PDA

View Full Version : grunner til å kjøpe 4x4 istedenfor 4x2

Hovatn
07-20-2008, 21:56
:idea:kan der hjelpe meg med mange gode argumenter til å kjøpe 4x4 istedenfor 4x2 som første bil? å gode grunner til å heve den å ha større dekk. Må overbevise pappa om at jeg bør kjøpe en firetrekker å ikke en totrekker som han vil at jeg skal ha Thefinger ( bor i froland så det er et godt argument da) ThefingerThefinger

FrolandPirates
07-20-2008, 22:07
Bare si til han at Rockyen er slitesterk som fåThefinger

sivrt
07-20-2008, 22:09
Er masse argumenter for det vettu...

- Sikrere om vinteren mtp fremkommelighet.
- Bedre oversikt fremover i trafikkbildet.
- Mulighet for å hjelpe andre om vinteren som ikke har skjønt det enda og sitter å lurer i grøfta.
- Ofte bedre hengerkapasitet.

knut e
07-20-2008, 22:56
hvis du skal overbevise far din om det slik at du får kjøpt deg det er jo saken grei for da kan du spørre han om hvor ofte han har blitt forbikjørt av ungdomsbiler av type lav normal bil motfor en stor 4wd, for de går ikke og kjøre så jævli fort med

sivrt
07-20-2008, 23:02
Nja skeptisk... Det kommer jo litt an på maskinisten i 4 trekkeren det daThefinger

Tommy
07-20-2008, 23:03
hvis du skal overbevise far din om det slik at du får kjøpt deg det er jo saken grei for da kan du spørre han om hvor ofte han har blitt forbikjørt av ungdomsbiler av type lav normal bil motfor en stor 4wd, for de går ikke og kjøre så jævli fort med

Godt argument...

Nja skeptisk... Det kommer jo litt an på maskinisten i 4 trekkeren det daThefinger

Helt riktig... :smokin::smokin::smokin:

knut e
07-21-2008, 10:57
joa det finnes jo noen men hvis du har en bil med 35" og oppover er det ikke mange biler jeg har kjennskap til som kan piske opp i store hastigheter og da tenker jeg på 200+ og den slags. hvis det er suv det er prat påblir det fort noe annet som cayenne x5 osv, men jeg tenker iallefall på lc patrol kansje enn jeep eller noe og selv om jeepen er sprek så blir det vel ubehagelig og bikke 200 med 35"hjul vil jeg tro bare for et eksempel

jan terje
07-21-2008, 11:03
Kjøp en gammel Landcruiser 60 så skal jeg garantere for din far att du aldri tør kjøre over 80km/t. :grinpimp::grinpimp::grinpimp:
Den største fordelen med en 4x4 er att de stort sett er grovt og enkelt konstruert og dermed blir det lave service kostnader.
Kjøp så gammelt att det er stiv foraksling, da er det ikke mange kuler eller foringer som kan slites.
Minuset i Norge er å finne en eldre 4x4 uten rust i rammen.

supersvein
07-21-2008, 11:52
Tipper far din har gode argumenter for at du skal velge 4x2 jeg...
Og vi må nok bare innse at i 98% av bruken av fremkomstmiddelet vårt så gjør faktisk 4x2 nytten like godt men billigere enn 4x4 vognene våre.

2% er grunn nok til at jeg får kjøre 4x4, så det argumentet anbefaler jeg :smile:

Hovatn
07-21-2008, 21:56
tenkte å satse på ein lj 70 eller 73 med minst 33" gjerne 37" å hvis e har ein bil som sperrer på 150 så ligger e rundt 150 det meste a veien, men med store dekk og slikt er det ikke vits for meg å kjøre fortere å et sinnsykt bra argument at en kan trekke opp biler fra grøfta. å svein e skal opp de værste bakene og kjøre på de verste plassene så de 2% går jeg under ( har et argument til mot han da mamma sin bil er en slags 4wd til nesten en halv mill.)Thefinger

Amund
07-22-2008, 09:57
tenkte å satse på ein lj 70 eller 73 med minst 33" gjerne 37" å hvis e har ein bil som sperrer på 150

LJ70? 150? hahhaha. min sperra på 110, greide 120 i nedoverbakker. det var med fri eksos og frakobla slange til wastegate, oppjustert dieselpumpe og 33"..... skal mye til å få fartsbot med den bilen der gitt (men jeg greide jaggu det og! :shaking:)

Hovatn
07-29-2008, 11:41
enda et godt argument ja.Thefinger
bring'em on:idea::idea:

AMan
07-29-2008, 16:24
Kjøp en gammel Landcruiser 60 så skal jeg garantere for din far att du aldri tør kjøre over 80km/t. :grinpimp::grinpimp::grinpimp:
Den største fordelen med en 4x4 er att de stort sett er grovt og enkelt konstruert og dermed blir det lave service kostnader.
Kjøp så gammelt att det er stiv foraksling, da er det ikke mange kuler eller foringer som kan slites.
Minuset i Norge er å finne en eldre 4x4 uten rust i rammen.

Det kan æ nu verkelig ikke førstå, på sverige tur i fjor lå æ jamnt i 120-130 me 31 11.5 mudzilla dekk å 2" heving. Null problem :)

Lundblad
07-30-2008, 12:06
Annet enn høyt turtall og et sinnsykt forbruk? :biggrin:

HardKåre
07-30-2008, 21:41
Fordelen med en slik førstegangsbil er jo som nevnt tidligere at de oppfordrer ikke til høy fart. Og med veldig mange av dem er det fysisk umulig også...

Dessuten er det stort og grovt, og tåler mer før det må byttes (Bare ikke nevn at det er flere bevegelige deler som må byttes... ;) Dessuten har du PLASS til å bytte delene selv, og du sparer verkstedregninger... Har du mindre enn 8 tommeltotter og ei Haynes bok så får du gjort det meste selv.

Ellers et argument som vil gå hjem hos foreldre er at de er ganske mye mer trafikksikre enn småbilene fra samme epoke. (Igjen, ikke nevn elgtesten.) En bil med egenvekt på 1500kg og stiv ramme takler en kollisjon ganske mye bedre enn en Corolla hvor støtfangeren ender opp under din støtfanger...

Bergum
07-31-2008, 12:20
En bil med egenvekt på 1500kg og stiv ramme takler en kollisjon ganske mye bedre enn en Corolla hvor støtfangeren ender opp under din støtfanger...

Ikke nevn hvor den kreftene karosseriet skulle tatt opp, blir av :->

sivrt
08-02-2008, 10:30
Et annet godt argument er jo kameratskapet og tilhørigheten som følger med en modifisert firehjulstrekker..

Hovatn
08-02-2008, 11:05
Et annet godt argument er jo kameratskapet og tilhørigheten som følger med en modifisert firehjulstrekker..

kansje et av de beste argumentene mener e daThefinger