PDA

View Full Version : Hva med å flytte NC runden i Trøndelag en uke?

Blesvik
06-16-2008, 21:03
Siden Formula i Skien ikke ble noe av, kunne vi ikke da flyttet NC runden i Trøndelag en uke slik at det blir to uker mellom Brumunddal og Trøndelag?
Og da kan vi som skal til Finland dra direkte fra Trøndelag.

Irok
06-16-2008, 21:28
Den saken er til vurdering.. Regner med det ordner seg.
Ny info kommer!

Vier
06-16-2008, 21:49
Håper at det kommer info ganske snart da. De fleste har vel lagt opp feriedagene sine allerede...

knixen
06-16-2008, 22:03
Når er dette??? Noe jeg kan kombinere med ferien min?

epa b loco
06-16-2008, 22:10
Er vel i seneste lage å endre nå, men hvis denne runden skal flyttes så må det bestemmes ASAP:grinpimp:

Blesvik
06-16-2008, 22:11
Tror det kommer fler hvis den flyttes.

jonny puma
06-16-2008, 22:15
Synes d bli litt forseint og bytte helg nå... Det er planer om erstattningsløp til formulaen og det er godt mulig det blir samme helg som skien.......

Arne
06-16-2008, 22:28
Synes d bli litt forseint og bytte helg nå... Det er planer om erstattningsløp til formulaen og det er godt mulig det blir samme helg som skien.......

Det blir ikke noe Formula løp den helgen, eventuelt drar noen av oss til Monster Racet i Ed.........

Dersom det kommer en søknad til NBF om flytting senest 30. juni, vil den nok bli godkjent. Etter dette er nok døren stengt for å endre dato.

jonny puma
06-17-2008, 13:34
[QUOTE=Arne;83377]Det blir ikke noe Formula løp den helgen, eventuelt drar noen av oss til Monster Racet i Ed.........

Må ikke si det du no da, har jo lyst til å få med meg Monsterrace i Ed æ å, men får itj t om det bli Norges cup t oss den helga.....:smokin::smokin::grinpimp::beer:

Jan
06-17-2008, 13:36
For seint for min del. Fikk krangla til feriedatoene mine i går. Kan ikke garantere at jeg har fri den helga. Da må det en annen løpsleder inn.

Ronny
06-17-2008, 15:46
For min del er det mest gunstig om den blei flyttet en uke, men forstår de som ikke vil. Håper den blir flyttet For da har vi en mulighet å kombinere trondheim med finland:D:D

ToyLux
06-23-2008, 19:35
Løpet er flyttet til 30.08

http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=15519

Jørgen
06-24-2008, 20:53
trodde det var sagt her før at det passet dårlig å flytte på en runde som allerede var blitt flyttet engang.. hadde egentlig ikke tenkt meg til trondhjem pga formula i skien.. men så blei jo ikke det noe:(. så da fikk jeg ordnet meg så jeg kunne få kjørt der.. men nå er den jo flyttet på, så da er det ikke sikkert det blir noen tur på verken meg eller kristine.. syntes dette var veldig dumt i å med at vi hadde ordnet en hel masse med fri til oss å kristine sin codriver for å kjøre dette løpet. å når alle rundene er telende i nc mener jeg at dette ikke er bra for cupen:pissed:

Tommy
06-24-2008, 20:55
Her må jeg faktisk stemme i sammen med Jørgen, men sånn blir det vel, blir desverre nesten umulig for oss å komme oppover, med Nordic trail helga etter, ekstra dumt blir det nå som alle runder teller...

Jan
06-24-2008, 20:58
Hvor mange skal egentlig kjøre direkte fra Trøndelag til Nordic Trial?

Tommy
06-24-2008, 21:06
Det er desverre uaktuelt for oss... hverken jeg eller Tore har noen mulighet til å ta ut ferie da..

jan terje
06-24-2008, 21:11
Dette er vel tidenes tåpeligste begrunnelse for flytting av en runde, og etter min mening ett feilgrep fra NBF-dessverre. Nå ser vi også att flere mister muligheten for denne runden pga. ferie planlegging.
Nordisk Trial er vel ingen nyhet?

