PDA

View Full Version : Winch til ATV

Chevy-Sheriff
04-17-2007, 07:48
Nå har jeg fått winch til ATV'n.

Zuki hadde en for salg, som jeg fikk bytta til meg mot noen 4 punktsbelter jeg igjen hadde kjøpt av Tommy......Her holdes delen innen Pirate-familien.....:D

Har ikke fått tatt noen bilder ennå, men de kommer.

Sveisa inn i plate mellom to rør i front-guarden, og satt winch'en der.
Da kom uttaket så lavt som mulig, samtidig som den ikke kom i veien.

Zuki
04-17-2007, 12:38
Du har jo fått et par tips fra før, men summit racing (www.summitracing.com) har alskens løsninger for vinsjstyring for Superwinch, også rocker switch-sett for styret til ATV. Søk etter superwinch, så får du opp mye.

Chevy-Sheriff
04-17-2007, 13:16
Den saken jeg fikk med på kjøpet: håndkontrollen - den funker direkte på winch - batteri.

...eller kanskje den ikke er beregnet til det.....:eek:

Zuki
04-18-2007, 11:27
Det er det den er tiltenkt i alle fall ser det ut som, vinsjen den fulgte med har akkurat samme koplingen: En pluss og en minus-stuss i enden av vinsjen hvor en direktestyring skal skrus på, så den skal nok passe overens.

I følge bruksanvisningen på nett skal de korteste ledningene til vinsjens terminaler, og de lange til batteriets terminaler. Rød til pluss, sort til minus.

Jeg synes en slik kontrollløsning virker tungvint, siden håndkontrollen sitter fast og må skrus av og på terminalene ved bruk, eller ha den stående montert permanent. Derfor tipset om andre metoder: Hadde jeg hatt en ATV og montert den på hadde det vært kjekkest med bryter på styret tenker jeg.

Chevy-Sheriff
04-18-2007, 11:51
her er winch'en montert:

3300

jeg har brukt håndkontrollen som styring.
Tenkte jeg skulle montere på en snap-on kopling på den på styret.
Det ble ca. 60cm kabel til "overs". Men litt slakk er kjekkt. Med håndkontrollen kan man stå ved siden av ATV'n når det winch'es

Zuki
04-18-2007, 17:47
Kjempebra Sheriffen! Sett fast, vinsj masse, kos deg... :D

Chevy-Sheriff
04-20-2007, 07:16
Jepp! Det skal jeg.
Snart er det til for å sjekke/reparere gjerdet rundt beite til hestene.
Det skal bli kult å bruke ATV'n, istedet for å labbe rundt med motorsag og gjerdeutstyr.....:D

Fikk tatt ett dårlig bilde av winch-kontrollen også.

3346

Jeg rappa en snapp-on kopling fra ei lykt som satt på en tråsykkel jeg hadde på låven.

Er litt stor den kontrollen, men ikke i veien der den sitter.