PDA

View Full Version : Mekanisk sperre 1987 413

Henning
04-03-2007, 18:38
Har handla en tyskimportert 413, denne har et stort lys i dæsjen der det står, diff sperre. Det er en spake i mellom setene med en vaier som går bak til en innretning på siden av diffen.. sperren fungerer ikke, noen som vet hva slags produsent, eventuelt noen som vet noe?

Malle
04-03-2007, 19:47
Jo, det var väl ett lagkrav som hade med handbromsen att göra i Tyskland. Har du handbromsen i trummorna eller på f-lådan? Men den spärren är visst ganska värdelös vid terrängkörning och brukar väl oftast vara sönder. Det finns säkert någon här som vet bättre:)

Henning
04-03-2007, 19:55
Bilen ellers er veldig seriøstbygd, hvordan finner jeg ut om sperren er forsterket, noen som har gode tips?

Vollan
04-04-2007, 23:14
Da har du nok denne gull klumpen da:) Fant den i deleboka mi for sj413

Gi Gass
04-06-2007, 02:07
Tror det er en slik bakaksling her i Bergen, men mener den er deff. Akslingen er tatt av bil, og ligger løs.. Har du bruk for deler?

Tommy
04-06-2007, 08:48
Hei Henning, vi tok jo en del på PM, men svarer her også..
Sperra de er som beskrevet over noe som kom i visse EU land grunnet krav til Håndbrekk på akselen, ikke mellomaksel.
Disse sperrene i original utførelse er skikkelig dårlige, og ryker fort ved belastning, men i Tyskland finnes det en kar ved navn Helmut Hey, han lager forsterkede deler til disse, han leverer også en med vakum tilkobling og på denne gir han livstidsgaranti med originale hjul, har snakket med folk som har bruket disse sperrene i 10-12 år uten problemer med større hjul også.

Jeg og Tore reiser til tyskland for å kjøre trial 20-22 April, så finner du ut hva som er galt ring meg så kan jeg sikkert ta med deler..