PDA

View Full Version : Eurotrial PreRun!!!

Tommy
06-21-2008, 21:46
Kjøres etter gjeldende Eurotrial regelverk, både banemessig og kjøreregler.

Vi ønsker ALLE velkomne...
Benytt anledningen til en siste test før Eurotrial.

5x2 seksjoner

Innbydelse her:
Innbydelse, klikk her (http://pirate4x4.no/prerun/preruninnb.html)

Online påmelding, klikk her! (http://www.naf-offroaders.no/stevner/)

Deltagerlisten er her. (http://www.naf-offroaders.no/stevner/deltagere.php?q=20080705)

Program
Eurotrial PreRun, 5. Juli
Fredag 4. Juli (kveld)
Teknisk og Registrering

Lørdag, 5. Juli
09.00 - 10.00
Teknisk og Registrering

10.15
Førermøte
11.00
Løpstart

13.30 – 14.00
Pause

16.00
Løpestopp

17.00
Premieutdeling

Ove
06-21-2008, 21:51
Ble ikke denne linken litt rar , eller er det bare noe som forekommer på pc'en min ...... :grinpimp:

Paja
06-21-2008, 22:01
Hvis du tar vekk www. så fungere den.....

http://pirate4x4.no/prerun/preruninnb.html

Tommy
06-21-2008, 22:07
der er den rett... plundret litt... he he... MELD DERE PÅ...

Vier
06-21-2008, 23:38
Jeg ble sugen på å kjøre igjen etter en liten midnattstur i skogen i kveld... Blir det bilteknisk reglement etter NC eller ET?

Tommy
06-21-2008, 23:43
Du får kjøre Promod om det var det du tenkte på...

Det blir vel en mellomting...

Tommy
06-21-2008, 23:54
man trenger ikke skjermbreddere....

Vier
06-22-2008, 08:17
Ok, da må jeg prøve å få til dette.

KJELLIS
06-22-2008, 19:22
har sendt påmelding online.men er ikke sikker på om jeg gjorde det rett?:smile:

mortenhansen
06-22-2008, 19:32
har sendt påmelding online.men er ikke sikker på om jeg gjorde det rett?:smile:

sannsynligheten for at du har klart dette er vel ikke så stor kjell:laughing:

er faktisk litt imponert om du har klart det jeg hehe:grinpimp:

KJELLIS
06-22-2008, 19:55
sannsynligheten for at du har klart dette er vel ikke så stor kjell:laughing:

er faktisk litt imponert om du har klart det jeg hehe:grinpimp:
Ja jeg også, dette har jeg ikke noe peiling på:idea:

Tommy
06-22-2008, 20:15
he he og det greide du ikke....
Men jeg tipper at du er på vei, for jeg tipper du har registrert deg, og det er jo en god start.... logg deg på med brukernavn og passord, og klikk på det løpet du skal delta på... vips så er du påmeldt, og du står da med engang på deltagerlista...

Ove
06-22-2008, 20:20
Tror dette var en litt for generell forklaring for Kjellis Thefinger

.

KJELLIS
06-22-2008, 20:24
he he og det greide du ikke....
Men jeg tipper at du er på vei, for jeg tipper du har registrert deg, og det er jo en god start.... logg deg på med brukernavn og passord, og klikk på det løpet du skal delta på... vips så er du påmeldt, og du står da med engang på deltagerlista...

Hvilket startnr skal jeg legge inn?

Ove
06-22-2008, 20:33
Det var da faen - han klarte det !! :grinpimp:

Da klarer du det også Ronny .... Thefinger

.

KJELLIS
06-22-2008, 20:40
Det var da faen - han klarte det !! :grinpimp:

Da klarer du det også Ronny .... Thefinger

.

hehe dette er mobbing OVE:laughing:

Ove
06-22-2008, 20:42
Å - tror du og Ronny har rygg til å bære det ....... :grinpimp:

.

