PDA

View Full Version : Lille Kylling vs Artic Truck........

cath
06-11-2008, 21:15
Turbolux var på besøk hos Angina..... :wink_animate:

gjett om vi målte krefter.... :pissed:

Lille Kylling - Artic Truck...... :smokin::smokin::smokin:

Chevysub
06-11-2008, 21:31
Har han dytta Arcticen eller ??

Han var så jævli rød i trynet :eyemouth:

Turbolux
06-11-2008, 23:24
ække enkelt å vær bonde i byen serru :P

Chevysub
06-11-2008, 23:31
ække enkelt å vær bonde i byen serru :P

Nei jeg er klar over det Thefinger

Heter ikke bønder i by´n for ingenting, hehe. Vi har en på jobben, bor i Hakadal, litt Nord for Oslo. (Nittedal) Har blir helt villfaren bare han roter seg "helt" ned til Sinsenkrysset :)

Men, er vel ikke helt sikker på om byfolk på landet kommer noe heldigere ut da, det skal være sagt :eyemouth:

Turbolux
06-11-2008, 23:43
hehe.. Nei, du har ett poeng der :P
men muligens at æ blei litt rø i tryne etter å ha kjørt utallige runder rundt å rundt i byggefeltet før æ fant fram t der æ sko :P

Chevysub
06-11-2008, 23:50
Nånei, du lurer ikke meg.

Ser jo på bildet at "noen" omtrent står inni genseren din, hehe.

Jeg blir ikke rød i trynet når jeg brummer rundt i den gamle dassen min ihvertfall, enda så sjenert jeg er :eyemouth:

linda marie
06-12-2008, 07:36
Når det kommer til størrelsesforskjell, Angina... Til din trøst, så er jo bilene nesten like høye hvertfall :laughing:

cath
06-12-2008, 07:41
Når det kommer til størrelsesforskjell, Angina... Til din trøst, så er jo bilene nesten like høye hvertfall :laughing:

Altså...... Lille Kylling er jo ikke så liten i forhold da..... :laughing::laughing:
så jeg er fornøyd jeg......:wink_animate:

men morro var det i hvert fall :smokin:

sandviper
06-12-2008, 10:29
Flott bil (Hiluxen altså) Traff deg på vei ut fra byen igår, en legger i grunnen merke til den.

Gleder meg til å se den i løypene på Evje...

Chevysub
06-12-2008, 11:08
Kyllingen er kul/gul også da, ikke glem den. Alt må sees i forskjellige perspektiv.

Selv om jeg personlig ikke ville sitti i en slik "dødsfelle" på offentlig vei så er de tøffe og har sjarm så det holder. :eyemouth:

knixen
06-12-2008, 11:12
Selv om jeg personlig ikke ville sitti i en slik "dødsfelle" på offentlig vei så er de tøffe og har sjarm så det holder. :eyemouth:

Nå ville vel veiene vært betydelig tryggere hvis det var flere kyllinger og mindre subber på veiene da... Så er de dødsfeller så er det DIN skyld!!! ThefingerThefingerThefinger

Chevysub
06-12-2008, 11:25
Nå ville vel veiene vært betydelig tryggere hvis det var flere kyllinger og mindre subber på veiene da... Så er de dødsfeller så er det DIN skyld!!! ThefingerThefingerThefinger

Næsj, har ikke sett en Suburban som har mosa en kylling til nå :)

Personlig har jeg bare mosa en Opel og en Mazda, og kvesta en Corolla litt, men ingen kyllinger.

