PDA

View Full Version : Evjespretten 08

Bergum
08-03-2008, 18:44
På grunn av at vi ikke har fått til forsikring for arangementet, kan vi la dette gå av staben.

Beklager.

darkblue
08-03-2008, 20:45
er det ikke bare å tengne forsikring da? er mulig jeg virker litt dum nå foresten. men jeg ser lissom ikke hele problemet her.

Bergum
08-03-2008, 21:51
Desverre ikke.
Det må gå gjennom et forbund, og vi har ikke kommet oss inn i et enda....

Lille lay (nico)
08-03-2008, 23:22
Beklager at jeg skriver dette, men det har vært snakk om dette med å komme seg inn i et forbund i evigheter. Som jeg har forstått så vil det koste mer pr. medlem for dette. Men de fleste som er medlem i KOK er ildskjeler å elsker å kjøre i skog og hei! så tviler jeg på hadde vært noe problem! Så hva faen er det som er så vanskelig?? Det har vært snakk om evje spretten i lang tid...... Også komme å avlyse dette under ei uke i forveien er for DÅRLIG!. Det virker som det ikke finnes orden eller system på noen ting i denne klubben... Mulig jeg misforstår, men det er slik jeg tolker det!!:pissed:

Thagen
08-04-2008, 00:17
Desverre ikke.
Det må gå gjennom et forbund, og vi har ikke kommet oss inn i et enda....

Hvorfor har vi ikke klart dette ennå?? Trodde evjespretten var avklart nå og hvis det blei no problem med forsikring så skulle vi arrangere gjennom landroverklubben?

Synes dette er meget svakt at sånne avklaringer kommer opp siste minutt...det kan umulig ha kommet som ei bombe på klubbens ledelse at vi trenger en forsikring for å gjennomføre et arrangement som dette i går. Har ikke vært medlem så lenge, men saker som dette gjør at jeg støtter fult og helt ut Nicos syn på at dette virker som en "rotete" klubb! Er kjedelig for oss som har gledet oss i lengre tid til dette arrangementet og bare sånn ei uke i forveien får en enkel beskjed som at:

På grunn av at vi ikke har fått til forsikring for arangementet, kan vi la dette gå av staben.

Beklager?

Har folk mistet helt gløden på offroadkjøring under kontrollerte former, eller må man som før ty til ulovlig kjøring på nattestid atter igjen??

Jaja, trenger i alle fall ikke ha dårlig samvittighet for ikke å ha fjerna en viss stein i den ene løypa...er jo ingen som får kjørt der uansett.

status
08-04-2008, 01:45
Litt info ang denne saken.

Etter siste styremøte så har personer i styre jobbe med dette treffet. Ting har desverre ikke gått så fort som vi hadde håpet. Etter at forsvaret har satt strengere krav for oss som vil ha treff da, det har også medført mere arebid for styre. Dato for treffe fikk vi ikke ok for før ca 5 uker før. Normalt så skal alle treff som skal kjøres gjennom bilsportforbundet være innmeldt innen september året før. Men man kan søke senest 4 uker før.

VI har prøvd og få til en avtale som vil få oss inni et forbund etter neste årsmøte, men har desverre ikke lykkes med det. det er en del ting som må komme på plass. Vi har også prøvd og skaffe løpsleder og ha treffet gjennom en klubb som er tilsluttet forbundet, men det har heller gått bra.

LR klubben skal ha en del treff på Evje i høst. og der er vi velkommen.

Det er synd at evjespretten 08 er avlyst. men når ting ikke faller på plass, så blir det slik noen ganger.

Hvis det er slik at våre medlemmer synes personer i styre gjør en dårlig jobbe så er det fritt for medlemmene kan forlange et årsmøte. så skal jeg med glede trekke meg hvis noe vil ha jobben.

Lille lay (nico)
08-04-2008, 06:41
Der fikk vi i allefall et svar! Dette kunne dere svart til å begynne med... Det er ikke nok å bare skrive at det er avlyst og ikke begrunne det på noen måte... Da blir vi bare nyskjerrige og irriterte. Men takk for et utfyllende svar! :-)

Bergum
08-04-2008, 06:46
Hvis det er slik at våre medlemmer synes personer i styre gjør en dårlig jobbe så er det fritt for medlemmene kan forlange et årsmøte. så skal jeg med glede trekke meg hvis noe vil ha jobben.

På samme settet som Status setter sin verv til disposisjon, så setter jeg og mitt til rådighet for dem som ønsker å prøve.

Beklager?

Har folk mistet helt gløden på offroadkjøring under kontrollerte former, eller må man som før ty til ulovlig kjøring på nattestid atter igjen??

Beklaget at jeg ikke vil satse huset mitt på at det ikke skal skje ei ulykke der oppe. Om det skulle skje noe, så er det formann som har ansvaret, og når forsikringselskapet ikke får mere penger ut av meg, så er det resten av styret det går på.

Beklaget at jeg ikke vil risikere mitt hjem for at dere skal få kjøre.

Beklager og at INGEN meldte seg til dette: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=15266
Så vi kunne fått kjøreledere så vi kunne hatt egne folk til sikkerheten, og kun måtte hatt dommer/organisatorisk fra for ex AOK....

Beklager at forsvaret har satt inn ny mann på Evjemoen, og at han satt nye krav til oss.

Beklager at ingen fra klubben enda har laget noen deler noen deler av klubbpresentasjonen, så vi kan søke om nye kjøreområder.

Beklaget at mitt engasjement begynner å svikte...

cath
08-04-2008, 11:32
Medlemmer skriver at de blir irriterte for at styret osv. ikke gjør noen god jobb.
Og klager hver gang arrangementer ikke blir noe av...

