PDA

View Full Version : Morten sin ZuKi 413 reddes i fra døden!

Mr Webergen
08-22-2008, 09:03
da var planen og redde ein 413 som sto i skogen og holdt på og dø! og det er jo ein skam:pissed:

det som er plan med bilen:smile:

MOTOR: girkasse/Clutch ødelakt! har alt nytt så det skifter eg

BODDY: rusta øve alt, må lage nye plater og ny front/bak! skal kjøpe stål kommer når eg får nytt sveiseapparat

ELEKTRISK: ell-nette er fucka! har lyst og lage nytt, men trenger tips. gjærne tegninger.

INNTRIØR: Alt er mugla og mose og gras! Rive alt og bygge
nytt

KOMMER SIKKERT MASSE MER GØY SOM SKAL BLI GJORT!
41536

sånn såg den ut da vi drog den fram i fra skogen!
41537

41538
Her trengs det litt plate arbeid ja:smokin:
41539
Denne skal nok ut
41540
Hehe det vokser jo mose og busker i bilen min!Thefinger
41541
Vi fikk den på henger og kjørte hjem:smile:
41542

41543

41544
oii innsåg no kor mye som måtte gjøres!:shaking:
41545
Men det var bare og begynne og merke og ta bilder
41546

41547
Slanger ka e no da for nåke?:shaking:
41548

41549

41550
DRITT gasser! vill ha ein anna! har hørt at ponny skal vere bra?
41551

41552
Her var den endelig på vei ut, litt tung for bare meg så fikk hjelp av en kompis, sindre
41553
Her har du Sindre vettu!
41554
her blei da tomt!
41555

41556

41557

41558
Der var den nye motoren på plass, gjekk smertefritt fikk ikk tatt bilder for var opptatt med og løfte som F, hadde ikkje noe og løfte med så vi tok den med ekte MUSKLER!
41559

41560

41561
Har lyst og lage nytt el nett, er det noen som har gjort det før?
41562

41563
var på bil tema og kjøpte tenning-panel, litt lakk, lys, og litt små dill.. skal tilbake og kjøp hoved strømbryter og bensintank og sikkert masse anna, må øage liste i måro.
41564

Sorry skrive feil:smile: sliter litt me det, det er bare og komme med masse Idea og tips, det hadde vert gøy

rogerbakken
08-22-2008, 14:42
ja du har a litt å tusle med her ser det ut som..

Monster Teddy
08-22-2008, 17:43
Knas Morten :) Endeli fikk du også deg en bil.
knuste du råttlåsen? kunne gjort som jeg gjorde på min film :)
har en ekstra liggenes.
Uff gasseren ja. "Member of anti 413 gasser"
tøft å prøve seg fram :) slik jeg gjorde det. skru litt her og der så lærer du underveis.

*intriør alt skal rivest så skal eg bygge nytt med hoved bryter og få det til og se skikelig ut. no er det faktisk mose øve alt inni bilen
ikke gå for heavy, du husker slik jeg gjorde det uff.
bruk vanli dashborden :) bare lage til en liten plate for brytere og en hovedstrømbryter ved handbrekken.
sparer deg litt arbeid.

Glassfiber er en fin ting + stålplate :) vist du tenkte på ny front.

Hilux
08-22-2008, 19:14
Tøft, du blir nok redningen til den stakkar`n der mrW. Skal bli gøy å se hva du får ut av den:beer:

Sett fart, vi venter på oppdateringer:wink_animate:

Mr Webergen
08-23-2008, 19:01
¨takker veldig mye for tilbakemeldinger mye gøyare da:smile:
var på biltema på fredag så eg har kjøpt med meg mye knask legger ut bilde og info på søndag:smile:

Mr Webergen
08-28-2008, 10:12
må nok bytte motor:( må bare fikse meg ein plass eg kan skru inne:smile:

og få tak i motor og da. men det kjøper eg nok av Monster teddy:smile:

vist ikkje noen andre har noen ideer:idea:?

sven
08-28-2008, 10:28
hva er feil med den du har da?

Mr Webergen
08-28-2008, 15:26
hva er feil med den du har da?

det er clutch"en som har tatt kvelden trur eg. + den har stått i ett år. den motoren gjekk aldri så den sku uansett. så håpe på ein ny motor:smile:

Mr Webergen
08-28-2008, 15:29
det har blitt byttet clutch 2 ganger før. så motoren eter den bare opp.:S
eg var med og bytta den andre clutchen og da kjørte forje eiger i 30min så var det ikkje mer clutch.. så eg vet ikkje helt.

men den clutch stage som er utpå motoren den som wire går inpå skal ikkje den stå 90grader? for den var veldig skeiv.

Giljar
08-28-2008, 16:16
Ver litt obs når du kobler den startknapp/tenningsbrytertingen fra biltema!!!!!
Hvis du kobler denn etter koblingsskjemaet som følger med får du ikke skrudd av tenninga:shaking:
På den jeg var med å monterte virka ikke vippebryteren heller.
Men med ny bryter og HELT annerledes kobling funka det..

