PDA

View Full Version : FREM FRA GLEMSELEN, den ultimate Toyota tråden

Pages : 1 2 3 [4] 5

jan terje
07-28-2008, 11:36
har du kjøpt en til eller solgt den en av de du hadde??

Jeg har solgt de 2 jeg hadde hjemme. Egentlig en pluss en delebil, rester o.l.
Denne kom til Norge i sist uke og skal hjem i mitt tun.... Har foresten en til i DK, den første jeg kjøpte. Den er veldig bra i karosseriet og har full floater bak samt SPOA.
Denne som er avbildet er en som kommer fra min gode venn Finn Nørlem. Denne er i "god" stand.... Dvs. att den er kjørbar. Men den har "noen" mindre rustangrep... Eller patina på fagspråket. Blir prøveskilt bil da den mangler noen år på veteranstatus. Den jeg har i DK er derimot en '76mod. så kansje det går å mikse sammen noe på den rammen hvis jeg får ånden. Bilen har orginal vinsj.

Geir
07-28-2008, 17:03
I sannhet svært vakker bil du har skaffet deg !

takk for at du dro hjem motor og gir m.m. , synd dere måtte reise hjem så tidlig.

arctic
07-28-2008, 20:52
En gledens dag!!!

I dag har jeg fått nye rockcrawlerfelger m/ fake beadlock og nye goodyear wrangler dekk på bilen... Det ble bare sååååååå rått...
JT fikk som vanlig oppgaven med å få dette gjort til jeg kom hjem fra arbeid, siden jeg ikke eier et snev av tålmodighet.. Dekka var helt ok å kjøre med og for dem som liker mye dekkstøy, slik som meg.....så passer de perfekt...
Rå motorlyd har jeg kanskje ikke, men ingen skal si noe på lyden fra dekka...

Å lykkelige meg...:bounce2::smile:

Vier
07-28-2008, 21:15
Arctic'en ble flott med de nye hjula. Lyden ja, jeg kjenner til den. MTR'ene lager en fin sånn wowowowowowowowowowo.
Hvit side ut :smokin:

jan terje
07-28-2008, 21:15
Den kledde hjulene, det er sikkert.
I tillegg kan jeg si att Europas nest beste Proto Co Pilot straks ankommer vår kårbolig for å spise krabbe og pølser.

arctic
07-28-2008, 21:19
Arctic'en ble flott med de nye hjula. Lyden ja, jeg kjenner til den. MTR'ene lager en fin sånn wowowowowowowowowowo.
Hvit side ut :smokin:

DER er lyden ja... fant ikke helt ut hvordan jeg skulle beskrive den, så lot det bare være men den lyden er det
wowowowowow
owowowowowowowow
owowowowowowowowowowow
owowowowowowowowowowowow
owowowowowowowowowowowowowo
wowowowowowowowowo
wowowowowowowowowowowo

arctic
07-28-2008, 21:25
I tillegg kan jeg si att Europas nest beste Proto Co Pilot straks ankommer vår kårbolig for å spise krabbe og pølser.

Hmm, en uvant, men absolutt spennende blanding.. Gleder meg... Tror jeg:puke:

arctic
07-28-2008, 21:26
:beer::beer::beer:

Vier
07-28-2008, 21:31

Krabbe og pølser... første gang jeg har hørt om den kombinasjonen. Men for all del, krabbe er godt og pølse er godt så det må jo bli bra.

Yngstemann fra lørdagens Vestlandsseksjon (seksjon 16, med de vakre menneskene) kommer til info nedom i morgen ettermiddag (2-tiden ca?)
Håper det passer.

arctic
07-29-2008, 04:35
Det gleder vi oss til vier.. Her både husrom og hjerterom..

knixen
07-29-2008, 10:36
En gledens dag!!!

I dag har jeg fått nye rockcrawlerfelger m/ fake beadlock og nye goodyear wrangler dekk på bilen... Det ble bare sååååååå rått...
JT fikk som vanlig oppgaven med å få dette gjort til jeg kom hjem fra arbeid, siden jeg ikke eier et snev av tålmodighet.. Dekka var helt ok å kjøre med og for dem som liker mye dekkstøy, slik som meg.....så passer de perfekt...
Rå motorlyd har jeg kanskje ikke, men ingen skal si noe på lyden fra dekka...

Å lykkelige meg...:bounce2::smile:

Faktisk mine favorittfelger!!! Ble skikkelig tøft!!!! Nå kan jeg jo legge til at du har jo samme motor som står i min bil, og med litt enkle mods så får du tøff lyd fra den... sjekk her http://www.youtube.com/watch?v=c99sh3DmcQo

jan terje
07-29-2008, 11:14
Knixen, Knixen, Knixen..... Har jeg ikke nok å gjøre?Thefinger

knixen
07-29-2008, 11:15
Knixen, Knixen, Knixen..... Har jeg ikke nok å gjøre?Thefinger

He he! NIX!!!Thefinger:laughing::laughing::laughing:

Gi Gass
07-29-2008, 11:53
Lekkert!! Enig med Knut, kanontøffe felger, og dekklyden høres kjent ut... :eyemouth:
Men skal du først få feit lyd, må du ha riktig motor Thefinger
http://www.youtube.com/watch?v=4EQfn7TwQ4k

Helt klart at ikke JT kan ta seg tid til slike bagateller, når 60'en suger... :smokin:
http://www.youtube.com/watch?v=X6ufan8g1Fw&feature=related

jan terje
07-29-2008, 22:13
Første kjøretur unnagjort på norsk jord i en 45. Og Vier var tydelig imponert....

Vier
07-30-2008, 01:40
Det var blitzen sin det...

Ellers var det overaskende god takhøyde i hytta :smile:

Vier
07-30-2008, 01:52
45 gjennom "sentrum"

25373

jan terje
07-30-2008, 06:15
Vier ankom selv Sokndal i Toyota....

Mad Max
07-30-2008, 06:39
Vier ankom selv Sokndal i Toyota....

Ja Vier vet å ankomme stadsmessig.

jan terje
07-30-2008, 07:02
Ja han gjør det.
Vi hadde det svært hyggelig her i går. Finn og Janni er på besøk, i tillegg kom onkel Vier for å hente Unimog akslinger.
Selv om dagen for egen del hadde vært noe stresset da fotograf for salgsprospekt til huset skulle komme, med mye rydding ol. før det, fikk vi da drukket endel kaffi pluss att vi endelig fikk grillet.
Victoria, Arctic Junior, ble i tillegg satt inn i dette med blomsten og bien da vi fortalte henne att vi skal spleise Vier med Arctics søster. Derav "Onkel" Vier.

Mad Max
07-30-2008, 07:07
Victoria, Arctic Junior, ble i tillegg satt inn i dette med blomsten og bien da vi fortalte henne att vi skal spleise Vier med Arctics søster. Derav "Onkel" Vier.

Ja jeg går ut i fra at "onkel" Vier også fulgte godt med under forelesingen.

jan terje
07-30-2008, 07:16
Ja jeg går ut i fra at "onkel" Vier også fulgte godt med under forelesingen.

Ja det er sikkert.
Jeg og Arctic mener de ville bli bortimot det perfekte par.
De har mye til felles, nevner:
Begge er hyggelige.
Begge smiler alltid.
Begge kjenner oss.
Hennes far kjører Jeep.
Hennes far driver som Vier med sau.
Begge liker turer i skog og mark.

Vier
07-30-2008, 09:03
En annen ting vi har felles er at vi aldri har hilst på hverandre...

Geir
07-30-2008, 09:11

Nå må du ikke henge deg opp i bagateller Vier !!!!

jan terje
07-30-2008, 09:14
Helt enig. Dette blir egentlig DORKs form for Pakistansk tvangsgifting.

