PDA

View Full Version : Krypekasse bygging for dummies

Mats Erik
06-22-2008, 22:57
Hei.
Noken som har oppskrift og ein enkel og grei framgangsmåte på korleis ein skal bygge ei krype kasse til suzuki sj? Da tenker eg på samen smelting av 410 og 413 kasser.

Hilux
06-22-2008, 23:24
Ligger en grei forklaring her: http://home.swipnet.se/stellan_karlsson/

Ligger også forklaring på skivebremsombyggning, svising av diff osv på samme siden :wink_animate:

Skjalg
06-23-2008, 09:20
Nyttig tips!
Speedometerdrevet MÅ ut før du deler kassa.
Når alt er løsnet. Løfter du opp det STORE dekselet.
Så ligger all innmaten igjen:smile:
Ellers er det rimelig rett frem.

Mats Erik
06-23-2008, 14:16
Takker.

Men kordan gjør eg da når eg skal sveise sammen hjula fra 410 kassen med det fra 413 kassa?
Noko tips der og?

epa b loco
06-23-2008, 14:56
Drevene må maskineres og sveises skikkelig sammen, så det er det best å sette bort til noen som kan det. Sikkert noen her som har noen kontakter som kan hjelpe deg. Jeg er forresten også interessert i å få laget etpar kubber, så hvis du får noen tips om hvem som kan lage slike, gi lyd.

Har vært i kontakt med yakuza på forumet, han har maskinert mange slike, men kapasiteten på jobben hans var sprengt, så han måtte vente til han fikk litt bedre tid. Kanskje utpå høsten:(

Hilux
06-23-2008, 16:26
Som Epa b skriver, er det viktig å få dreid av drevene riktig og ikke minst få sviset det skikkelig.

Det er en del krefter ute å går i en sånn kasse:wink_animate:

Mats Erik
06-23-2008, 17:59
Drevene må dreiast av ja...
Når det gjelder sveisen, ka e å ambefala der?

Tor Halgrim Benterud
06-24-2008, 19:35
Sjekk ut Trailtough. De selger drevsett (4:16:1 ) Med pakkningsett til 2164,-
Eller ei økonomi pakke til 1800,- uten pakkninger. Disse drevene er ikke sveiset, derfor mye mere solid. Da slipper man å gruble på om dreva ryker snart.

Holten
06-24-2008, 20:32
BGnor får også tak i..

Dem tar inn produkter fra TT! :smile:

Skjalg
12-13-2008, 20:08
Ligger en grei forklaring her: http://home.swipnet.se/stellan_karlsson/

Ligger også forklaring på skivebremsombyggning, svising av diff osv på samme siden :wink_animate:

Hvor er det blitt av Stellan Karlsson? Dete var en veldig grei tech side.

Zuki_Tov
12-15-2008, 08:55
Drevene må maskineres og sveises skikkelig sammen, så det er det best å sette bort til noen som kan det. Sikkert noen her som har noen kontakter som kan hjelpe deg. Jeg er forresten også interessert i å få laget etpar kubber, så hvis du får noen tips om hvem som kan lage slike, gi lyd.

Har vært i kontakt med yakuza på forumet, han har maskinert mange slike, men kapasiteten på jobben hans var sprengt, så han måtte vente til han fikk litt bedre tid. Kanskje utpå høsten:(

Hvordan går det med maskineringa av dreva dine? Har du fått det til ? Og hvordan ble resultatet ??

Om du ikke har fått noen til å gjøre det for deg, har jeg kontakter.:grinpimp:

Zuki_Tov
12-15-2008, 08:58
Hvor er det blitt av Stellan Karlsson? Dete var en veldig grei tech side.

Ser ut som denne sida har tatt kvelden, Skjalg. Jeg prøvde i Mozilla og Internett Explorer, men begge særra like mye :shaking: