nye dekka funket brukbart, nå måtte jeg stå over kjøringa på lørdag men kjørte 3 seksjoner på søndag i Protoklassefå testet dem.
Og det holdt til 3.plass!

Kult coverbilde på den offisielle Eurotrial dvd'n fra San Marino!:cool:

Hvorfor kjørte ikke du på lørdagen Pål? Pga teknisk kontrollThefinger

supersvein
10-01-2007, 14:42
Hvorfor kjørte ikke du på lørdagen Pål? Pga teknisk kontrollThefinger

Tror nok det stemmer... Bilen gikk gjennom teknisk, men ikke kroppen til Pål Thefinger Thefinger Thefinger

Blesvik
10-01-2007, 16:08
Ryggen gjorde att jeg måtte stå over på lørdagen.
Og det var rimelig spennende å gå å se på når jeg visste at Øistein kunne vinne og dermed gå forbi sammenlagt.
Men jeg fristet Tore Magic med 4 nye kalipterfester til portalaksler hvis han ville slå Øistein, og det gikk han heldigvis med på!

KJELLIS
10-01-2007, 22:26
ja den kroppen er godt brukt.God bedring

Holten
10-01-2007, 23:10
Det viser vel at det ikke er bare i Idrett man bør være i god stand. Ganske hardt å kjøre bil også! :eek:

Blesvik
10-02-2007, 00:06
Har sittet og sortert løpsbilder av bilene til meg og Kim fra vi startet konkurannser i 2001 og fram til i dag!
Husk at den vi startet med i 2001 er samme bilen som i dag!:)
Her er linkene: 2001 (http://picasaweb.google.no/BlesvikRacing/Racebilder2001) 2002 (http://picasaweb.google.no/BlesvikRacing/Racebilder2002) 2003 (http://picasaweb.google.no/BlesvikRacing/Racebilder2003) 2004 (http://picasaweb.google.no/BlesvikRacing/Racebilder2004) 2005 (http://picasaweb.google.no/BlesvikRacing/Racebilder2005) 2006 (http://picasaweb.google.no/BlesvikRacing/Racebilder2006) 2007 (http://picasaweb.google.no/BlesvikRacing/Racebilder2007)

Her er ett filmklipp Kim har laget som viser utviklingen på bilen gjennom årene :) Click here (http://www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=40170bd39cf3aeea1b1296&skin_id=801&utm_source=otm&utm_medium=text_url)

Blesvik
10-02-2007, 00:45
Har også tittet litt på gamle resultatlister, jeg har til nå kjørt 81 konkurranser i Standard, Modifisert, ProMod og Proto, vært på pallen i 60 av dem og vunnet 31:)

extremetoy
10-02-2007, 00:50
Har også tittet litt på gamle resultatlister, jeg har til nå kjørt 81 konkurranser i Standard, Modifisert, ProMod og Proto, vært på pallen i 60 av dem og vunnet 31:)
Da fortjener du denne Pål!!!!!

Trykk på meg (http://www.RockStar.youaremighty.com/)

Blesvik
10-02-2007, 09:12
:d:d:d

Blesvik
11-19-2007, 16:17
Fant dette gamle bildet.
Utrolig at treet kunne smette inn der!
11932

jan terje
11-19-2007, 16:18
Så sakte som du kjørte i den tiden, grodde det sikkert opp mens du var i seksjonenThefinger

Blesvik
11-28-2007, 23:37
De etterlengtede superdekka fra 4x4 Butikken ankom i dag!!:):):)
Kjempetakk til Hoel og gjengen der inne for å ha fått dette til!!

Blesvik
12-01-2007, 16:31
:):)

Holten
12-01-2007, 16:51
crossboned Rock Crawling Purposes Only crossboned

Hvilken dimensjon? crossboned

Blesvik
12-01-2007, 16:59
37x13,5x17

Tommy
12-01-2007, 18:26
Får du de høyere??

Blesvik
12-01-2007, 18:33
Finnes også i 40x14,5x20
Tror ikke det finnes andre dimmensjoner desverre.

Tommy
12-01-2007, 18:34
USJ.... 20" felg... ikke greit...