Mad Max
07-30-2008, 11:28

Det er lov å være nøye og grundig Vier men å henge seg opp i bagateller som du nå gjør her er vel kanskje litt unødvendig.

jan terje
07-30-2008, 13:40
25391

25392

25393

25394

25395

Gi Gass
07-30-2008, 21:45
Imponerende JT! Ser faktisk ut som du har alt av deler somn trengs for en komplett og fin 45. Er der bare blåserust, slik som det ser ut som, eller er der behov for sveising også? 45 er bare ubertøfft!! :smokin:

jan terje
07-30-2008, 22:50
Om en kun blåser med luft bør det ikke bli så mye sveising....
Tok foresten en burn-out med den i byggefeltet i dag, den har potens den dieselsekseren-det er sikkert.

jan terje
08-09-2008, 23:31
Heftig bilde av en 45, merk dere den staute veltebøylen!

jan terje
08-11-2008, 21:50
Vår blå HiLux er solgt til Bobbas og er under forvandling til Light Truck i garasjen.

arctic
08-24-2008, 08:46
Takk for hjelpen i går, Jan Terje ,Geir, Robert og joakim med skifting av bladfjærer, støtdempere, sjakler, foringer og nye hjulhus.:smile:

jan terje
08-24-2008, 08:51
Og så har Geir laget noe du ikke har sett-og jeg ikke har sett maken til.

arctic
08-24-2008, 09:00
Nå er jeg spent gitt....

jan terje
08-24-2008, 09:03
Som enkelte kansje har notert prøver vi å selge huset. Huset er OK, men mangel på garasje samt lite gårdstun gjør det lite egnet til våre interesser.
Vi har hånden på ett større næringsbygg som inneholder butikk, 2 store leiligheter, smørehall/grav, vaskehall (der vi leier nå), 3 "vanlige" garasjer OG ett stort værksted! Bygd rundt '60 og vil vel kreve noe rep. & vedlikehold, men den TOTALE mangel på hagearealer kompenserer for det...
I værkstedet hadde de 10-12 biler inne på '60 tallet når det var drift der, og da burde det bli plass nok til våre Toyotaer:smile:
Regner med vi er i mål i løp av uken, vi håper budene på huset kunne krøpet noe opp før vi takker ja.
Kryss fingrene!

knut e
08-24-2008, 09:29
det der må være en suveren boplass, eneste er at den kunne i mine øyne vært litt mer avsides, hilsen en som trives på bygda og har kjøpt hus i boligfelt som snart skal selges av samme grunner som dere skal selge

jan terje
08-24-2008, 09:35
det der må være en suveren boplass, eneste er at den kunne i mine øyne vært litt mer avsides, hilsen en som trives på bygda og har kjøpt hus i boligfelt som snart skal selges av samme grunner som dere skal selge

Det perfekte hadde vært ett gårdsbruk, men slikt krever som regel mye arbeid rundt på eiendommen.
Vi leide tidligere 1200 kvadrat som lå avsides, men da kom de langfingrede på besøk. Naboene over veien fungerer indirekte som vaktselskap og vi har ikke blitt frastjålet eller fått ødelagt noe så lenge vi har leid her, selv om jeg ofte glemmer å låse.
Jeg ser for meg butikk delen som ett rent utstillings lokale for våre praktbygg:shaking:

jan terje
08-24-2008, 09:52
I tillegg er jeg under sterkt press fra flere. De vil att jeg skal sette bur på 45en. Ville vel fått hele Landcruiser klubben på nakken om den endte sine dager som Norges første offroad 45?
Det frister, men den blir tung å dra med seg på treff.
Får vi huset går nok tankene mere mot en ProMod bil, tegningene er ferdige i hodet & det meste av deler er på lager.

Geir
08-24-2008, 09:59
45 i startfeltet hadde vært sinnsykt tøft ... ... ... men jeg håper dere kjøper residensen og at du begynner å bygge en pro mod bil ... ... ...

Chevy-Sheriff
08-24-2008, 21:36
Noen flere bilder av momentstaget på bakakselen....:question:
Har lenge vurdert dette på Priden.

Blir en råtass denne luxen nå...........:smile:

Vier
08-24-2008, 21:45
Kryss fingrene!

Fingrene er krysset :smile:

Ser dere har massert Hiluxen litt. Så når går det an å svinge j.....skapen uten at bakhjulene står til værs? hehe var litt morro da...

Kjøring igjen snart? :idea:

jan terje
08-25-2008, 06:12
Noen flere bilder av momentstaget på bakakselen....:question:
Har lenge vurdert dette på Priden.

Blir en råtass denne luxen nå...........:smile:

Momentstaget er enkelt og greit endene og tårnet fra momentstaget på HiLux foraksling, røret er samme dimmensjon som buret. Det er så langt att jeg tror det må være såpass tykt for ikke å bøye seg.

jan terje
08-25-2008, 06:13
Fingrene er krysset :smile:

Ser dere har massert Hiluxen litt. Så når går det an å svinge j.....skapen uten at bakhjulene står til værs? hehe var litt morro da...

Kjøring igjen snart? :idea:

Ja, om 14 dager.

Chevy-Sheriff
08-25-2008, 10:29
Hvem er det portrett av i hjulhuset?

jan terje
08-25-2008, 10:53
Hvem er det portrett av i hjulhuset?

Det må du spørre kunstneren om, Geir.

jan terje
08-25-2008, 11:02
Nå skal endelig både 45 og ellers alt av Toyota deler under tak!

Geir
08-25-2008, 11:06
Jeg tok meg friheten til å lage et abstrakt selvportrett denne gangen , kun for å få en bedre aura over bygget.

at den ikke ville svive noe særlig dagen etter har satt dype spor i min samvittighet ..... reflekterer mine abstrakte verk kun kaos?
- har nå gått inn i megselv for å søke svar , dette er i sannhet meget urovekkende.

Chevy-Sheriff
08-25-2008, 11:10
- har nå gått inn i megselv for å søke svar ....

Vi venter i spenning på din tilbakekomst og hvilke svar du har funnet i degselv....lykke til.......:smile:

BTW: ett slikt abstrakt kunstverk har jeg ikke sett maken til siden Odd Nærdrum malte seg selv naken.....:grinpimp:

Geir
08-25-2008, 11:20
Her kan du se hvordan jeg egentlig ville verket skulle virke.

jan terje
08-25-2008, 15:20
Du har faktisk klart å tegne pil til stort sett alle dyre detaljer på Luxen. Du har jammen lært fort og fått øye for detaljer.

Mad Max
08-25-2008, 15:57
Ser faktisk ut som om du har en Afrikansk støttebukk også..

jan terje
09-22-2008, 06:51
Kan en Toyota kjøres fast?
Ja, om en glemmer å gi gazz:

jan terje
09-28-2008, 22:11
Endelig fikk Arctic teste bilen i Trial. Lørdag ble det fullklaff med førsteplass i Light Truck, og kun en ødelagt felg samt ett dypt kutt i ett Bogger dekk. Bilen fungerte mye bedre med Maxxis dekkene resten av dagen så det var nesten likegreit....
Søndag gikk det ikke fullt så godt. Velt i seksjon 2. Og så ett dramatisk velt i seksjon 3 der bilen gikk forlengs og landet med høyre a stolpe først. Buret gjorde nytten men ble helt skjevt. Også hytten er helt vridd pluss att rammen ser skjev ut. Men det gikk godt med begge i bilen, guttungen fikk noen skrammer på skulderen av vindusrammen på døren som ble bøyd inn i hytten.
Jeg er glad vi har bygd buret i rammen, og undres over hvorfor ikke det er ett krav. Håper vi finner en løsning slik att vi får bygget den opp igjen, hun har tross alt brukt noen kroner på den samt att mange timer er lagt ned i bilen.

jan terje
09-29-2008, 09:38
Arctics velt:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/a5RRf4wE8DQ&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/a5RRf4wE8DQ&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

arctic
09-29-2008, 14:44
Det var i sannhet en spennende opplevelse:eyemouth:

BerntS
09-29-2008, 14:52
Lurte fælt på hva som kom til å møte meg når eg tittet inn til dere ja :rasta:
Var glad dere var hele og ok når vi fikk dokkar ut av bilen :-)

arctic
09-29-2008, 16:16
Lurte fælt på hva som kom til å møte meg når eg tittet inn til dere ja :rasta:
Var glad dere var hele og ok når vi fikk dokkar ut av bilen :-)

Det gikk utrolig bra. Litt shaky må jeg innrømme at jeg var, men mest av alt nervøs for om jeg hadde kjørt så galt at copiloten , JTs sønn, hadde kommet til skade. Så bare masse stein inn vinduet.
Men det viser hvor viktig det er å ta sikkeheten på alvor.