KJELLIS
06-23-2008, 01:51
Å - tror du og Ronny har rygg til å bære det ....... :grinpimp:

.

Ja det går nok fint ska du se:laughing::laughing:

Irok
06-23-2008, 19:50
Meldte meg på jeg også:idea:
I modifiedThefinger

Ove
06-23-2008, 21:49
I modifiedThefinger

Med hva ??

Dårlig gjort , hadde som mål å slå deg denne gangen Thefinger

.

Tommy
06-24-2008, 19:21
Kom igjen folkens... meld dere på.. de som ikke fikser online påmeldingene send meg en PM eller mail...

Og igjen Alle kan delta... her er det mulighet for å slå de som skal forsvare norges ære i Eurotrial...

Vier
06-25-2008, 07:10
Da var jeg påmeldt...

Tore Hansen
06-25-2008, 20:37
jøss,i følge påmeldingen er proto den med flest deltagere,rart ikke flere som deltar i EUROTRIAL vil ha en gjennomkjøring på samme sted,i samme måned,med ET-regler,før det store mesterskapet braker løs.. det er noe jeg kommer til å ha satt pris på,når jeg henter gullbøtta 27.juli,hvertfallThefingerThefingerThefingerThefin ger

Lasse suzicán
06-25-2008, 20:51
........når jeg henter gullbøtta 27.juli,hvertfall Thefinger Thefinger Thefinger Thefinger
Jaja!
Den gullbøtta ska ju gå till Sverige... Thefinger

Vi ses den 5:e.........

jan terje
06-25-2008, 21:05
jøss,i følge påmeldingen er proto den med flest deltagere,rart ikke flere som deltar i EUROTRIAL vil ha en gjennomkjøring på samme sted,i samme måned,med ET-regler,før det store mesterskapet braker løs.. det er noe jeg kommer til å ha satt pris på,når jeg henter gullbøtta 27.juli,hvertfallThefingerThefingerThefingerThefin ger

Det kan jo tenkes att de i de andre klassene er så flinke (i egne øyne Thefinger ) att de ikke trenger trening på samme måte som Protoførerne....

Tore Hansen
06-25-2008, 21:06
Jaja!
Den gullbøtta ska ju gå till Sverige... Thefinger

Vi ses den 5:e.........

kanskje neste år,lasseThefingerThefingerThefinger

Geir
06-26-2008, 13:53
da er Jan Erlend påmeldt i modified , med ny co-pilot !

Ove
06-26-2008, 15:55
Har du sett ..... Proto har flere påmeldte enn Mod og ProMod tilsammen !!!

.

Mats
06-27-2008, 19:21
var är resten av dom norska proto bilarna ? :smokin:

Severin
06-28-2008, 00:10
Hvis jeg melder meg på og det mangler litt diverse, får jeg kjøre og må fikse til neste gang, eller risikerer jeg å måtte reise hjem igjen uten å kjøre en meter? Hadde vært gøy og stilt opp når jeg først er hjemme en gang.

Tommy
06-28-2008, 09:26
teknisk regelverk vil bli både som det norske og Eurotrial, så dere får kjøre om bilen tilfredstiller vanlige norkse krav og regler, eller tilfredstiller Eurotrial reglene...

Tommy
06-28-2008, 09:54
SNakket med Lars Dahl i går, mulig han også dukker opp... hvor blir det av Tom Dahl da??

tjd
06-28-2008, 17:06
På ferie med små gutta:smokin:

Trå til på festen Tommy:beer:

AndersW
06-28-2008, 19:38
Nu är även Lars Dahl anmäld.

Tore Hansen
06-28-2008, 20:02
i proto-klassen skal det overraske meg mye om ikke vinneren i ET stiller i startfeltet 5.juli... her blir det kamp til døra:grinpimp::grinpimp::grinpimp:

Mats
06-28-2008, 20:05
Nu är även Lars Dahl anmäld.

