PDA

View Full Version : Tov's Zuki og G'wagen. Begge bilene solgt. Nybil påbegynt..

Zuki_Tov
09-02-2008, 14:00
Legger ut en tråd angående min Suzuki Sj 410.

Bilen er en 84modell.

Jeg skaffa meg bilen i April 08.

Bilen:
Rulle mala,
SPOA heising,
Ombygd styre stag,
Laga halv-dører m/avtagbare hengsler,
22Liters båt tank bak,
Ekstra lys,
31'' dekk - BF Goodrich MUD
Cobra bøttesete,
Ku-fanger,
Sveisa endel rust i gulvet på bilen.
Patrol akslinger er under montering.
Og har kjøpt meg 240 med B230 E motor i :)

Planer som alltids:
6-punkts bur,
Radiator bak,
Volvo B230 E motor,
Krypekasse. 4;16;1.
.....

Har ett håp om å få testa litt som trening på Flittig etterhvert.

Bilder kommer !

Mikael
09-02-2008, 18:34
Smæck, reine Zuki-invasjonen i Skien nå :smokin:

Sleng opp noen bilder da, Tov..

rogerbakken
09-03-2008, 14:53
hehe ja er mange oppafor skien nå som har suzuki og det er bra!!

hiv inn litt bilder da , det klarer du med en hånd. hehe.

Zuki_KevvE
09-06-2008, 16:54
Så har han au lura seg inn her da Thefinger

Zuki_Tov
11-03-2008, 21:34
Nå står bilen klar til å få bur. Og Patrol aksler er på vei. :smokin:
Er ferdig å sveise rust, lage bur-festene, ..
Her kommer ett par bilder fra bilen da jeg fikk den og hvordan det utviklet seg.
Har dessverre ikke bilde av hvordan den ser ut IDAG. Men dette er en begynnelse. :smile:

Zuki_Tov
12-09-2008, 10:56
Nå begynner Zuki'n å ta litt form.

Bilen er fortiden oppe hos RR og får seg bur ;D
Vet ikke om noen kjenner til RR = Rød Racing?

Mens bilen er vekk, har jeg allverden tid til å ordne med Patrol Akselene jeg har skaffet meg..:smokin:

Diffen ble sveist.
Takk til Mats H og Mikael her på forumet for hjelp til litt av hvert :grinpimp:
Noen biler:
Beklager dårlig bilde kvalitet.

Zuki_Tov
12-09-2008, 11:05
Har også fått skaffet meg en 413 transfer og en 410 transfer. Så nå holder jeg på med å bygge krypekasse.

Takk for kjøpet av 413tranfer'n Hilux !

Her er noen bilder fra jeg splittet 413 transfer.

Sveisa på en stålbit for å få ut speedometer drevet. Stål biten er faktisk et gammel oppkappet styrestag. Brukte skiftnøkkel på enden på X-styrestaget som dra kraft. Det kom veldig lett heldigvis..

Zuki_Tov
12-09-2008, 11:07
Så nå er det klart for maskinering av dreva :grinpimp::smokin:

Hilux
12-09-2008, 11:25
Se her ja, nå blir det krypekasse..

Det er vel en av de beste modsa du kan gjøre på en Suki, det synes vaffal jeg:wink_animate:

Stå på Tov, plutselig er det sommer og sol ute igjen :beer:

ShuDuck
12-09-2008, 12:21
Krypekasse er et must :smile: hvilken utveksling har akslingene? fin traktorsamling òg

Mikael
12-09-2008, 13:08
Det her blir fabelaktig :smile:

Traktorsamlingen er stor nok den, er vel snart over 100 stk ? :grinpimp:

rogerbakken
12-09-2008, 15:07
jobba som en gal guttevalp nå jo tov:smokin:

skal vi levere dreva til maskinering samtidig eller?
må jo ha krypekasse jeg å!!

er jo fort å dele kassa.:idea:

Zuki_Tov
12-10-2008, 13:12
jobba som en gal guttevalp nå jo tov:smokin:

skal vi levere dreva til maskinering samtidig eller?
må jo ha krypekasse jeg å!!

er jo fort å dele kassa.:idea:

Kan sikkert levere de sammen. Men da må du få opp farta ! :smokin:
Kan splitte kassen din en dag, kan sikkert hjelpe deg.

Jeg skal ringe litt rundt, og høre en dag.

Zuki_Tov
12-10-2008, 13:16
Krypekasse er et must :smile: hvilken utveksling har akslingene? fin traktorsamling òg

Ja, er nødt å lage krypekasse, moro :grinpimp:

Hehe, Er ikke en eneste Traktor for lite på gården til Kise. ('Zuki_Kevve' her på forumet)

Zuki_Tov
12-10-2008, 13:17
Se her ja, nå blir det krypekasse..

Det er vel en av de beste modsa du kan gjøre på en Suki, det synes vaffal jeg:wink_animate:

Stå på Tov, plutselig er det sommer og sol ute igjen :beer:

Jau, da Hilux.

Blir moro med krypekasse ;D

Sommer og Sol = Bånn i været :beer::beer:

Zuki_Tov
01-20-2009, 16:56
Leenge siden jeg har oppdatert noe her nå.

Nå har jeg fått montert Patrol bak akselen på Zuki'n :smile:
Her er noen bilder av hvordan det ble.

Holder forresten også på å bygge om mellomakselen.

Har også gått til innkjøp av en Volvo 240. Å denne kjøpte jeg for det var en B230 E motor i :smokin: B230 E motoren skal jo selvfølgelig brukes i Suzuki'n :grinpimp: Jeg har også tatt av forakselen, for å begynne å bygge om og montere Patrol framakselen. Noe som blir litt vanskeligere.

rogerbakken
01-20-2009, 20:18
:shaking:

du jobber og jobber tov.. glad i snøen siden du jobber ute :smile:

Zuki_Tov
01-20-2009, 21:23
Du har bare lyst på motoren i volvo'n du, derfor du er eplekjekk ! Vet d nok Thefinger

rogerbakken
01-21-2009, 15:37
:grinpimp:

ShuDuck
01-21-2009, 15:41
skal du gjøre bak siden du har kutta av karosseriet? rør?

Zuki_Tov
01-21-2009, 16:11
skal du gjøre bak siden du har kutta av karosseriet? rør?

