PDA

View Full Version : Nedregistering av 92 og nyere Sub

Henning
04-10-2007, 11:42
Lurer litt på å kjøpe en 90 talls subb.. eller egentlig 95 eller nyere for å slippe det grusomme interiøret i de eldste. Hvordan er disse å få nedregistrert? og er det verre å få nedregistrert en 1500 med 6 bolt enn en 2500 med 8?

EKJ
04-13-2007, 00:21
Nedregistrering lar seg gjøre, men hva slags biler dette lar seg gjøre på kommer helt ann på Bergheim i Drammen, og de bestemmer hva slags tiltak som må til for hver enkelt bil, etter hva bilen ble levert med fra fabrikk, og hva som er gjort i forbindelse med førstegangs registrering i Norge.
Sats på Bensin versjonen!!! Det er min anbefaling til deg, og styr unna gassbrakkercrossboned

Lipton
04-14-2007, 16:20
Sats på Bensin versjonen!!! Det er min anbefaling til deg...crossboned

Halleluja!! Istemmer og tar bølgen! :D :D :D :D

Lipton
04-14-2007, 16:22
..

Vennlig signatur du har... nono

Chevy-LPG
04-14-2007, 18:57
styr unna gassbrakkercrossboned

På hvilket grunnlag mener du det?

Chevy-LPG
04-14-2007, 20:28
Lurer litt på å kjøpe en 90 talls subb.. eller egentlig 95 eller nyere for å slippe det grusomme interiøret i de eldste. Hvordan er disse å få nedregistrert? og er det verre å få nedregistrert en 1500 med 6 bolt enn en 2500 med 8?

Det skal ikke være noe mer problem å få nedregistrert en K1500. Eneste forskjellen er at her skal du bytte støtdemperene bak og ikke ta ut fjærer. Dette fordi den har det antallet fjærer allerede som andre får etter at de tar ut en.

Er litt usikker på dieselen.

EKJ
04-14-2007, 21:34
På hvilket grunnlag mener du det?

Har vært borti mange biler nå med utslitte ventilstyringer, samtlige har gassdrift, de som ikke har har jeg ikke sett noe på, bortsett fra en 4,3l V6, lurer på om disse går for "tørt", samt at plassen som er noe av poenget ved kjøp av suburban blir mindre, og du får ikke lagt ned setene og utnyttet full lengde. sikkert mulig å få tanken plassert andre steder, men da begrenser volumet seg endel.

Chevy-LPG
04-15-2007, 12:39
Hele dette baserer seg på at ikke alle bilmotorer av de eldre kan kjøres på gass. Det er her kunnskapene til montørene kommer inn. De seriøse forteller deg når du ikke kan montere anlegg. De useriøse (som oftes også de som ikke har kunnskapen) bryr seg ikke, de vil bare tjene pengene dine.

De motorene som må ha ekstra smøring får innstalert smøreanlegg i tillegg. Det koster ca en 1000-1500 ekstra når du først monterer anlegg.

En gassmotor er også mindre slitt enn en bensinkjørt motor. Ta det med en klype salt, men mener jeg var innom noe dokumentasjon hvor en LPG motor kunne gå tre ganger så langt før samme slitasje ble oppnådd. Har god innsikt i taxi markedet og gassbiler i Oslo. Biler der har gått opp mot 700 000km på lpg, uten at det har vært snakk om uttørking.

Har heller ikke vært borti uttørking på suburban, hverken TBI, TPI, Vortech 5.7 - 5,3 - 6,0 eller 8,1 sålangt med anlegg fra Lovato, Tulip eller Prins. Som jeg har skrevet flere ganger i andre forum, du får gjerne hva du betaler for. Kvalitetsanlegg koster litt ekstra, men du har som oftes igjen for det. Spesielt i nordlige strøk.

Chevy-LPG
04-15-2007, 13:42
Dette er jo også veldig individuelt. Hvilke behov folk har. Selv har jeg valgt å ikke fjerne veggen, dette på grunn av lastesikring. Stabler helt opp til taket rett som det er og ønsker at lasten skal forbli der.

Du har også de som ved nedregistrering fortsatt ønsker at bilen skal være kombi, for å slippe merkostnaden med setebelter. Så her må hver mann selv finne ut hva de vil. Nå får du jo også tanker til montering både under bilen, samt som stående der reservehjulet er på suburban. Den er på 110 liter, mens den under blir 90 liter. Det er nå ikke så mange subbene/tahoen i dag som kjører rund med en 200 liters tank. Så mulighetene er nå til stede for at du ikke trenger å gå ned på tankstørrelsen selv om du ønsker å slå ned setet.

Men hver enkelt må jo få ta den vurderingen om det å slå ned setet kontra LPG montering. Hvis det å slå ned setet (og ikke gå for andre tankløsninger) og heller koste 25kr pr mil kontra LPG og 14kr mil så blir det opp til dem. Thefinger

EKJ
04-15-2007, 19:53
Hei igjen, det er vel kansje kunnskapen til de som monterer anlegg det skorter på, hva slags merker det er blander jeg meg ikke borti, jeg sier bare hva jeg har erfart, og jeg har sett endel merkelige ombygginger på mange chevrolet'er, og at mange av de har dette med ventilstyringer som et problem, senest hørte jeg om en 5,3 liter i en Tahoe for ett par uker siden. Dumt og betale 20000 -25000 ekstra for en bil med LPG hvis man ikke vet hvordan det skal virke, det er feil merke på anlegget, og at det er dårlig tillpasset. Det kan jo i værstefall ende med at man må bytte nesten alle komponentene for å få ett anlegg som virker tilfredstillende. Kan kjøre endel mil på hva det koster og overhale 2 topper også.... da det også bør være med i regnestykke på km pris for de stakkarene dette har skjedd for, og da vil inntjeningen fra hva det koster og montere til du begynner å tjene på LPG og bli lang for en som har normal km lengde i året. Jeg har forøverig ingenting imot at du liker LPG Chevy-LPG, men jeg er ikke helt overbevist enda om at dette er tingen for amerikanske V8'erenono