Blesvik
12-01-2007, 18:37
Utrolig nok er de DOT merket:D
Men begrenset til maks 65 km/t.

Irok
12-01-2007, 18:38
Finnes også i 40x14,5x20
Tror ikke det finnes andre dimmensjoner desverre.

Topp! Går det å bruke i promod med portaler da...?

Tommy
12-01-2007, 18:45
Men disse dekkene er ikke i vanlig salg?? eller??

Blesvik
12-01-2007, 19:07
Men disse dekkene er ikke i vanlig salg?? eller??
Tror ikke det, har søkt på nettet men har ikke funnet noe.
Men de finnes i vanlig gummi og XTC gummi i vanlig salg.

knixen
12-01-2007, 20:01
bilder av mønsteret da?

Tommy
12-01-2007, 20:04
Mønsteret er det samme.....

hoel-in-one
12-02-2007, 18:19
Dekkene lages kun i begrenset antall, i fjor - dvs til 07 sesongen fikk vi ikke, og jeg har klart å få tak i et sett til Pål og et til meg selv - det tok et år og det var alt jeg klarte å få til.
Dekkene er ikke for salg i butikk - kun team som har delspons i USA. De rappet dekkene våre fra et team som ikke skulle kjøre mer i 07.
Det blir morro å se hva de duger til - jeg har kun kjent maken gummi i varme slicks.
Jeg fikk også tak i de 4 siste fra SuperSwamper - 37x13,7-17 i "redlabel " stickies- så får i se hvilke som virker best hvor..... sant Pål ?! :p

Hyper
12-03-2007, 14:05
Var innom BGNOR på Torsdagen og så på de dekkene. kunne ta tak i knasten med fingra og vri dem lett, gummien skifta jaggu farge også. blir morro å se åssen de dekka klorer seg fast.
De dekka på varm asfalt :eek::eek: spennende

Amund
12-03-2007, 15:40
De dekka på varm asfalt :eek::eek: spennende

Bra du ikke hadde disse i Eurotrial da Pål, da hadde det ryki noe når du tok ett- og etthjulsburnout (hups jeg skulle kanskje ikke sagt det :p)

Blesvik
12-08-2007, 17:32
Her er det hJulestemning!
Må få unna litt hjul snart, nå begynner det å bli mye her!:)

Tommy
12-08-2007, 17:43
De derre MTR dekkene brenner meget bra.... bare et tips..ThefingerThefingerThefinger

Hilux
12-08-2007, 18:41
Hehe, Sharif`s Dekksenter avd sør ;)

hoel-in-one
12-08-2007, 20:44
Så gode dekk kommer aldri Herr Sharif til å lagerføre...... Thefinger

Stemmer nok det Tommy sier - MTR gjør seg best i flammene.........newburn

jan terje
12-08-2007, 20:52
Så gode dekk kommer aldri Herr Sharif til å lagerføre...... Thefinger

Stemmer nok det Tommy sier - MTR gjør seg best i flammene.........newburn

Per Bertelsen sa att GY MT/R ikke var bedre enn BF Mud, med unntak av att det kansje var litt rundere.

Mest overaskende med bildet:
8 BOGGERE

Forklar Pål.

supersvein
12-08-2007, 21:36
Her er det hJulestemning!
Må få unna litt hjul snart, nå begynner det å bli mye her!:)

Ja huff Pål, jeg synes virkelig synd på det.
Alt du må slite med Thefinger Thefinger

Blesvik
12-22-2007, 00:54
Åssen var det vi kjørte her Amund?;)
Vu2JvbxdGLQ

Blesvik
12-22-2007, 01:22
Jeg tror ikke det støvet en gang..:)
Men tøffest var det å se Øistein her, baklengs salto og rett opp uten å slippe gassen!

Geared
12-22-2007, 01:33
Jeg tror ikke det støvet en gang..:)
Men tøffest var det å se Øistein her, baklengs salto og rett opp uten å slippe gassen!

Finnes det film av det Pål?