Irok
06-24-2008, 21:28
Hmm.. Bynde å ane att det er dobbelt så langt til trøndelag.. i motsetning til sørladet FRA trøndelag:shaking:

zimmer410
06-24-2008, 21:30
Der røyk Trondheim og Norgescupen for meg også...........................

Mads

Tommy
06-24-2008, 21:30
Ikke noe problem å komme til Trøndelag Atle... bar et problem at runden er blitt flyttet uten noen egentlig grunn, annet enn at det passer å reise rett derfra til Nordic trial.
Det er ikke alle som like lett kan bytte på fridager..

epa b loco
06-24-2008, 22:03
Helt enig med Tommy der, jeg kommer vel likevel, men jeg trenger ikke å ta fri:) Er jo bare 25 mil for meg å kjøre, et skikkelig trøndersk steinkast. Håper så mange som mulig kommer iallefall.

Blesvik
06-24-2008, 22:28
En GOD grunn for flyttingen er vel at vi slipper å ha NC to helger etterhverandre????
Det har vi aldri hatt før, og vi bør heller ikke ha det i framtiden..

supersvein
06-24-2008, 22:46
Jeg er enig i at bør unngås konkurranser to helger etter hverandre.
Men flytting av konkurransedatoer, og endringer i terminlister er veldig uheldig. Det er mange som planlegger både fridager og ferier ut ifra hvordan terminlisten ser ut fra begynnelsen av året.

Tom K
06-24-2008, 22:51
to NC runder på på to helger etter hverandre er vel kanskje ikke så lurt, men det er heller ikke lurt å sjonglere for mye med lista bare fordi det ikke passer for noen på den og den dato....det er vel snakk om å prioritere ? enten så får man kjøre NC eller så får man kjøre Nordisk, synd å ødelegge cuprunden for alle de andre som allerede hadde booket inn denne helga.

ToyLux
06-24-2008, 23:19
Nå ble jeg virkelig i tvil på hva vi gjorde, men dette trodde jeg ærlig talt var et ønske fra flertallet, etter en samtale med Arne og flere på NC#3, og skriverier på pirate. Blir veldig dumt og useriøst og sjonglere videre med datoen kanskje. Mulig vi skulle blitt "rett ledet" litt her. :(
Virkelig ikke meningen og forhindre noen som helst i å reise hit, ønsket var og gjøre det lettere for mange FLERE og ta turen til Trondheim. Beklager virkelig!

Tom K
06-24-2008, 23:20
Ikke lett å gjøre alle til lags :smile:

Blesvik
06-24-2008, 23:22
Dere som klager på at runden ble flyttet, hvorfor sa dere ikke noe da forslaget kom opp til vurdering???
Avgjørelsen kom jo ikke før en uke etter!
Liten vits i å klage etterpå..

Arne
06-24-2008, 23:40
Grunnen til at vi i NBFs Ferdighetsseksjon valgte å innvilge flyttingen av denne runden er først og fremst disse to forhold:

Pkt 1.
Dette var den opprinnelige datoen som klubben hadde søkt om og fått tildelt.

Pkt 2.
Vi satte et krav om at dette skulle varsles minst 2 måneder før oppgitt dato, dette ble fulgt av arrangøren.

Ove
06-25-2008, 00:40
Dere som klager på at runden ble flyttet, hvorfor sa dere ikke noe da forslaget kom opp til vurdering???
Avgjørelsen kom jo ikke før en uke etter!
Liten vits i å klage etterpå..

Vel , etter som jeg kan se er det 1-2 som var positiv til det , 3 som var tvilende og 1 som var negativ ..... ikke akkurat en overveldende positiv tilbakemelding .

En annen ting er at det gikk 1 uke fra det ble luftet her på forumet til avgjørelsen ble tatt ...... nå er vel det bare rundt regnet 1/4 av de aktive som sekvensierer her regelmessig , og tilsvarende antall som er innom her av og til .
Halvparten er vel ikke innom i det hele tatt , hvordan skulle de ha kunne avgitt en "stemme" ?

.

