PDA

View Full Version : mine bilprosjekter nå med hvite skilter...blir bare flere og flrer biler.

Hovatn
07-13-2008, 13:24
har nettop kjøpt meg et stort prosjekt Thefinger daihatsu rocky som er full av rust. har tenkt nå å bygge meg modifisert bil av den ThefingerThefinger.
okom gjerne med tips å kommentarer til prosjektet. bilder kommer seinere når vi begynner å monter i motoren ( bensin 3Y motor hvis ikke e husker feil).

ps. Rockyen er nå til salgs sinnsykt bilig

ett prosjekt til er innkjøpt se side 2

hoel-in-one
07-13-2008, 13:35
Det første du må gjøre er å bli godvenner med delelagersjefen der du jobber, deretter verksmesteren :smile:
Siden du skal jobbe på Toyota burde du vel satset på en kort 83 HiLux - da er det myyye enklere med deler.
Det står prosjektbil ikke så langt unna deg :smile:

... så sant det går an å få tak i sperrer etc til bilen din, kan jeg hjelpe deg vet du.

Toyota Arendal er kunde hos oss ...

Hovatn
07-13-2008, 13:43
har allerede prøvd men de har kuttet ut sponsing sa de egentlig men skal prøve etterhvert Thefinger

Hovatn
07-13-2008, 13:46
tenker forresten på å få tak i noen toyota aksler etterhvert men må neste se litt på lommeboka åssen de går

hoel-in-one
07-13-2008, 17:18
Se på rabattene du kan få, det er spons det også vet du.

Hovatn
07-13-2008, 19:21
--

hoel-in-one
07-13-2008, 20:09
Det stemmer nok det ja :smile:

Hovatn
07-13-2008, 20:28
håper i tillegg på å få et firma som selger stålrør til å sponse med rør til buret og kansje noen plater fordi det ikke finnes gulv igjen nestenThefinger. vikti med noe å gjøre

Hovatn
08-09-2008, 08:56
da var prosjektet påbegynt på torsdagskvelden fikk vi i motoren og festet den.

på fredagen (igår) fikk vi prøvekjørt denThefingerThefinger ca. 15 meter før den stoppa (fa.. stiften var gåen:pissed::pissed::pissed:)
itilleg prøvde vi å løfte en av medhjelperene etter beina i talja i taket:grinpimp::grinpimp:

Hovatn
08-09-2008, 17:59
ettterhvert behøves all hjelp jeg kan få så hvis du har lite å gjøre en kveld eller lørdag så er det bare å ringeThefingerThefinger

FrolandPirates
08-09-2008, 18:50
Nå må du vel vente til du har fått den heim Bearnar.
Mi kan ikkje gnu garasjen min full av folk:smokin:
Så må du få tak i ny stift, å gi på snart

Hovatn
08-21-2008, 18:03
da har fått ordnet meg en ny mellomaksel:idea: til foran ( takk til Jo på toyota som hadde en ligende) o fått tak i dynamoThefinger ( stor takk til moland bilverksted som sponset meg med den) noen som har en regulator å selge billig:question::question:
får bare få fyrt i gang vinkelsliperen å sveise apparatet å få laget nytt gulv. noen som har tips til hvor mye lenger jeg bør beregne mellomakselen for spoa heving enn når bilen er helt standar?

Hovatn
08-25-2008, 22:28
da var neste prosjekt hentet, men denne kommer til å beholde skiltene Thefinger( må jo ha noe å kjøre med når e får lappen) er noe karroseri rust som må fikses, men ikke så alt for ille da legger ut bilder i morgen eller noe sånt ble for mørkt til å ta bilder i kveld:pissed:

KJELLIS
08-25-2008, 23:27
da var neste prosjekt hentet, men denne kommer til å beholde skiltene Thefinger( må jo ha noe å kjøre med når e får lappen) er noe karroseri rust som må fikses, men ikke så alt for ille da legger ut bilder i morgen eller noe sånt ble for mørkt til å ta bilder i kveld:pissed:

Ja nå er jeg spent, hva har du kjøpt:laughing:??

Hovatn
08-26-2008, 06:16
landcruiser lj73ThefingerThefingerThefinger med 33" dekk å litt heving i følge selger bilder kommer etter jobb:grinpimp:

Hovatn
08-26-2008, 20:44
her en noen bilder som jeg tok i dag (baken på et av bildene gikk greit opp første forsøk, men kom halveis på andre forsøk:pissed:)

Hovatn
08-26-2008, 20:46
etter prøveturen er ønskelisten som følger: sperrer, vinsj, anlegg.
lurer litt på hva som skal kjøpes først inn enten vinsj eller anlegg er sinnsykt usikker på hva jeg kjøper først:eyemouth:

Mikael
08-26-2008, 20:54
Vinsj og sperrer !
Det er dyrest ( og mest nyttig på en offroad bil ) :smokin:

Hovatn
08-26-2008, 21:07
jepp har sinsykt lyst på det, problemet er at jeg kun har lærling lønn, men skal prøve å få tak i en brukt vinsjeller få lånt en en stund (i hvertfall til elg jakta så vi slipper å bruke traktor til å hente elgen medThefingerThefinger)

knut e
08-26-2008, 21:31
vær litt på utkikk etter vinsj så plutselig dukker det opp noe bra og billig. anlegg... joa hadde jo det selv til og begynne med jeg hadde lappen men fant ut at lyden i veldig enkelt opplegg med en cd spiller og et sett 5" og et sett 6x9" høytalere var mer enn nok. siden har jeg bestandig brukt det orginale. sperrer er jo supert men bare så synd de er dyre.

