PDA

View Full Version : Light Truck

panzer
04-17-2007, 08:36
Lurer på hvor mange som Kjører Light Truck.
Etter at æ har trækt mæ fra Promod bila æ å toro Bygget. ska æ bygg ny bil bare til mæ sjølThefinger
Å no tenke æ på å bygg mæ Light Truckcrossboned (passe bedre d te en man på 193cm 120kg)

Har ikke nå erfaring fra denne klassen, da vi ikke har kjørt den før her i trondheim.

Har lest regelverke på bilan, men e det noen andre tips å triks æ bør tænk på?

Chevy-Sheriff
04-17-2007, 08:46
Lurer på hvor mange som Kjører Light Truck.
...... men e det noen andre tips å triks æ bør tænk på?

Kom igjen, kjør på! Velkommen til klassen!

Jeg kjører klassen. Har kjørt med en Chevy Pickup (K30) , og nå kjører jeg med en Chevy Blazer K5.

Tips...?...tja....bygg STORT! :D:D:D

Berge-Olsen
04-17-2007, 10:56
Jo flere jo bedre crossboned
Jeg har ikke kjørt NC tidligere men skal delta i år med Patrolen min. Har kjørt Patrol i skogen en stund og synest det er veldig behagelig med stor & tung bil, men noen winner er det ikke :rolleyes:

Forresten, det beste med LT er at det ikke er lov å stille med Zuki Thefinger

jan terje
04-17-2007, 11:23
Enkel klasse å bygge bil til, stort sett Standard klasse på annabole steroider. Muligheter for svært billig løps klar bil, men er selvsagt dyrere å reise rundt med enn en Suzuki.
Morro att det endelig ser ut til å stille endel biler til start i denne klassen.

Vier
04-17-2007, 12:29
tips å triks æ bør tænk på?

Sett på så store hjul som du tror drivverket tåler. Jeg kjører på 35tommere, og skulle ønske at min hadde tålt mer...

Hvis Sjeriffens Stolthet tåler 44tommerene han har montert så tror jeg at han kan bli en vanskelig nøtt for oss med små hjul :eek:

jan terje
04-17-2007, 12:41
Fart Vier, fart......

Chevy-Sheriff
04-17-2007, 13:07
Sett Hvis Sjeriffens Stolthet tåler 44tommerene han har montert så tror jeg at han kan bli en vanskelig nøtt for oss med små hjul :eek:

...jeg har en trøtt 6,2 diesel som skal prøve å få de rundt også......:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

panzer
04-17-2007, 13:17
Har skaffa mæ en Jeep Comanche te en slikk å ingenting:)
Så det blir vel den æ bygge om!
Ska på me 37"dekk
Blir ei lita utfordring å få dekkan på uten å strekke reglan får my.
Ska på me ful size akslinger å heves min 6"crossboned(Blir sikkert mere!:rolleyes: får den e jævlig lav org.)

panzer
04-17-2007, 13:23
...jeg har en trøtt 6,2 diesel som skal prøve å få de rundt også......:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

En Banks turbo her å en Banks turbo der,å vips.......crossboned crossboned

Berge-Olsen
04-17-2007, 13:26
Hva skal jeg si da? Jeg har bare halv maskin (3,3 diesel) & 35" dekk :confused:

Min eneste mulighet er nok sabotasje, pass deg Vier når jeg kommer med tre flasker Bombay ;)

Chevy-Sheriff
04-17-2007, 13:54
Har skaffa mæ en Jeep Comanche te en slikk å ingenting:)
Så det blir vel den æ bygge om!
Ska på me 37"dekk
Blir ei lita utfordring å få dekkan på uten å strekke reglan får my.
Ska på me ful size akslinger å heves min 6"crossboned(Blir sikkert mere!:rolleyes: får den e jævlig lav org.)

TØFFT!

37" får du nok på uten å strekke den minste regel.
Heving er fritt. Du kan bygge om fjørfestene, så lenge akselavstand blir den samme.
Bodylift og fjørheving, kappe 10 cm rund hjulbuen.......så blir det nok god plass til 37"........:D

panzer
04-17-2007, 14:28
Kan ikke ha Bodylift på den:( hytta er sveisa fast til ramma så allt må heves på akslingene. men det ser jeg ikke på som noe problem:)
Det er spiraler framme så jeg blir vel å lage meg nye lenke armer å kjøpe noen pasende spiraler, samt ned boksing av fjær fester.
Bak blir det vel spoa og ned boksing av fester!
Og kape det jeg har lov til i karoseriet
Er det lov å korte noe inn på platt`n??:confused:

jan terje
04-17-2007, 14:35
Du kan korte inn til orginal ramme. Det er ikke påbudt med orginal plan, men den skal vel ha orginale mål på bredde.