Men jeg er imponert over deg Bernt og alle de andre som kom løpene til, fikk bilen opp, og med en rolig og behagelig landing på hjula igjen.

Så takk for hjelpen til alle , funksjonærer-bergning-føstehjelperne og ikke minst speakern, som til slutt kom løpene til:wink_animate::smile:

jan terje
09-29-2008, 19:32
Når bilen skal bygges opp igjen blir det med dobbel hovedbøyle og kryss i dørene.
Bur kravene holder sikkert fint til en 800 kilos Suzuki, men holder ikke på flyvende 1600 kilos HiLuxer-spesielt ikke når de går fra flyvende til stupende.

jan terje
09-29-2008, 19:37
Så takk for hjelpen til alle , funksjonærer-bergning-føstehjelperne og ikke minst speakern, som til slutt kom løpene til

Det var ikke lett å la være å løpe til når samboer og sønn satt i, men jeg viste proffe funksjonærer taklet situasjonen. Dessuten var en del publikummere såpass sjokket etter veltet att om også jeg hadde sprunget tror jeg ikke kiosken hadde rommet flere sjokkskadde. For dette tror jeg er det styggeste veltet jeg har sett i trial de årene jeg har fulgt sporten.
Jeg er glad vi har bygget buret i rammen, ellers hadde kunne dette gått svært galt.

Viking067
09-29-2008, 20:04
Det så litt vondt ut ja.

Har du tegninger eller bilder av hvordan buret er bygd i rammen etc?

Toro
09-29-2008, 20:11
flott at dokker tenke på sikkerheten JT!!! synns egentli burkrave i trial burde oppgraderes!! er alt for spinkelt slik det er nå...hva med å montere takplate på det neste bure?? det orginale taket i luxen er ikke akkurat solid...

Chevy-Sheriff
09-29-2008, 20:20
Ett stygt velt, godt det gikk bra meg pilot og kartleser.

JT, du undres over at det ikke er et krav til bur i ramme.
Ikke alle kjører Toyota....det er lett å glemme innimellom..... På min bil ville en slik løsning svekke min sikkerhet, påg lang avstand inn til ramma. Jeg har sett værre velt, der buret hat vært i gulvet, og tålt det.......

jan terje
09-29-2008, 20:34
flott at dokker tenke på sikkerheten JT!!! synns egentli burkrave i trial burde oppgraderes!! er alt for spinkelt slik det er nå...hva med å montere takplate på det neste bure?? det orginale taket i luxen er ikke akkurat solid...

Orginaltakplaten datt av....

Og Sjeriff, selvsagt finnes det flere løsninger. Men jeg tror ikke noen bur hadde vært hele uansett etter ett slikt fall.

Chevy-Sheriff
09-29-2008, 20:42
Nei, det spørs det. Så stygt ut på video'n...

Men det er nå bare å bytte no rør, hoppe litt på taket, slegga på døra og sparke ut vinduet.....:grinpimp:....nå begynner'n å se ut som traibil.....:smokin:

hoel-in-one
09-29-2008, 20:43
Best jeg holder kjeft i den tråden her skjønner jeg Thefinger

Chevy-Sheriff
09-29-2008, 20:47

hehehe.....:D:D:D......

jan terje
09-29-2008, 20:47
Nei, vi skal bytte hytte. Det er lagt ned såpass $$$$$ & timer i den att den godt kan se noenlunde "hel" ut.

arctic
09-29-2008, 20:49
Nei, vi skal bytte hytte. Det er lagt ned såpass $$$$$ & timer i den att den godt kan se noenlunde "hel" ut.

Hmm, det kan bli vanskelig på sikt

Geir
09-29-2008, 20:49
stygt velt , og buret gjorde det det er der for

ny hytte og noen lengder rør , blir så godt atte'
+ lage litt mer plass til forhjulene :smokin:
(eller bytte dem ut med mine 33" boggere som egentlig er 30" Thefinger )

Vier
09-29-2008, 20:51

Ser ikke noen grunn for det. Innspill driver oss fremover, det er bare slik at vi ikke alltid tar hensyn til alle innspillene. Jeg vet at jeg burde høre mer på andre... :idea: hehehmmm

jan terje
09-29-2008, 20:56
Tror nok Hoel tenker mere på att bilene ikke trenger å se ut som bilcrossbiler.

Vier
09-29-2008, 21:01
Tja, Hoelern har vel ligget så pass mye på siden i år at han begynner å bli lei av å fikse karosseri han og... Det er vel derfor han bygger utvendig bur :eyemouth:

Chevy-Sheriff
09-29-2008, 21:04
Jeg skulle rette bilen min før neste sesong, men ingen ville sponse sparkel.....Thefinger

...vel egentlig like greit siden egenvekta hadde blitt på 5 tonn......Thefinger:beer:Thefinger

hoel-in-one
09-29-2008, 21:52
Jeg er litt Ole Brumm, ja takk begge deler.
Jeg synes det så ut til at forhjulet flexet for mye inn og tok tak i innerskjermen ?? Det stopper noe forferdelig, jeg tippet rundt på Herstua i sommer da hjulet tok tak i rockguarden før jeg fikk kappet den.
.. jeg er litt lei av å rette bulker .. heretter fiber !! Du også JT, tell me when, så skal jeg klemme ut dørsider og skjermer til dere. Har ikke laget form av panser enda, men det kommer.
PS - bruk skikkelige rør i neste runde !!

jan terje
09-29-2008, 21:59
Hadde gjort seg med noen glassfiber deler ja og fått ned vekten litt.
ellers håper jeg det blir tilatt å endre torpedoveggen slik att motor kan flyttes bakover samt att en kan bygge om slik att dekkene går klar. Bilen fjæret også for langt inn, her må stopperne justeres.
Noe annet, Øystein Denes mente denne hiluxen var utstyrt med de 2 beste cv leddene Toyota hadde laget. Så mange ganger jeg ventet at de skulle knekke, men de tålte det utroligste.

hoel-in-one
09-29-2008, 22:05
Det er i allefall ingen problem verken å få plass til 37" eller sette stopperene lengre ned... synd at det ble vrak før det ble tilpasset. Du får nok tak i ei hytte, og jeg har rørdører liggende fra Marlin om du skal fikse litt på platene... du ser i garasjen min at fibersidene passer utmerket på rørdørene.
Vi skal ta opp en del ting som jeg nevnte for deg... tilpasse regleverket litt og kanskje strekke det nærmere ProMod ?

knut e
09-29-2008, 22:28
skal du selge de boggera eller jt siden det er såpass kutt i et, jeg er på utkikk etter 3 stk, gjerne 3,5stk også, send meg gjerne pm så ikke tråden din sklir ut

jan terje
09-29-2008, 22:34
Det er i allefall ingen problem verken å få plass til 37" eller sette stopperene lengre ned... synd at det ble vrak før det ble tilpasset. Du får nok tak i ei hytte, og jeg har rørdører liggende fra Marlin om du skal fikse litt på platene... du ser i garasjen min at fibersidene passer utmerket på rørdørene.
Vi skal ta opp en del ting som jeg nevnte for deg... tilpasse regleverket litt og kanskje strekke det nærmere ProMod ?