:bounce::bounce::bounce: :beer:

Lasse suzicán
06-28-2008, 21:06
i proto-klassen skal det overraske meg mye om ikke vinneren i ET stiller i startfeltet 5.juli...
I vilket fall som, så kommer vinnarbilen ganska säkert från det Dahl-garaget....

her blir det kamp til døra :grinpimp::grinpimp::grinpimp:
Defenitivt.....
Och det är kul att vi alla kör nästan identiska bilar, för nu blir det förarens skicklighet som avgör....

Tommy
06-28-2008, 21:10
Håper det blir like intenst og jevnt som i Tingsryd...

Lasse suzicán
06-28-2008, 21:12
Nästa år blir det 6 klasser i Eurotrial....
Original, Standard, Modifierat, Pro-Mod, Prototyp och Spider....:grinpimp:

Tore Hansen
06-28-2008, 23:26
heihei,ikke glem Terje Veng i "spider-killeren" sinThefingerThefingerThefinger

Terje mot røkla:grinpimp::grinpimp::grinpimp:

Tommy
06-29-2008, 06:47
Terje er nok i mine øyne den aller største favoritten... om han takler pressetThefingerThefingerThefinger

Geir
06-29-2008, 22:43
Tommy , kan du sjekke om registreringen ble lagret , eller om jeg har surra det til ?

- og er der pirate klær tilsalgs der nede ? spurte deg på PM tidligere

da er Jan Erlend påmeldt i modified , med ny co-pilot !

Tommy
06-30-2008, 05:50
Deltager lista blir generert med en gang, så står dere ikke dere er dere ikke påmeldt...
Jeg har litt Pirate klær vettu...

Tommy
07-01-2008, 19:59
Program ligger nå i første innlegg...

Skjalg
07-02-2008, 15:07
Ser ut til at folket har litt tungt for å få meldt seg påThefinger

Skjalg
07-02-2008, 22:06
Ser ut til at folket har litt tungt for å få meldt seg påThefinger

Har fått meldt oss på nå da! Skal bare få på den jævla Targabøylen, grr Thefinger

Tommy
07-02-2008, 22:08
Husk at bilen ikke trenger å tilfredstille Eurotrial teknisk regelverk...

Skjalg
07-02-2008, 22:17
Er klar over det men nå er frontrutramme montert så da er jo bilen ødelagt uansett. Kan likegodt sette inn resten også da.

Bilen blir så skjemmende at det er likefør det ødelegger ryktet til sporten :laughing:
Men det er min mening;)

Severin
07-03-2008, 00:22
Siden jeg stort sett ikke har skullet være hjemme i år, har jeg kanskje ikke fått med meg alle regelendringene; er frontruteramme blitt påbudt i standard? Jeg gikk over til standard fordi det ble for dyrt med støtfangere og vindusrammer i orginal.

Tommy
07-03-2008, 05:24
Neida... men det er påbudt i følge Eurotrial reglene

Skjalg
07-03-2008, 11:59
Neida... men det er påbudt i følge Eurotrial reglene

Helt klart! Men ikke alle ET reglene er like lett å forstå.

Tommy
07-03-2008, 12:03
I år so årene før viser dette at vi rett og slett burde blåkopiert Eurotrial regelverket... så hadde vi sluppet slike problemer hvert eneste år..

supersvein
07-03-2008, 13:10
Det er vel slik en bil som går gjennom ET-regelverket også vil være godkjent etter våre nasjonale regler, så da kan man jo egentlig bare rigge bilen etter ET-reglene så er man sikret.

Skjalg
07-03-2008, 14:00
Kunne ikke i min villeste fantasi tenke meg til at ET kvalifisering var innen rekkevidde.
Derfor ble ikke ET regelverket studert før etter NC2 iår heller.