Chevy-Sheriff
04-17-2007, 15:00
Lasteplan:
Lastebil tillates med uoriginalt lasteplan dersom dette har en lengde som minst tilsvarer avstanden fra førerhuset til kjøretøyets absolutt bakerste punkt. Det kreves samtidig at lasteplanet i sin fulle lengde har minst samme bredde som førerhuset.

komplett regelverk for Light Truck finnes her:
http://www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse3.doc

Red_Baron
04-17-2007, 15:46
Hmmm. Mangler bare bur og sælar jeg da. Hadde vært gøy å være med og prøve et par runder hvertfall. Men som Vier sier; Vi har vel liten sjanse mot Priden uansett! Vinne får vi gjøre når Sheriffen har havarert motor, kasse og akslinger på turen til stevne! Thefinger

Toro
04-17-2007, 19:24
vi har en travel periode i garasjen neste vinter mariuscrossboned

Chevy-Sheriff
04-17-2007, 22:28
Ja sett igang å bygg!.....:D

Bur fixes greit. Skaff 3 lengder med 48,3mm sømløse rør.
har dere ikke tilgang på rørbøyer, kontakt ett mekanisk verksted. Dem tar ikke mye for å fikse 4 bøyer......

2 belter av god kvalitet koster vel rundt 1500,-

Priden slår dere nok.....jeg har ganske høy "veltefaktor" med 44"......crossboned .....og styring-sving er ikke spesiellt god.....crossboned

Jeg kjører NC#1 på Brokelandheia den 28 april, hvis dere vil se på noen løsninger ang. heving, bur og slike ting. Kommer også noen Lux'er og en Jeep dit for å kjøre i Light Truck.

Zuki
04-18-2007, 09:00
Forresten, det beste med LT er at det ikke er lov å stille med Zuki Thefinger

Hø? :confused:

wa-sho
04-18-2007, 11:45
Lasteplan:
Lastebil tillates med uoriginalt lasteplan dersom dette har en lengde som minst tilsvarer avstanden fra førerhuset til kjøretøyets absolutt bakerste punkt. Det kreves samtidig at lasteplanet i sin fulle lengde har minst samme bredde som førerhuset.

gjelder dette kun uorginalt? eller betyr det at stepsiden min må kjøres på disp i evnt løp?

Chevy-Sheriff
04-18-2007, 11:54
Gjelder KUN hvis du bruker uorginalt plan.
Er det orginale planet ditt smalere enn førerhuset, er det fullt lovlig å kjøre med.....:D

Rekker du NC#1 til neste helg.......?....du mangler vel kun bur....?

wa-sho
04-18-2007, 12:14
hehe..
sånn i det store å det hele er egentlig bare bur som skal til ja..
og å hente boggernbe da...

men.. hmmm... off.. hmmm... tja... veit ikke...

Chevy-Sheriff
04-18-2007, 12:21
.....skaffer du stål (sømløse rør), kan jeg alltids få laget noen bøyer......har laget en "bøye-oppskrift" på fullsize Chevys.......crossboned

Ellers har jeg noen godt slitte 38" Monster Muddere du kan låne........:cool:

Red_Baron
04-18-2007, 12:50
På Priden går buret igjennom frontruta, Går det an å legge det tilnærmet likt, men på utsiden? Eller er det bedre å ha innvendig bur på hele røklet da?

En annen grunn til at jeg ikke kommer til å heve meg spesiellt i LT ,hvertfall enda, er jo mangel på sperrer. Hvis vær og lommebok tillater det, har jeg lyst å hvertfall prøve å stille på en trail i år. (Vær pga: Har ingen inneplass å skrunewburn )

wa-sho
04-18-2007, 12:51
hehe har egentlig ikke noen unskyldninger, bortestt fra tja.. jo.. vet ikke..
å dekk har jeg nok av! (ellers takk;) ) men 35" er nok strøste det er plass til der nå.. å for å spare litt akslinger er jeg usikker på om jeg gidder å ha på no større.. så tanken er de gamle boggerne til wikern bak, å swampere foran..

bøye hjelp høres bra ut.. har ikke bøyd bur før..

men... men... men...

Chevy-Sheriff
04-18-2007, 13:36
På Priden går buret igjennom frontruta, Går det an å legge det tilnærmet likt, men på utsiden? Eller er det bedre å ha innvendig bur på hele røklet da?
..... er jo mangel på sperrer. Hvis vær og lommebok tillater det, har jeg lyst å hvertfall prøve å stille på en trail i år.

Det går sikkert å legge det på utsiden, men du må finne en solid plass å sveise det inn. Jeg vurderte det på Priden, men fant ut at gulvet var greiest.

Den "oppskriften" jeg har baserer seg på innvendig bur.
Har innvendig bur i Pickup'en.