Det stemmer, :smile: jeg skal lage til en rør ramme, men det tar jeg etter jeg har satt på patrol akslinger, satt i volvo motor, og bygd bur. Trur det er noe av de siste jeg gjør. Får se..

Zuki_Tov
01-24-2009, 23:28
Da fikk jeg skrudd ut motoren også. Den gamle orginale motoren skal ut, og inn med Volvo B230 E :grinpimp:

Grunnen til at jeg tok ut motoren før jeg hadde satt på front akslingen, er at nå kommer jeg mye lettere til også :smile::smokin:

Jeg gleder meg til neste helg, da får jeg blafjærene mine som skal brukes forran. Da blir det gjort noe fornuftig igjen :smile:

Zuki_Tov
01-24-2009, 23:30
Er det noe mulighet å få solgt disse orginale 410 motorene ?? Hva er de verdt isåfall :question:

Bergum
01-25-2009, 10:16
La oss si det slik, jeg kjøpte en 1.3 GTI motor til min 410, og den måtte jeg gi 5000kr for...

Zuki_Tov
01-26-2009, 21:53
Den orginale 410 motoren med Girkasse. selges til gibort pris. Ca 300kroner.

Monster Teddy
01-27-2009, 15:33
spennende :) bilder er gøy

Zuki_Tov
02-01-2009, 00:06
Ja, da er jeg veldig godt i gang med å montere- / bygge om- fester og få satt på front akslingen fra Patrol på Zukin. Legger ut bilder etter morgendagens økt. Da er den kanskje på... Får se hvor mye jeg får gjort..

Morro :grinpimp:

Zuki_Tov
02-04-2009, 08:52
Etter endeeel timer med sveising og skruing har jeg nå fått på fram-akselen. Håper på å få lagt ut noen bilder av dette i ettermiddag. Kommer ann på om jeg finner PC kabelen til kamera.

bjerk1
02-04-2009, 12:45
til deg som kanskje kjenner volvo... hva er egentlig forskjellen på disse 230 motorene? det finne jo 230a, k, e og F om ikke flere også.... spiller det noen rolle egentlig? aner ikke hva forskjellen er jeg..

Mikael
02-04-2009, 14:06
A motor er en plain forgassermotor uten så mye vakuum opplegg.
K motor er en forgassermotor med mer vakuumstyring osv.
E motor har mekanisk innsprut
F motor har elektronisk innsprut

Så har du jo ET som er mekanisk sprut m/turbo og FT som er elektronisk sprut m/turbo
Så har du FK som egentlig er en FT motor, bare med lavere turbotrykk.

Så finnes det jo flere innsprutssystemer blant F motorene. LH 2.2, LH2.4 osv.
Det er også forskjellig topper og kammer på hver av motorene..

Zuki_Tov
02-04-2009, 14:14
til deg som kanskje kjenner volvo... hva er egentlig forskjellen på disse 230 motorene? det finne jo 230a, k, e og F om ikke flere også.... spiller det noen rolle egentlig? aner ikke hva forskjellen er jeg..

A = enkel forgasser (forsvant i 1986, etter dette finnes det ikke A- motorer)
K = 2 ports solex gasser (kun 87/noen 88 mod)
E = mekanisk K-jet innsprut (untatt B230ET som har borsh motronic sprut)
F = Elektronisk borsh innsprut, standard f.o.m 89 gr. katalysator. 88mod har LH 2.2 og 89+ modellene har LH 2.4(standard f.o.m 89 gr. katalysator)

Mange motorer har en eksta bokstav bak de over, f.eks B230ET

T = turbo, vanligvis med 0,5\0,6 bar trykk.
K = turbo, men med lavt trykk, vanligvis 0,3bar
B = standard, men med 531 topp og VX\VX3 kam (940/740)
X = standard, men med 531 topp og VX\VX3 kam (240)

B og X motorene gir ca 20HK mer en vanlige standard motorer, finnes kun sammen med F motorer, altså FB og FX.

:smokin:

Zuki_Tov
02-04-2009, 16:13
Oppstivere ble sveist på. ved utbygging av festene.

Zuki_Tov
02-04-2009, 16:17
Så nå er det et malings strøk som står for turen, der jeg har laget fester. Freser vel over akselen også. Men den må jeg pusse vekk litt dritt på før jeg kan male :smokin:

Å neste steg i prosjektet nå er å begynne å ta ut motoren av 240'n, altså B230E motoren, å få satt den i Zuki'n. :smile::grinpimp:

Jan
02-04-2009, 16:49
Bedre å ha sjaklene i bakkant, beskytter fjæra mot brudd mye bedre da.

Tor Halgrim Benterud
02-04-2009, 19:13
Bedre å ha sjaklene i bakkant, beskytter fjæra mot brudd mye bedre da.

Er ikke så lett å få sjaklene bak når man må flytte ut festene! Da blir bilen grise høy forran for di man må bygge ned i bakant.

Men jeg ville nok kankje skjøtet på ramma noen cm slik att fjøra får noe å vandre på. Der sjaklene står nå får jo ikke fjøra strekkt seg.

Jegg flyttet akslen ca 7,5cm fram for å på plass til litt gromme hjul. Slik gjorde jeg det.

Zuki_Tov
02-04-2009, 21:26
Er ikke så lett å få sjaklene bak når man må flytte ut festene! Da blir bilen grise høy forran for di man må bygge ned i bakant.

Men jeg ville nok kankje skjøtet på ramma noen cm slik att fjøra får noe å vandre på. Der sjaklene står nå får jo ikke fjøra strekkt seg.

Jegg flyttet akslen ca 7,5cm fram for å på plass til litt gromme hjul. Slik gjorde jeg det.

Grunnen til at jeg har en slik vinkel på blafjæra i forhold til sjaklene, er at det har med innfleksen å gjøre har jeg fått høre... Men er det noen som vet noe mer om dette ??

Mikael
02-05-2009, 15:21

Sånn sjaklene dine står der, får du minimalt innflex og utflex i forhold til hvordan Zuki_Tov har satt sine.

