PDA

View Full Version : Volvo felt aksel spm

Rune R
08-18-2008, 00:11
Hei, kan noen bekrefte at innmaten på bak og frem aksel på volvo felt går om en annen?
(Hvis en ser vekk fra at bakaksel har diff brems selvfølgeli)

EKJ
08-18-2008, 00:54
spørs litt hvordan du ser det... diffen bak har enn "pinne" i midten som stikkakslene går i mot, det er denne pinnen man justerer bakhjuls lagrene imot.Uten denne vil klaringen bli altfor stor selvf. Foran er diffen åpen igjennom. går bra å bruke diff bak foran. skal du bruke innmat fra en framdiff bak må du improvisere litt for å få justret hjullagrene.

Rune R
08-18-2008, 18:57
Hmm, har i grunnen planer om begge deler, dvs vil flytte diffen foran bak, for med en åpen diff så kan jeg ettermontere lock-right automat sperre, vill da sette bakdiffen foran slik at jeg for diffbrems der.
Med andre ord å montere original bakdiff med brems foran går greit.
Da må jeg finne ut om det lar seg gjøre å bruke en lock-right i bakakselen og alikevel kunne få justert det på plass.
Takker så langt ihverfall.

Tore Hansen
08-18-2008, 21:36
noen som vet om styrekulene fra en valp er like til volvo portal?
- tenkte på konen,og lengda på denne... festet(gjengene) til selve staget spiller ingen rolle... og hvor får man ev. kjøpt disse??

Tommy
08-18-2008, 21:46
ikke likt....

EKJ
08-18-2008, 22:14
Det finnes flere muligheter, jeg har detroit locker i min bakaksel, jeg monterte denne siste kveld før treff og hadde da litt dålig med tid. Derfor gjorde jeg følgende: Målte tappen som satt i diffbremsen, kappet en M16 12,9 bolt i samme mål og sveiset fast denne på den korteste stikkakselen. Dette har fungert utmerket for meg. Grunnen til at jeg sveiste den på den korte er at jeg alltid har knekt den lange, så jeg ville ikke utsette den for varmen. Lykke til med montering.:smile:

Rune R
08-18-2008, 23:49
Høres bra ut, har en bekjent som skal over dammen i neste mnd, han kunne ta med seg noen små deler hjem :grinpimp:
Når du monterte Detroit da måtte du vel bytte lagrene på diffrensialen også da eller?

EKJ
08-20-2008, 19:46
Jeg kjøpte en brukt diff, denne satt det ok lager på, og shimsinga passet, men vil nok anbefale deg å kjøpe nye lager til diffen, da de kan være vanskelige å få av uten å ødlegge dem.