Sperrer ja......billigst er å finne en defekt carrier og sveise den (ESAB-metoden)....finnes endel defekte diffbremser....

Da håper vi på godt sommervær. Det kjøres en trailrunde på Herstua (Dal-Gardemoen) i år......rekker du den.....:D

Chevy-Sheriff
04-18-2007, 13:39
hehe har egentlig ikke noen unskyldninger, bortestt fra tja.. jo.. vet ikke..
å dekk har jeg nok av! (ellers takk;) ) men 35" er nok strøste det er plass til der nå.. å for å spare litt akslinger er jeg usikker på om jeg gidder å ha på no større.. så tanken er de gamle boggerne til wikern bak, å swampere foran..

bøye hjelp høres bra ut.. har ikke bøyd bur før..

men... men... men...

Ikke noe unskyldning....bare LAT......Thefinger .....hehe...er du i familje med MM.......Thefinger Thefinger

Boggera til Viker har vært i hard vær før.....de funker....crossboned

Skrik ut, så lager jeg ett par rørbøyer, vettu....:)

Red_Baron
04-18-2007, 13:52
Lover ingenting....:rolleyes:

Men dæven det hadde vært fett å prøve skikkelig en gang.

Tenker mer og mer på å sveise diffen bak og se om jeg finner en brems til å ha foran. ARB er uaktuellt. Hvertfall før lotton går inn:p

Tar meg en tur opp til Chevy-Heaven en dag og får meg litt inspirasjon jeg. Så kanskje det er litt lettere å komme i gang med detta. :D

Chevy-Sheriff
04-30-2007, 08:26
Oppsummering Light Truck etter NC#1

Etter i mange år å ha vært jumbo-klassen, stiller det denne helgen flere biler enn både Orginal og Proto !!!!!

Dette er ikke annet enn fantastisk gøy !!!!!! Takk til alle som stillte til start, håper dere fortsetter å kjøre LT.

Resultatlistene ligger nå ute ( http://www.arendaloffroadklubb.com/resultater07/nc1-07.htm )

Det som gleder mest, er at en debutant i klassen dro iland en soleklar seier!

Gratulerer til Øyvind Engedal / Stian Mathisen for flott kjøring og STOR pokal....:D

Gratulerer også til Steinar Håland på 2.plass og Øystein Vierdal / Jofrid Hegdal som noen få poeng bak kapret 3-plassen.

Alle pokalene gikk vestover denne gangen.....:D

Hvis vi ser på Prikkbelastningen, ligger det tett; fra 29-56 på de 6 beste.
Dette betyr at klassen er helt åpen.
Det skiller bare 27 prikker mellom de 6 beste !
Her gjelder det å stå på, og få kjørt så mange løp som mulig, for å kunne klare å hale iland sammenlagtseieren.

Tilslutt må jeg berømme Arendal Offroadklubb for en flott gjennomført arrangement!
De fleste LT-løypene var store, og med mulighet for mange sporvalg.

Dette lover BRA for resten av sesongen !!!!

Ove
04-30-2007, 16:56
Ja la oss få se flere som denne i seksjonene i år .....

Takk for at du lot poden min være co-driver for deg Sheriffen , ettersom jeg sviktet han denne helgen :o

3795

Slimboyfeit
05-01-2007, 19:53
[QUOTE=Chevy-Sheriff;16747]Oppsummering Light Truck etter NC#1

Gratulerer til Øyvind Engedal / Stian Mathisen for flott kjøring og STOR pokal....:D

[QUOTE]

Tusen takk. Ga mersmak dette ja.:)

Chevy-Sheriff
05-01-2007, 21:12
Takk for at du lot poden min være co-driver for deg Sheriffen ...

Bare hyggelig !

Synd han kun fikk med seg 4 seksjoner......:(

Chevy-Sheriff
05-01-2007, 21:16
Ga mersmak dette ja.:)

Det var bra å høre.....:D:) :D

Jeg må si dere imponerte i løypa!
Flott kjøring, veldig få prikker.......skremmende få egentlig.....:D....blir ikke lett å slå hvis dere fortsetter slik......:)

Vier
05-01-2007, 21:23
[og Øystein Vierdal / Jofrid Hegdal som noen få poeng bak kapret 3-plassen.

Alle pokalene gikk vestover denne gangen.....:D

Jo takk :) Jeg må si at alle kjørte utrolig bra denne helgen. Flotte seksjoner og herlig vær.
Du skulle vært med på søndag, da var seksjonene de beste jeg har kjørt. Lange og med store utfordringer. Utrolig nok ble det lite prikker da også :cool:
AOK har lagt listen høyt for de andre klubbene nå.

Jan
05-01-2007, 21:54
Ta dere en tur til Trøndelag så Bronx slipper å kjøre i Modified.crossboned