ShuDuck
02-05-2009, 16:38
x2
slik sjaklene står ved ca 45 grader får du maksimal utflex, samt at sjakkelen får bevegd seg nok til at fjæra kan bli flat. står sjakklene rett opp og ned så får man lite utflex, samt at sjakklene kan bli svingt feil vei.

om en vil ha sjakklene i bakkant er mest en smakssak, men bytter man til sjakler bak så får man feil caster på akslingene, og man må kutte av endene og vri de til riktig vinkel.. eller lage nye fester på akslingen

ser bra ut dette :)

Tor Halgrim Benterud
02-05-2009, 18:45
Sånn sjaklene dine står der, får du minimalt innflex og utflex i forhold til hvordan Zuki_Tov har satt sine.

Så så.... Husk att her henger fjøra i sjaklen, altså ingen tyngde på bilen.

Zuki_Tov
02-05-2009, 21:45
Så så.... Husk att her henger fjøra i sjaklen, altså ingen tyngde på bilen.

Så hva var tydeligvis problemet ? :idea::eyemouth:

Tor Halgrim Benterud
02-06-2009, 19:12
Problemet med min eller din?:eyemouth:

Zuki_Tov
02-07-2009, 00:26
Problemet med min eller din?:eyemouth:

Med at jeg hadde vinkling ? I forhold til at du hadde sjaklene hengene rett ned ?...
Men er jo samme fævlane d..

Tor Halgrim Benterud
02-07-2009, 08:25
Med at jeg hadde vinkling ? I forhold til at du hadde sjaklene hengene rett ned ?...
Men er jo samme fævlane d..

Mine henger ikke rett ned. Bilde over var bare ett bilde av hvordan jeg skjøtet på ramma bare. Slik du har sjaklen vil ikke fjøra kunne strekke seg ut for di sjaklen holder i gjenn..

Men det er andre som er sterkt uenig her skjønner jeg.. så...:smokin:

Zuki_Tov
02-07-2009, 12:23
Mine henger ikke rett ned. Bilde over var bare ett bilde av hvordan jeg skjøtet på ramma bare. Slik du har sjaklen vil ikke fjøra kunne strekke seg ut for di sjaklen holder i gjenn..

Men det er andre som er sterkt uenig her skjønner jeg.. så...:smokin:

Bilde du har over, viser at du vil komme til å ha god inflex, men at du ikke vil få noe utflex.

Zuki_Tov
02-07-2009, 12:28
Jeg har jo som sagt tidligere satt på Patrol aksler på Zuki'n. Da er det en fordel med mellomaksler å... Thefinger

Så hvordan kan jeg få gjort dette sterkest mulig, med tanke på at 413 kryssene inn på mellom kassa ikke er av de sterkeste. Er det mulig å få brukt Patrol kryss i begge ender, altså også der den går over og inn på Zuki transfer ???

Håper på mange gode forslag. :idea:

ShuDuck
02-07-2009, 13:00
Du kan borre opp flensen på transfer om boltsirkelen ikke er for stor på patrol, ellers så kan du lage deg adapter. så da kan du bruke hele mellomakslingen fra patrol, evt forkorte den. Ellers så kan en bruke mellomaklsing fra hilux ved å borre opp flensen på transfer

Zuki_Tov
02-07-2009, 14:19
Du kan borre opp flensen på transfer om boltsirkelen ikke er for stor på patrol, ellers så kan du lage deg adapter. så da kan du bruke hele mellomakslingen fra patrol, evt forkorte den. Ellers så kan en bruke mellomaklsing fra hilux ved å borre opp flensen på transfer

lurte på å lage et adapter, men ska se om jeg kan borre opp flensen.

Zuki_Tov
02-09-2009, 19:43
Da er min kjære Onkel igang med maskinering av dreva til krypekasse. Takk for all hjelp Onkel.:grinpimp:

rogerbakken
02-09-2009, 21:37
hm ikke dårlig.. da blir det kasse på deg å da jo.:beer:

Hilux
02-09-2009, 22:41
Da er min kjære Onkel igang med maskinering av dreva til krypekasse. Takk for all hjelp Onkel.:grinpimp:

En onkel med dreiebenk må jo nesten være bedre enn en rik onkel i amerika :laughing:

Ser bra ut Tov, stå på :beer:

Zuki_Tov
02-10-2009, 09:11
Gleder meg voldsomt til krypekassa er ferdig :grinpimp::beer:

Onkel dreier for meg på skolen der han jobber. Han og en tidligere dreier utfører arbeidet :smokin:

Håper jeg blir fornøyd, og at dette blir like bra gjort som om jeg skulle satt bort arbeidet til en maskinerings fyr.

Zuki_Tov
02-10-2009, 09:15
hm ikke dårlig.. da blir det kasse på deg å da jo.:beer:

Mm, fikk du levert drevene dine igår, Roger ??
Sa han å tid de skulle vært ferdig også eventuelt?

rogerbakken
02-10-2009, 15:26
ja de er levert!!

han skulle ta det innimellom men skulle prøve å ha det klart i løpet av neste uke.

Tom Stian
02-10-2009, 21:36
Jarle var her og hentet dreva i går, han sa at mine også skulle være ferdig neste uke:smile:

rogerbakken
02-11-2009, 16:41
ja da får han noe å gjøre:smokin:

Zuki_Tov
02-12-2009, 18:28
Da har jeg fått tatt ut motoren av Volvo'n. Så nå blir det kanskje om litt aktuelt ¨å lage motor fester ... :smokin:
Ønsker kjøpt, som sagt M45 girkasse!

Zuki_Tov
02-23-2009, 21:36
Tja, nå framover tenker jeg ikke det blir så mye skruing på Suzuki'n.. Jeg venter til garasjen står klar.

Kulda tærer på arbeidslysta.

Jeg får nok mer og mer lysten igjen, da garasjen står klar, og den skal varmes opp ;) Håpet er å stå inne i garasjen rundt påske.

Er forsåvidt lei snø og kulde :shaking:

Jeg vil ha sommer å sol :beer:

rogerbakken
02-23-2009, 21:44
blitt pingle Tov arne:D neida.
er sikkert litt gørr å stå der du står nå.

Zuki_Tov
02-23-2009, 21:46
blitt pingle Tov arne:D neida.
er sikkert litt gørr å stå der du står nå.

DET stemmer. :laughing:

Mikael
02-24-2009, 11:23
Ikke rart du ikke gjør noe, når du bare flyr rundt på skoler å holder foredrag om hvor fantastisk arbeidsmaskiner-linja er :shaking:
Hvordan skal det gå med dagens ungdom ?