Sånn skjemaet er lagt opp er du avhengig av å bruke den vanlige tenningslåsen og så kjøre strømmen derfra gjennom den dingsen fra biltema, da kan bilen startes med knappen uavhengig om vippebryteren står av eller på.
Det eneste bryteren gjør er å slå av og på lampa.

Men uansett blir den både kul og funksjonell hvis du kobler den riktig:smile:

Er jo mulig de har endret den nå, men det er kunn en måned siden den jeg var borti blei kjøpt.

Husk og att det ikke er en hovedstrømmbryter, men kunn en tennings bryter, den er alt for liten til å tåle hovedstrømmen.

Lykke til med prosjektet!

Mr Webergen
08-28-2008, 23:11
takker veldig for det:smile: skal få tegna opp sjema i måro så kan vi jo se:smile:

Monster Teddy
11-23-2008, 17:39
hvordan er status med bilen Weberg? er spent. du har vell ikke kuttet ut?

Mr Webergen
06-02-2009, 21:32
Beklager at denne posten ble helt død! men no har eg fått bilen hjem i fra skogen og har kjøpt ny motor og masse små knas:smokin: så no blir det eit nytt prokjekt!! det kommer masse bilder når eg begynner i måro:smile:

Mr Webergen
06-02-2009, 21:32
Kjøpte gamle motoren til Monster teddy!

Monster Teddy
06-02-2009, 22:22
Thefinger rått Mr.W kan du ikke bruke gammle gasseren din da? ville prøvd den ut først.. vist ikke den ble tukklet så mye med, slik som min skal det ikke være en vansklig sak

Mr Webergen
06-03-2009, 11:28
Thefinger rått Mr.W kan du ikke bruke gammle gasseren din da? ville prøvd den ut først.. vist ikke den ble tukklet så mye med, slik som min skal det ikke være en vansklig sak

mjaa er usikker.. er så mangen som har tuklet med den bilen! :pissed:

trur det mangler litt på den.. må vertfall lage meg eit filter.

Monster Teddy
06-03-2009, 12:08
mjaa er usikker.. er så mangen som har tuklet med den bilen! :pissed:

trur det mangler litt på den.. må vertfall lage meg eit filter.
bare til å prøve :) jeg kjøpte jo et slikt racing filter på biltema for noen hundre kr. gikk kjempe bra

Mr Webergen
06-03-2009, 22:30
har tatt masse bilder i dag.. har tatt ut den gamle motoren og byttet litt om på deler og slik.. men finner ikk kabel til kamera skal finne den i måro kommer nok til og endre nesten hele posten. god natt folks!

Monster Teddy
06-04-2009, 11:52
jeg er hjeme i 4 tiden. bare kom oppom så skal jeg finne wiren til deg.

Mr Webergen
06-04-2009, 22:27
takker for den :smile::smile:

Mr Webergen
06-05-2009, 02:06
fant ei fin sia der dei viste masse bra!!:smile::smile:

http://www.4x4.in.th/manual_sj413/index.html

Mr Webergen
06-06-2009, 19:07
Sven viste meg eit bra sjema. så no er det bare og begynne:smile:41592

Monster Teddy
06-06-2009, 23:07
oi det var jo et knall skjema :smile:
kan du gjøre det større så vi kan lese teksten... kanskje jeg kan få et par hint :)

mon tro om sven har et slik skjema for B230F også hehe

Mr Webergen
06-07-2009, 14:16
oi det var jo et knall skjema :smile:
kan du gjøre det større så vi kan lese teksten... kanskje jeg kan få et par hint :)

mon tro om sven har et slik skjema for B230F også hehe

det er ikkje større. blir bare tåkete:P

sven
06-07-2009, 19:18
hjelper dette:

tenkte ikke på størrelsen når jeg tegna opp skjemaet, men prøver å resize det:)

Mr Webergen
06-07-2009, 22:54
tror dette er noe vakum greie men er ikk helt sikker.. den er jo knekt som dere sikkert ser.. er det veeldig krise? går det an og lime den og håpe på det beste:P

41847

Mr Webergen
06-07-2009, 23:04
har nå strippet bilen helt for kabler og skal begynne og legge nytt:smile:

det som eg har bestemt meg for og gjer er og lage ein kasse bak der eg har bateri og sikringsboks, så sveise eg eit røyr under bilen der eg så trekker kabler gjennom. det blir PN2.5 for det meste og kommer sikkert til og bruke litt RK4.

har vert hos espen K og begynt og demontere fronten hans for den kunne eg få vist eg ville noe som passet meg veldig bra. takk til espen!

blir sikkert ikkje opptateringa før på torsdag eller etter helgen for har eksamen på onsdag og bør konsentrere meg om det. men det spørs jo.. så reiser eg til karmøy i helgen noe vi ser fram til. der eg og skal på biltema og kjøpe hovedstøms bryter og bensin tank. og litt kabelsko lakk og sånne små ting.

