PDA

View Full Version : Team Welt's Modified Suzuki prosjekt !

Pages : 1 2 3 [4]

Holten
11-12-2009, 08:08
Takk takk :D

Sjåfør ordner seg..det blir meg! Men Co-driver er værre :(

Hvis du tenkte på sjåfør til å kjøre til treffet..så vet jeg ikke! Desverre..

rocky4x4
11-12-2009, 18:22
kan stille som co pilot jeg vettu:beer: bli ikke færdig me rockyn te helga læll men jeg kommer ikke å henter deg:grinpimp:

Holten
11-12-2009, 18:28
Han fyren kunne kjøre likevel :smile: Men du kan sikkert være Co-driver da :smile: Er ikke sikkert han tørr å sitte på :laughing:

Og det er jo en fordel å ha noen som kan reglene i løypa..for det er ikke jeg helt stø på! Så det er mulig jeg trenger litt kursing :eyemouth:

Du har vel hjelm og dress? Dumt spørsmål når jeg tenker meg om...siden du har deltatt selv :tongue:

Holten
11-12-2009, 19:06
Hvor skal returen på besina kobles på, på fuelcellen?? Har et uttak på toppen, det vil jeg tro er lufting, og skal ha en enveisventil. Så har jeg 2 uttak under. En går på bensinpumpa, og den andre er tetta.

Skal returen inn på den som er tetta? Er det såppas mye trykk på returen at den klarer å dytte bensina inn i tanken der det allerede ligger bensin, eller?

rocky4x4
11-12-2009, 21:24
skal grave frem utstyret jeg:smokin:

Holten
11-13-2009, 01:56
Ikke sikkert du trenger å grave enda :(:(

Har feilsøkt i mange timer nå..har strøm problemer! Får KANSKJE en spesialist på besøk imårra til å se på det..men har ikke så store forhåpninger :(

Hvis jeg ikke rekker dette...blir jeg virkelig skuffa

rocky4x4
11-13-2009, 07:00
skal ikke være noe problem i utgangspunktet vist nettet ikke er klipt er det 240 ledningsnett du bruker når jeg kobla opp på min hadde jeg start vansker jeg hadde gnist men starta ikke da var det temp føleren som va problemet

Holten
11-13-2009, 08:48
Er ikke klipt i nei. Var det LH2.2 Jetronic du hadde?

Hvilken tempføler? Hvordan kan den ha noe med at dysene ikke åpner å gjøre?

rocky4x4
11-13-2009, 15:52
ligger to følere under innsuget den innerste mot gearbox lh2,2 ja har du 240 haynes bok så står det om feilsøking der

Holten
11-13-2009, 21:20
Da har den starta!!! :D

Da er det bare detaljer igjen! Blir gøy å teste om girkassen funker nå da..det får vi se inatt!

ShuDuck
11-14-2009, 14:03
så bra :D hva var feil?

rocky4x4
11-14-2009, 19:12
tøfft kjørt i dag jævla synd at bila itj holdt sammen men æ trur du kjæm sterkar tebake neste gang det va en fornøyelse å vær copilot:smokin:

Holten
11-14-2009, 19:35
Takk takk :grinpimp: Fikk en god del motivasjon nå..så skal bestille nye deler imårra :smile:

En ting jeg må få si! Offroad miljøet er helt suverent..trivelige og hjelpsomme folk :smile: Tusen takk til Toro og Jørn som var med å fiksa motoren min som streika rett etter jeg fikk den av hengeren! Supert!! :beer: Og takk til han jeg ikke husker navnet på, som løfta bilen min opp på hengeren igjen med lastebilkran!

Er storfornøyd med dagen, selv om jeg kjørte istykker. Sånn må man bare regne med :smokin: Litt dumt av meg å kjøre på det treet men...adrenalinet overstyrte vettet :eyemouth:

Takk for en super dag alle sammen!!

Holten
11-15-2009, 20:03
Da er bilen inni verkstedet..igjen :laughing:

Har en god del å ordne nå..skal gå igjennom alt! Masse detaljer som skal ordnes..skal ta meg god tid, skal være ferdig til vintertreffet ihvertfall :smile:

Skal bestille Longfield stikkaksler og drivledd...gidder ikke å åpne framakslingen 15 ganger i året :shaking:

Og servo skal ordnes før jeg kjører en meter...så jævlig ubrukbart uten!