Zuki_Tov
02-24-2009, 13:54
Ikke rart du ikke gjør noe, når du bare flyr rundt på skoler å holder foredrag om hvor fantastisk arbeidsmaskiner-linja er :shaking:
Hvordan skal det gå med dagens ungdom ?

Haha.. Ja, jo.. Det er jo en ting. Der er det hvertfall varmt å godt. Det er det ikke der jeg står å jobber på Suzuki'n.. Enda..:laughing:

Zuki_Tov
03-11-2009, 08:15
Har fått gjort litt på bilen idet siste. Skaffa meg M45 girkasse, som skal brukes. Skulle sette over clutch huset fra ei annen kasse, da tullingen Mikael giret når clutch huset var av, da skle noen førere og ei fjær ut som har med 3 og 4 giret å gjøre. Så det blei enda et stopp før jeg får begynt å sette i motoren. Girkassa blir nå fiksa av Mats H her på forumet, han er litt mer dreven på det der enn meg kan du si.. Skjedde noe inni der ;P

Har også fått kjøpt meg ny clutch til volvo motoren som jeg skal sette i Zukin. 1500,- måtte jeg gi for den. Da følger det med trøste lager og klemplate.

Zuki_Tov
03-11-2009, 08:17
Her om dagen, fikk jeg begynt litt på ramma bak på Zukin, siden jeg kabba vekk mye av karosseriet bak var det en fordel å få gjort noe bak der igjen. Er litt moro å se forandring også.

Zuki_Tov
03-25-2009, 08:27
Går litt tid nå til venting nå for tida.

-Venter på at girkassa skal bli ordna, da den har slått seg litt vrang, en kamerat som skal fikse den :smile:

-Venter på at dreva til krypekassa blir ferdi, er bare å sveise de igjen. Gleder meg.

Har fått gjort litt annet små ting da: lage kanalbeskyttere, lage nytt boss til ett annet ratt.
Og har fått meg servo snekke fra Dodge :)

Zuki_Tov
03-26-2009, 19:33
Nå har jeg fått det ferdig maskinerte drevet til krypekassa.. En stor takk til Onkelen min. Bilder kommer.

Zuki_Tov
04-13-2009, 13:06
Har fått satt Volvo motoren i Suzukin nå.

Krypekasse ikke ferdig enda, venter kun på pakninger .. Så kan jeg montere den.

Tor Halgrim Benterud
04-13-2009, 13:14
Jeg har ei Izusu trooper snekke hvis du trenger. Jeg skal ha på orbitrol styring i stedet. Trooper snekka passer veldig bra for de den sitter på innsiden av ramma.

Zuki_Tov
04-13-2009, 13:28
Jeg har ei Izusu trooper snekke hvis du trenger. Jeg skal ha på orbitrol styring i stedet. Trooper snekka passer veldig bra for de den sitter på innsiden av ramma.

Har fått tak i en Dodge servo snekke, denne er veldig stor og klompete, men jeg vil jo få en veldig lett og tait sving på denne lette bilen i forhold .. Hvor mye skulle du hatt for Isuzu snekka da ? Er denne liten og kompakt ?

Tor Halgrim Benterud
04-13-2009, 13:39
Ja det er ikke store saken. Ble fortalt att den skulle være solid og sprek. Zukijack har jo kjørt med slik en lenge. Det var han som anbefalte meg å bruke ei slik. Jeg ga 1000,- for den. Har du en sylinder med slaglengde på min 17,5cm og ikke for grov diameter, så kan vi bytte.

Zuki_Tov
04-13-2009, 13:41
Ja det er ikke store saken. Ble fortalt att den skulle være solid og sprek. Zukijack har jo kjørt med slik en lenge. Det var han som anbefalte meg å bruke ei slik. Jeg ga 1000,- for den.

Kan ta kontakt med deg, om jeg kommer fram til at Dodge snekka mi blir litt for stor og klompete.

Tor Halgrim Benterud
04-13-2009, 13:43
ok. Som sakt har du en sylinder liggende å slenge kan vi bytte

Zuki_Tov
04-17-2009, 23:55
Da fikk jeg pakninger til krypekassa her om dagen :smile::smile: Så satt den sammen, og fikke den oppat bilen igår. Satt på noen nye flenser/overganger jeg har laget, fra Zuki 413 flens til Patrol krysset på mellom akselen. Altså ut ifra krypekassa. Så nå er det igang å tilpasse/korte inn mellomakslinger og mikke de til, må bare kjøpe meg ny vinkelsliper. Den gamle kvelda ! :shaking:

Alt som gjenstår for prøve start og første prøvetur nå er: Korte inn/tilpasse mellomakslinger, koble noe elektrisk på motoren, og lage akselen mellom girkasse og krypekassen. Kanskje lurt med sving også :wink_animate:

Gleder meg til å se hvordan utvekslinga blir. ;D

Åsså etter alt detta, må jeg få en kjenning som skal bøye buret mitt. Da kan det hende det begynner å ta mye mer form :grinpimp::grinpimp::smokin:

klausen
04-30-2009, 17:04
Den orginale 410 motoren med Girkasse. selges til gibort pris. Ca 300kroner.

har du den enda?? den går å er i orden?

veldig inntresert i den:grinpimp:

rogerbakken
04-30-2009, 23:26
nei han har solgt den motoren.

Zuki_Tov
05-03-2009, 10:57
har du den enda?? den går å er i orden?

veldig inntresert i den:grinpimp:

Den er solgt !

Tom Stian
06-07-2009, 20:07
Skjer det ikke noe her?
Har kjørt forbi ser ut som om du har gjort noe eller?
Snart sommertreff bare litt under 2 uker til:smile:

rogerbakken
06-07-2009, 20:11
hehe ja noe har han fått knota sammen:smile:

driver å maser om at han MÅ få bilen klar til sommertreffet jeg også. men er nok litt liten tid.

Mikael
06-07-2009, 21:34
Jada, bilen står klar på sommertreffet den!
Mangler kun en sikringsboks og litt maling, så er den løpsklar :beer:

rogerbakken
06-08-2009, 16:19

Zuki_Tov
06-09-2009, 07:26
Bilen min begynner å ta form. Ble ferdig med girkasse tunellen igår. Bare litt siking igjen. Så nå er det en liten front enten rør front eller mikke til noen suzuki skjermer åsså bur så er det ikke langt unna.

