PDA

View Full Version : Vw Golf syncro

Zuki_FrankiBoy
09-02-2008, 17:18
Hei!

Jeg har planer om å kjøpe en VW golf 2 Syncro til å kjøre i terrenget med. Den ska jeg heise, sveise sperrer. Gode hjul. Bur osv.

Noen som vet om dette er en god bil til dette?

-Frank

Tommy
09-02-2008, 17:23
Ikke for å ta fra deg gleden, men finn deg noe annet, må vel kun være for spesielt interreserte....

Tom K
09-02-2008, 17:28
da har du litt av en jobb forran deg. :grinpimp:

Zuki_FrankiBoy
09-02-2008, 17:30
Ikke for å ta fra deg gleden, men finn deg noe annet, må vel kun være for spesielt interreserte....

Gledesdreper er du ja!

da har du litt av en jobb forran deg. :grinpimp:

Jasså.

Kan jeg spørre om hvorfor det er så mye mer jobb enn en Sj410 f.eks?

Lasse suzicán
09-02-2008, 17:31
Håller med Tommy helt....
Är bara en helt vanlig Golf, fast med 4WD....

Zuki_FrankiBoy
09-02-2008, 17:35

Golf Synchro har jo 4wd

Lasse suzicán
09-02-2008, 17:36
Kan jeg spørre om hvorfor det er så mye mer jobb enn en Sj410 f.eks?
Hmmm!
Om vi säger såhär.....
Det är lättare att montera en Golfkaross på en Suzukiram, än att få en Golf att bli lika bra som en Suzuki....
Allt måste byggas om på Golfen. Axlar, fjädring, girkasse, transferkasse, mm, mm....

Lasse suzicán
09-02-2008, 17:39
Golf Synchro har jo 4wd
Ja!
Jag skrev ju det... Det är en helt vanlig Golf, fast den har 4WD...
Men det är inte en terrängbil för det... Golf är byggd för att köra på gatan med....

Zuki_FrankiBoy
09-02-2008, 17:43
Ja!
Jag skrev ju det... Det är en helt vanlig Golf, fast den har 4WD...
Men det är inte en terrängbil för det... Golf är byggd för att köra på gatan med....

Unnskyld, jeg forsto ikke helt.
Men har pengene, og kjenner folk så går nok bra. Har planer om å bytte til en Turbodiesel og ei girkasse med reduksjonsgir så kan den krype seg oppover.

Tom K
09-02-2008, 17:46
Hmmm!
Om vi säger såhär.....
Det är lättare att montera en Golfkaross på en Suzukiram, än att få en Golf att bli lika bra som en Suzuki....
Allt måste byggas om på Golfen. Axlar, fjädring, girkasse, transferkasse, mm, mm....

Hadde tenkt til å foreslå det samme, det er faktisk mindre jobb å bygge en Suzuki med Golf karrosseri enn å bygge en Golf Syncro om til offroadbruk

Lasse suzicán
09-02-2008, 17:47
og ei girkasse med reduksjonsgir så kan den krype seg oppover.
Och var hittar du en girkasse med reduksjonsgir till Golf???? Vad jag vet så finns det inte....

Zuki_FrankiBoy
09-02-2008, 17:49
Och var hittar du en girkasse med reduksjonsgir till Golf???? Vad jag vet så finns det inte....

Hvem har sagt det er til golf?
Gidder ikke ha golf motor heller. Ska ha noe seigere

Tom K
09-02-2008, 18:13
Tror ikke du vet helt hva du snakker om her, men for all del ingen ting er umulig, hva skal bilen brukes til da ? konkurranse eller bare vanlig offroad kjøring ? de originale akslene på Golfen tåler ikke store hjul og offroad kjøring, hvis du skal bytte motor, gear og aksler så må det vel være bedre å finne et annet utgangspunkt ?

knixen
09-02-2008, 19:30
Zuki_FrankiBoy husk at gutta som svarer deg her har laaang erfaring og at de mener å hjelpe deg med dette. Så selv om de kanskje har korte og avfeiende svar så vet de hva de snakker om...

Det er nok bedre om du forteller hva du skal med bilen, er det trail/challenge/frikjøring du bygger for? Så kan vi jo prøve å gi deg noen gode tips på hva som skal til...