KJELLIS
12-22-2007, 03:21
Åssen var det vi kjørte her Amund?;)
http://www.youtube.com/watch?v=Vu2JvbxdGLQ
http://www.youtube.com/watch?v=Vu2JvbxdGLQ (http://www.youtube.com/watch?v=Vu2JvbxdGLQ)

Hmm kjørte dere opp den bakken da???Thefinger

Amund
12-22-2007, 12:23
Hmm kjørte dere opp den bakken da???Thefinger

Ja, like over tomgang. Vi hadde faktisk så mye grep at vi dro over en svær bjælke som holdt bakhjulsopphenget...

Blesvik
12-22-2007, 12:32
Ja det var kanskje der vi dro av festet til øvre linken bak.
Det kunne fort ødelagt mye!
Godt vi ikke merket det før vi var gjennom seksjonen for da hadde vi vel gitt oss..:)

Tore Hansen
12-27-2007, 17:42
var tøffe de filmsnuttene på youtube hvor blessvikracing takker for støtten og ser frem til 2008,har ikke sett dem før:cool::cool::cool:

Blesvik
01-01-2008, 18:43
Rydda litt i dekka i dag, vi fikk felgene av 35" Boggerene for å montere dem på felgene Kim hadde MTR dekka på.
Det var 8" felger uten beadlocks og godt limt så det var litt jobb!
Men dekkmaskin for lastebil gjorde jobben!
I morgen er planen å skifte dekk på min bil:)
Her kan du sammenlikne dekkstørrelser!
Fra venstre: 35x15x15 Bogger, 37x13,5x17 XTerrain XCC, 37x12,5x15 MT/R, 37x12,5x17 Truxus (med luft), 38,5x14,5x17 XTerrain XTC, 39,5x18x16,5 Bogger.

knixen
01-01-2008, 19:03
Det der var et kult (og nyttig) bilde!

Morsomt å se!

Mtorg
01-01-2008, 19:20
var tøffe de filmsnuttene på youtube hvor blessvikracing takker for støtten og ser frem til 2008,har ikke sett dem før

Det er jeg helt enig i, den var knall tøff! Bra laget asså!crossboned

KJELLIS
01-01-2008, 20:54
Rydda litt i dekka i dag, vi fikk felgene av 35" Boggerene for å montere dem på felgene Kim hadde MTR dekka på.
Det var 8" felger uten beadlocks og godt limt så det var litt jobb!
Men dekkmaskin for lastebil gjorde jobben!
I morgen er planen å skifte dekk på min bil:)
Her kan du sammenlikne dekkstørrelser!
Fra venstre: 35x15x15 Bogger, 37x13,5x17 XTerrain XCC, 37x12,5x15 MT/R, 37x12,5x17 Truxus (med luft), 38,5x14,5x17 XTerrain XTC, 39,5x18x16,5 Bogger.

Når kommer det irok dekker in i samlinga diThefinger

Tore Hansen
01-01-2008, 21:27
- hehe,det ser ut som om Pål må prøve alle andre typer først,men han kjører bare på dekka et par måneder,så er det dekkskifte igjen... blir han aldri fornøyd eller????

ThefingerThefingerThefingerThefinger

Tommy
01-01-2008, 21:32
Merkelig at selveste MTR's yppersteprest... nå skal ha alt annetThefingerThefingerThefinger

knixen
01-01-2008, 21:40
Er det fordi han egentlig er grei med dere??? Slik at andre også får mulighet til å vinne litt??? ThefingerThefinger

Blesvik
01-01-2008, 21:57
Dekka jeg skal ha på nå er de jeg har ventet på hele tiden siden jeg kjørte på mt/r..
Så nå blir det fritt fram for andre å vinne ja!
NOT!!
ThefingerThefingerThefinger

Amund
01-01-2008, 23:27
Det er jeg helt enig i, den var knall tøff! Bra laget asså!crossboned

Takk takk, likte den selv enda det bare var et utkast. Bedre oppløsning ligger her: http://amund.bilbygging.no/coppermine/displayimage.php?pos=-804

Blesvik
01-13-2008, 15:19
Skal snart montere 14 tommes Race Runner Air Shocks på Suzuki'n:)
Har søkt rundt på nettet for å finne ett bra og enkelt oppsett for Crawling uten å egentlig finne det jeg leter etter..
Noen som har en bra link?