41848

sven
06-07-2009, 23:46
tror dette er noe vakum greie men er ikk helt sikker.. den er jo knekt som dere sikkert ser.. er det veeldig krise? går det an og lime den og håpe på det beste:P

41847

hvilken av ventilene er det, den framre eller den bakre?den framre er til idleup, og den trenger du ikke, den bakre er til automatchoken, og kjører du på originalgasser trenger du den, om du ikke bygger om til manuell choke da...

Da kan du bare ta bort hele vacuumsulamitten...

Mr Webergen
06-08-2009, 00:05
Da kan du bare ta bort hele vacuumsulamitten...

ja det er den bakerste;(

da er jo en drøm i oppfyllelse!! hater den gasseren.. så ja det var ingen dom ide! det trur eg at eg skal gjøre.. er vell sikkert noen som har gjort det noen ganger før som har tips:smile:

Mr Webergen
06-08-2009, 12:54
Fikk eksamens oppgava i dag:idea: så no blir det nok ikk noe skruing på meg før etter helgen.

Monster Teddy
06-08-2009, 21:18
jeg skal skru på onsdag igjen :laughing:
men hvor i helsike bor du? kanskje jeg kan ta meg en tur å kikke litt..

Skulle du ta av alt interiør inkludert dashen? den er egenetlig grei å ha kan jo komme å se hvordan jeg har gjort det med målere og slikt

Mr Webergen
06-08-2009, 21:54
ja bare og komme bur i prestnes der med knuten:P bare ringe det så skal eg vise deg..

hehe med mindre du har ett dash til overs så er det små muligheter for at eg kommer til og bruke det.. lure på og bare lage meg ei tynn plata og skjære ut til kontroll panel og hovedS bryter og sånne små knask. må sikkert ha noen målere og.

TRUR DU IKK AXLINGEN PÅ AUDIEN RØYK I DAG DÅ!!!!!!!! SATAN!!!!!:pissed:ThefingerThefinger

sven
06-08-2009, 22:22
Lite tips....

la originalintrumentene være igjen(evt bruk 413 instrumenter) Vi har fortsatt plastdashen igjen, men ikke noe annet enn den og det som trenges for å feste den.

med et 413 originalinstrument har man original turteller, vanntempmåler som går overens med 413 motorens originale, samme med oljetrykkslampe og ladelampe...

det du trenger for å koble dette er å klippe av pluggene fra den originale kabelmatta...

tenningsbryter, startknapp, vindusvisker og spyler har vi montert på ei plate der varmeapparatstyringa står originalt...

Mr Webergen
06-10-2009, 08:17
ja men det som sto i var så gjennom mugla bilen har jo stått øve 2 år i open skog:( så det var bare boss..

Monster Teddy
06-11-2009, 16:32
kanskje du kan få mitt da Weberg? Thefinger
har et set med plastikk dash og instrumenter..

Mr Webergen
06-14-2009, 21:39
nice Teddy! men du eg må få ett kontonr av deg eg:smile: skal sikkert skru i måro. var og kjøpte meg noe små knask i haugesund

Monster Teddy
06-14-2009, 22:18
bare til å ta en tur det... eller sender jeg på sms..
ellers bare tar du det med når du kommer å henter dashen Thefinger

Mr Webergen
06-16-2009, 16:36
Eg sliter litt med starteren har koblet opp mesteparten av det elektriske men når eg prøver starteren så er det bare noen høye KLIKKE lyder den drar liksom ikk rundt. er det noe eg har koblet feil da eller er det starteren som er ødelakt?

Monster Teddy
06-16-2009, 21:07
starteren funket kjempe fint når jeg hadde den. jeg hadde problem med batteriet kjøpte et nytt på Husnes Pit Stop
og steike det duret og purret :)

Mr Webergen
06-17-2009, 01:27
starteren funket kjempe fint når jeg hadde den. jeg hadde problem med batteriet kjøpte et nytt på Husnes Pit Stop
og steike det duret og purret :)

det er ikk den starteren du hadde.. det er den som sto i gamle motoren. men har snakket med helge og han sa at eg sku komme opp til han i måro så kunne eg ta me den gamle så sku han se på den, tipper det er børstene som er blit litt slitt. men han har jo min så er ikk no prob og få den igjen:smile:

Mr Webergen
06-18-2009, 13:55
fikk til starteren:smile: motoren sviver rundt. men er det noen som har tegninger på alle vakum slanger og sånt på forgasseren 413.:question:

Mr Webergen
10-15-2009, 19:47
den er til salgs høystbyende. selger pga ikkje har noen plass og skru. så blir nytt tids fordriv i vinter.

Mats Erik
10-15-2009, 20:42
gjer deg 6 øl!!

Mr Webergen
10-16-2009, 11:40
hehe då gir eg deg heller hundre kr så slepper eg og gå på butikken i dag:beer: