PDA

View Full Version : giret ned?

Felten
08-27-2008, 18:52
Er Runneren min ned giret når jeg har ett turtall på ca 2500 i 90, og 3000 i 100?

Liker ikke tanken på å gire ned bilen viss det skal bli ENDA mer lyd ved normal kjøring...!:shaking:

Tom K
08-27-2008, 19:08
Det spørs nok litt på dekk størrelsen din det :smile:

Felten
08-27-2008, 19:12
slik det er nå, så springer springeren på 235 75 15, har handlet inn 35" 12.5" 15"

knixen
08-27-2008, 21:37
det blir jo bedre med større dekk... lavere turtall... altså bedre langs hovedveien...

Felten
08-28-2008, 19:37
oki, så den er altså originalt giret? var din lik knut?

knixen
08-28-2008, 20:52
husker ikke turtall, men med 37" så var den perfekt på landeveien og litt for høyt giret i skogen..

Felten
08-28-2008, 21:08
Du kjører vel på 4.88 giring knix? I så fall fant du disse i hiace eller er dette noe du har fått gjennom Toyota, og i så fall vet du pris oss toyota for denne giringen?

knixen
08-28-2008, 21:34
Du kjører vel på 4.88 giring knix? I så fall fant du disse i hiace eller er dette noe du har fått gjennom Toyota, og i så fall vet du pris oss toyota for denne giringen?

Jeg har 5,29 gir, og den fant jeg i hyllene på bgnor... :laughing::laughing::laughing:

Og hvis du skal bytte så går du enten for 5,13 som du finner i hiace eller 5,29 som du også finner hos bgnor. Man kjøper IKKE giringer hos toyota.. Uorginale koster ca 2500kr per diff, pluss lager... originale... tja...6000 ihvertfall...

Jeg ville ikke stresset med å bytte hvis jeg var deg, kjør med det og bli vant til det du har først. Jeg byttet pga sprekk i kronhjulet som jeg oppdaget da jeg skulle montere sperre i framdiffen. Så jeg var tvunget... og det var billigere å bytte både foran og bak kontra å kjøpe ny original foran...

Felten
08-28-2008, 21:46
øøølright then!

Da driter vi i å gire om enda, fikk forresten laget meg ufrivillig sidepipes på runneren etter en tur i skog, potta bestemte seg får å ta en 180 graders sving og komme ut foran venstre bak hjul!

Kappet på plassen! Men det jeg også lurer på nå, fins det en bedre måte å komme ut med eksosen på slik at jeg slipper dette igjen, skal bygge 2.5 " nå.:smokin:

knixen
08-28-2008, 21:59
øøølright then!

Da driter vi i å gire om enda, fikk forresten laget meg ufrivillig sidepipes på runneren etter en tur i skog, potta bestemte seg får å ta en 180 graders sving og komme ut foran venstre bak hjul!

Kappet på plassen! Men det jeg også lurer på nå, fins det en bedre måte å komme ut med eksosen på slik at jeg slipper dette igjen, skal bygge 2.5 " nå.:smokin:

Hvis du først skal bygge så bygger du 3"... se i garasjen min på h4k tror jeg... Du kan fint bygge den slik at det ikke er et problem. Kjøp diverse bend og sånt på feiltema eller noe sånt. Noen hele lengder og bygg ivei... hvis du ringer meg på dagen i morgen kan du få vite nøyaktig hva du trenger, jeg må se på under bilen...

Enkel og grei jobb faktisk, tar ikke mange timene...

Felten
08-28-2008, 22:32
Jeg slår heller på tråden når det nermer seg den 10. lønn :) så tar vi det da! Er det ikke stress med manifoil og stæsj!? Og 3" er jo OVERkill med tanke på at ett 2.5" anlegg er mer enn godt nåkk for gamp opp mot 250-300 i følge svendsen eksos.... men selv bygg så er det kansje ikke rare prisforskjell, svendesen ville ikke bygge 3 " til meg en gang pga at det ikke va vits....:shaking: Men hva vet vel jeg.:smokin:

knixen
08-28-2008, 23:08
Jeg slår heller på tråden når det nermer seg den 10. lønn :) så tar vi det da! Er det ikke stress med manifoil og stæsj!? Og 3" er jo OVERkill med tanke på at ett 2.5" anlegg er mer enn godt nåkk for gamp opp mot 250-300 i følge svendsen eksos.... men selv bygg så er det kansje ikke rare prisforskjell, svendesen ville ikke bygge 3 " til meg en gang pga at det ikke va vits....:shaking: Men hva vet vel jeg.:smokin:

Jeg hadde ikke giddet å bytte til 2,5... det er jo 2" som er std... Nå er det jo forskjell på bensin og diesel da... gå for størst mulig... Last ned noen av videoene som min bil er på, da får du høre god-lyd!!!

Bare å ringe... hvis du bygger selv koster det deg maks 2000 i deler... Så det er å anbefale... Manifoil er ikkeno stress, litt arbeid men det verste er å demontere den. Litt skruing... ikke værre... Skal guide deg gjennom, no problem!

Felten
08-29-2008, 15:32
ja stemmer! DU har god lyd, meen du har jo også 3.0td oxo. :smile: vet ikke om det er rare forskjellen i lyd men litt må det vel være?

Må jeg ikka ha ny manifoil og? fordi at det var det jeg så får meg som stress, skal alltids klare å sjiten av og på ett vis:smokin: Allltid greit med litt veiledning, setter pris på det!

knixen
08-29-2008, 17:03
du kan ringe... jeg har samme motor som deg.... 2,4... altså 2LT-II