PDA

View Full Version : Exploderende dekk

norwegian redneck
08-25-2008, 08:57
Sjekk post 22 i denne tråden og gjerne svar der.

http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=17055

sandviper
08-25-2008, 15:05
Limer inn historien her så kan vi diskutere dette her fremfor å ødelegge tråden ang kjøring

må bare få tak i et nytt dekk:(

Sto i gården i dag og hørte et sinnsykt smell med medfølgende trykk i brystet. Det hadde nettopp passert to jenter på ca 12-13 år rett før smellet og jeg gikk for å se hva som skjedde..jeg lurte et lite sekund på om barbie og dukker var byttet ut med bomber og granater hos dagens jentunger, men oppdaget jo kjapt at pajen sto halt borti gata med flatt fordekk:( F*** tenkte jeg og ropte etter dem, men skjønte jo kjapt at ikke di hadde no med detta å gjøre. Kikka så på innsiden av dekket og blei litt forskrekka: Dekket har rett og slett bare spjæra helt ved kanten av felgen. Etter nærmere inspeksjon på dekket har jeg en kutt (sikkert fra en stein), men det er bare snakk om et lite kutt. Trodde dekka tålte mer enn detta? Er snakk om et goodyear wrangler mtr dekk. Og det skal nevnes at jeg fylte opp dekket med luft før jeg kjørte hjem fra gjerstad og kjørte de 12 mila det er hjem uten problem:-S (tør ikke tenke på hva som hadde skjedd om det hadde detonert i 90 km/t...noen andre som har opplevd no sånt?

sandviper
08-25-2008, 15:10
Dette er må være en fabrikasjons feil, mtr dekkene er skikkelig kraftige i sideveggene borti en cm og flere lag. Hvor mye luft fyllte du?

knixen
08-25-2008, 16:21
ville fått leverandør til å sett på disse...

Tommy
08-25-2008, 16:50
Selv om disse er solide så er det fortsatt et radialdekk....

HardKåre
08-25-2008, 21:57
Opplevde selv dette
http://i203.photobucket.com/albums/aa238/k_a_eriksen/Garage/Punktering.jpg
i 60km/t, ca. 200km ETTER at jeg hadde vært og lekt i skogen...
- Shit happens, får du ei rift i dekksida har du et svakt punkt som kan ryke under påkjenning, eller bare over tid...

Lille lay (nico)
08-25-2008, 22:30
Dette er må være en fabrikasjons feil, mtr dekkene er skikkelig kraftige i sideveggene borti en cm og flere lag. Hvor mye luft fyllte du?

Han fylte 2.5bar.... Så merkelig at det skjedde. Får håpe at dette er en fabrik feil for de dekkene er ikke billige(37x12.5x15 wrangler mtr)

Lars Jørgen
11-03-2008, 14:20
hadde noen sommerdekk på bilen som virka som var helt ok. men det viste seg at de bare var dritt. kom en blåse ut av det ene dekket som etter ti minutter eksploderte rett ved meg.