Blesvik
01-13-2008, 15:27
FACTORY 2.0" AIR SHOCK OIL LEVELS

Vext 632
Vcomp 338
Comp Ratio 4
Voil[ml] 240
[OZ] 8.12
CUPS 1.01

Er dette noe standard oppsett for 14 tommerene tro?

KJELLIS
01-13-2008, 15:39
Hva koster demperene 4 stk?

hoel-in-one
01-13-2008, 21:23
Veiledende 3200.- + moms
Netto til alle dere som trenger de - 2350.- + mva
Lagerført 14" og 16" - 18" kommer til lager.

Den faktiske frakten på denne sendingen var 47%

Irok
01-13-2008, 21:26
Hva koster demperene 4 stk?

Hmm.. Ga vel 7000 for 4 jeg:rolleyes:

KJELLIS
01-13-2008, 21:39

14" Du har også tatt dem inn selv ifra us?

epa b loco
01-29-2008, 18:24
::

Blesvik
01-29-2008, 20:08
De kommer i posten i morgen:)

Tom K
01-29-2008, 20:22
Kommer i posten? bildene eller demperene ? Thefinger

hoel-in-one
01-30-2008, 18:22
Bildene av demperene ble sendt med posten... etter hva jeg skjønner så er de så overpriset at ingen har råd til å kjøpe annet enn bildene....

hoel-in-one
01-30-2008, 18:24

Da tror jeg de kom i en container som du slapp å legge ut frakt i og fakturert på en annen slik at du slapp momsen.. eller så har avsender stjålet de :o

Blesvik
02-01-2008, 18:05
Demperene kom i dag!!:)

Vil også ønske alle som kommer til festen i kveld hjertelig velkommen!!
Vi blir 55 til middag, men er det noen som jeg ikke har klart å få med på lista er det bare å stikke en tur innom Røed Grendehus!!:)

hoel-in-one
02-01-2008, 22:42
Beklager at jeg ikke har mulighet Pål, men jeg tipper dere fikser det der helt greit uten meg. Kos dere !! Jeg skal ha deg i tankene til uka Pål Thefinger

morten larsen
02-02-2008, 15:41
-takk For En Kjempe Fest Pål , Skikkelig Gøy......

Blesvik
02-03-2008, 16:37
Ja, det var en kjempefin fest!!:)
Hjertelig takk til Tommy, Maylinn, Jørgen, Kari, Terje, Eva, Yngve, Inger Reidun, Arne, Sonja, Jan Gunnar, Pito, Tore, Carina, Supern, Sonja, Ronny, Monica, Grethe, Finn Nørlem, Janni, Ketil, Mona, Thomas, Kristian, Tom K, Johan, Janne, Morten, Geir, Rita, Kent Inge, Sveinung, Monica, Amund, Kjellis, Øyvind, Øistein, Ronny og Siv for den kjempeflotte gaven!
Nemlig tur/retur Kr-sand Hirtshals med SuperSpeed for bussen min, Beachtour billett og 2000kr i lommepenger!!!!
I tillegg til dette betalte de Rabagastene for å spille på festen!!:)

Av Tore Magic fikk jeg flere ting bl.a. en hysterisk morsom ting som ikke kan beskrives men må oppleves:D

Av BG Nor fikk jeg flotte WARN klær; jakke, to gensere og caps:)
Amund hadde også med seg mye gøy i en blank flaskeThefinger

TUSEN TAKK ALLE SAMMEN!!!

Har du flere bilder Morten?

Blesvik
02-03-2008, 16:39
Her er den nye fjæringen til Suzuki'n!
Flotte!!!:cool:

Lillegutt
02-03-2008, 17:11
Det var kjempe gøy Pål!!
Hadde vondt i hodet til jeg la meg igjen igår.... Hehe.

morten larsen
02-03-2008, 17:50
ja pål her kommer noen til.........:eek::eek::eek:

KJELLIS
02-03-2008, 21:32
Hmm:eek:

Blesvik
02-04-2008, 04:35
Hmm:eek:
Busted!
Her sitter du og kliner med dama til TommyThefingerThefingerThefinger
http://pirate4x4.no/forum/attachment.php?attachmentid=14829&stc=1&d=1201963193

Tommy
02-04-2008, 06:04
ja nå er det oppvask her...newburnnewburnnewburnThefingerThefinger

KJELLIS
02-04-2008, 11:50
Helvete å jeg som slo av lyset først ogsåThefinger

Mtorg
02-06-2008, 17:48
GRATULERER MED DAGEN!!crossboned

s.s4x4
02-06-2008, 21:24
Grattulerar på dagen vet hur det tjäns:cool:

Stig

shortlux
02-06-2008, 22:55
Gratulerer med dagen!

