PDA

View Full Version : Noen som har tips om godkjent heving av Suburban?

Lipton
04-12-2007, 22:22
Skal heve øsa litt og har vurdert løsning med å skru opp torsjonsfjærene tilnærmet max + heveklosser 3 tommer bak.

Har egentlig mest lyst til å gjøre det "riktig" med 3 eller 4 tommers heving og har sett at det finnes et hav av hevesett å få kjøpt...

Vil ikke ta denne jobben og/eller kostnaden dersom det ikke er sjangs til å få dette godkjent i vognkortet. Er lissom litt tungvint å skru av og på hevesettet før PKK... :rolleyes:

Har 31# hjul på bilen i dag og vil øke denne dimensjonen - mulig å få godkjent dette med f.eks 33 eller 35 tommer?

Dette gjelder en 1993 Suburban 2500 nedregistrert til 3490kg.

Lipton
04-13-2007, 17:56
... som vet noe?? :o

tigger
04-13-2007, 22:18
Jeg kontaktet BG Nor med det spørsmålet tidligere og det var hvist litt vanskelig newburn med godkjenninger på BT newburn SOM VANLIG newburn newburn newburn , men kan være de har annet til din bil enn min

V10
04-14-2007, 01:15
Jeg kontaktet BG Nor med det spørsmålet tidligere og det var hvist litt vanskelig newburn med godkjenninger på BT newburn SOM VANLIG newburn newburn newburn , men kan være de har annet til din bil enn min

Spurte om det samme hos BG, og fikk til svar "at det sikkert gikk i orden...."
DET sjanser ikke jeg på, det er penger rett i dass om man ikke får det godkjent.
Kjører Ford, men det spiller nok ingen rolle...

Oddimann
04-14-2007, 07:10
Jeg synes,og kansje andre synes det og,nemlig at noen får det godkjent og skrevet, både hevesett og både 1 og 2 dim. opp på dekkene,inn i vognkortet.Hørte at dette skulle samkjøres mer enn det gjøres i dag.Alle skulle behandles likt ol.på BT.Hvis du får det til,så vil jeg og osv.Broren til fruen min,han driver bilverksted,sier at ett TUV dokument,som følger med feks.hevesett,SKAL vere dokument nok for at BT skal godkjenne dette til din bil.

Red_Baron
04-14-2007, 11:15
Greit med TÜV godkjente papirer, men enkelte på BT vil ikke godkjenne hvis dokumentene ikke er på norsk. Hvis det f.eks. er på Tysk kan de si at de må oversettes til norsk av en godkjent oversetter, med mindre du har flaks og han/hun på BT kan Tysk nok til at de skjønner hva som står der.

Si ifra hvis noen har noen godkjenningspapirer på heving og dekk på K5 a. Har lyst å få skrevet inn hvertfall dekka i papira. Tenkte også å prøve å få skrevet inn mømø. Blir sikkert ikke like lett siden jeg ikke aner hvor den kommer fra. Eneste er at den ligner fælt på de som GM kom med på sine som option på 80-tallet.

Raymond_K5
04-14-2007, 14:53
Amcar har TÜV dokumentasjon på heving og dekk på K5.
Mins å huske det var 4" på fjærene, 33" og 35" dekk.

Lipton
04-14-2007, 15:18
DET sjanser ikke jeg på, det er penger rett i dass om man ikke får det godkjent.
Ikke sant? Er tungvint å avmontere før PKK også... :rolleyes:

...sier at ett TUV dokument,som følger med feks.hevesett,SKAL vere dokument nok for at BT skal godkjenne dette til din bil.
Følger det med TÜV-dokumentasjon som attesterer at dette hevesettet er tilpasset og laget for nettop din bilmodell ER det tilstrekkelig og BT godkjenner. Problemet er at jeg har ikke klart å finne noen hevesett med dette...

...men enkelte på BT vil ikke godkjenne hvis dokumentene ikke er på norsk. Hvis det f.eks. er på Tysk kan de si at de må oversettes til norsk av en godkjent oversetter, med mindre du har flaks og han/hun på BT kan Tysk nok til at de skjønner hva som står der.

Sant nok - men jeg har alfri opplevd den type problem på BT. Ei heller noen av kundene mine...

Amcar har TÜV dokumentasjon på heving og dekk på K5.
Mins å huske det var 4" på fjærene, 33" og 35" dekk.
Hmmmm... Kanskje et lurt sted å sjekke for meg og ja... Tenkte å melde meg inn allikevel... crossboned

Chevy-LPG
04-14-2007, 19:36
Mulig dette blir litt på siden... disse bilene våres Lipton er ganske lave i utgangspunktet. Står vi ved siden av en diesel så vil den ruve over oss i utgangspunket. Jeg er temmelig sikker på at jeg kunne ha hevet både 2" og 3" uten at noen hadde reagert på det. Den hadde ikke blitt så veldig høy allikevel. Kanskje først når de hadde karbbet undet og sette heveklosser. Jeg vet det er folk som har hevet K1500 bensin 3" og 35" dekk uten at det har vært noen reaksjoner ved PKK kontroll.