Det er kansje litt drøyt:smile: men modifisert regelverket begynner vi å nærme oss.
Finner vi ikke en hytte, får vi flytte alt over på 45en!

Huyndai
09-29-2008, 22:58
Vurderer å selge denne JT. Bare noe småtteri så går den rett i promod.

hoel-in-one
09-30-2008, 06:41
Det er kansje litt drøyt:smile: men modifisert regelverket begynner vi å nærme oss.
!
Ja noe i den duren.. aksler, karosseri etc.

jan terje
09-30-2008, 07:39
Ja noe i den duren.. aksler, karosseri etc.

Da kunne man kjørt uten orginaldøer. Da er det mulig å ha rørdør eller kryss mellom hovedbøyle og frontbøyle og fortsatt kunne komme inn og ut av bilen.
Og så burde det bli tilatt å endre torpedovegg slik att motor kan flyttes bakover. Alle biler som er aktuelle i klassen blir veldig framtunge. Desuten er torpedovegg del av innerskjerm og dermed er det ikke tilatt å kappe i den for å få frigang for større hjul.

jan terje
09-30-2008, 13:16
DA har vi fått tak i 2 komplette HiLux hytter. Buret er nå kappet av, og kansje får jeg av hytten i kveld.
Rammen rettet seg opp igen når buret forsvant:smile:
Eneste tekniske skade jeg har funnet er en liten bulk i radiatoren.

Vier
09-30-2008, 13:53
Skal si du står på. Snart klar for ny treningskjøring :eyemouth:

jan terje
09-30-2008, 14:50
Skal si du står på. Snart klar for ny treningskjøring :eyemouth:

Fant dem i Afrika:smokin:
Nå blir det bare å få av hytten og sjekke over det tekniske. Venter med å sette den sammen hvis det kommer noen regelendringer etter offroadkonferansen.

jan terje
09-30-2008, 18:43
Da er hele trial HiLuxen plukket ned:smile:
Fy f**n for ett spenn det var i bur og ramme, det gikk noen kapp skiver rett vest.
Buret er kappet av. Det var omkring 1 meter rør å ta vare på, resten var skrap. Hytten står nå på biltrallen klar for skraphandleren, men førerdøren var faktisk hel:laughing:
Så nå får vi oppdatere det tekniske og rammen mens vi venter på ny hytte. Fjærfestene forran er knekte og må lages nye. Har studert litt i regelverket og leser det slik att både gulv og torpedovegg kan erstattes, og og dermed tror jeg vi kan flytte motoren bakover-må bare sjekke med NBF først. Tror det hadde gjort seg å flytte den 20cm. bakover.
Stoppere skal på forran, den fjærer for langt inn. De knekte fjærfestene er nok grunnen til att hjulene låste seg.
Og om det blir tid setter vi på en turbo på dieselpurka. ++++++:grinpimp:

jan terje
09-30-2008, 19:59
& så har vi lyst på slike skjermer og plansider.... Vi får utsette oppussingen av stuen:(

hoel-in-one
09-30-2008, 21:04
De er kun 60 mil unna, da ulakkert :smile:
Ha litt tålmodighet så kan det hende jeg har en light truck versjon som blir overkommelig i pris. Det er litt dyrt å bruke mellom trærne. Dere lager sikkert bur utenfor igjen og kan ta hensyn til skjermene da.

jan terje
09-30-2008, 21:16
De er kun 60 mil unna, da ulakkert :smile:
Ha litt tålmodighet så kan det hende jeg har en light truck versjon som blir overkommelig i pris. Det er litt dyrt å bruke mellom trærne. Dere lager sikkert bur utenfor igjen og kan ta hensyn til skjermene da.

DET hadde vært fint, vi har falt for de skjermene og plansidene. Og skal en først ha plansider ser det bedre ut med noe orginal lignende enn noe som minner om en Tredal tilhenger.:smile:
Kansje vi kunne kjøpt til den ene siden i år (den mot publikum:smokin: ) og den andre siden neste år?

hoel-in-one
09-30-2008, 21:25
Skal jeg lage en bunnplate også - som du kan montere reklamen på ?? Thefinger

Jeg skal si fra JT :smile: vi kan jo lage en rett og en vrang :idea:

jan terje
09-30-2008, 21:30
Skal jeg lage en bunnplate også - som du kan montere reklamen på ??Thefinger

Jeg skal si fra JT :smile: vi kan jo lage en rett og en vrang :idea:

Med hennes kjørestil er det nok reklamen under bilen flest får med seg, om de klarer å lese-sjokkerte som de pleier å bli......
Vi får kjøre ett rent Light Truck løp i Egersund neste år, her borte vil jo alle ha store biler.
Hmmm.

Vier
09-30-2008, 21:33
her borte vil jo alle ha store biler.

Store og tunge :laughing:

jan terje
09-30-2008, 21:39
Noen som driver med USA biler som vet hvor langt 104 & 155 inces er?
Eller, er 104 inces minst 2.60 akselavsand?
Eller har jeg lest feil, var veldig utydelig skrift-det var jo en voldsom forskjell:(

Vier
09-30-2008, 21:48
Noen som driver med USA biler som vet hvor langt 104 & 155 inces er?
Eller, er 104 inces minst 2.60 akselavsand?
Eller har jeg lest feil, var veldig utydelig skrift-det var jo en voldsom forskjell:(

Den korte er 2,64. Hvis den lange stemmer er den 3,9 meter akselavstand. Virker litt voldsomt...

jan terje
09-30-2008, 21:51
The FJ40 wheelbase was 90 inches, the FJ43 95.7 inches. FJ45 V and FJ45 P were 104.3 inches, and the FJ45 PB was 116.1 inches, an outlier.

Leste feil, fant dette på I8MUD.COM

jan terje
09-30-2008, 21:52
Og da er spørsmålet hva dette blir i cm.?
116.1 inches

hoel-in-one
09-30-2008, 22:02
Gang det opp med 2.54 - 1 inch er snøtt regnet 25.4mm

Monster Teddy
09-30-2008, 22:30
Kjempe bil :roxy:
bladfjørene du bruker er det standard bladfjør eller lift springs i tilfelle hvor mye lift har dem 3?

jan terje
09-30-2008, 22:34
Kjempe bil :roxy:
bladfjørene du bruker er det standard bladfjør eller lift springs i tilfelle hvor mye lift har dem 3?

Forran er det 2 tommers hevefjærer, bak er det orginale med klosser og lengre sjakler.

Monster Teddy
09-30-2008, 22:44
Forran er det 2 tommers hevefjærer, bak er det orginale med klosser og lengre sjakler.

Takker og bukker :) hvordan er det å lage til missing link for toy fjærer da? samme prinsipp som å lage til zuki fjærer?
hvor lang/kort bør sjakkelen være? vil ikke ha for lang heller kort og missing link

jan terje
09-30-2008, 22:49
Takker og bukker :) hvordan er det å lage til missing link for toy fjærer da? samme prinsipp som å lage til zuki fjærer?
hvor lang/kort bør sjakkelen være? vil ikke ha for lang heller kort og missing link

Det der missing link og revolversjakler bør du glemme.
Pendler sikkert voldsomt men må være ubrukelig i nedoverbakke. I ett Jeep blad havnet ideen på topp 10 over idiotiske ideer innen offroad. Men for all del, jeg har jo ikke prøvd:smokin:

Geir
10-01-2008, 18:43
Med hennes kjørestil er det nok reklamen under bilen flest får med seg, om de klarer å lese-sjokkerte som de pleier å bli......
Vi får kjøre ett rent Light Truck løp i Egersund neste år, her borte vil jo alle ha store biler.
Hmmm.

i sannhet meget feil....
men har ingenting mot å være utenfor lastebilgjengen neste sesong heller ....synes jeg kunne se fakter til meget bra kjøring denne helgen , når førerne blir mer vante med både biler og regler blir de heller vanskelige å slå fremover Thefinger

jan terje
10-01-2008, 19:46
Nesten alle.... Ja, våre 4 førere i denne sesongen imponerte i helgen.