Men som jeg skrev før, "heller deg enn meg" (ikke deg deg, men "andre")

Kjør trygt kjør stil, kjør Amerikansk bil :beer:

Bare litt jævlige å få løs hvis dem setter seg fast liksom :beer:

knixen
06-12-2008, 11:40
Kjør trygt kjør stil, kjør Amerikansk bil

He he, nå er vel ikke de spesielt langt fremme når det gjelder deformasjons soner å slikt... Det betyr i praksis at kroppen tar støyten selv om bilen ser tilsynelatende hel ut... konklusjonen er; dårlig for motsatt part, bra for bilen, dårlig for deg... Ikke deg deg, men den deg... :grinpimp::grinpimp::grinpimp:

Chevysub
06-12-2008, 11:55
He he, nå er vel ikke de spesielt langt fremme når det gjelder deformasjons soner å slikt... Det betyr i praksis at kroppen tar støyten selv om bilen ser tilsynelatende hel ut... konklusjonen er; dårlig for motsatt part, bra for bilen, dårlig for deg... Ikke deg deg, men den deg... :grinpimp::grinpimp::grinpimp:

Trenger ikke slike soner på en bil som veier over 3 tonn da. Når jeg fikk en Mazda i ræva (jeg sto stille) søla jeg ikke ut kaffen en gang, Mazdaen gikk på skroten.

Og når jeg torpederte en Opel i 60 kmt (min skyld) hørte jeg bare et poff og så gikk den rundt 360 grader, kjørte 30-40cm inn i kupeen ved bakdøra, kjente ikke så mye da heller. (gikk på dynga den også)

Blei rygga på av en drosje utenfor A-hus (Sjukehus( når jeg sto parkert, hørte det knasa i Mercedesen, og det rugga litt på seg, men heller ikke mye å bli nervøs av egentlig.

Men selvfølgelig hvis man fronter hvil det jo skje ting, men husk det sitter ei feit ramme som tåler mye og 550kg motor/girkasse under der, og å stoppe over 3000kg som dytter på, det skal litt til. og når man har så mye vekt og masse blir energien stor, så det bråstopper ikke.

Hadde egentlig vært en interresang sak å sett en fullsize gammal Suburban mot en ny og "sikker" japse, front mot front i 80-90 kmt :)

Føler meg trygg jeg, sikkert litt falsk trygghet, kanskje. Men bedre å føle seg trygg enn utrygg, da gjør man mye rart veit jeg.:eyemouth:

Turbolux
06-12-2008, 12:31
Flott bil (Hiluxen altså) Traff deg på vei ut fra byen igår, en legger i grunnen merke til den.

Gleder meg til å se den i løypene på Evje...

jøsses... hadde du det blåe gliset ditt eller en anna bil? la ikke merke til deg..

truls t
06-12-2008, 15:11
deformasjons soner.. er ikke det innebygd i de andre bilene da...

cath
06-12-2008, 16:58
Kyllingen er kul/gul også da, ikke glem den. Alt må sees i forskjellige perspektiv.

Den har i hvert fall en slik farge at en ser den lang vei.....:eyemouth::eyemouth:
Til vanlig kjører jeg jo rundt i en Toyota corolla da... litt mer tryggere...
og den setter seg ikke fast på stranda i Løkken heller....hihi...:laughing:

Chevysub
06-12-2008, 17:50
Den har i hvert fall en slik farge at en ser den lang vei.....:eyemouth::eyemouth:
Til vanlig kjører jeg jo rundt i en Toyota corolla da... litt mer tryggere...
og den setter seg ikke fast på stranda i Løkken heller....hihi...:laughing:

Svart er ikke så synlig tror jeg.

Han som kjørte i ræva på meg "så" meg ikke :smile:

Jeg mener, bilen er jo over 2 meter brei, og 210 høy, og den så han ikke !! Så enten er matt svart en veldig flott gatecamo, eller så skulle han vært en tur til Herr optikeren.

Hadde en 76 Corolla jeg, var gul den også, kostemalt. Støggeste bilen jeg har kjørt tror jeg :)

Men, gult er kult. Var litt kul den også :eyemouth:

sandviper
06-12-2008, 19:38
jøsses... hadde du det blåe gliset ditt eller en anna bil? la ikke merke til deg..

Kjørte ikke JP`en men sølvgrå Astra så kanskje ikke så rart du ikke så meg

ShuDuck
06-12-2008, 20:43
Synes jeg skimta artige trucken i bamble i dag.. flott bil

Kaare
06-12-2008, 21:02
Litt av en avsporing her, gitt. Grattis med nybilen Turbolux!