Toro
11-17-2009, 10:23
Bare hyggeli Holten:beer: håpe du blir med på hele trøndercupen til neste år!!!

Holten
11-18-2009, 00:13
Setter virkelig stor pris på velkomsten jeg fikk!! :smile:

Det skal du ikke se bort ifra..veldig store sjangser for det! :beer:

Drømte at jeg reparerte transfer fester inatt faktisk..så når jeg våkna idag ble jeg litt nervøs for at transfer-festene var ødelagte Thefinger Så har bilen i tankene mine 24\7 nå..morro!

Holten
11-25-2009, 13:18
Nå har jeg kjøpt Longfield's, som forhåpentligvis kommer iløpet av uka :smile:

Og bestilte 14" vifte nå, skal lage et deksel rundt radiatoren som den skal skrues fast i, så hele radiatoren får kjøling :smile:

Holten
01-05-2010, 18:35
Har bestilt litt deler til framakslingen nå nå:

-Reserve bremserør, de korte på fremakslingen
-Nye skiver, låseblekk, og muttere, som strammer hjullagrene
-Spacer-skive, som gjør at jeg kan fjerne bremsskjoldene
-Forsterka simmeringer
-Nye pin-bolter, koniske skiver, skiver og muttere til frihjulnava
-Chromoly tannhjul til frihjulsnava
-Forsterkninger til akselhylsa og styrestopperne
-Tykkere plate som skal ligge utenpå de filt, og gummi tetningene på knokkelen.
-Silikon/pakningspasta
-Foring som ligger ved transfer spaka, som gjør at den låser seg i nøytral
-2stk Diffbeskyttelse
-Luftenippel til kalipter..

Skal bli ganske bra fremme nå :smile:

Har kjøpt longfields også!

Holten
02-13-2010, 14:34
Da er den reparert etter Vassfjellet :smile: Forsterka tetninger i knokkelhuset, forsterka frihjulsnav, og Longfields :smokin:

Da er den klar for Vintertreffet i Ulsberg, om jeg skal dit! Håper ikke det er samme føre som her...umulig å komme seg frem, kjører seg fast HELE tida! :pissed:

Men, har et problem med automaten, den vil ikke revers uten å virkelig gi gass, og om jeg står fast går den i revers, men slurer bare! For mye/lite olje?

Hvordan skal jeg måle? Må bilen stå å gå? I hvilket gir skal den stå i?
Har lest noe om det der, men vet ikke hvilket gir denne kassen skal stå i..

Paja
02-13-2010, 15:07
Da er den reparert etter Vassfjellet :smile: Forsterka tetninger i knokkelhuset, forsterka frihjulsnav, og Longfields :smokin:

Da er den klar for Vintertreffet i Ulsberg, om jeg skal dit! Håper ikke det er samme føre som her...umulig å komme seg frem, kjører seg fast HELE tida! :pissed:

Men, har et problem med automaten, den vil ikke revers uten å virkelig gi gass, og om jeg står fast går den i revers, men slurer bare! For mye/lite olje?

Hvordan skal jeg måle? Må bilen stå å gå? I hvilket gir skal den stå i?
Har lest noe om det der, men vet ikke hvilket gir denne kassen skal stå i..

Motor skal gå og olje være bruksvarm. Skal stå i P eller N.

At den ikke går i gir før du gasser er et sikkert tegn på at du har for lite olje. Fyll på en halvliter til og prøv igjen...

Jan
02-13-2010, 16:01
Føret e kjempefint, 50 - 60 cm snø. T.O.M Svela kom fram utom veien

Holten
02-13-2010, 16:11
Okai :smile:

Er du i Surnadal'n Jan? Skulle hatt automat olje, så tenkte at du kunne ta deg en lørdagstur Thefinger

Jan
02-13-2010, 16:13
E på Bærkåk i hælga

Holten
02-13-2010, 18:31
Ble årnings :smile: Funker fint nå!

