PDA

View Full Version : lednings problemer suki 413

sukitom
08-25-2008, 22:02
hallo suki folk..
Er det noen her som kan HJELPE meg????????
Jeg har kjøpt meg en suki til, denne har orginal 1.3motor.
Hele bilen var i deler da jeg kjøpte den, driver nå å setter den i sammen igjen. men har noen små problemer, som jeg trenger hjelp til..
Har aldri koblet opp en sånn motor før, å dem som har tatt dem ut har klipt noen ledninger her å der, så jeg finner ikke de som skal til fordeleren og koilen,mangler oxo det som skal til dynamo og starter, har ledningene men vet ikke hvor de skal sitte..... finner ikke de som skal til fordeler...
håper noen kan hjelpe meg med dette... gjerne et bilde med forklaring på hvordan dette skal være...

Den andre suki'n jeg har er det en opel omega 2.0i,så det er ikke lett å se på den bilen hvordan det skal være... hehehe:grinpimp:

Så jeg trenger HJELP.......:(

sven
08-26-2008, 07:30
den gule fra fordeleren skal på coilens pluss, sammen med svart med hvit stripe

den svarte fra fordeleren skal på coilens minus, sammen med en brun kabel du skal finne ca midt på torpedoveggen rett under panseret.

så skal det en kabel fra enden av toppen, der fordeleres står og rett i torpedoveggen for å jorde tenningsanlegget så godt som mulig.

framme ved dynamoen husker jeg ikke, men er ikke det bare en plugg da, med svart/hvit og rød/hvit kabel, pluss en kraftigere som skal settes på en skrue?

sven
08-26-2008, 22:43
den gule er strøm til tenningsmodulen i fordeleren...

det skal og en svart kabel med hvit stripe inn på coilens plusstilkobling.... den er for å få strøm til coilen når tenninga står på...