Turbolux
10-01-2008, 23:05
om dere skulle trenge noen lux deler har æ de meste liggende :P
alt fra aksler til brytere :P
deler somregel ett par luxer i uka :P

Turbolux
10-01-2008, 23:06
å bor 2t å 15 min unna ca :)

jan terje
10-02-2008, 06:23
om dere skulle trenge noen lux deler har æ de meste liggende :P
alt fra aksler til brytere :P
deler somregel ett par luxer i uka :P

Har du 2 plansider?

Ove
10-02-2008, 06:57
Stoppere skal på forran, den fjærer for langt inn. De knekte fjærfestene er nok grunnen til att hjulene låste seg.

Tittet på bilen mens hun sto i kø på seksjon 2+3 . Tror ikke innfjæringen har knekt demperfestene - heller mangel på vandring på demperene !

På det meste så jeg ca 1" med utstrekt demper , men for det meste lå demperne forran helt i bunn ..... og det på flatmark !

Spør Jofrid , jeg kommenterte dette for henne der .......

jan terje
10-02-2008, 11:31
Tittet på bilen mens hun sto i kø på seksjon 2+3 . Tror ikke innfjæringen har knekt demperfestene - heller mangel på vandring på demperene !

På det meste så jeg ca 1" med utstrekt demper , men for det meste lå demperne forran helt i bunn ..... og det på flatmark !

Spør Jofrid , jeg kommenterte dette for henne der .......

Demperfestene knakk ikke det var fjærfestene forran som knakk. Vi kommer til å heve den nye hytta litt fra rammen slik att det blir rom for mere innfjæring. Ut derimot fjærer det veldig bra, og disse rimelige 2 toms hevefjærene ser ut til å virke svært bra.
I går begynte jeg på ny mellom aksling bak, skal lage en i full lengde slik att vi slipper leddet som knirker i ett gummifeste på midten.
Når så det er klart blir det en oppgradering av fjærfestene forran.

Palle
10-02-2008, 12:20
Demperfestene knakk ikke det var fjærfestene forran som knakk. Vi kommer til å heve den nye hytta litt fra rammen slik att det blir rom for mere innfjæring. Ut derimot fjærer det veldig bra, og disse rimelige 2 toms hevefjærene ser ut til å virke svært bra.
I går begynte jeg på ny mellom aksling bak, skal lage en i full lengde slik att vi slipper leddet som knirker i ett gummifeste på midten.
Når så det er klart blir det en oppgradering av fjærfestene forran.

Dette skal du nok overveje lidt på først, det har du garanteret også:wink_animate:
Jeg har kørt rigtig meget i Hilux, i mine tidlige 4wd år(og jeg savner en hilux) men jeg gik den modsatte vej dvs. lavede et led på midten.
Fordi kardannen/mellemakselen(den lange) var det laveste punkt på bilen, prøvede jeg engang at bøje den "lange" kardan/mellemaksel, der sidder meget udsat, og du er ikke i tvivl når den bøjer:eyemouth::idea:

jan terje
10-02-2008, 12:25
Jeg ser den, men ett problem nå er att den bakerste delen er for bratt. Så jeg prøver en hel med dobbel ledd, så får vi heller montere den på igjen om det ikke fungerer.

hoel-in-one
10-02-2008, 14:06
Om man hever en HiLux mer enn 2" og skal ha utflex og fortsatt riktig kryssvinkel, må man skifte til hel aksel og dobbeltkryss i front for å hindre brytninger. Foringen/ opphenget på miden lager bare et ekstra slakk i drivverket når det er slitt.
... man skal jo ha øynene åpne- ikke bøye aksel :smile:

Palle
10-02-2008, 14:21
Om man hever en HiLux mer enn 2" og skal ha utflex og fortsatt riktig kryssvinkel, må man skifte til hel aksel og dobbeltkryss i front for å hindre brytninger. Foringen/ opphenget på miden lager bare et ekstra slakk i drivverket når det er slitt.
... man skal jo ha øynene åpne- ikke bøye aksel :smile:

Hehe det er selvfølgelig rigtigt, at man skal have øjnene åbne, men den er godt nok lang!!:smile:

Med hensyn til slid, er et kryds jo ikke det dyreste at skifte:wink_animate:
Er selvfølgelig helt klar over, at det gælder om at have så få led som muligt.

Men jeg kommer også lige til at tænke på, at alle mine Hilux'er var de helt lange diesel modeller, så det er ikke sikkert i får problemet i samme grad.

jan terje
10-02-2008, 20:46
Tro det eller ei, Vier har sagt seg enig i att en 45 må være den opptimale Light Truck bil!

jan terje
10-02-2008, 20:51
Får til vinteren hjem en ramme til en slik kort 45, og etter Viers utregninger er den 2.64m. i hjulavstand.
Om motoren byttes i en 4 sylindret eller V8 vil den stå omkring rett over foraksling i fremkant. Og med HiLux akslinger vil den nok bli minst 500kg lettere enn orginalt.
Vi får se om tiden strekker til:question:

Vier
10-02-2008, 20:53
Eh.. jeg tror jeg må få si at nest etter en hvilken som helst Jeep, er ikke toyota det verste du kan kjøre :wink_animate:

Jeg synes 45'en er en tøff modell, og med modifikasjonene du tenkte på så tror jeg nok den kan bli en hyggelig offroader :smile:

jan terje
10-02-2008, 20:55
Eh.. jeg tror jeg må få si at nest etter en hvilken som helst Jeep, er ikke toyota det verste du kan kjøre :wink_animate:

Jeg synes 45'en er en tøff modell, og med modifikasjonene du tenkte på så tror jeg nok den kan bli en hyggelig offroader :smile:

Dine uttalelser får vi ta som ett kvalitetstempel Vier.

jan terje
10-02-2008, 20:58
Vi feirer med en sang:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Fd7o0L6ZCSg&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Fd7o0L6ZCSg&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

jan terje
10-04-2008, 21:32
Det kappes & sveises.

Turbolux
10-05-2008, 03:15
har ett helt plan dere kan få :) lite rust på det..

jan terje
10-05-2008, 09:33
har ett helt plan dere kan få :) lite rust på det..

Det høres flott ut, er det ikke du som også har noen 3/4Y motorer?

jan terje
10-05-2008, 09:38
29366

29367

29368

29369

Turbolux
10-05-2008, 14:38
Det stemmer :)

Har 1stk 3y å 1 4y. i ukjent stand..
å en 3y som e har i bil som funker utmerket :)

jan terje
10-05-2008, 16:11
Det stemmer :)

Har 1stk 3y å 1 4y. i ukjent stand..
å en 3y som e har i bil som funker utmerket :)

Det er dårlig kontakt der du bor, kan du ringe en gang det passer?
92697191

jan terje
10-05-2008, 17:17
Søndagen har gått med til å se 3 Varg Veum filmer, for så å lage nye fester til framfjærene. De som var der bar preg av lapping og hastverksarbeide men nå blir det som nytt. Akslingen forran har også fått en mindre modifikasjon.
Og, det er flott å kunne gå ned trappen til værkstedet fra stuen.anbefales:smile:

Vier
10-05-2008, 17:54
Og, det er flott å kunne gå ned trappen til værkstedet fra stuen.anbefales:smile:

Showoff!! Thefinger :laughing:

jan terje
10-05-2008, 18:11
Jeg kjøper nytt fotoapparat i morgen til bursdagen hennes slik att vi kan holde hordene oppdaterte.
Og kjære Vier... Tror du att du kunne tatt en tur når buret skal bygges?

