Blesvik
04-07-2007, 19:22
Var Langfredag innom motorverkstedet til Trial/formula guttene Fredrik Bøhler og Tom-Egil Bårnes på Kroken i Svarstad.
Og for en motorinteressert gutt som meg var det som å komme til Mekka!
Utenfor stod en heftig Porche 911, en rallybil, en tidlig Corvette og en AC Cobra.
Så jeg var veldig spent når jeg åpnet døra inn til verkstedet...
På innsiden var verdens tøffeste kontor med verdens tøffeste utsikt!
For på pulten stod utstyret for å kjøre bremsebenken og på den andre siden av vinduet stod V8 bigblock motoren til Arne montert opp i bremsebenken, som forøvrig kan takle opp til 3000hk, 3000Nm og 15000rpm!!
2672
2673
2674
Til høyre for kontoret lå rommet med "rullende landevei" for 4x4, for tiden brukt som lager for alskens hotte biter fra usa..
Rullene kan takle opp til 1000hk hvis man får feste..!
2675
I den andre enden av huset ligger verkstedet og der var det utrolig mye kult!
2676
Her stod en rallybil til som eies av Bauda konsernet og skal være en slags demobil.
Til denne skal gutta bygge ny motor, en 1,8 liter med turbo som skal havne på rundt 400hk!
2677
2678
Her er Tom-Egil i gang med å bygge den nye motoren til Gladiator, som eies og kjøres av Ole Geir Gjørvad.
Motoren er en Chevy SB med Dart blokk på 434 cid.
Den skal trolig også utstyres med Dart pro 1 alutopper og skal ende opp på 650+hk i tillegg til NOS.
2679
2680
2681
Også trøndergutta Erik Selbekk og Roger Hovdahl har bestillt ny 383 motor til Formulabilen.
Da vil nok problemene ta slutt siden den gamle motoren har ofte sviktet..
Og for en motorinteressert gutt som meg var det som å komme til Mekka!
Utenfor stod en heftig Porche 911, en rallybil, en tidlig Corvette og en AC Cobra.
Så jeg var veldig spent når jeg åpnet døra inn til verkstedet...
På innsiden var verdens tøffeste kontor med verdens tøffeste utsikt!
For på pulten stod utstyret for å kjøre bremsebenken og på den andre siden av vinduet stod V8 bigblock motoren til Arne montert opp i bremsebenken, som forøvrig kan takle opp til 3000hk, 3000Nm og 15000rpm!!
2672
2673
2674
Til høyre for kontoret lå rommet med "rullende landevei" for 4x4, for tiden brukt som lager for alskens hotte biter fra usa..
Rullene kan takle opp til 1000hk hvis man får feste..!
2675
I den andre enden av huset ligger verkstedet og der var det utrolig mye kult!
2676
Her stod en rallybil til som eies av Bauda konsernet og skal være en slags demobil.
Til denne skal gutta bygge ny motor, en 1,8 liter med turbo som skal havne på rundt 400hk!
2677
2678
Her er Tom-Egil i gang med å bygge den nye motoren til Gladiator, som eies og kjøres av Ole Geir Gjørvad.
Motoren er en Chevy SB med Dart blokk på 434 cid.
Den skal trolig også utstyres med Dart pro 1 alutopper og skal ende opp på 650+hk i tillegg til NOS.
2679
2680
2681
Også trøndergutta Erik Selbekk og Roger Hovdahl har bestillt ny 383 motor til Formulabilen.
Da vil nok problemene ta slutt siden den gamle motoren har ofte sviktet..