Jeg synes det er morro at noen tenker utradisjonelt, men bytter man ut det meste av mekaniske deler så er det kanskje greier å flytte over karosseriet???

Mikael
09-02-2008, 19:42
Jeg hadde nok holdt meg til drømmene tror jeg, og begynt på en annen bil :shaking:

Viking067
09-02-2008, 20:13
En Golf Syncro klarer såvidt dyp snø.

Skal du absolutt ha Golf karosseri så gjør som Lasse suzicán skriver.

Ove
09-02-2008, 20:57
Men det går ettpar Caravelle-synkro i skogen her til lands , og de har det tydeligvis mye morro med disse ...... og har vel overrasket noen med sin framkommelighet !
Litt mod heving og litt større hjul ....

Så hvis bruken ligger på dette planet - go for it !

.

Bergum
09-02-2008, 21:27
De som kjører syncro i klubben hos oss, de er gale. Fantastisk fremkommelighet i forhold til utseende.
Men, dette er caraveller....

Tommy
09-02-2008, 21:30
En golf Syncor kan på ingen måte sammenlignes med en caravelle... en Caravelle har sperrere på alle tre diffene...

Ove
09-02-2008, 21:44
Golf- eller Caravelle-syncro skal vel gå ut på ett fett , syncro er - etter som jeg har forstått - navnet på systemet som brukes .

Sikker på at det ikke forveksles med det gamle systemet som feks LT bruker ..... ??

Zuki_FrankiBoy
09-02-2008, 22:16
Tror ikke du vet helt hva du snakker om her, men for all del ingen ting er umulig, hva skal bilen brukes til da ? konkurranse eller bare vanlig offroad kjøring ? de originale akslene på Golfen tåler ikke store hjul og offroad kjøring, hvis du skal bytte motor, gear og aksler så må det vel være bedre å finne et annet utgangspunkt ?

Joda. Unnskylder at jeg ikke har tatt imot tips osv

Jeg hadde nok holdt meg til drømmene tror jeg, og begynt på en annen bil :shaking:

Ok

En Golf Syncro klarer såvidt dyp snø.

Skal du absolutt ha Golf karosseri så gjør som Lasse suzicán skriver.

kanskje det kanskje

Men det går ettpar Caravelle-synkro i skogen her til lands , og de har det tydeligvis mye morro med disse ...... og har vel overrasket noen med sin framkommelighet !
Litt mod heving og litt større hjul ....

Så hvis bruken ligger på dette planet - go for it !

.

Det jeg og mener. Men nybegynners planer, og drømmer er tydeligvis ikke no for dette forumet. Kjenner folk som har drevet med dette i lang lang tid.
Planen for bilen er frikjøring, bratte bakker, må ha god flex osv osv

Tom K
09-02-2008, 22:24
Joda dette er absolutt forumet for drømmer og planer :wink_animate:

Bergum
09-02-2008, 22:54

Du trenger bare drømmen. Ta det du har, og fortsett derfra.
Siden jeg var 15 (er 37 nå) så har jeg ønsket meg en Suzuki SJ413.
Jeg kjøpte min første for noen år siden, og har puslet med dem fra da.
Tenkt på mange andre biler, men ender alltid opp med Zuk igjen.

Ta drømmen din, og gjør den til en realitet.
Ikke bry deg om hva andre sier.
Andre har tatt feil før, og vil gjøre det igjen. :pissed:
Uansett så vil du få mye gøy med bilen, og du vil lære mye. :eyemouth:

Giljar
09-02-2008, 22:55
Dette forumet er apsolutt stedet for deg........
Men hvis du vil ha hjelp må du gi gutta noe å hjelpe deg med!

Hvis målet ditt er en herjebil til å rase rundt i skråninger, jorder og grøfter med så får du sikkert mye morro med en Golf.

Hvis du skal bygge en off road bil kan det jo være greit å lage en plan over hva som tengs.....

Flex får du for eksempel aldri ut av det orginale hjulopphenget, hva mener du med store hjul 29" er jo enormt på en Golf.

Er ikke så god på Golf, men er ikke girkasse og fordelingskasse en del? I så fall har du jo ikke noe å feste fremmre mellomaksling i når du putter inn motor og transfer fra en bil med lavserie.