Vier
10-05-2008, 18:27
Vi har jo god erfaring med bøying og rekning av bredder og lengder og greier :laughing:

Selvsagt skal jeg hjelpe, bare si når :smile:

jan terje
10-05-2008, 18:30
Vi har jo god erfaring med bøying og rekning av bredder og lengder og greier :laughing:

Må få hjem ny hytte først. Du skal få pils & middag.

Vier
10-05-2008, 18:37
Du skal få pils & middag.

Musikk i ørene på arbeidsfolk dette :smile:

Turbolux
10-05-2008, 18:58
Ringer deg litt senere i kvell vist det passer jan terje :)

jan terje
10-08-2008, 15:25
Hmmm, mon tro hvorfor det knakk ett fjærfeste på venstre side?
& strengt tatt viser dette hvor effektive forsterkningene på stopperne er, her vil jeg tro cv ledd burde sprutet.... (bilde stjålet i galleriet) Øystein Denes mente hun hadde fått fatt i de 2 beste cv leddene Toyota hadde produsert....

jan terje
10-08-2008, 15:34
The Power Of Diesel:
(bilde tatt av Linda på Biltrial stevne, ikke på Formula Offroad)

Geir
10-09-2008, 09:27

Må få hjem ny hytte først. Du skal få pils & middag.

Musikk i ørene på arbeidsfolk dette :smile:

Jeg er med !
-da for jeg endelig muligheten til å jobbe med det rørleggerfirma fra Sveio :beer:

at den bilen har sterke CV ledd hersker det liten tvil om :shaking::shaking:

jan terje
10-12-2008, 20:29
Rydde rydde rydde:(:(:(

Etterhvert som jeg samler sammen ting og tang som har vært lagret rundt forbi øker behovet for rydding, og ikke minst kasting.
Vi har endelig blitt enige med leietakerne om hvor mye arealer de trenger, og straks en ny skillevegg er satt opp på værkstedet sitter vi igjen med ca. 250 kvadrat med hobby rom:D + 80 kvadrat fordelt på 3 andre garasjer, ypperlig for lagring av ting som er bra å ha + det som burde kastes:shaking:
Som den hardbarka SVer jeg er, står selvsagt miljøværn og gjenbruk høyt på prioriterings lista.
Laget meg 2 traller til å sette under hjulene for å kunne trille akslingen lett og elegant rundt på gulvet. Så langt har jeg funnet ut att ideen var god men hjulene var en tanke spinkle for vekten av HiLuxen. Den ene fikk ett lettere sammenbrudd, og er nå oppdatert med større hjul.
Som om ikke det var nok har jeg bygget en tralle til sveiseapparatet og gassflasken av noe annet som dukket opp under rydding etter forrige eier av bygget. Ikke pen, men praktisk.

Jan
10-12-2008, 20:32
Nakkevinkelen på den alustolen så veldig usunn ut?

jan terje
10-12-2008, 20:32
Kan kungjøre att jeg nå har dekk, felger, og bakaksling til neste prosjekt.

jan terje
10-12-2008, 20:33
Nakkevinkelen på den alustolen så veldig usunn ut?

De ser slik ut etter stup fra 2 meteren.

Tor Halgrim Benterud
10-12-2008, 20:37
Så ikke veldig pen ut den rundturen. Mye stygge skader.. men ser jo ut som bilen er i gode hender.. så da blir den vel like bra i gjenn!:smile:

Ove
10-12-2008, 20:44
Ser at kaffetrakteren har fått en framtredende plass - det er bra !

Missunner deg all den plassen , men det er som du antyder - blir vel bare samlet opp mer nyttig og unyttig da .....

Men hva er det jeg ser parkert nærmest den ene porten !!!
Har du skaffet deg en selvgående garasjejekk også ??
Kult ... :smokin:

jan terje
10-12-2008, 20:44
Så ikke veldig pen ut den rundturen. Mye stygge skader.. men ser jo ut som bilen er i gode hender.. så da blir den vel like bra i gjenn!:smile:

Om bilen ble vrak så var det for meg en lettelse å se att det hjemmebygde buret holdt, ikke minst sveisene. Og det er bare å spytte i nevene og begynne på nytt. Ble anbefalt av ett par utøvere å rette buret og sparkle litt, men deler ikke deres syn på sikkerhet.
Nå skal det bli kryss i tak og hovedbøyle, og alt skal sveises i rammen. Skråstag bakover skal stoppe i rammen ca. rett over bakaksling.
Rammen er også litt skjev, men den jekker vi tilbake når buret skal bygges.

jan terje
10-12-2008, 20:47
Ser at kaffetrakteren har fått en framtredende plass - det er bra !

Missunner deg all den plassen , men det er som du antyder - blir vel bare samlet opp mer nyttig og unyttig da .....

Men hva er det jeg ser parkert nærmest den ene porten !!!
Har du skaffet deg en selvgående garasjejekk også ??
Kult ... :smokin:

Gaffeltrucken er nyttig. Det er leietakeren sin. Vi kunne bruke den om vi holder diesel og garasje. DET er den verdt.
Rart du ikke bemerker den kraftige traverskranen Ove?

Tor Halgrim Benterud
10-12-2008, 20:50
Hørtes noe drøyt ut og begyne å sparkle på deformerte rør! Styrken er jo ikke akurat den samme! Har godt for bur rett i ramma jeg oxo. Gla jeg gikk for det når jeg så disse bildene. Bur i karosseriet blir vel da som å åpne en boks med fly kræsj!!:shaking:

Ove
10-12-2008, 20:51
Rart du ikke bemerker den kraftige traverskranen Ove?

Hvorfor det ? Slikt er jo obligatorisk i enhver garasje , sammen med en elefantkran ..... Thefinger

jan terje
10-12-2008, 20:53
Hørtes noe drøyt ut og begyne å sparkle på deformerte rør! Styrken er jo ikke akurat den samme! Har godt for bur rett i ramma jeg oxo. Gla jeg gikk for det når jeg så disse bildene. Bur i karosseriet blir vel da som å åpne en boks med fly kræsj!!:shaking:

Om karosseriet er helt og uten rust holder det fint for de fleste velt. Men erfaringsmessig blir det oftere deformert om det står i karosseriet. Uansett hvor det er festet, er det bedre enn intet bur/veltebøyle.

jan terje
10-12-2008, 20:55
Hvorfor det ? Slikt er jo obligatorisk i enhver garasje , sammen med en elefantkran ..... Thefinger

KJÆRE ARCTIC, DET ØNSKER DU DEG VEL TIL JUL?

arctic
10-12-2008, 22:32
Kjære JanTerje.. Selvsagt gjør jeg det..Faktisk alt som har med elefanter å gjøre!!!http://www.thesmilies.com/smilies/animal/elephant.gif (http://www.thesmilies.com)

jan terje
10-12-2008, 22:33
Kan kungjøre att jeg nå har dekk, felger, og bakaksling til neste prosjekt.

Og, 27 mellomakslinger.

jan terje
10-19-2008, 17:58
Som en del av ett eventuelt eget bygg, har jeg i dag prøvd noe jeg så på noen bilder fra USA.
Dette gir ca 1 tomme bedre bakkeklaring, og utgjør det samme som 2 tommer større hjul. (teoretisk...)