Tommy
06-25-2008, 05:53
Videre sjonglering gjør kanskje ting enda mer vanskelig.. men synes dette gikk vel fort, og ting er vel som Ove sier.

Flott er det uansett for de som kan tenke seg å kombinere begge løp i en tur, men kunne vært artig å vite hvor mange det er.

Blesvik
06-25-2008, 05:58
Det har jo vært snakket om i hele år at flere må velge en av rundene siden de kommer etter hverandre!
Dere hadde vel også tidligere tenkt å droppe Trøndelag pga dette Tommy!

Tommy
06-25-2008, 06:00
Jeg håper at vi kommer til Trøndelag uansett... og regner med det, men det kommer faktisk mest ann på Tore om han får rokkert på sinde fridager.

Vier
06-25-2008, 07:28
Det var litt dumt ettersom det ofte er vanskelig å få feriekabalen til å gå opp i småbedrifter, men jeg skal nok klare å ordne meg. Dette er ihvertfall den høyest prioriterte runden for meg i høst :smile:

supersvein
06-25-2008, 07:45
Helt uavhengig av denne cuprunden.

For fremtiden bør en så langt det lar seg gjøre unngå flytting av cuprunder.
Det er ikke bra at terminlisten ved begynnelsen av sesongen bare gir et hint om når konkurransene kan ventes å finne sted.

....en aprilspøk på dette neste år, er det nok mange som "gå på."

Arne
06-25-2008, 08:17
Jeg har ikke noe problem med å skjønne frustrasjonen i denne saken, men det er da gledelig for meg å kunne love at det for neste år vil det bli langt vanskeligere få flyttet et statusløp når dato først er satt.

Som varslet i en annen tråd, kommer vi også til å være strenge på alle tidsfrister som er gitt i Bilsportboka. Kun de løp som er søkt på korrekt måte innen 1. oktober blir tatt med i betraktningen for NC 2009.

Flyttingen av NC #5 i år er godkjent etter søknad og beslutningen blir stående.

jan terje
06-25-2008, 09:09
Avgjørelsen er helt etter boken, problemet er att den er flyttet for att noen skulle spare diesel.
Det er dessverre få av de aktive som er på nett, derfor var det nok ikke så mange som luftet sin mening i saken.

Tommy
06-25-2008, 09:23
Det er jeg også enig i, helt etter boka, og sånn blir det i år, man noe å ta med seg videre sammen med at runder ikke bør ligge to helger etter hverandre.
Man bør også respektere datoer mellom grenene, i fjor var vel vi først på denne datoen, men løpet i Skien ble alikevell plassert på samme dato og vi måtte flytte.

Her bør førstemann til mølla prinsippet virke...

Arne
06-25-2008, 10:50
Avgjørelsen er helt etter boken, problemet er att den er flyttet for att noen skulle spare diesel.
Det er dessverre få av de aktive som er på nett, derfor var det nok ikke så mange som luftet sin mening i saken.

Nordic Trial har ikke vært med i beslutningen, men derimot det at vi nå får en uke "fri" mellom rundene.

Arne
06-25-2008, 10:51
Det er jeg også enig i, helt etter boka, og sånn blir det i år, man noe å ta med seg videre sammen med at runder ikke bør ligge to helger etter hverandre.
Man bør også respektere datoer mellom grenene, i fjor var vel vi først på denne datoen, men løpet i Skien ble alikevell plassert på samme dato og vi måtte flytte.

Her bør førstemann til mølla prinsippet virke...

Skien hadde opprinnelig søkt en uke senere, men fikk problem med datoen.
Vi hadde en dialog om dette før flyttingen ble godkjent.

Arne
06-25-2008, 10:59

Dette er et godt poeng.
Jeg velger derfor å tone ned bruken av forumet og legger heretter kun ut ren informasjon. Minner forøvrig om at www.bilsport.no er NBFs offisielle side.

Saker som ønkses tatt opp til behandling sendes NBFs Ferdighetsseksjon via brev, faks eller mail og blir behandlet på neste seksjonsmøte.