Blir liksom bare karosseriet igjen (som nevnt tidligere), og uten ramme på bilen blir det ekstra arbeidsomt å feste nytt understell o.s.v......

Finn ut hva du vil, så får du helt sikkert hjelp når du står fast! (med bygginga:grinpimp:)

Svaret på det første spørsmålet ditt er i alle fall NEI!

knixen
09-02-2008, 23:06
Men nybegynners planer, og drømmer er tydeligvis ikke no for dette forumet. Kjenner folk som har drevet med dette i lang lang tid.

Det er ingen her som forsøker å jage deg bort, vi er kanskje litt vel ivrige i å si nei uten å forklare hvorfor. Så det er kanskje ikke beste måten å ønske deg velkommen hit, for det er du. Hvis du virkelig vil være på et forum hvor det meste av spisskompetansen innenfor det vi driver med er samlet så er du kommet til rett plass. Vi er alle drømmere, bare se hva vi bygger!

En golf er i utgangspunktet ikke klar for å bygges om til god flex, av grunnene som er nevnt over. Uavhengig fjæring og flex er ingen god kombinasjon, med noen få unntak og de er svært dyre... og egentlig ikke til den typen kjøring du nevner, men mer paris-dakar rally.

Billige biler som er enkle å gjøre noe med er de fleste suzukier, toyota hilux, mercedes g-vogn (har originale sperrer), og sikkert endel andre småbiler.

Jo mer spesiell bil du velger, jo værre vil det være å finne deler med mindre du bygger det du trenger selv. Les litt rundt på siden her så finner du sikkert noe du liker...

Når du blir kjent her, så er det nesten bedre enn å være hjemme!!! :smokin::beer::beer::beer::beer:

Zuki_FrankiBoy
09-03-2008, 09:22
Du trenger bare drømmen. Ta det du har, og fortsett derfra.
Siden jeg var 15 (er 37 nå) så har jeg ønsket meg en Suzuki SJ413.
Jeg kjøpte min første for noen år siden, og har puslet med dem fra da.
Tenkt på mange andre biler, men ender alltid opp med Zuk igjen.

Ta drømmen din, og gjør den til en realitet.
Ikke bry deg om hva andre sier.
Andre har tatt feil før, og vil gjøre det igjen. :pissed:
Uansett så vil du få mye gøy med bilen, og du vil lære mye. :eyemouth:

Ok. takk for støtten. Pappa og diverse andre skråningracere er i full gang med planleggingen. Planen er en 2,5hi-lux TD motor osv osv. Kommer til bake til det seinere

knixen
09-04-2008, 10:55
her er en boble... på toyota ramme og drivverk...

Moejoe
09-04-2008, 19:46
Jeg syns du skal bygge om golfen din til det du vil bruke den til........... Jeg er hvertfall veldig spent på hvordan dette blir. Dessuten så er det veldig mange som bygger på lux, zuki, gw osv. Dette er faktisk vel så spenende prosjekt..... "Go for it"

Når det gjelder negative svar........ så tror jeg ikke de er ment så negative, men mer et forsøk på å hjelpe deg unna noe som i utgangspunktet virker veldig problematisk å få til....

Men mitt motto er: Det umulige gjør vi mens du venter, miraklene tar litt lenger tid.
..... så derfor, GJØR DET. Gleder meg til fortsettelsen.

Zuki_FrankiBoy
09-10-2008, 08:23
Legger dette prosjektet på is

Sjekk denne isteden: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?p=98268&posted=1#post98268

Kan stenges

knixen
09-10-2008, 11:17
vi stenger ikke tråder her på pirate... her får de stå for future-referance..:wink_animate:

country
04-25-2009, 18:17
Bilen du skal bygge finnes allerede, den heter Golf Country, og ble laget fra 90-92. Er ca 10 cm høyere en en vanlig golf. Har en slik bil, artig sak, men den ser nok tøffere ut en den er. Har 205/70R15 gelende på bilen, så den tar seg fram i moderat terreng. Søk på nettet så dukker det opp bilder. det finnes en bra tysk side fra en klubb for slike biler.
Mvh Frode