Vier
10-19-2008, 18:32
Jeg ser at du legger lista høyt. Det kommer nok til å bli en avansert racevogn dette :smile:

jan terje
10-19-2008, 18:50
Jeg ser at du legger lista høyt. Det kommer nok til å bli en avansert racevogn dette :smile:

Lista legges alltid høyt for mine prosjekter. Derfor har de en tendens til ikke å bli realisert.:smokin:

Chevy-Sheriff
10-19-2008, 19:08
Helt rått! :smokin:

Kommer du til å slipe ned sveiseskjøten for ekstra klaring:question:

KJELLIS
10-19-2008, 19:12

Du tenker nå på alt:laughing:

jan terje
10-19-2008, 19:13

Ja det skal jeg:D
Det blir spennende å fylle olje i den og se om den er tett:shaking: noe jeg har vondt for å tro att den er.
Blir nok aldri brukt til noe, men siden det ligger endel hylser på lager er det jo morro å teste.
Her er ett eksemplar fra USA, jeg fikk bort mere....

Mikael
10-19-2008, 19:14
Er det noe særlig å sveise rett over diffen ? Tenker bare på at slagg, sveise perler etc. kan legge seg nedi der..
Men går sikkert :smokin:

Sveiseskjøten vinner du opptil hele 3mm på ! Thefinger

jan terje
10-19-2008, 19:20
Er det noe særlig å sveise rett over diffen ? Tenker bare på at slagg, sveise perler etc. kan legge seg nedi der..
Men går sikkert :smokin:

Sveiseskjøten vinner du opptil hele 3mm på ! Thefinger

Den som står i var ødelagt, og ble ikke bedre..... De som jobber sakte vil nok ta diffen inn og ut ett par ganger for å sjekke om det blir plass osv., men dette var mest behagelig for mitt tempo.
Sveiseskjøtene slipes ned ved hardcore rock crawling.

jan terje
10-19-2008, 19:32
30326

30327

30328

30329

30330

Tor Halgrim Benterud
10-19-2008, 19:46
Hvis du får den akslen tett og det fungerer så blir det skjering og sveising på hylsa mi oxo!!:grinpimp:

Geir
10-20-2008, 07:09
i sannhet , meget imponerende !

jan terje
10-24-2008, 14:39
45en Finn Nørlem brakte til Norge i sommer har det vært mange ideer med. Det ser ut til att det får bli en praktisk intern transport vogn foreløpig. Er i gang med "hurtigfeste" for brøyteskjær. "Hurtig" betyr att det lages i en fei med det som er for hånden. Fikk også reparert den mekaniske vinsjen slik att det blir mulig å heise skjæret opp og ned.

jan terje
10-24-2008, 14:42
Om det blir ferdig er ett annet spørsmål.....

Vier
10-24-2008, 16:05
Du må sveise deg et sett med kjettinger i samme slengen :idea:

jan terje
10-24-2008, 18:18
Her er ett par flotte detaljbilder. Målet er å kun bruke skrot:grinpimp:
Og det blir nok behov for kjettinger ja... Om det kommer snø i hvertfall...
Det største problemet med denne bilen er mangelen på servo, så godt som umulig å svinge i 4lav. Blir vel ikke bedre med egenkonstruert brøyteutstyr:(

arctic
10-24-2008, 18:25
Godt å se at restene av buret mitt kommer til nytte. Du er flink JThttp://www.thesmilies.com/dolls/3/myspace-largedolls73.gif (http://www.thesmilies.com)

bobbas
10-24-2008, 19:44
må si jeg er meget iponert av utvikligen jt dette går veien :smile:

Geir
10-25-2008, 12:15
Venter dere snø ?

jan terje
11-12-2008, 21:33
Endelig fikk vi hjem "ny" hytte... Takk til Pål Skotte, som i tillegg ble lykkelig eier av en 45 som egentlig kun trenger en mindre service før den er klar for restaurering:grinpimp:
31259
31260
31261
31262
31263
Her ser dere faktisk den kjente reserbil kjøreren Roy Horverstad:
31264

Jan-Banan
11-12-2008, 23:16
Dette så kjekt ut:smokin: Nå er det bare å starte montering!

jan terje
11-16-2008, 19:17
Det er nesten trist å forberede en rustfri hytte for trial...
Flytter deler av torpedovegg inn i hytten slik att Arctik blir sittende i bakveggen ved hovedbøylen. De fleste strekker vel en slik hytte for å få plass men her er det motsatt:smile:

knut e
11-16-2008, 19:21
oioioi se der a, både hj60 og ifor williams ct177, slik henger skulle jeg nha hatt men har ikke plass til den på den bedritne tomta mi

Vier
11-16-2008, 19:24
Det er nesten trist å forberede en rustfri hytte for trial...

Tja, på en annen side må det vel være herlig å jobbe med noe som er sveisbart :smile:

Vier
11-16-2008, 19:31
Men hva med et skikkelig dypt ratt, forlengede pedaler og girstang?
Ratt med dragster-stuk :eyemouth:

jan terje
11-18-2008, 18:45
I ettermiddag besøkte jeg Egersund Kommune v/teknisk etat der de ansatte hugget opp en bil til inntekt for en messetur de ville avsted på.
Gunnar Herveland representerte de ansatte, de andre møtte ikke opp, i selve kran & hugge prosess.
Selv er jeg innehaver av både travers og lastebilkran kurs, men maken til flott heising har jeg dog aldri beskuet...
Når endelig hytten var av bar den knapt ett merke etter opperasjonen.
Kunne tenkt meg hele bilen, påkostet 60 tusen de siste 2 år, men kommunen skulle ha den til vrakplass uansett så derfor måtte vi heller demontere.

jan terje
12-06-2008, 13:50
32077

32078

32079

32080

32081

Vier
12-06-2008, 13:57
Rust rust rust... sucks :shaking:

Snart klart for bur på Hiluxen nå? :wink_animate:

ShuDuck
12-06-2008, 13:58
Dette ser riktig så bra ut

jan terje
12-06-2008, 17:12
Rust rust rust... sucks :shaking:

Snart klart for bur på Hiluxen nå? :wink_animate:

Både ja og nei... Hytten er klar, meeeeeeen- skal hente en Volvo motor m/automat som nok skal i først. Hvis jeg får til adapter til HiLux fordelingskassen da. Men det går vel, vi har jo vinkelsliper.

jan terje
12-06-2008, 17:19
Dette ser riktig så bra ut

Takk. Det her prosjektet blir stadig satt bort for så å komme frem igjen. 45en har nå fått sin plass innendørs så en kan gjøre litt med den når en har lyst.
Den var mindre rusten enn først antatt, og med en delehytte og noen kvadratmeter nye plater forsvinnner litt etter litt av dritten.
I tillegg foreldes utseendet med deler eldre enn '79 da jeg synes bedre om de gamle modellene. Ikke att det er de store forskjellene... Grill & instrumentpanel er vel største forskjellen. I tillegg har jeg snusen i akslinger fra en BJ73, får jeg dem har jeg skivebremser og fullfloat bak.
Men sansynligvis sovner vel prosjektet inn igjen....

jan terje
12-11-2008, 21:08
Vi har besøk av Finn Nørlem, og han har sparket meg i gang med reperasjon av Arctics Arctic Truck.
Vi har montert OME fjærer bak, nye støtdempere, foringer osv.
Forran har vi skiftet støtdempere, alle kuler, pitman arm og hjelpesnekke. I morgen står torsions staver og så register reim.
& en overaskelse til Arctic om vi får tid.....

Tommy
12-11-2008, 21:09
Skal si det var mye å gjøre... bra dere kom igang... Finn er en mester der...

jan terje
12-11-2008, 21:15
Skal si det var mye å gjøre... bra dere kom igang... Finn er en mester der...

Ja det er han, du får ham ikke igjen.