Geir
07-03-2008, 14:31
I år so årene før viser dette at vi rett og slett burde blåkopiert Eurotrial regelverket... så hadde vi sluppet slike problemer hvert eneste år..

hørtes fornuftig ut Tommy
- hva er vel vitsen med å hvert eneste år krangle om kun 'våre' regler , så i tillegg begynne å krangle videre med ET reglementet?
- burde vel være enklere å ha ET reglement som standard , og heller jobbe med å forbedre dette med tiden om det skulle trenges.

-kanskje litt off topic her , men mener det burde la seg gjøre i en gjennomgang med NBF i løpet av vinteren og alt klart til neste år eller året etter?

Amund
07-03-2008, 16:57
hørtes fornuftig ut Tommy
- hva er vel vitsen med å hvert eneste år krangle om kun 'våre' regler , så i tillegg begynne å krangle videre med ET reglementet?
- burde vel være enklere å ha ET reglement som standard , og heller jobbe med å forbedre dette med tiden om det skulle trenges.

-kanskje litt off topic her , men mener det burde la seg gjøre i en gjennomgang med NBF i løpet av vinteren og alt klart til neste år eller året etter?

Jeg er ikke enig, så lenge en ET-godkjent bil kan kjøres i Norge må det være opp til hver enkelt om man vil satse på ET, det er sikkert ikke mer enn 1 av 20 trialførere som i det hele tatt har planer om å reise til ET (unntatt i år når det er her), da kan vi få litt mer demokrati og slippe unna en del merkelige regler de kanskje syns er fint nede på kontinentet. Tenk om vi skulle kjørt med firkantrørbur og uten armstraps enda her oppe? Syns det er bra vi har våre egne regler jeg. :smile:

Geir
07-03-2008, 20:55
angående sikkerheten er jeg helt enig med deg Amund, men tror med årene fremover det tekniske reglementet vil bli mer å mer likt , spesielt i nord europa.

MEN , nå har jeg vært med Jan Erlend og fått gang på modifisert bilen hans , og montert hengerfeste på bussen , så nå skal det meste være klart for avreise i morgen på ettermiddagen en gang !!!

Dette blir morro :beer:

Severin
07-03-2008, 21:07
Jeg kjøpte en bil og trodde jeg skulle prøve meg i orginal, men det ser ut til at det er den gamle standardbilen som har størst sjangs til å bli godkjent. Bare hvis noen har sett startlista og lurt på hva jeg driver med:grinpimp:

Janne Bronndal
07-03-2008, 22:55
Jeg legger her ut det som jeg har brukt på dommerkursene, dette er en kortversjon av bedømmingen i Eurotrial.
Denne vil bli utdelt til samtlige dommere og sjåfører i Eurotrial (da i norsk og engelsk versjon) og også til Prerun på lørdag.
Dersom jeg har oversatt noe feil er det det originale ET reglementet som er gyldig.
Håper dette vil være til hjelp for alle våre frivillige funksjonærer og vårt norske landslag!

REGLER / PRIKKBELASTNING EUROTRIAL 2008

1. Portenes kjøreretning er merket på venstre side på stikkene, ved hjelp av farger som forteller hvilken klasse bilen er i og hvilke porter den skal kjøre. Fargen på startnummerets bakgrunnsfarge er lik markeringen på stikkene i portene. Markeringen med farget tape på stikkene i porten skal ALLTID være på førerens venstre side.

2. Fargekoder klasseinndeling:
Original = O BLÅ
Standard = S Hvit
Modified = M GUL
Pro-Modified = PM SORT
Proto = P RØD

3. Under Eurotrial i Norge 2008 mer det tillatt for sjåførene å benytte andres klassers porter for å komme seg til sin egen port.

4. Egne porter må alltid passeres i nummerert rekkefølge, brudd på dette medfører at seksjonen stoppes for sjåføren der hvor sjåføren kjører feil. Sjåføren beholder alle tidligere pådratte prikker for gjeldende seksjon der hvor han brytes av, i tillegg får han 50 prikker for denne porten han ikke har passert/ eller passert på feil måte.+ 50 prikker for gjenstående ikke passerte porter+ målport.