Mikael
06-09-2009, 12:12
Å felger... Og dekk, og stoler, og belter, og batterikasse, og maling, og panser, og sperre foran Thefinger

Hehe, neida.. men ekke lenge før kjøring nå :smokin:

rogerbakken
06-09-2009, 15:00
henger du ikke med eller mikael!! han har jo kjørt for lenge siden han da:D men :D kommer ned i kveld jeg tov å snoker litt på bilen din om du er ute!Thefinger

Zuki_Tov
06-10-2009, 13:36
Å felger... Og dekk, og stoler, og belter, og batterikasse, og maling, og panser, og sperre foran Thefinger

Hehe, neida.. men ekke lenge før kjøring nå :smokin:

stoler og batterikasse og front. Da er det klart for bur. ;D

Zuki_Tov
06-10-2009, 13:37
henger du ikke med eller mikael!! han har jo kjørt for lenge siden han da:D men :D kommer ned i kveld jeg tov å snoker litt på bilen din om du er ute!Thefinger

Skulle tru Mikael hadde røyka noe sterkt noe ;s ;P

Zuki_Tov
06-12-2009, 12:44
Mangler bare stolfester og en rør front, eller noe skjermer som blir noe modifisert. Får se hva jeg kommer over.

Neste ut er stolfester.

Håper på buret snart vett..

Om jeg husker det, kan jeg kanksje huske å knipse et bilde eller to, neste gang jeg er ute.

Mikael
07-08-2009, 19:28
...Om jeg husker det, kan jeg kanksje huske å knipse et bilde eller to, neste gang jeg er ute...
Det blei det aldri noe av, så da må andre folk trå til Thefinger

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/DSCF0198.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/DSCF0199.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/DSCF0211.jpg

Væsketett vegg å greier..

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/DSCF0210.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/DSCF0209.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/DSCF0208.jpg

Litt beskyttelse :smile:

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/DSCF0206.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/DSCF0205.jpg

Div. målere, brytere og ræl..

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/DSCF0203.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/DSCF0202.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/DSCF0201.jpg

Sjefen sjøl, fornøyd med dagen hittil!

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/DSCF0200.jpg

Zuki_Tov
07-09-2009, 14:56
Du kunne vel spart deg for det siste bilde der Mikael.. :smokin:

Menmen..

Er Ferdig med Buret nå forresten.
Så tar vel et knips eller to om ikke alt for lenge.

Så nå er det bare å gjøre seg ferdig med fronten, og panseret. Et strøk med maling og dempere og takplate så begynner vi å nerme oss en ordentlig prøvetur.

rogerbakken
07-09-2009, 15:27
bra bra tov.

bra du får tatt bilder mikael, tov er jo f... så treig:shaking:
,

Terje J
07-09-2009, 17:22
det går framover ihvertfall, blir moro å se den ferdigThefinger

Mikael
07-09-2009, 19:23
bra bra tov.

bra du får tatt bilder mikael, tov er jo f... så treig:shaking:
,
Treig ja; han stikker jo på oddekamp istede for å bygge bil! :shaking: huff..

Kanskje jeg må ta bilder av buret også ?

Hørte du skulle på flittig den 18. juli å prøvekjøre, Tov ? ; )

rogerbakken
07-09-2009, 19:27
:laughing:hehe med de dekka han har nå så kan han like godt bare kjøre på parkeringa

Zuki_Tov
07-10-2009, 18:37
Stresser ikke jeg nei :smile::smile:

Skal jeg det for ? Hehe..

JAh, 18Juli blir vel noe tidlig vel ?? Skal jeg kjøre md de dekkene jeg har på nå daa eller? Kan jo like gjerne kjøre uten dekk da..

Menne trenger som sagt dekk ?! Noen som har ?

Går sakte men sikkert i riktig retninga ja Terje..

Zuki_Tov
07-17-2009, 16:09
Har fått fomla meg til å knipse bilder.

Nå om dagen sprøytes bilen, svart innvendig. Og Blå utvendig ;D

Her er noen bilder fra første kvelden vi sprøytan innvendig.
Tok noe på utsiden også, for å ha noe i bunn før Blå fargen kommer idag.

Bilder før og etter lakk.
Buret er forresten også kommet på plass.

Zuki_Tov
07-17-2009, 16:16
Litt blå benga, takplate, feste til tanken, dekk og axel wrap, da hjelper det seg. Og kanskje et panser. Stoler og seler.

Tor Halgrim Benterud
07-17-2009, 19:49
Ser bra ut detta Tov. Fått tilpasset snekka å ser jeg. Men det styre staget? Skal du bruke det?

rogerbakken
07-17-2009, 21:23
fikk du lakka i dag elelr tov? elelr ble det var rør og tull?

Zuki_Tov
07-18-2009, 12:33
Ser bra ut detta Tov. Fått tilpasset snekka å ser jeg. Men det styre staget? Skal du bruke det?

Snekka fungerer bra den. Men er tidenes dårligste sving nå. Forlenge pitman armen ?
Det styre staget er ikke helt 100%.. skal heller ta å bygge om så at paralell og styre staget kommer over blafjærene, så får jeg heller ta å lage diff beskytter.

Zuki_Tov
07-18-2009, 12:34
fikk du lakka i dag elelr tov? elelr ble det var rør og tull?

Fikk skjært ut hjulbuene bak. Åsså lakket vi.. Ble noen skjønnhets feil som skal rettes på etterpå. Sig ;P

Bilder kommer.

Mikael
07-18-2009, 13:29
Har noen lusne mobilbilder fra igår

Maskering på gang
Hjelpsomme folk, eller hva ?

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/DSC00679.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/DSC00680.jpg

Og her syntes tov at hjulbuene blei for små

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/DSC00681.jpg

det samme mente ikke Mats, men...

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/DSC00682.jpg

Klar for sprøyting!

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/DSC00684.jpg

Sjefen tørrtrener i bøttestolen med Fanta og Luisi ratt

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/DSC00686.jpg

Så kom fargen på! Bilen skriker etter større dekk!!!