Tommy
06-25-2008, 11:57
Saker som ønkses tatt opp til behandling sendes NBFs Ferdighetsseksjon via brev, faks eller mail og blir behandlet på neste seksjonsmøte.

Det er vel slik det alltid har vært, men man bør vel ha litt følere ute i miljøet for å se hvor skoen eventuelt trykker.
Om det skal være sånn at man skal sende ALT men har innvendinger eller meninger om til forbundet så får dere uforholdsmessig mye å gjøre.

Når folk ikke er på nett så hjelper det heller ikke at alt ligger på bilsport.no
Jeg synes sakene fra i vinter viser at det er bra med brede diskusjoner om ting og det er faktisk nesten kun mulig å få til på et forum.

Ellers så er vel akkuratt denne saken her mer en prinsippsak enn noe annet, og de som vil oppver ordner seg nok på et vis uansett.

zimmer410
06-25-2008, 13:49
Det som er synd med flytting og at ikke alle kan gjøre om på feriedager, helger er jo at alle rundene teller.
Dette ødelegger jo for sammenlagtresultatet for cupen.

Mads

Tom K
06-25-2008, 15:57
Kan man ikke gjøre om litt på reglene da? man stryker valgfri runde, kan man flytte på løpsdager kan man vel forandre litt på reglene også ?

Jørgen
06-25-2008, 17:46
syntes ikke det skal flyttes eller endres på regler mere i år.. vi for vår del hadde ikke tenkt å kjøre verken trondheim eller nordisk i år. dette pga vi hadde bestemt oss for å kjøre alle formula løpene i norge. men så blir skien avlyst å vi starter på jobben med å prøve å få kjørt alle trail løpene. dette fikk vi til å gå i hop forrige helg etter masse frem å tilbake i å med at det var helgen etter vi skulle hatt fri i utgangspunktet. men nå blir det jo løp den helgen likevel,å det er sikkert bra for noen. men ikke for oss desverre.. visst vi klarer å få ordnet oss kommer vi oppover er ikke strekningen opp ditt som ikke passer ossThefinger

supersvein
06-25-2008, 20:40
Det er vel slik det alltid har vært, men man bør vel ha litt følere ute i miljøet for å se hvor skoen eventuelt trykker.
Om det skal være sånn at man skal sende ALT men har innvendinger eller meninger om til forbundet så får dere uforholdsmessig mye å gjøre.

Når folk ikke er på nett så hjelper det heller ikke at alt ligger på bilsport.no
Jeg synes sakene fra i vinter viser at det er bra med brede diskusjoner om ting og det er faktisk nesten kun mulig å få til på et forum.

Ellers så er vel akkuratt denne saken her mer en prinsippsak enn noe annet, og de som vil oppver ordner seg nok på et vis uansett.

Jeg synes det er en veldig grei måte å gjøre det på slik Arne nå presenterer.
Diskusjone vil de nok alltid være på forumet, men de blir ikke riktig at NBF skal ta viktige beslutninger med hovedvektpå hva som kommer frem på den måten.
Tror neppe det vil føre til så forferdelig mye å gjøre for NBF. Det vil nok heller medføre noe høyere terskel før ting blir tatt opp (kanskje denne flyttingen aldri ville blitt tema f.eks).
Desverre ser det ut til at det tas opp til diskusjon saker her hver gang noen er litt missfornøyd, og de som gjør dette (og andre som tar del i diskusjoner på nett) får uforholdsmessig stor påvirkning av beslutninger som tas hvis dette skal være fora for slike "mening ytringer."

Tore Hansen
06-25-2008, 21:04
jeg er ikke misfornøyd på noen måte,fordi regelen er lik for alle,men tenkte på regelen om at alle løp skal telle i cupen,er dette en god måte å få flere deltagere til de forskjellige cuprundene på? bør nok evaluere denne regelen etter sesongslutt,og se om dette er stigning på deltagerantallet,eller om flere faller fra... (kan jo være forskjellige grunner til det,brylluper,familiefester,havari,sykdom,dumt at en hel sesong ryker hvis ikke alt klaffer inn)
ikke noe negativt om dette fra min side,fordi det kan også være positivt for sporten,kanskje det er rekrutteringsmessig bra,hva vet vel jeg:smile:
- men en evaluering etter sesongslutt synes jeg er en god ide,ang.denne regelen:smile::smile::smile:

rocky td
06-25-2008, 21:11
Enig med deg Mikal, både med tanke på beklagelse og begrunnelse for flyttinga av løpet. Det blir i allefall ikke flyttet mere nå...:shaking:

Tommy
06-25-2008, 21:51
Jada runden er flytta og ferdig med det...