5. Det er tillatt å kjøre forbi en port men når portene passeres gjennom MÅ det være i nummerert rekkefølge oppover.

6. Det er ingen begrensninger for hvor mange forsøk en sjåfør har inne i en seksjon på å passere porten sin, kun hvis han går ut på tid eller river ytre merkebånd som definerer ytterste grensen av seksjonen.
Dommeren kan avbryte en sjåfør dersom sjåføren bevisst ødelegger banen.
(F.eks hvis sjåføren står og spinner på samme sted i 2 minutter uten hensikt og det eneste han oppnår er å grave kjempe dype hull.)

7. Alle porter, inklusive startport og målport MÅ passeres med fronten av bilen først, all annen passering defineres som feil passering.

8. Alle porter inklusive startport og målport kan kun passeres 1 gang, når den er passert anses den som lukket.

9. En port som er passert er lukket, dvs at man ikke kan passere eller berøre denne porten igjen. Man kan heller ikke ha noen del av bilen innenfor de 2 pinnene som markerer porten.
Dersom noe av bilen berører ”linjen” mellom pinnene i porten skal sjåføren brytes med 50 straffeprikker
Bilen skal alltid passere en port med fronten først. Passeres porten med andre sider enn fronten defineres dette som feil passering og sjåføren brytes av med 50 straffeprikker.for denne porten + gjenstående porter.

10. En pinne i porten defineres som brukket dersom den berører bakken på 2 punkter. Dvs at det ikke er brutt hvis pinnen ligger helt skrått men ikke berører bakken/terrenget mer enn 1 sted. Brukket er dermed når pinnen berører bakken/terrenget på 2 steder. Hvis pinnen er fysisk knekt og dommeren må bytte pinnen defineres denne som brukket.selv om den ikke berører bakken på 2 punkter.

11. Seksjonen er påbegynt når bilens front krysser ”linjen mellom pinnene i startporten

12. En seksjon er avsluttet når hele bilen har passert gjennom porten og passert linjen mellom pinnene i målporten. NB Hele bilen må være passert og den må passere med fronten først.

13. En port er passert når hele bilen er forbi ”linjen mellom stikkene. Dersom bilen sklir tilbake igjen og bryter linjen mellom stikkene skal sjåføren avbrytes og tillegges 50 prikker for gjenstående ikke passerte porter + målport.

14. Dersom en sjåfør f.eks har passert alle sine f.eks 4 porter inne seksjonen og kun har målporten igjen (som da er port nr 5 : Tenkt situasjon er at føreren vil å unngå å pådra seg et rygg for å komme ut av seksjonen gjennom målporten, føreren velger å kjøre en runde inne i seksjonen for å unngå å måtte ta et rygg, han berører da port nr 3 med bilen. Da skal føreren brytes umiddelbart og tillegges brutt etter siste godkjente passering som i dette tilfellet er port 4.
Dvs at han skal ilegges 50 straffeprikker for målporten som da ikke er passert. Han brytes da ved siste godkjente passerte port som her var port 4.

15. RYGG. Rygging defineres når bilen kjører baklengs, ruller baklengs eller sklir baklengs. Dersom bilen under rygging / rulling/ sklir bakover stopper helt opp for deretter å bevege seg bakover igjen skal dette defineres som 1 og samme rygg. Men hvis bilen har beveget seg det minste fremover etter en stans skal det noteres ytterligere 1 rygg. Det samme igjen hvis bilen deretter beveger seg bakover igjen.

16. Det er forskjellige antall straffeprikker for rygg i de forskjellige klassene, men dere som dommere skal kunne sette en strek for hver rygg og ikke regne ut poeng. Hvor mange prikker en bil får for en rygg står imidlertid skrevet ned på hver enkelt bils kjørekort.