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/DSC00687.jpg

Zuki_Tov
07-18-2009, 13:37
Hjelpsomme folk ja.. Det er sant. Men Mats satt mest å kikka. Skulle tru det var NM i å sitte på rævva. Og du Mikael, vant prisen i å klage ;P

Mens jeg er på andre plass i å være treig etter Kevin.

;P

Buene ble greie de. :grinpimp:

Zuki_Tov
08-15-2009, 13:07
Da kom endelig dekkene på.

35-15-r15 bak
Og 35-12,5-r15 forran.

Sånn blei det seende ut.

Holder på å bygge parallell staget over blafjærene nu.
Åsså er det å bygge demper tårn igjen.
Å se over bremser.

Så kan den prøves .. ;

(dekkene forran er ikke skrudd på siden jeg holder på å bygge om forran der.)

knut e
08-15-2009, 13:46
ser bra ut det ja, skal si de frakta dem kjapt bare de fikk henta dem tilslutt

Zuki_Tov
08-15-2009, 14:30
Jepp. De var til omlastning på Gjøvik til Arne Thorsen, så kjørte dem rett til Skien tror jeg.

Zuki_Tov
08-24-2009, 16:34
Da har jeg fått prøvd bilen. Alt fungerer greit.

Men var også noe som ikke tålte belastninga. Rev sunn boltene på mellomkasse feste. Så måtte bli tauet ut av gjørma. Tror Mikael har noen bilder fra det.

Ble også ferdig med parallell og styrestag ombygginga. Se bilde.

Men var moro så lenge det varte.

Noen bilder.

Zuki_Tov
08-24-2009, 16:36
Hadde du noen bilder fra gjørmehølet Mikael ? :smokin:

mr julius
08-24-2009, 19:51
Kjempe tøff :wink_animate::wink_animate::wink_animate: Du må ta deg en tur til svarstad. Skal du kjøre sørlandscupen eller:question:

Zuki_Tov
08-24-2009, 21:23
Skal til Svarstad og kjøre engang ja.. Har en annen kamerat også i svarstad som maser om at jeg må komme ... , Sørlandscupen blir det nok ikke noe av, med det første ..

Flittig foreløpig :smile::smokin:

Må fikse opp bilen igjen etter helga, må skifte halve delen på mellomkassa, reiv av støping, og knakk tre skruer på feste.
Også må jeg bygge demper tårn. Da er jeg klar igjen .. ;D

Zuki_Tov
10-12-2009, 16:57
Mikael, hadde du giddi å lagt ut bildene du har fra meg i søle hølet ?! ;)Thefinger

Til dere andre: Går forresten trått med Zuki'n om dagen. Har ikke fått bygd demper fester :/ Må skjerpe meg!! Off, 18års bil som har tatt over hånd i det siste ! ;)

Bilde av 18års bilen kommer senere: Mercedes W124. 230E Manuell. 90mod.

Zuki_Tov
11-20-2009, 11:55
Sånn, da er jeg klar for senhøst treffet imorgen :)

Demperfestene er nå stått feri en ukes tid :) Blei greit nok ;P

Mikael
11-23-2009, 21:09
Litt bilder fra en trasig tur på Flittig for stakkars 410'en

Transferkasse-feste røyk, og den datt av, nedi der :beer:

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/DSC00718.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/DSC00719.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/DSC00720.jpg

rogerbakken
11-23-2009, 21:22
sånn kan det gå tov! godt vi hadde beltebil tilgjengelig!!:laughing:

rogerbakken
01-11-2010, 15:44
nå må det en update til her tov:smile:

ikke skjedd så mye kanskje men, folket må jo få vite om bilen lever ennå:shaking:

Zuki_Tov
01-11-2010, 16:10
nå må det en update til her tov:smile:

ikke skjedd så mye kanskje men, folket må jo få vite om bilen lever ennå:shaking:

Bilen lever i beste velgående den :) Står å slappera til neste treff. Slik som alle andre biler som står lenge av gangen, er bilen noe kødd å få til å gå i kulda, men me motorvarmeren på en times tid så er den villig som aldri før :D Blei søren mei imponert her i helga. Hadde motor varmern på litt, og det var litt lite strøm på den, så det gikk sent rundt. Men jamman fyran ikke i 20minus grader :) Til å gå så sent rundt, blei jeg faktisk imponert over dritt bilen ;P hehe..

Nå om dagen, holder jeg på å fikse på hengeren på skolen. Kurant å bruke verksted tiden i skole tida til å fikse og skru på egne ting :D Lagt opp nytt elektrisk på hengeren, og gått over bremsene :) Nå er også skiltet bestilt. Så nå begynner det å ligne en lovlig henger som blir brukt :D

rogerbakken
01-11-2010, 20:00
ikke værst, kan kjøre med en henger uten å være litt redd nå da:smile:

Zuki_Tov
01-12-2010, 19:05
Jepp. Å nå er den 100% ferdig å trur jeg ;P Er vel alltids noen småting. Men det er det på alle ting !

Mikael
01-12-2010, 19:26
Så flott da!
Endelig er det ikke noe unnskyldninger for å ikke kjøre Thefinger

Zuki_Tov
01-12-2010, 21:23
:smokin: Stemmer, Mikael ! Thefinger .. Bygd noe mere Mikkey ?

Zuki_Tov
02-19-2010, 16:17
En liten update om ståa på bilen..

Kjørte en hælj på jordene for 2 uker siden ca. Da klarte jeg å ødelegge krypekassa. Har ikke åpnet å kikka hva som er galt med den. Holder en finger på at det kan være inngående aksel som tok kvelden .. Håper ikke jeg ødela det maskinerte drevet.. Men sjansen er der ! :/
Detta er vel det første gæærnt som har skjedd med bilen som går utover drivverket. Pluss at jeg tok et feste på transfern første prøvetur da..

Nå står bilen med orginal utveksling. 410 transfer.
Og det funker godt :)

Ellers så har bilen holdt godt ! :) Og tålt påkjenningene mine :D

Legger ut noen bilder imorgen slik bilen ser ut i skrivende stund. (Roger? Har du noen bilder fra jorde kjøringa ?? :D )

Har tenkt tanken på å legge bilen ut for salg, for å se hvor mye jeg kan få for den .. Hva tror dere er ca: pris på denne vogna ??