Hovatn
08-26-2008, 21:45
anlegg ja det er noe der, men den spytter bare ut cd ene å er ikke bass i de så det må nok en oppgradering til der ja:wink_animate:Thefinger

Double Toy
08-26-2008, 23:17
Grattis med ny TOY...det liker viThefinger
Bruk pengene på sperre først du, da trenger du ikke vinsje så ofte:smokin:

Hovatn
08-31-2008, 11:06
da var jeg sinnsykt heldig å fikk bytet til meg nye dører her om dagen, hentet de i går formidag og ,monterte de i går kveld så da er bilen snart klar.
ender nok med en vinsj i front ser liksom fint ut ogsåThefinger

Hovatn
09-06-2008, 09:55
har nå laget ny hjulbue bak på venstre side oh kanal på venstre side så da er den snart klar kjøper noen pro comp dempere til ukaThefinger
skal også selge ramme og balje til daihatsu rocky

Jan
09-06-2008, 10:01
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=16368

Billig og bra vinsj.

Hilsen naboen din på Brokelandsheia

Hovatn
09-07-2008, 13:45
tror kansje jeg kjøper en ny vinsj fra bgnor eller norsk offroadteknikk må bare få jobbet inn litt penger først så Thefinger

knixen
09-07-2008, 13:57
de har tilbud på tabor 9k nå... tror det er ca 5000... kjempebra winch!

Hovatn
09-07-2008, 20:56
den som bare hadde hatt så mye å bruke for øyeblikket:pissed: helsike å lav lærling lønna er, men får "billige" deler til bilen daThefinger

Hovatn
09-08-2008, 18:17
fikk tatt noen flere bilder i dag av bilen og testet flexen litt på platingen ved siden av garasjen, er plass til mye merThefingerThefinger

Zuki_FrankiBoy
09-11-2008, 08:20
Vinsj og sperrer må man ha!

Men koster flesk.

Ska følge med

Hovatn
09-17-2008, 22:15
kjøpte noen pro comp dempere a ein kollega som skulle være til lj73 men når e skulle begynne å monter foran passa ingen a de:pissed: kan bruke styredemperen å en til, fant ut at de e til hilux mest sannsynlig noen som vil kjøpe de? har skaffet meg noen andre

Hovatn
10-27-2008, 17:52
var en tur i kroken å prøvde litt kjøring i heia der sinnsykt morro, men fant ut at e trenger bedre dekk å litt tyngre høyre beinThefingerThefinger:cruiser2::jeep2:

Hovatn
11-12-2008, 19:12
var ein tur hos bt i går fikk hvite plater på bilen, fikk bemerket at kufanger ikke sto i vognkort (trodde den ver lovlig på så gamle biler var svaret jeg ga han på detThefinger) å han likte ikke stickersen i toppen av front ruta men kan nå få med meg 5 personer istedenfor 2ThefingerThefingerThefinger.

Hovatn
11-15-2008, 17:36
nå står bilen parkert for ei stund. begynte å ikke ville svive på lavt turtall od stoppet så helt. taude bilen hjem og fant ut ay etter flere timer med leting etter feil at drivstoff røret ved tanken var klemt flat/ gått hull på og dermed fikk ikke bilen diesel nok:pissed::pissed:
trodde først bare at de var en av avstiverene i ramma som var knekt, men tok sinnsykt feil det var revet av en stor bit av den og fjørfestet på høyre side var kun festet i fremkant så må bytte store deler av den bjelken nå å har ikke bil å kjøre med ( åssen skal de gå når det ikke går busser heller her):pissed::pissed::pissed:

Hovatn
12-13-2008, 10:17
da var ramma nesten ferdug sveist og bilder fra reprasjonen kommer litt senereThefinger

Hovatn
12-16-2008, 20:35
http://www.agderposten.no/article/20081216/LOKAL8/300587471/1004/ABONNEMENT
nok å gjøre på jobb ThefingerThefingerThefinger

martinj
12-16-2008, 22:01
da regner e med at du har kjøpt winch:beer:

Hovatn
01-16-2009, 18:08
blåser litt liv i tråden ugjen, men vet ikke om jeg gidder mer hvis ikke det kommer kommentarer fra andre :grinpimp:

da regner e med at du har kjøpt winch:beer:
de pengene var nesten vekk før jeg fik de så winch har det ikke blitt på meg, men noen pirat(e) kopier har kommet på bilen (bilder kommer senere av de. venter på tillatelse fra tommy til å starte stor produksjonThefinger)
å måtte koste på noen nye callipere til forakselen og skal egentlig bytte bakaksele pga slakk i diffen, men det får vente litt må ha nye bremseband bak, men nå sier lommeboka stopp for en stund:pissed::pissed:
forbanna store bilder som ikke vil la seg laste opp så bilder kommer en gang senere

4springar
01-16-2009, 18:15
syntes du burde gå for ørkenfarge på bilen! rått og lettvint!

Hovatn
01-16-2009, 18:20
kansje de ja men har egentli bestemt meg for svart men så kom jeg til å tenke på hvordan det blir for kjøring i terenget og slikt er blitt gode riper allerede skulle hatt photoshop så jeg kunne lekt litt med andre farger og hvordan den villle sett ut med 3-4 tommer løfting og 36" irokThefinger må vere drømmen tror jeg

Hovatn
02-18-2009, 19:16
da er sannsynligvis enda en 4x4 bil kjøpt. en JEEP CHEROKEE 97 mod. må bytte vippearmer i hvertfall og sannsynligvis noe bremser og heve den noe. bilen er jeep grønn fikk den sinnsykt billig så da sår jeg sannsynligvis tilThefinger der gikk feriepengene og noen lønninger og ikke minst flere kasser med :beer::beer: men skitt au er viktig å ha noe å gjøre