17. Berøring av pinner/ stikker straffes med 5 prikker. Det er lov med ubegrensete
antall berøringer men hver og en av berøringene skal det tillegges 5 straffeprikker for. Dette gjelder kun direkte berøring fra bilen, codriver eller fører. Indirekte berøring skal ikke straffes med prikkbelastning. En indirekte berøring er f.eks en stein, en rot eller et tre løsner og treffer pinnen. Dette er ikke straffeprikker men en indirekte berøring.

18. Berøring er altså fysisk berøring fra bil, fører eller codriver.

19. Berøring av de ytre merkebåndene (det er de som markerer ytterste grense på seksjonen) straffes med 5 prikker, hver berøring straffes med 5 prikker. Dersom noe del av bilen bryter loddlinjen på merkebåndet dvs at bilen er så vidt under merkebåndet skal det tillegges 5 straffeprikker. Dette gjelder også hvis sjåfør eller codriver tar i / eller har armen / andre kroppsdeler (f.eks hodet) bryter loddlinjen. Dersom bilen har et hjul utenfor merkebåndet skal det ilegges 25 straffeprikker for dette. Indirekte berøring som forårsakes av stein, trær el. lign skal ikke straffes med prikkbelastning.

20. Berøring av de indre merkebåndene inne i seksjonen straffes med 5 prikker, hver berøring skal straffes med 5 prikker. Indirekte berøring skal ikke straffes med prikkbelastning. (når stein, trær, røtter el. lign forårsaker berøring)

21. Berøring av andres porter og knekking av andres pinner straffes på lik linje som berøring av egne pinner og porter. Føreren kan her i motsetning til i sine egne porter benytte andres porter ubegrenset antall ganger. Det er kun sine egne porter som KUN må kjøres 1 gang.

22. Dersom en høyere straffebelastning inntrer i samme hendelse som en lavere straff skal det være den høyeste straffen som tillegges i straff.
For eksempel hvis føreren berører pinnen på sin høyre side i porten med fremskjermen, deretter er det ingen berøring, men i det bilen nesten har passert porten sklir bakhjulet ned og knekker pinnen, da skal sjåføren ha prikkbelastning kun for knekt pinne og ikke for berøringen. Dette gjelder kun hvis bilen går i bevegelse i samme retning under denne situasjonen. Dersom han har rygget mellom berøringen og at han knekker pinnen skal han ha straffeprikker både for berøringen og for knekt pinne.

23. Dersom en bil kjører ned en pinne skal det ilegges 25 prikker i straff. Hver pinne som knekkes / kjøres ned (berøring av bakken 2 steder eller er fysisk knekt) skal straffes med 25 straffeprikker hver.
Med kjørt ned menes: Pinnen er slått over ende ( berører bakken 2 steder eller er fysisk knekt,
Når en bil kjører rett over pinnen med et hjul.
Og også hvis et hjul er på utsiden av den ene pinnen i porten..
Dersom en bil ikke klarer å passere porten fullt gjennom etter å ha kjørt over pinnen, slått den over ende eller hatt hjulet på utsiden av pinnen skal det i stedet tillegges 50 prikker for ikke passert port.
Dvs. at de 25 prikkene for nedkjøring av pinnen bortfaller siden porten ikke ble fullført. I tillegg skal føreren ilegges 50 straffeprikker for hver upasserte port i seksjonen. ( husk at målporten også er en port som skal telles med her)

24. Dersom en bil bryter et indre merkebånd skal det ilegges 25 straffeprikker. Dette gjelder hver gang en bil bryter et indre merkebånd. Bryting av INDRE merkebånd er ikke brutt i motsetning til hvis man bryter det ytre merkebåndet som markerer ytterste grensen av seksjonen. Her er det brutt.

