PDA

View Full Version : Diesel tank inni bilen???

knixen
09-01-2008, 11:42
Er det noen som har noen fornuftige motforestillinger mot det? Vil heller ha den inni enn under. Egentlig vil jeg ha fuel-cell men ser meg ikke råd til det nå. Burde vel kunne montere den originale inni???

noe jeg må tenke på? avlufting sånne ting?

knut e
09-01-2008, 14:52
bruk båt-tank fra biltema, med enveisventil på utluftinga slik at luft slipper inn men ingenting kommer ut, den er av plastikk så den kan utvide seg litt på varme dager osv, men gjør som reglene i biltrial osv sier, at ha væsketett vegg en plass mellom tanken og der du sitter tilfelle lekkasje og anntennelsesfare. jeg kan ikke fatte at det skulle være noen problem, på manta ascona og kadett c er faktisk tanken inne i bilen fra fabrikk, på willys er den vel fungerende som understell til forsetet, ergo.... 0 problem

knixen
09-01-2008, 16:02
bruk båt-tank fra biltema, med enveisventil på utluftinga slik at luft slipper inn men ingenting kommer ut, den er av plastikk så den kan utvide seg litt på varme dager osv, men gjør som reglene i biltrial osv sier, at ha væsketett vegg en plass mellom tanken og der du sitter tilfelle lekkasje og anntennelsesfare. jeg kan ikke fatte at det skulle være noen problem, på manta ascona og kadett c er faktisk tanken inne i bilen fra fabrikk, på willys er den vel fungerende som understell til forsetet, ergo.... 0 problem

tenkte å bruke original tanken i første omgang ihvertfall... noen innvendinger på det?

4springar
09-01-2008, 19:04
skulle vel gå fint, men sett i en enveisventil da. tenke du allikavel å ha påfyllinga på samme plass?