Ellers er bilen veldig lett starta og fungerer greit :)

Å nå er det jammen hælj igjen ! :) :beer: Go helg ! :D

Ove
02-19-2010, 16:56
Et lite spørsmål .

Ser du kjører med forskjellige dekk forran og bak , har du målt omkretsen og sett at de er omtrentlig det samme ?

Det kan være årsaken til at du har tatt transferen .

Zuki_Tov
02-20-2010, 12:33
Har ikke målt omkretsen. Men dekkene forran og bak er jo 35''. Da skulle det være tilnærmet lik rulle-omkrets ?

Grunnen til at jeg tok transfern tror jeg, er at det er mye moment ute å går. Og denna spe'e transfern (som er beregna for 410, altså 1liters maskin) er det enenste som er orginalt i drivverket. Og det tåler ikke belastningen..

For detta skjedda da jeg skulle dra opp en gelandewagen som satt fast i snø hauen. Da jeg nappet litt hardt til etter å ikke ha klart å dra han ut, så tok transfern kvelden.. Hørte bare det rasla inni der :(

Men dere vet bedre enn meg :) Kan det vært pga dekkene ?

Holten
02-20-2010, 12:50
36 dekket mitt er, 35,3 eller noe sånn! Så det trenger ikke å være riktig det som står på dekket nei :smile:

410 transfer er jo kjent for å være veldig sterke! Så tror ikke den skule være noe svakt punkt egentlig :smile:

Zuki_Tov
02-20-2010, 12:54
http://i676.photobucket.com/albums/vv127/zuki_tov/DSC02343.jpg

http://i676.photobucket.com/albums/vv127/zuki_tov/DSC02340.jpg
Nå med orginal utvekling igjen.
http://i676.photobucket.com/albums/vv127/zuki_tov/DSC02342.jpg

http://i676.photobucket.com/albums/vv127/zuki_tov/DSC02338.jpg

Lys rundt om på henger'n igjen :)
http://i676.photobucket.com/albums/vv127/zuki_tov/DSC02345.jpg

Zuki_Tov
02-20-2010, 12:58
36 dekket mitt er, 35,3 eller noe sånn! Så det trenger ikke å være riktig det som står på dekket nei :smile:

410 transfer er jo kjent for å være veldig sterke! Så tror ikke den skule være noe svakt punkt egentlig :smile:

Ingen tvil om at transfern er det svakeste punktet på drivlinjen min ! :smokin:

Men denna har jo gått helt fint å kjøre med, for det var når jeg nappa noe jævli i gelandewagen at det røyk. Derfor har jeg trua på at det var belastninga.

Men skal ta å måle dekkene om hverandre. Omkrets.

rogerbakken
02-20-2010, 14:17
mål omkretsen du så får du nok en overraskelse kanskje:smile:

ShuDuck
02-20-2010, 16:00
Så lenge du har holdt deg til løst underlag tror jeg ikke at det er pga.litt diameterforskjell at du har tatt kassa

Mikael
02-20-2010, 17:22
Mest sannsynlig er det inngående aksel, den er vel kjent for å være et svakt punkt..
Du har jo kun kjørt på løst underlag, så den lille forskjellen utjevner seg. Det er trossalt snakk om ørsmå millimeter i tilfelle.

Zuki_Tov
02-21-2010, 11:11
Det er nok pga, det er veldig med moment ute å går. For det var jo derfor jeg rev av festene første gangen.

Nå holdt festene, men ikke innmaten.

Så jeg vil si at dette er den svakeste delen i drivlinjen ?

Zuki_Tov
02-22-2010, 22:16
Fikk endelig rota meg til å sveise inn et solid 50x100mm stål mellom rammevangene bak. Så nå tåler den å bli tauet litt hardere i :)

Det orginale røret som er mellom der, bøyde seg jo når jeg prøvde å nappe opp gelandewagen. Noe som ikke gikk :(

rogerbakken
02-22-2010, 22:31
:laughing:

Zuki_Tov
02-22-2010, 22:38
Men Pathfinder'n klarte det :beer::beer::smile:

rogerbakken
02-22-2010, 22:49
aldri no tul med puppen vettu:smokin: :smile::shaking:

Zuki_Tov
03-01-2010, 23:16
Hadde litt tid til overs i kveld. Å tok å splitta krypekassa.
Det viser seg at inngående aksel har kvelda og det maskinerte drevet.

Noen cm av tennene har blitt renska av, på begge 2. :(

Får se om jeg slenger ut bilder imorgen.

Zuki_Tov
03-02-2010, 21:24
Bilder av dreva som tok kvelden:

http://i676.photobucket.com/albums/vv127/zuki_tov/DSC02348.jpg

http://i676.photobucket.com/albums/vv127/zuki_tov/DSC02350.jpg

Så noen andre bilder av bilen. Dagsdato:

http://i676.photobucket.com/albums/vv127/zuki_tov/DSC02367.jpg

http://i676.photobucket.com/albums/vv127/zuki_tov/DSC02361.jpg

http://i676.photobucket.com/albums/vv127/zuki_tov/DSC02364.jpg

http://i676.photobucket.com/albums/vv127/zuki_tov/DSC02360.jpg

http://i676.photobucket.com/albums/vv127/zuki_tov/DSC02357.jpg

http://i676.photobucket.com/albums/vv127/zuki_tov/DSC02356.jpg

Tilsalgs!!

rogerbakken
03-02-2010, 21:28
sykt! :smile:

drit med de dreva da men godt du hadde en org kasse liggans, får nok fikse deg ny kasse etter hvert! ikke no valg! :laughing:

mr julius
03-03-2010, 17:43
de dreva så ikke så ikke bra ut:grinpimp::grinpimp:

Thix94
03-19-2010, 14:14
Hvor mye skal du ha for den?

rogerbakken
03-19-2010, 15:10
han satt den til 20.000, men skal ikke selge den lengere, fikse opp de små tinga og bruke den.