25. Dersom en seksjon ikke er gjennomført som reglene tilsier skal det ilegges 50 prikker for hver port fra der hvor sjåføren brøt reglene.
En port defineres som feil gjennomført når:
En sjåfør kjører portene i feil nummerrekkefølge
En sjåfør kjører med feil ende av bilen inn i en port
En sjåfør kjører igjennom en allerede passert port på nytt eller deler av bilen berører en allerede passert port.
Sjåføren gjør tegn at han gir opp
Når sjåføren ikke klarer å kjøre bilen ut av seksjonen ved egen hjelp (trenger hjelp av utenforstående person eller hjelpemiddel for å få bilen ut)
Sjåføren kjører ut av seksjonen annet sted enn gjennom målporten
Seksjonen er ikke gjennomført dersom hele bilen er utenfor ytre merkebånd
( dersom båndet ikke har røket og sjåføren har presset hele bilen på utsiden av linjen mellom punktene hvor båndet er festet.)
Dersom sjåføren passerer ut av seksjonen gjennom startporten, selv med kun en del av bilen utenfor loddlinjen.
Fører eller codriver tar av hjelm, sele, armstrap eller vindusnett
Ytre merkebånd rives av enten av bilen, codriver eller fører. Båndet må fysisk være revet HELT av.
Fører eller codriver berører merkebåndet med hendene eller hjelpemidler
Maximumstiden er overskredet
Når bilen eller deler av bilen berører / eller passerer en allerede passert og gjennomført port.
På alle de ovennevnte punkter skal sjåføren umiddelbart avbrytes og tillegges 50 straffeprikker for hver ikke passerte port.. I tillegg skal alle andre ilagte straffeprikker for f.eks. rygg, berøringer m.m beholdes og også tillegges.

26. Dersom sjåfør eller codriver tar av seg hjelm, sele eller armstrap / fjerner vindusnett defineres dette som at sjåføren har gitt opp seksjonen. Alle straffeprikker gitt i denne seksjonen skal tillegges samt at det påføres 50 straffeprikker for hver port som ikke er passert.

27. Det er kun tillatt med 1 codriver, bytte underveis tillates ikke.
Codriver tillates å hjelpe sjåføren med å gjøre diverse oppgaver inne i bilen - UNNTATT å styre bilen.

28. Deltagere må følge dommere, funksjonærer, løpsleders anvisninger.

29. Maxtid i seksjonene er ______ minutter denne oppgis på dommermøte

30. Dersom en bil ikke møter opp til en seksjon (bilen må fysisk møte opp) skal det ilegges 500 straffeprikker. For hver seksjon bilen ikke har møtt opp til skal det ilegges 500 straffeprikker.

31. Dersom det oppstår tvist om en dommeravgjørelse skal dette løses på stedet.
Hjelpedommere skal ved en tvist tilkalle hoveddommer / løpsleder.
Under alle omstendigheter kan dommeren tilkalle løpsleder.

Tore Hansen
07-03-2008, 23:15
banene til pre-run løpet er så godt som klare,det blir godt gammeldags brokelandsheia-terreng med masser av stein og fjell... håper førerne i helga husker på at vi i dugnadsgjengen også er uerfarne med denne måten å bygge baner på... vi føler vi har gjort en god jobb,så får vi se.. lykke til i helga,alle sammen:smile::smile::smile:

Blesvik
07-03-2008, 23:42
banene til pre-run løpet er så godt som klare,det blir godt gammeldags brokelandsheia-terreng med masser av stein og fjell... håper førerne i helga husker på at vi i dugnadsgjengen også er uerfarne med denne måten å bygge baner på... vi føler vi har gjort en god jobb,så får vi se.. lykke til i helga,alle sammen:smile::smile::smile:
Er sikker på at det blir bra Hoss! Nei, jeg mener Tore..:wink_animate:

KHD
07-06-2008, 14:53
Hvordan har det gått her da:question: Er det noen som sitter med noen resultater og bilder:wink_animate:

extremetoy
07-06-2008, 15:00
Hvordan har det gått her da:question: Er det noen som sitter med noen resultater og bilder:wink_animate:ryktene sier kjellis vant..

