PDA

View Full Version : bensinpumpe, FI

ShuDuck
04-10-2007, 00:21
Jeg trenger en ekstern bensinpumpe som ikke er avhengig av en fødepumpe, og med koblinger for slange med klemme. Noen som vet en biltype som har dette, eller en plass de har utvalg i pumper til en OK pris?

ShuDuck
04-10-2007, 20:00
nevermind, fikk hjelp ein annan plass (http://www.offroad.no)

Thefinger

Mad Max
04-10-2007, 21:00
nevermind, fikk hjelp ein annan plass (http://www.offroad.no)

Heldigris....

Til dere andre som lurer så har di fleste dette tilsalgs over disk..
DVS alle racing butikker, Steinar stolen, Biltema osv..
Priser fra et par hundrelapper til et par tusen...

Noclass
04-10-2007, 21:17
nevermind, fikk hjelp på en utedass (http://www.offroad.no)

Thefinger

Sorry, men jeg kunne ikke dy meg...

ShuDuck
04-10-2007, 22:11
Heldigris....

Til dere andre som lurer så har di fleste dette tilsalgs over disk..
DVS alle racing butikker, Steinar stolen, Biltema osv..
Priser fra et par hundrelapper til et par tusen...

jovisst selges det pumper overalt, men ikke en slik jeg er på utkikk etter uten fancy koplinger. Dessuten har jeg ikke bruk for en racingpumpe som takler 500 hk++ , interessert i å vite bilmodell da en kan få tak i en billigere ettermarkeds :)

Sorry, men jeg kunne ikke dy meg...
post your poop there then :confused: visste det ville tråkke noen på tærne Thefinger Thefinger Thefinger hehe

hilsen heldiganda, som elger i dass og får svar

Noclass
04-10-2007, 22:42
Er litt usikker på hvem du mener du har tråkka på tærne, men meg er det ikke..

Hadde nok ikke bedt om unnskylding for å kødde med tråden din i innlegget mitt hvis jeg mente noe med det..

Å det å poste poop over there er det mange andre enn meg som fikser glatt, så det tror nok jeg at jeg driter i..

Så lykke til i din søken etter bensinpumpe...

ShuDuck
04-10-2007, 23:43
hehe ok. Og for å gjøre denne tråden nyttig så har visstnok bmw e30 pumpe med egenskapene jeg er ute etter

Mad Max
04-11-2007, 06:52
Nja da har du faktisk ikke sjekket nøye nok shu..
Jeg har en meget simpel bensin pumpe på sugga, like lang som en kaffekopp..
en + og en - ledning og til å sette vanlige bensin slanger på med slangeklemmer.. koster kanskje 300 spenn og virker meget bra...

Di fleste bensin Mercedeser har en en slik pumpe du er ute etter og som du sier BMW..

Ove
04-11-2007, 09:15
Men et annet spørsmål er hvilke trykk klarer de ?
Jeg må ha en pumpe som leverer 3 bar , klarer disse dette ?

ShuDuck
04-11-2007, 19:20
Nja da har du faktisk ikke sjekket nøye nok shu..

FI-pumpe? vet ikke om du har TBI eller forgasser på sugga di :confused: pumper til forgasser er jo enkelt og billig å få tak i, og vanligvis med enkle tilkoblinger. Har sjekka hyllene ho biltema. Nada. Alle FI-pumpene har enten spesiell kobling til slanger eller ledninger, og da blir det jalla når en ikke har disse koblingene orginalt

Fant ikke noe nyttig på internett heller, vel bortsett fra racingpumper til 1500 o.l.

Men plukka opp en bensinpumpe fra en e30 i dag, god som ny, 200 kr. Og veldig stillegående (Bosh), så jeg kunne vel ikke ha vært mer fornøyd Thefinger

Den skal vel gi mer enn 3 bar, gir hvertfall nok trykk til min TBI. har et bilde jeg kan legge ut senere

FSJFrank
04-11-2007, 19:31
Den skal vel gi mer enn 3 bar, gir hvertfall nok trykk til min TBI. har et bilde jeg kan legge ut senere

TBI trenger sjelden mer enn 1 bar

ShuDuck
04-11-2007, 20:27
ok, aner ikke hva som er vanlig, men suzuki TBI og MPFI krever trykk fra ca 2.3- til 3 bar , avnhengig av type FI. Bilen gikk melkebart bedre med denne pumpa.

har fått opplyst at bmw-pumpa gir " hvertfall 3bar" , men om du trenger en som gir 3bar er det vel best å sjekke det opp :p

Mad Max
04-11-2007, 20:57
Mistenkelig lik den som sitter på sugga den der Shu...

ShuDuck
04-11-2007, 21:04
Ja du sa jo du hadde en på sugga, så jeg var innom deg i dag Thefinger