PDA

View Full Version : karosserifester på patrol

johnny patrol 3.3
06-16-2008, 10:44
hei har et par karosseri fester som gulvet er rusta vekk fra , + rust i ramma bak ,rett bak fremre fjærfeste venstre, har noen greie erfaring med enkel måte og fikse dette på. bilen ska på eu til høsten så fellesferien må jeg fikse dette. på forhånd takk.:smile:

Kaare
06-16-2008, 22:36
Du kan se litt her i denne prosjekttråden: "Rennebuhulken" (http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=13862). Vet ikke om din er like ille eller hvordan sjansene til å få det gjennom en EU-kontroll er men... Finner du ut av det - gi beskjed! Flere som sliter med dette :(

johnny patrol 3.3
06-17-2008, 12:35
hei igjen , det er 2 karosserifester det dreier seg om et på ver side med baksete , ska prøve og legge ut bilder.skulle ikke tru det var noe problem og fikse dette til eu kontroll .:smile:

Kaare
06-17-2008, 23:50
Værre enn min, gitt :eyemouth:

Kom med redningsforslag folkens! Dette lurer jeg også på. Hvordan er det å sveise i rammer? Så vidt jeg vet er det lov i bakkant, men...?

Jalle_Patrol
07-05-2008, 20:45
Hadde litt jobb med noe rustsveising på en gammel Patrol :smokin:
se link fra offroad.no : http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=70956&hl=Karosorifester

Tom K
07-05-2008, 21:20
Du kan sveise så mye du vil på ramma, men husk at sveisen skal være bra utørt med god gjennombrenning.

Kaare
07-21-2008, 01:35
Du kan sveise så mye du vil på ramma, men husk at sveisen skal være bra utørt med god gjennombrenning.

Oppløftende opplysning!

Tom K
07-21-2008, 02:07
Du har lov å sveise på egen ramme, men du har ikke lov å sveise på noen andre sin, hvis ikke du har godkjenning for slike jobber da, samme gjelder med bremser egentlig, du kan bytte på din egen men ikke på noen andre sin.....hehe men det er det sikkert mange som bryr seg om :grinpimp:

johnny patrol 3.3
07-26-2008, 21:31
Hei ja nå er fester sveist og en del gulv+ ramme. men lurer på dei gummiforingene som sitter i mellom på karosserifestene hvor gode må di være og hvor får jeg letest tak i nye. I dag har jeg ligget og smørt med tectyl gredde i går sprøyta alt inni hulrom og alt under inne i ramme med tynnflytende tectyl olje.Så nå bli det vel bra når di nye bremse skiver og nye klosser er montert.:beer: sitter med en slik nå.

Kaare
07-27-2008, 12:24
Enkleste er vel å få dem fra en Nissan forhandler? Hvor gode de bør være? Noen sprekker gjør vel neppe noe, men hvis du kan plukke de i filler med fingrene er det vel bare å bytte med det samme.