Tommy
07-06-2008, 16:35
proto...
Kjellis
David
Lars Dahl
Terje Weng
Tommy
Tore
Geir S

12 protoer til start, fantastiske baner og en fantastisk kamp...

Tom K
07-06-2008, 16:52
Hmm langt ned på lista Tommy har du mista grepet eller er det alderen som gjør seg bemerket ??? :beer:

Tore Hansen
07-06-2008, 17:03
ja,Tommy var langt nede denne gangen:laughing::laughing:
gratulerer til Kjellis med seieren,vi andre må faktisk ta oss litt sammen,her henter Kjell fram bilen etter at den har stått siden i fjor og støva ned,og går henn og vinner... ThefingerThefinger

Tom K
07-06-2008, 17:07
Det er vel Kjell i et nøtteskall det :grinpimp:

Tommy
07-06-2008, 17:10
Velfortjent seier til Kjellis...
Er godt fornøyd med plasseringa i helge, og man vet hvor problemet med kjøringa ligger..
Så tett som det er nå har det aldri vært, nivået på Protoklassen er svært høy, og i Eurotrial tipper jeg alle de 10 beste fra Prerun blant de 15 beste.. og av de 10 så tror jeg faktisk alle kan vinne...

Varr gøy i tricky løyper...

Skjalg
07-06-2008, 17:32
Gratulerer til Kristine, Eva og Tommy som velfortjent tok 1. 2. 3. plass i standard klassen. Det var meget krevende løyper og kjøremåten i ET reglene gjorde sitt til at seksjonene måtte planlegges nøye for å kunne fullføres.
Tom Erik og jeg storkoste oss tross 2 brutte seksjoner og ett velt:laughing:

morten larsen
07-06-2008, 20:13
original 1.plass nils mørland

std 1.plass kristine paulsen

mod 1.plass jørgen paulsen

promod 1.plass pål blesvik

proto 1.plass kjell magne rimstad

u.a.f.m.f.

Vier
07-06-2008, 20:38
Jeg skal ikke påstå at jeg er fornøyd med helgens kjøring... men jeg fikk testet både det tekniske og grensene for hva bilen tåler/ikke tåler. Det var tøffe seksjoner i helgen, og som fersking i Promod var det mer utfordring enn godt var.
Jeg tror nok førerene i Eurotrial 2008 skal få plenty å bryne seg på :eyemouth:

Amund
07-06-2008, 21:25
Det var veldig gøy så lenge det varte! Ble litt rådvill da eneste vei til port 1 var mellom to trær som var 1 meter smalene enn bilen min - hvis det hadde vært ekte ET så tror jeg kanskje jeg hadde sendt inn en protest... hvis det går... plutselig skjønte jeg hvordan folk i rullestol føler seg når det er 8 trappetrinn opp til pubben.... men kom fint forbi, ble noen traktorspor 1,5 meter oppi treet men det må det nesten regne med. :grinpimp:

Gleder meg til bilen virker skikkelig, det var utrolig moro når jeg og Kenth fikk flyten i tredje seksjonen vi kjørte (husker ikke hvem som var hvem av disse seksjonene)... to havarerte lagre i portalen bak pga noe blåøyd montering for en stund tilbake satte stopper'n for moroa, men det var uansett verdt turen!!! :beer:

AndersW
07-07-2008, 09:12
Stort tack för att vi fick komma och tävla hos er i norge. Banorna var perfekta, tyvärr fick vi lite problem med bilen i första sektionen vilket gjorde att vi hamnade långt efter resultatmässigt. Vi beslutade oss för att öva på de nyinstallarede styrbromsarna istället för att försöka vinna.
Grattis till Kjellis som körde otroligt bra hela dagen och ett stort Grattis till Tommy på 50-års dagenThefinger

/Anders Wiberg & Gustav Dahl