PDA

View Full Version : 3,3/turbo King Cab

VallyXtrim
07-25-2008, 15:39
Lurte på om det er mulighet til å få en 3,3 liter turbomotor fra patrol i kingcaben.
Har en 85mod. og en 86mod. Hadde planer om å sette den i 86 modellen siden motor å girkasse ligger på kassen allerede.
Hvis noe av dette er mulig, hvordan blir det med girkasse, må man bygge om noe eller passer det rett inn?
Har ikke kjøpt 3.3'en enda så kan ikke bare prøve å se om det går, vender derfor hit så jeg slipper unødvendig kjøp av motor.
Hvis dette ikke er aktuelt hvordan blir det med turbo på 2,5'en, hvordan manifold, hva slags turbo og hvordan trykk tåler motoren?
Haster litt så ber om alt av svar snarest!

Roxy
08-01-2008, 11:05
heisann

Dette er nok et prosjekt mange har drømt om... men etter hva jeg har forstått går ikke dette. hovedgrunnen er vel at det er ifs på King caben. Denne ligger vel i veien for motoren, 3,3 er mye større en 2,5`n en mulighet hadde kanskje vært å bygge om til sas på king caben.. men da er det vel ikke så lettvindt å få godkjent noe lengre.. men jeg er ikke sikker.. bare kommer med tips :) men det passer i allefall ikke rett inn.

advance
08-14-2008, 08:04
det finnes 3.3 til d-22... Kanskje den vil passe? Men kanskje den er litt dyr og :)

4x4Norway
08-16-2008, 22:00
Det finnes en 3,2 som muligens plasser i denne bilen, vi jobber med tilpassninger.
Den er fra en Pattfainder som leveres i Indonesia og Japan.
Dette er en komenreil motor med stål topplok og vi tror den vil kunne yde over 200 hk ikke drømme hk:laughing:
Det ligger noen bilder av den under til salgs forumet på nissan4x4.no.
Vi anslår den vil koste ca 30.000 ferdig montert + mva
Dette er jo en rimlig løsning om man er uheldig med en D22 motor
Da er det ingen godkjenninger og heller ingen garantier for at dette er muligheter for det.
men det ser helt orgenal montert ut.
Vi jobber også med å få den til å passe i 3.0l patrol.
Morsomt prosjekt
MVH Roger
www.nissan4x4.no