Zuki_Tov
03-22-2010, 15:54
Trakk salget etter dårlig respons. Tenkte jeg skulle fikse småtinga som det alltid er, og heller ha den selv :)

Zuki_Tov
08-04-2010, 21:41
Dagsdato:

http://i676.photobucket.com/albums/vv127/zuki_tov/DSC02415.jpg

Zuki_Tov
08-04-2010, 21:45
Bilde av G'wagen min også :)

http://i676.photobucket.com/albums/vv127/zuki_tov/DSC02431.jpg

rogerbakken
08-04-2010, 21:52
sånn vesling a tov :smile: hehe.

må opp å kjøre igjen snart! bytt hus på transfer`n og bli med du! :smokin:

rogerbakken
10-31-2010, 14:52
etter sist kjøring med Suzukien til tov endte det med ennå et trensfer ras og denne gangen var det ikke et eneste drev som var helt :smile:

bilen er nå solgt til Mats halvorsen så var hos han i går sammen med tov for å se på skadene i transfer`n. så ikke bra ut .

Bilder:

http://i67.photobucket.com/albums/h281/rogerbakken/31102010196.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h281/rogerbakken/31102010201.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h281/rogerbakken/31102010199.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h281/rogerbakken/31102010197.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h281/rogerbakken/31102010200.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h281/rogerbakken/31102010198.jpg

Ove
10-31-2010, 20:30
Se innlegg #119 , #121 og #124 ..... :wink_animate:

Mikael
10-31-2010, 21:08
Helvette å mosa de dreva var nå a.
Burde som Ove sier her, bytte til like dekk ja.. Virker jo som det er feilen.

rogerbakken
10-31-2010, 21:43
det sier jo tov også det, men han har jo en litt tung høyrefot også.

blir nok bedre nå når bilen har blitt bygd om til automat blir ikke så brå start på en måte da :smile:

Zuki_Tov
10-31-2010, 22:24
Men hvorfor holder kassene når jeg kjører normalt da?

Kun tatt kasser når jeg har spinni running på fast underlag, eller tauet på snø underlag.

Trudde dette hadde med utrolig moment å gjøre når man får et rykk i drivverket ved f.eks clutch'ing?

Og høyre beinet kan fortvekk være litt tungt også ;) Og da er det moro så lenge det holder ;))

Kan godt henne det har med dekker å gjøre, men syns det virker som om dette er det svakeste punkt uansett. Disse kassene skulle vel være så sterke også ? jaja. Hmm.

men men ;P nå er jo bilen solgt og automat er satt inn i den av Mats H her på forumet. får se om han raser kasser eller om kassene holder der. Blir artig å følge med på ;)
__________________________________________________ ______________

## Ny bil på tunet hjemme nå ;) Helt orginal nesten nå, enn så lenge. Som blir litt div modda bare ;) Blir morro å kjøre med orginalt drivverk igjen og 33'' dekk ;) med spoa og kanskje Volvo motor etterhvert.

Mats H
11-01-2010, 20:44
Se innlegg #119 , #121 og #124 ..... :wink_animate:

kassene ryker i 2wd.
men skal sette en krittstrek på vert hjul og trille en runde og se...

rogerbakken
11-01-2010, 21:11
du har ikke tid å sitte her mats, vi skal jo på banen å kjøre til onsdag :smile:

fått gjort no mer i kveld på bilen a?

ShuDuck
11-02-2010, 06:19
skulle kassa ha ryke på grunn av forskjellige dekk framme og bak hadde det vært innkoblingen av framhjulsstrekken som hadde gitt seg. så det er nok ikke derfor

rogerbakken
11-09-2010, 14:21
bilder av nye Suzuki`n til Tov.

prøvde 10" felg på bilen:smile:
http://i67.photobucket.com/albums/h281/rogerbakken/05112010224.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h281/rogerbakken/05112010220.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h281/rogerbakken/05112010219.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h281/rogerbakken/05112010223.jpg

Mikael
11-09-2010, 14:40
Kjør på ;D

Damn, porno ruteramme forresten!

rogerbakken
11-09-2010, 15:27
hehe ja den er det beste av alt :smile:

Mikael
12-06-2010, 21:45
Flere bilder av nye tralla hans. Han kan sikkert forklare litt selv her ;)

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0308.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0310.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0309.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0313.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0317.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0314-Kopi.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0318.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0319.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0315.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0312.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0316.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0320.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0323.jpg

Maling av bur og alt innvendig

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0331.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0333.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0330.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0334.jpg

rogerbakken
12-06-2010, 22:18
:smile: nærmer seg kjøring snart da tov

Mikael
12-07-2010, 20:10
Flere bilder, utvendig maling :) Bare en kjapp nedpussing først;

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0366.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0368.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0371.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0374.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0375.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0377.jpg

rogerbakken
12-07-2010, 20:19
blir stilig nå! gøtt.

Zuki_Tov
12-08-2010, 17:43
Se her ja.. Godt noen oppdaterer. Takk for bilder og det Mikael ! :D

Ja, begynner å bli bedre nå. Litt småtteri gjenstår jo da, før den er startklar på flittig. men ting går i riktig retning :D ..

Gjenstår: Stolfester, sette inn seler, takplate, hovedstrømsbrytere, bryterpanel, lys forover og bakover, sette på krypekassa, og klistremerker :)

Sikkert noe mer men kommer ikke på noe mer ifarta :)

Men nå tar jeg meg en ferie en uke, til Egypt. Skal til SharmElSheik og skremme bort haiane ! :-P

rogerbakken
12-08-2010, 18:35
:smile: ja vi skal skremme de bort så vi kan dyppe titteltåtene i vannet litt.

så de hadde satt ut 150 dykkere for å få fak i haien :smokin:

ShuDuck
12-09-2010, 06:38
så den skal spise seg mett og dra videre? god plan

Bilen ser bra ut, hva mer skal du gjøre med den?

Mikael
12-09-2010, 10:48
Siden han er på ferie kan jeg svare litt for han :)
Han har en 6,5:1 krypekasse liggende klar, samt plaststoler og seler som bare skal settes inn.. Så mangler det takplate, gjøre litt om på lys forover og bakover, bryterpanel og hovedstrømbrytere.

I tillegg har han et sett med 413 aksler og en Volvo B23E liggende klar..

Mikael
02-04-2011, 16:40
Motorbytte. Satt inn B23E, prøvetur til helga på Flittig :) Tov får legge inn flere bilder selv..

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0610.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0611.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0614.jpg

http://i54.photobucket.com/albums/g87/Miikky/Suzuki%20SJ/IMG_0613.jpg