PDA

View Full Version : Jeep WJ med 3.1TD

AMan
08-29-2008, 08:42
Hei

Ligger en del av disse for salg på nette for tiden, til kjøpbare priser.

Er det noen spesielle fallgroper å tenke på ved evt kjøp av en slik, med kjørelengde mellom 150 å 250 tusen??

Har ikke inntrykk av at en 3.1VM er noen kjempe motor akurat?

supersvein
08-29-2008, 10:55
Jeg har kjørt over 35.000km med min 3.1 Tdi iløpet av de 2 årene jeg har hatt den, og ikke opplevd noen som helst problemer.
...forholdet mellom meg og min bil blir stadig sterkere og kjæreligere :smile:

MEN - Jeg har prøvekjørt en 10-12 stk WJ'er -2000 - 2002 modeller, og der kan være store forskjeller på "individene." Jeg ville være spesielt oppmerksom på styring og drivverk. Har opplevd stor dødgang på rattet på et par biler, samt dårlig rettningsstabilitet (kan også skyldes dekkvalg). Ellers sjekk at den girer som den skal og at 4x4 funker (som det skal), og ikke minst ikke lugger på "tørr-kjøring." Lytt etter lyder - ikke helt uvanlig at mellomaksler er slitne når dem passerer 150.000km. (Er kryss slitne så må hele mellomakslene byttes).

Har også hørt om svakheter i setevarmen på disse bilene - hvis det er viktig.
(Det er uansett dyrt å reparere om det ikke funker).

Men som sagt - jeg har ikke hatt noen av de overnevnte problemer med min bil, og ikke måtte utrette annet enn normale servicer på bilen.

sivrt
08-29-2008, 11:12
Jeg hadde min WJ med 3,1TD i ca 2 år før jeg byttet den ut med enda en WJ. Kort sagt er det den beste bilen jeg har hatt. Motoren trekker lett 2,5 tonn på henger og er overraskende god i terrenget.
Varme i setene eer ømfintlige for knær o.l hvis man bare skal inn å hente noe f.eks. Så det er verdt en sjekk..

På jeepklubbens sider har jeg laget en liten kjøpsguide til disse bilene.
Den ligger her:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php?topic=1827.0