Tore Hansen
02-08-2008, 23:40
ikke for å minne deg på at du er gammel nå,Pål,men vet du at du fyller 50 i 2018.. - de har vel søkt om ol dette året,så det er jo ikke så lenge tilThefingerThefingerThefinger

Mjøsa
02-10-2008, 22:15
gratulere med dagen som har vert pål :) :)

Blesvik
02-12-2008, 17:10
Takk for det Svein:)

hoel-in-one
02-13-2008, 23:40
Dustin Webster says hi ;););)

Blesvik
02-14-2008, 04:40
Får håpe han tar turen til Eurotrial i år!

Hyper
02-14-2008, 07:45
Får håpe han tar turen til Eurotrial i år!

Han har ihvertfall jævelig lyst grnpirategrnpirate

Han trenger en ferdig rigg etter sine oppsett, kjøre og vinne hele greia "ifølge han selv" Selge riggen etter siste løp og reise hjem med Pokalen;)

Blesvik
02-15-2008, 23:02
Begynte på ombyggingen til Air shocks i dag:)

Fikk bort alt det gamle.
15361

15362

Flekset den helt ut for å finne beste plasseringen til de nye demperene.
15363

15364

Mats Erik
02-16-2008, 00:29
Tøft pål!:)

Skal du selge pro comp demperene??

Blesvik
02-16-2008, 01:00
De er solgt for lenge siden;)

Blesvik
02-16-2008, 01:09
Se her hvordan Becca Webster kommer seg inn i Trialbilen sin!
Det må jeg lære meg!!
CCDMNq8qNOU
Måtte du gjøre det samme Amund når du var co-driveren hennes i høst?Thefinger

Tommy
02-16-2008, 01:38
Ja det bør du virkelig lære deg Pål....

Holten
02-16-2008, 03:38
Hvordan er det å flexe når du ikke har fjærer på? Ligger bilen ann på akselen?

Blesvik
02-16-2008, 03:44
Den ligger på gummistopperene, på samme vis som om fjærene var på.
Fikk ikke noe mer pendling uten fjærer og dempere heller.
Løftet forhjulet 145cm opp, hadde vel mer på flexkonkurransen tror jeg..

Amund
02-16-2008, 11:24
Måtte du gjøre det samme Amund når du var co-driveren hennes i høst?Thefinger

Ja det var eneste måten å komme inn på det... :p

Tore Hansen
02-16-2008, 14:45
Den ligger på gummistopperene, på samme vis som om fjærene var på.
Fikk ikke noe mer pendling uten fjærer og dempere heller.
Løftet forhjulet 145cm opp, hadde vel mer på flexkonkurransen tror jeg..

tok du av stopperne på flex-konkuransen,siden det var mere da eller?

Blesvik
02-16-2008, 15:09
Der er nok slik at det blir ett annet press på hjulene på rampa.
Hvis jeg f.eks. hadde løftet i felgen hadde den flexet mer enn når jeg løfter i hylsa.
Hvis jeg løftet mer var det høyre framhjul som lettet først.

Blesvik
02-21-2008, 03:08
Endelig er Air Shocks på plass!!
I morgen skal jeg til Magic og fylle dem med olje og nitrogen:)
Så gjenstår det bare å plukke det hele ned igjen for lakking..
Men nå er det natta!

Amund
02-21-2008, 08:40
Men nå er det natta!

Oi det var seint gitt. Post masse bilder!

supersvein
02-21-2008, 10:03
Men nå er det natta!

hmmm - har du tid til å skru på min bil nå snart da? ;)