PDA

View Full Version : Sveisebriller på Biltema

Mr. Winchester
04-05-2007, 16:03
Kjøpte ett par av disse i går for å teste litt.
Har ikke kommet til testingen ennå, men lurer litt på disse brillene.
Synes det slipper inn så alt for mye lys, det står at de er i tetthet 5 DIN kvalitet. Hva vil det si? Beskytter disse brillene øynene godt nok?

newburn

Vier
04-05-2007, 17:00
Jeg tror nok disse er beregnet for gass-sveising. Ved elektrisk sveising bør du bruke minst mørkhetsgrad 10. Du vil dessuten bli solbrent i ansiktet rundt brillene...
Bruk heldekkende maske!

super roof
04-05-2007, 17:19
vil på det sterkeste fraråde deg å bruke disse brillene på el sveising.
5 glass er jo nesten som solbriller,

ved el sveising bruk maske som dekker hele ansiktet ditt ellers blir du brent å det er ikke noe godt det skall jeg skrive under på, å ellers krops delere,

Mr. Winchester
04-05-2007, 21:12
Takker for svar! Kom fram til dette selv også, etter litt lesing.
Så testingen får heller vente til Miller sveisemaska mi kommer!
http://www.millerwelds.com/products/weldinghelmets/images/helmets/ps_mmillermaticII0.jpg

super roof
04-06-2007, 21:12
pris på noe sånt da? skulle hatt meg ei ny maske jeg å. den hand maska som fulte med apparatet er ikke mye å skryte av, men gidder ikke å bruke mye penger på ei maske jeg ikke bruker mange ganger i året, regner med biltema har noen til en rimelig penge

Mr. Winchester
04-07-2007, 00:57
pris på noe sånt da? skulle hatt meg ei ny maske jeg å. den hand maska som fulte med apparatet er ikke mye å skryte av, men gidder ikke å bruke mye penger på ei maske jeg ikke bruker mange ganger i året, regner med biltema har noen til en rimelig penge

Hvis jeg ikke husker feil, koster biltema sin helmaske 219kr.

Jeg har absolutt ikke bruk for en slik millermaske, men jeg bygger ikke bare bil, jeg bygger også garasje. Halvparten av morroa det faktisk!!
Min garasje blir vel kanskje ikke godtatt i det hardbarka offroad miljøet, siden det blir "fliser" på gulvet, rød verkstedsinnredning fra lista, hvite vegger med digre sprøytelakka dekorspeil osv osv, men med det i tankene da, vil maska mesteparten av tia fungere like mye som en utstillingsgjenstand, som den vil være i bruk til sveising.
Maska kosta litt under 200$ på ebay.

super roof
04-08-2007, 13:56
var litt av ett prosjekt, hva blir prislappen på garasjen?
hørtes ikke billig ut, hvor stor?