PDA

View Full Version : Godkjenninger til Suzuki

Bergum
08-27-2008, 06:38
De fleste her inne har vel fått med seg Nöcke Gunnar sitt arbeid for oss Zukelskere. For de som ikke har fått det med seg, så har har han startet et stort arbeid ang det å få godkjent endringer på bilene våre.
Håper dere som sitter på papirer kan hjelpe alle oss andre, til og å få godkjent våre biler.

http://www.offroad.no/forum/index.ph...opic=95104&hl=

Jeg ser at det etter hvert har blitt en kraftig økning i interessen for godkjenning av ombygginger av bilene våre. Og det er flott.

For egen del har jeg vel spesialisert meg i godkjenninger på 413, men jeg ser jo at det er en del 410 og faktisk også noen LJ80 endringer. Videre er det i gang med fremtidens suki-offroader Vitara.

Jeg vil anta at en 413 med godkjent 1600 motor vil ha en økt salgsverdi på rundt 10 tusen kroner i forhold til standard motor. Andre godkjente ombygginger vil når de skrives inn i vognkortet også øke bilens verdi.

Dersom en får gjennom en søknad om endringer på en bil er det lureste en kan gjøre å dele erfaringer med andre. Å sitte å ruge på papirene, søknader, underlag og godkjenning er egentlig å hindre at det skapes et marked som verdsetter disse ombyggingene.

Jeg har som målsetting å bygge et arkiv over godkjenninger og Tüv-godkjente endringer.
Sammen med dette vil jeg legge søknader som alle kan laste ned, fylle inn eget navn og adresse og sende inn. Det er mange som gjerne vil ha godkjent sine ombygginger, tisvarende hva andre har fått godkjent, men som gruer seg over å skrive søknader til BT.

For det første vil jeg gjerne ha tilbakemeldinger på hva dere synes om dette.
Ombygginger det handler om er:
1300 motor i 410
1600 motor i 413
Volvomotor i 413
Injeksjon
Servostyring
Spoa
33" dekk
31" dekk
Samuraiakslinger på 413
Godkjenning av original kufanger
Godkjenning av vinsj-fangere
Skivebremser bak på 413

For å få til dette trenger jeg at alle som søker om å få godkjent ombygginger sender en kopi av søknad og svar til meg slik at jeg kan legge dette inn i basen og benytte alt som har blitt godkjent på en slik måte at det styrker nye søknader.

Dersom vi skal jobbe opp mot BT alene vil vi bare slite oss ut og kommer ikke så langt, men dersom vi jobber koordinert som en gruppe vil vi kunne forme disse bilene akkurat som vi vil etterhvert.

Det er på veg til å åpne seg for en mengde ombygginger på suzuki og det er skikkelig morsomt. Dette har mange lagt ned mye arbeid i å komme frem til gjennom mange år og nå som vi er terskelen til å virkelig lykkes må vi forene krefter og løfte prosjektet frem til mål. Eller hva Vidar, du har jo vært med å legge et grunnlag. Hadde det ikke vært artig å se det komme i mål?

Kommentarer og tilbakemelding på godtatte ombygginger mottas med ærbødighet og takknemlighet.

Bilen ble bygget for å beseire jungelen, eierne beseiret paragrafjungelen.