PDA

View Full Version : 48.3mm sømløse...i nærheten av oslo??

ZukiJack
04-01-2007, 17:30
Jeg var hos Stålrør a/s på Nittedal på fredag og spurte etter sømløse rør til burbygging, men han er tom for alt som kunne brukes.

Noen som vet hvor de har i nærheten av Oslo/Jessheim... eller er det noen her som bare tilfeldigvis sitter med en 3-4stk 6-meters lengder med 48.3mm el. tilsvarende, som kan selges?

Håpet å få buret bygget i påsken...

Arne
04-01-2007, 22:42
Jeg var hos Stålrør a/s på Nittedal på fredag og spurte etter sømløse rør til burbygging, men han er tom for alt som kunne brukes.

Noen som vet hvor de har i nærheten av Oslo/Jessheim... eller er det noen her som bare tilfeldigvis sitter med en 3-4stk 6-meters lengder med 48.3mm el. tilsvarende, som kan selges?

Håpet å få buret bygget i påsken...

Prøv her, pleier å ha noe på lager i Prof. Birkelandsv.
http://www.ruukki.com/no

Berge-Olsen
04-02-2007, 07:11
Ahlsell (www.ahlsell.no) selger også disse rørene, om jeg ikke husker feil kalles de kjelerør.

eirust
04-02-2007, 14:50
Ahlsell Varenr. 1100166 48,3 x 2,6mm ;)

ZukiJack
04-02-2007, 21:43
Prøv her, pleier å ha noe på lager i Prof. Birkelandsv.
http://www.ruukki.com/no
RUUKKI hadde ikke på lager og de selger ikke til folk over disk.
Fikk en adresse til Radia Mekaniske a/s Prof. Birk.vei 24C som jeg kunne handle via... Men han kunne ikke selge meg noe så lenge RUUKKI ikke hadde på lager.
Han hos Radia Mekaniske (Espen Bråthen) Snakket om at han eller firmaet hadde vært med å bygget noe på en Formula-bil... Noen som kjenner til han?

Skal ringe til ahlsell i morgen.

Arne
04-02-2007, 21:58
RUUKKI hadde ikke på lager og de selger ikke til folk over disk.
Fikk en adresse til Radia Mekaniske a/s Prof. Birk.vei 24C som jeg kunne handle via... Men han kunne ikke selge meg noe så lenge RUUKKI ikke hadde på lager.
Han hos Radia Mekaniske (Espen Bråthen) Snakket om at han eller firmaet hadde vært med å bygget noe på en Formula-bil... Noen som kjenner til han?

Radia Mekaniske har vært en av våre trofaste støttespillere i 15 år, glemte i farten at de har tatt over alt småsalg fra RUUKKI................

eirust
04-02-2007, 22:08

Ahlsell er grossist så dem selger heller ikke over disk.
Jeg jobber i en rørlegger sjappe i Hønefoss så kan bestille om dem har da.
Bare gi lyd.. levering dagen etter ved bestilling så da er det mulgheter før påske

ZukiJack
04-03-2007, 15:14
Ahlsell Varenr. 1100166 48,3 x 2,6mm ;)
Dette var ikke kalddragne rør... :(
De hadde heller ikke i sortimentet 48.3mm i riktig kvalitet.

Det er ikke lett å finne denne dimensjonen.
Snakket med GS-Hydro på Kløfta...og de hadde 50x3mm og vanlig utsalgspris på de var ca.300,-pr.meter. Han kunne presse prisen ned til ca.150,-pr.m.... Er ikke dette forferdelig dyrt da???
Og jeg har ikke bakk til bøyemaskinen for 50mm rør heller...:mad:

Glemte å spørre han på Stålrør a/s på Nittedal om prisen hans...siden han var tom for rør likevel..

Er det ingen her på forumet som har noen lengder med 48.3x2.6mm liggende utti garasjen som kan selges da?... I nærheten av Oslo/Jessheim.

Tror ar NBF bør finne flere alternativer til rør som kan bli godkjent i bur....for denne dimensjonen ser ut til å være en utdøende rør-rase...

Mad Max
04-03-2007, 15:42
Og jeg har ikke bakk til bøyemaskinen for 50mm rør heller...:mad:

Glemte å spørre han på Stålrør a/s på Nittedal om prisen hans...siden han var tom for rør likevel..