Holten
03-08-2010, 17:19
Kjørt en liten tur ! :smokin:

51957

51958

51959

51960

Holten
04-24-2010, 15:53
Da har jeg og fattern fått laga koblinger, og kobla på servoslanger! :smokin: Gleder meg til å prøve..må få tak i servoreim først!

Har fiksa litt på motoren så den går helt rent, så nå går den mye bedre også :smile:

Ellers, så var det en kar som sendte meg en mail å spurte om jeg hadde fått bud på bilen :confused: Kjente en kniv igjennom hjertet når jeg leste det...så jeg vet ikke helt jeg :idea: Er jo artig å ha også :eyemouth:

Toro
04-24-2010, 18:33
Da har jeg og fattern fått laga koblinger, og kobla på servoslanger! :smokin: Gleder meg til å prøve..må få tak i servoreim først!

Har fiksa litt på motoren så den går helt rent, så nå går den mye bedre også :smile:

Ellers, så var det en kar som sendte meg en mail å spurte om jeg hadde fått bud på bilen :confused: Kjente en kniv igjennom hjertet når jeg leste det...så jeg vet ikke helt jeg :idea: Er jo artig å ha også :eyemouth:

kjenn godt på dein følelsen du....så gir du faen i å sæll i år å kjøre litt Tc å Mnc istede!!!!!!

Holten
04-24-2010, 20:12
Hehe, prisen har gått drastisk opp nå ja Thefinger

Var ute å kjørte med servo nå...ble som natt og dag :smile: Og nå har jeg til og med det lille rattet!! Lekker litt, men skal sveise igjen lekasjen imårra..da blir den god som gull :smile:

Noen som har ratt til meg? 300-330mm. Må være samme boltmønster som sparco!

Holten
05-06-2010, 21:11
Skal vi se, da nærmer det seg TC og MNC med stormskritt :smile:

Bilen er slik halvveis klar, må montere brannslukningsapparat, og sveise feste på ramma til axle-wrap staget..tynn ramme på Suzuki tydeligvis :eyemouth: Så må vel sveise på litt forsterkninger der. Da skal jeg være i rute..Sikkert litt småfiks igjen men.

Ellers er jeg sinnsykt stressa; Bilteori, truckteori, tentamen, eksamen, prøver, osv! Og torsdag den 13ende drar jeg til braskreidfoss på lastebiltur, kommer hjem på fredagskveld. Da må jeg gjøre ferdig det siste på bilen, og få den på henger. Så er det avreise til Vassfjellet rundt halv 9 neste dag!

Men det går vel :smile:

rocky4x4
05-07-2010, 08:24
har du forstærka setefestet til copiloten:smokin:

Holten
05-07-2010, 11:10
hehe Thefinger Der er det sveisa i V-fuger hele veien rundt, med påsatte kjettinger i setet og direkte i buret i tilfelle det løsner :beer:

Holten
10-26-2010, 01:25
Oppdatere litt her å kanskje, vise at jeg lever :smile:

Lite som har skjedd med bilen, ingenting egentlig! Men begynner å klø i fingrene etter å gjøre noe nå...lyst til å bygge litt :smile: Vet ikke helt hva da!

Er jo begrensa hva jeg kan gjøre hvis jeg skal holde meg i Modified. Kommer jeg opp i Pro-Mod blir det for dyrt til å hevde seg! Da er neste løsning å bare lage en lekebil/frikjøringsbil...vet ikke helt jeg! Er jo morro å kunne delta også da.

Noen som har noen forslag til hva jeg kunne gjort med bilen? :beer: Litt lyst til å sette i en MB 4,2L V8...men vet ikke hvor mye styr det blir...er vel et rent helvete med ledninger vil jeg tro! Og da bør jeg vel bygge om til spiralfjører..

Her er forresten de siste bildene og filmene av den:
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=35483

Holten
12-09-2010, 20:07
Har laget et bilde av hva jeg har lyst til å lage i sommer!

Dører og bakvegg :smile: Og svarte felger og litt forsterkninger..

63846

Toro
12-09-2010, 21:44
hvorfor skal du vente til i sommer før du begynner å bygge??? det der bør jo være færdi til vintertreffe på Ulsberg:beer::smokin::beer:

Holten
12-09-2010, 22:11
hehe, vi får se :smile: Hadde ikke vært dumt det :wink: