PDA

View Full Version : 1 stk beist Hurum - Brokelandsheia (Gjerstad) 5. juli, og tilbake

Amund
06-28-2008, 17:59
Noen som skal på Eurotrial prerun, og f.eks. kjører bred bilfrakter/planbil ? Problemet mitt er bredden, 2,60. Bilen er ca 4 meter lang, vekt 1600-1800 kg et sted. Om du har bilfrakter som kan trekke bilhenger så kan jeg stille med normal bilhenger.

Pris blir vi enige om!

Amund, tlf. 988 64 412

Tommy
06-28-2008, 20:38
Hadde vært mosromt om du klarte å komme deg nedover Amund... blir jeg en bra fest også...

Amund
06-29-2008, 00:11
Hadde vært mosromt om du klarte å komme deg nedover Amund... blir jeg en bra fest også...

Ja, jeg tviler ikke på at du blir en bra fest, det er også mye av grunnen til at jeg vil nedover... regner ikke med å kjøre fra noen på sleipt brokelandsfjell med gamle traktorhjul, men moro hadde det blitt uansett :)

FSJFrank
06-29-2008, 09:35
Du skulle hatt et sett "frakthjul" som ikke bygger utover, ser ut som om den er en god del smalere uten dekk/felger. Og vekta går jo på de fleste hengere.

Amund
06-29-2008, 21:37
Du skulle hatt et sett "frakthjul" som ikke bygger utover, ser ut som om den er en god del smalere uten dekk/felger. Og vekta går jo på de fleste hengere.

Ja, vi begynte å lage det. Men fant fort ut at med mindre enn 20" felg (dvs kanskje 17" hadde gått...) så ble de stående utenfor hengern likevel... har nye dekk på vei, som blir på 20" med humant innpress, da går den på henger... det frister liksom ikke å rive i 4 stk nye 20" lavprofildekk bare for denne turen :(

Ove
06-29-2008, 23:32
Kan du ikke bare legge ut planker og kjøre den opp på skivene ?

Er blitt gjort før det ..... eller tåler ikke skivene dine det ?

Amund
06-30-2008, 08:04
Kan du ikke bare legge ut planker og kjøre den opp på skivene ?

Er blitt gjort før det ..... eller tåler ikke skivene dine det ?

Joda, gjorde det på Herstua. Det er to problemer med det, for det første er det en helvetes møkkajobb å skru og boksere dritten, kranglete hilift med tung bil osv. Men det andre og største problemet er at hjula tar en bilhenger alene...

OG jeg har fortsatt ikke bil og lappen for å trekke beistet...

Finken
06-30-2008, 21:19
Den gangen jeg får ferdig prosjektet mitt så kan vi reise sammen på treff, jeg har jo førerkorta og redskapen for og frakte 2 stk beist. Min blir sikkert ikke no smalere. he he

Amund
07-01-2008, 10:21
Den gangen jeg får ferdig prosjektet mitt så kan vi reise sammen på treff, jeg har jo førerkorta og redskapen for og frakte 2 stk beist. Min blir sikkert ikke no smalere. he he

Du har ikke lyst på en tur til Brokelandsheia til helga da, dekker alle utgifter... vet ikke om jeg får lurt ut co-drivern min og om du får ræva nedi setet men, hehe :idea:

Finken
07-01-2008, 16:13
He He.
Kunne gjærne tatt en tur til brokelandsheia, men jeg skal laste om torsdagskvelden og så tel bergen, ekke hjemme før seint på Fredag og da passer det ikke helt ut med kjøre og viletider.

Amund
07-01-2008, 23:29
He He.
Kunne gjærne tatt en tur til brokelandsheia, men jeg skal laste om torsdagskvelden og så tel bergen, ekke hjemme før seint på Fredag og da passer det ikke helt ut med kjøre og viletider.

Okay. Vi får ta'n igjen :smile:

Palle
07-02-2008, 06:30
Ja, vi begynte å lage det. Men fant fort ut at med mindre enn 20" felg (dvs kanskje 17" hadde gått...) så ble de stående utenfor hengern likevel... har nye dekk på vei, som blir på 20" med humant innpress, da går den på henger... det frister liksom ikke å rive i 4 stk nye 20" lavprofildekk bare for denne turen :(

Hej Amund

Jeg er næsten sikker på, at jeg har et sæt smalle Continental 20", fra en gammel 411'er jeg havde engang, de er ganske vist lidt tunge, men du må få dem gratis, hvis de stadig ligger der.
Finder lige ud af det i morgen, da de ligger på en anden adresse.(det er dog ikke sikkert at du kan have dem inden weekenden:D)

Amund
07-02-2008, 08:03
Hej Amund

Jeg er næsten sikker på, at jeg har et sæt smalle Continental 20", fra en gammel 411'er jeg havde engang, de er ganske vist lidt tunge, men du må få dem gratis, hvis de stadig ligger der.
Finder lige ud af det i morgen, da de ligger på en anden adresse.(det er dog ikke sikkert at du kan have dem inden weekenden:D)

Et kjempebra tilbud Palle, tusen takk. Men, jeg har bestilt mer normale dekk, som skal på originale 20"-felger, når jeg får dette på vil den gå på en vanlig henger og da er problemet løst. Problemet er bare at jeg ikke får dem før denne helga, men det kommer jo flere løp... :)

Palle
07-02-2008, 12:05
Et kjempebra tilbud Palle, tusen takk. Men, jeg har bestilt mer normale dekk, som skal på originale 20"-felger, når jeg får dette på vil den gå på en vanlig henger og da er problemet løst. Problemet er bare at jeg ikke får dem før denne helga, men det kommer jo flere løp... :)

Bare i orden.
Det andet lyder også som en meget bedre idé.

Mats
07-03-2008, 17:38
Har du inte fått nån som kan dra ner dej till "Heia"än?
Skulle vart fint å sett bilen..

Amund
07-03-2008, 18:27
Har du inte fått nån som kan dra ner dej till "Heia"än?
Skulle vart fint å sett bilen..

Det ordnet seg plutselig :D Vi sees på Brokelandsheia :smokin:

Mats
07-03-2008, 18:29
:beer::beer::beer:

ShuDuck
07-03-2008, 21:19
moro! nå skal jeg helt garantert ned å glo :D

Amund
07-04-2008, 08:16
moro! nå skal jeg helt garantert ned å glo :D

Det er bra. Lyst til å være kamera-and?