Når det gjelder det Supersvein skriver er jeg grunnleggende uenig...
Jeg synes at et forum er en glimrende plass å diskutere ting og jeg synes folk som sitter i forbundet og bestemmer ting og tang bør finnes i miljøet, de bør være på løp, snakke med folk, få med seg hva som skjer, og sist men ikke minst plukke opp taing og tang som diskuteres på forum der de som driver konkurranse er...

I vinter ble det drøftet masse, og Arne utnevnte seg selv som karroseriguru i Promod, noe som etter hva jeg forstår har fungert bra.

supersvein
06-25-2008, 22:12
1. Jeg er på ingen måte i tvil om at det ble søkt om flytting av denne runden i de beste hensikter. Uansett hvilken helg det hadde blitt, ville det nok endt opp med at det ikke passet for noen - og dem hører en gjerne ifra.

2. Det er vel ikke uventet at Tommy som forum-guru gjerne vil ha diskusjonene på forumet, og diskusjonene i seg selv er bra og vel. Dette er helt uproblematisk for meg personlig, men vi bør etterstrebe å inkludere også dem som ikke bruker forumet i viktige beslutninger som angår regelverk, terminlister osv. Som sagt - diskusjonene på forumet vil nok alltid foregå, men det bør ikke gjøres beslutninger fra NBF som alene, eller i hovedsak er basert på hva som kommer frem i en diskusjon på pirate - eller et annet forum.

Tommy
06-26-2008, 06:16
1. Jeg er på ingen måte i tvil om at det ble søkt om flytting av denne runden i de beste hensikter. Uansett hvilken helg det hadde blitt, ville det nok endt opp med at det ikke passet for noen - og dem hører en gjerne ifra.

2. Det er vel ikke uventet at Tommy som forum-guru gjerne vil ha diskusjonene på forumet, og diskusjonene i seg selv er bra og vel. Dette er helt uproblematisk for meg personlig, men vi bør etterstrebe å inkludere også dem som ikke bruker forumet i viktige beslutninger som angår regelverk, terminlister osv. Som sagt - diskusjonene på forumet vil nok alltid foregå, men det bør ikke gjøres beslutninger fra NBF som alene, eller i hovedsak er basert på hva som kommer frem i en diskusjon på pirate - eller et annet forum.

Her er vi ihvertfall helt enig...
Poenget mitt er ikke at besluttninger skal taes her inne og jeg håper da ikke det er skjedd, men at de som styrer og steller med dette av og til tar seg tid til å forklare hvorfor ting er som de er og hvordan ting ser ut fremover burde nesten væer en selvfølge, uansett hvilke medium en velger så vi aldri alle bli hørt.
Diskusjoner om ting skal vi ta som en sunnhetstegn.. vi er mange som er engasjert i denne sporten, og mange av hos har vært med på å byge opp dette gjennom 15 år. Jeg håper alldri folk slutter å la seg engasjere, og jeg håper også at de som til syvende og sist bestemmer også er i miljøet.
Jeg har ingen skjulte agendaer med hvor ting diskuteres, da tror jeg du kjenner meg dårlig. Jeg er engasjert og vet gjennom mange år hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Jeg bryr meg også veldig om hvordan det går med det som jeg mener er verdens beste og morsomte motorsport.
Dette er siste ord fra meg i denne tråden da dette for å si det pente er en avsporing av tråden he he, jeg er sikker på at det åpner seg andre muligheter til å diskutere dette i andre tråder..

At runden er flyttet er gjort og ferdig med det, jeg er sikker å at mange kommer alikevell, vi vil gjøre ALT for å komme og vi skal kjøre i Finland også...