50mm bakk er det mulig vi har...
Tror Stålrør tok rundt 120 spenn meteren for 45mm i sin tid...

ZukiJack
04-03-2007, 15:57
50mm bakk er det mulig vi har...
Tror Stålrør tok rundt 120 spenn meteren for 45mm i sin tid...

Så du mener at 150,- pr.m ikke er hinnsides da...???

Hva slags bøyeutstyr passer den bakk'n i da??
Jeg har tilgang til boyeutstyr via NAF MR OR... Husker ikke fabrikatet, men det er en slik som fester røret i enden av en buet bakk og apparatet liksom drar røret rundt i sving med bakken... Det er ikke en slik som bare skyver røret i bøy mellom tre punkter...

Mad Max
04-03-2007, 16:43
En slik en...

http://img358.imageshack.us/img358/9282/rrbyerwy5.jpg (http://imageshack.us)

Red_Baron
04-03-2007, 17:11
Hvis du ikke finner noe kan du også høre med Brødrene Dahl. Også grossist, men tror også de selger over disk. Jobba der en stund, men ikke med sånne ting. De har hovedlager på Langhus to mil sør for Oslo. Trooor de har de fleste typer og lengder. Ikke de aller verste prisene heller.

6meters lengder har de hvertfall

ZukiJack
04-03-2007, 20:40
Hvis du ikke finner noe kan du også høre med Brødrene Dahl. Også grossist, men tror også de selger over disk. Jobba der en stund, men ikke med sånne ting. De har hovedlager på Langhus to mil sør for Oslo. Trooor de har de fleste typer og lengder. Ikke de aller verste prisene heller.

6meters lengder har de hvertfall

Lengdene er ikke problemet...hehehe
Det er dimmensjonen.48.3x2.6mm som er vanskelig å finne i den kvaliteten som NBF krever for bur.

Jeg har tilgang til bøyeutstyr med 48.3-bakk, så det er også enkleste dim. teknisk sett for meg.

Om jeg ikke klarer å finne den dimm'n så kanskje jeg spør deg om å få låne den bøyer'n din Tron, om du hadde 50mm-bakk til den.

Greia er også den at jeg skulle så gjerne ha bygget buret ferdig før den 20/4, men ikke til en hver pris. Om jeg klarer å få rørene billigere...bare jeg gir meg tid til å vente på bestillingstider...som var ganske lange på de stedene som evnt. KUNNE levere 48.3mm

Ove
04-04-2007, 01:01
På Ahlsell er det varenr 1100866 som du skal ha !
Veilledende pris er 136,- pr meter.

Og det at de er grossist og ikke selger til privatpersoner er bare tull fra deres side!!
Ihht norsk lovverk har de ikke anledning til å nekte deg en handel , de de kan nekte på er kreditt , og gi veksel .
Har du kontanter har du krav på å handle !

eirust
04-04-2007, 08:58

Og det at de er grossist og ikke selger til privatpersoner er bare tull fra deres side!!
Ihht norsk lovverk har de ikke anledning til å nekte deg en handel , de de kan nekte på er kreditt , og gi veksel .

136,- er grossistpris ikke veil.

Ove
04-04-2007, 22:38
Vel, du kan kalle det hva du vil , men jeg kaller det veiledende når det er den prisen som er utgangspunktet for rabattene mine :)

Dette er deres listepris , og tar videreforhandlere mer , blir vel det opp til dem.

Men tror nok at hvis hvermannsen går inn til disken , påpeker sin rett på handel , så er det nok denne prisen han får varen for .....

knut e
04-04-2007, 23:49
oy, på ahlsell har vi jo kjemperabater på jobben, skulle ha bygd meg et bur og hatt i cruiseren kansje:)

Vier
02-22-2008, 12:40

Trekker denne frem fra glemselen. Det er sikkert mange som skal/bør bygge bur for tiden.

Jeg kjøpte nettopp noen lengder gjennom jobben, og fikk de levert der. Det er dumt å kjøpe slikt privat hvis du har muligheten til å bestille de gjennom jobben. Pris 45,- pr meter + mva.