PDA

View Full Version : Clutch til 1987 2L dieselmotor m/ettermontert turbo

Blom
07-07-2008, 23:53
Det gikk greit en stund, etter turbomontering, men med camper og tilhenger, har den begynt såvidt å slure.

Ser her : http://www.forum.h4k.no/viewtopic.php?t=2864
at det ser ut som 22RE og 2L'en min har lik clutch. 230 mm og 21 splines på begge to.

Marlin Crawler har flere typer clutcher, så burde en 8 7/8" clutch passe også på dieselen ??

Noen som har andre forslag til clutch ??

Jeg er vel langt fra den første som har fått sluring på clutchen :smokin:

knixen
07-08-2008, 12:46
såvidt jeg vet så kjøper ronmaster clutch fra 3litern, med vanlig trykkplate (?) for å få den sterkere.

Kjøp centerforce fra bgnor!

Jeg kjøpte en act clutch som er beregnet på 22RE, men den passer ikke over. Har måttet tilpasse den, men det ligger ennå i bilen og er ikke montert.

Og ja, har sluring på min og... men tror det går bra i lavserien... :smile:

hoel-in-one
07-08-2008, 17:00
BGnor har clutcher på lager...men det er sikkert for dyrt.... TrailGear clutch og Centerforce - to vidt forskjellige ting.
Kan fortelle at jeg bestilte to clutcher, sjekket de - samme nummer var gravert på begge deler, men når jeg skulle sette de sammen var discen større i diameter enn trykkplata. Det endte med at jeg måtte bestille løse discer for å få to clutcher til å stemme. Det brukes samme trykkplate med boltsirkel på 10", mens 9" boltsirkel kun bruker den lille discen... ikke gå på en smell. Da blir clutchen dobbelt så dyr.

Jeg tok opp problemet da jeg var der å besøkte de, men de sa bare at slik var det av og til..... qualitycontrol ??!!! (TrailGear) Fikk ikke dekket frakta en gang.

Skal du ha noe som holder - kjøp Centerforce II !!!

Moejoe
07-09-2008, 12:42
bruker Centerforce II og er meget fornøyd