Styret gjør faktisk mye mer jobb enn noen av medlemmene kan tenke seg.
Det kan være snakk om telefoner, møter, planlegging, møte med forsvaret på Evje...osv...
men selvfølgelig så må alltid noen klage når de ikke kan få alt opp i nevene...

Ting skjer, og noen ganger kommer arrangementer til å bli avlyst...

Er noen misfornøyde med styret eller noe i klubben, så får de heller la være å klage og sutre og heller kreve et årsmøte og stille som kandidater selv...

Sikkert ikke så inspirerende å sitte i styret og prøve å gjøre det beste for medlemmene når en til stadighet møter klaging og ingen ros for det en faktisk prøver å få til................

truls t
08-04-2008, 12:15
og ett møte på evje for eks tar en hel kveld.. og det er ingen som betaler for det...

Lille lay (nico)
08-04-2008, 15:18
Tingen er egentlig det at når ting blir avlyst så er det liksom ingen info om hvorfor å da blir vi sittende igjen med inntrykket at ingenting blir gjort.... men å få det svaret som Status skrev så får i allefall jeg den infoen jeg trenger til å forstå hvorfor ting blir som det blir......

Thagen
08-04-2008, 15:56
Synes svaret til status var tilfredsstillende:-) Men håper dere forstår frustrasjonen hos oss også..etter vi har gledet oss i et halvt år, får vi ingen annen beskjed enn at dette arrangementet er avlyst? Jeg beklager hvis jeg ordla meg for skarpt (noe jeg sikkert gjorde), men det betyr vel bare at jeg er en fyr som liker å kjøre i skog og mark og blei skuffa når noe jeg hadde gledet meg til gikk i dass. Er jo som å fortelle en gutt på 4 år den 20 desember at i år blir det ingen pakker på deg for julenissen har satt seg fast på nordpolen..

Jeg føler at personer som sitter i et styre bør være entusiastiske og ha pågangsmot og gjerne ha litt erfaring i hva dette dreier seg om. Jeg kjøpte min bil for et halvt år sia og synes sjøl at jeg har altfor lite erfaring for å stille som kanditat i et styre. Men det som hindrer meg mest er at jeg blir student til høsten og vil heller overlate et eventuelt verv til noen som har tid og mulighet til å satse.

Dette var for min del uansett ikke no angrep på no styre, heller et utløp for frustrasjon..men hvis jeg får lov til å "klage" på noe, så er det at sånt et godt og utfylt svar som status kom med, kom med ei gang, og ikke etter at meg og nico hadde lynsjet hele gjengen:wink_animate:

cath
08-04-2008, 16:28
Synes svaret til status var tilfredsstillende:-) Men håper dere forstår frustrasjonen hos oss også..etter vi har gledet oss i et halvt år, får vi ingen annen beskjed enn at dette arrangementet er avlyst? Jeg beklager hvis jeg ordla meg for skarpt (noe jeg sikkert gjorde),
Jeg føler at personer som sitter i et styre bør være entusiastiske og ha pågangsmot og gjerne ha litt erfaring i hva dette dreier seg om.
Dette var for min del uansett ikke no angrep på no styre, heller et utløp for frustrasjon..men hvis jeg får lov til å "klage" på noe, så er det at sånt et godt og utfylt svar som status kom med, kom med ei gang, og ikke etter at meg og nico hadde lynsjet hele gjengen:wink_animate:

Jeg er en entusiastisk kvinne som elsker å kjøre bil i skog og mark og jeg har gledet meg vanvittig til Evjespretten og lagt opp mine jobbehelger slik at jeg kunne ha fri den helgen..
Dessverre ble arrangementet avlyst, og slik som det stod i begynnelsen av tråden var grunnen at en ikke har fått til forsikring for arrangementet.. Dette er da en god forklaring synes nå jeg...

Det vil alltid være mennesker som må legge ut sin frustrajson på nettet, og det synes jeg er synd... enda så frustrert en kan være...
Vi er en klubb som har mange medlemmer og et flott styre som faktisk er entusiastiske og har pågangsmot...
Vil oppfordre dem som har utrykt sin frustrasjon til å stille opp for klubben og bli dommere og løpsledere...
Da oppfyller vi jo flere av kravene for forsikring til generelle arrangement...

Lille lay (nico)
08-04-2008, 23:35
Vil oppfordre dem som har utrykt sin frustrasjon til å stille opp for klubben og bli dommere og løpsledere...
Da oppfyller vi jo flere av kravene for forsikring til generelle arrangement...

Jeg stiller gjerne opp for å ta dette kurset! Mer enn gjerne vil jo gjøre i lovlig i skogen :-)

offpist
08-05-2008, 00:43
jeg ser at mange er frustrerte og det skjønner jeg, men det er nok ikke så vondt ment men det er godt å lette på trykket...

men jeg er villig til å hjelpe til på alle måter så sant jeg har tid...

gundersen
08-05-2008, 02:47
Virker for meg som om folk her prater om litt forskjellige ting.
Er vel ingen som mener at styre gjør så dårlig jobb, tolker det mere som at de er litt iritert over å ikke vite helt hva som skjer å hvorfor treffet ble avlyst, ser jo det at både lille lay og thagen har vært ute å skrevet at de ble mere fornøyd etter at status skrev litt mere om hvorfor det ble slik.
(Hadde nok også vært forbanna hvis jeg fikk høre at det ble avlyst å ikke helt viste grunnen)

Styre kan jo kanskje også bli flinkere til å få frem hva som egentlig jobbes med (et referat fra styremøtene som blir gjort tilgjengelig for alle som ønsker å lese det hadde kanskje hjulpet)