Tommy
12-11-2008, 21:19
Du får skaffe deg din egen utlending... Finn er våres...:wink_animate::wink_animate::wink_animate:

Ove
12-11-2008, 22:01
Du får skaffe deg din egen utlending... Finn er våres...:wink_animate::wink_animate::wink_animate:

:laughing::laughing:

Er det en kamp om fremmedarbeidere ........ ?

jan terje
12-11-2008, 22:21
Det blir spennende å få den ferdig til prøvekjøring. Jeg har stor tro på att denne hjemmemekken blir betydelig bedre enn ATs 140 tusen kroners "sleggemekanikk".
Hevingen de har gjort på bilen er slik vi ler av når andre gjør det sammeThefinger

Finn Nørlem Jensen
12-11-2008, 23:31
Jeg føler mig endlig ikke som fremmedarbejder, jeg kan stå op om morgen når jeg ønsker, bare det er før kl.7
kl 9 må jeg gå på værkstedet og skru på bmw og Toyota til langt ud på aftenen, betalingen er go, jeg må helt gratis gnave alt det fenalår jeg vil i løbet af dagen og drikke cola til.
Thefinger jo joo !!! det er forsat godt at være dansk i Norge Thefinger

knixen
12-11-2008, 23:45
ser bra ut det der!!! Godt å skru litt på nyerer hilux da! Registerreim og vannpumpe byttes da på 1 times tid, enkel jobb. Jeg tok radiatoren vekk for å lettere komme til.

Kom med tilbakemelding på hvor mye bedre den ble å kjøre etterpå ;)

Mad Max
12-12-2008, 07:10
Jeg har stor tro på att denne hjemmemekken blir betydelig bedre enn ATs 140 tusen kroners "sleggemekanikk".
Hevingen de har gjort på bilen er slik vi ler av når andre gjør det sammeThefinger

:smokin::beer:

jan terje
12-12-2008, 15:25
Nå er vi ferdige med alt utenom register reim. Vi venter spent på å høre dommen når hun kommer hjem.

knixen
12-12-2008, 15:27
Nå er vi ferdige med alt utenom register reim. Vi venter spent på å høre dommen når hun kommer hjem.

fått tatt forstillingskontroll også??? skal si dere er effektive! Flinke folk der sørpå! :beer:

jan terje
12-12-2008, 15:34
fått tatt forstillingskontroll også??? skal si dere er effektive! Flinke folk der sørpå! :beer:

Den blir tatt mandag halv 8.
I tillegg har vi montert en overaskelse. Hun har i snart 2 år hatt liggende en gangstercap, NÅ ER DEN PÅ!!!!!!
Gleder meg til prøvetur, den er ca. 5 cm. høyere med OME torsjons stengene strammet til orginalmål i stedet for ATs max oppskrudde orginale.... Og den er myk og fin:smile:

Før klarte den vel en 20cm kant før bakhjulet gikk opp i luften, vi får ta en pendletest etterpå.

knixen
12-12-2008, 15:38
Meget flott bil! Jeg er ingen fan av gangster-caps men så lenge hun liker de så er det jo knall at dere har gjort jobben!!! :beer::beer:

arctic
12-12-2008, 16:14
Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees!
Endelig. Dette har jeg ventet lenge på. Både OME sett og for ikke snakke om gangstercapen. Den hadde jeg forlengst gitt opp og få på. Og OME settet....eneståene. Det har vært en laang lang dag på jobb. Jeg kom til å ta til tårer når jeg kom hjem . Av glede, var beskjeden jeg fikk av JT. Peugoten har aldri før hatt en slik fart på et slikt føre før fra egersund til haua.
Og riktig nok . Med tårer i øynene fikk jeg det vakreste synet på lenge.. Minst 20 cm mellom hjul og skjerm., og GANSTERCAP!!!
Målløs, det ble jeg.

Tusen hjertelig takk til Jan Terje og Finn som har brukt av sin dyrebare tid til dette.

Nå gleder jeg meg ekstemt til test turen.:smokin:

jan terje
12-12-2008, 18:21
Nå er hun så bli att jeg tror det går i gjennom med trinn 2.......

Det har dukket opp nok en 45 som jeg baaaaaaaaaaare må ha:smile:
Men nå skal jeg ut og teste Arctic Trucken, senere kommer dommen.

Vier
12-12-2008, 20:06
jeg må helt gratis gnave alt det fenalår jeg vil i løbet af dagen og drikke cola til.

:laughing:

Vier
12-12-2008, 20:10
Ska sei hu blei blie. Men hei, det e hu jo alltid :smile:

bobbas
12-12-2008, 20:26
her må det jo bare gratuleres med delvis ny bil fantastisk bra resultat dere er mer en gode:smile:

jan terje
12-12-2008, 20:35
her må det jo bare gratuleres med delvis ny bil fantastisk bra resultat dere er mer en gode:smile:

Skal du bli ferdig med en bil må du stå på vet duThefinger

jan terje
12-12-2008, 20:37
Foreløpig dom:

Hjemmemekk/OldManEmu mot Arctic Truck

1-0

Den ble bare nydelig å kjøre, OG den tar seg plutselig frem i glatte bakker:smile::smile::smile:

krüger
12-13-2008, 00:15
det ser da rigtigt godt ud, håber at få den at se Live på et tidspunkt:wink_animate:

jan terje
12-14-2008, 17:12
Nå har vi fått testkjørt bilen enda mere, og det må sies att det føles som en helt ny bil:smile:
Bilen er fra 2000 og har hatt mange eiere, og flere av dem skal etter sigende ha brukt den svært tøft. Den runder snart 200 tusen km., kansje har den gått mere.
Med 35 tommere og IFS merkes selvsagt litt slark bedre enn med orginale hjul. Kulene, hjelpesnekke og pitman arm hadde fint holdt i mange år til, og med orginale hjul ville man i hvertfall ikke merke noe galt med de delene.
Men Arctic har bestemt seg for å ha bilen til evig tid og da kan en like gjerne ta ett skikkelig tak på den når man er i gang. Disse delene er desverre veldig dyre som orginale Toyota deler, men det var en drittjobb å bytte så derfor er jeg glad for valget.
A/Ts heving består av karosseri løft og lange sjakler bak. Forran er torsions stavene strammet max. Resultatet var en svært stiv bil som var livsfarlig på snø og is, og bakhjulet lettet nesten med ett forhjul på en fortauskant:(
Men A/T anbefalte å bytte ut med noe skikkelig og valget falt på OME 2 tommers fjærer og torsions staver fra BG Nor A/S.
Den største forskjellen merkes over fartsdempere, det minner om en fullsize USA vogn- den bare flyter over:smile::smile::smile:
Vi testet den i noen bakker med is som vi knapt kom opp før med 4X4, nå kan man starte opp i 2 hjuls trekk:smile:
Dette var bra valuta for pengene, desuten er OME settet billigere enn orginal deler.
Nå skal den sandblåses og få en skikkelig understels behandling, det pleier å gjøre godt for alt hun er glad i:grinpimp:

TUSEN TAKK TIL FINN NØRLEM JENSEN FOR SPARK BAK OG GOD HJELP!

jan terje
12-14-2008, 17:16
Vi feirer med bilder av noe annetThefinger

Gi Gass
12-14-2008, 17:58
Godt og høre at der fortsatt skrues på kvalitetsbiler der nede. Var godt og få bekreftet at AT er oppskrytt :smokin: Har du ikke noen før/etter bilder av Hiluxen slik at vi får sett forskjellen?
NY 45?? Hvor mange har du nå JT? Dvs hvis du skrur de sammen.. Thefinger

jan terje
12-14-2008, 18:11
Godt og høre at der fortsatt skrues på kvalitetsbiler der nede. Var godt og få bekreftet at AT er oppskrytt :smokin: Har du ikke noen før/etter bilder av Hiluxen slik at vi får sett forskjellen?
NY 45?? Hvor mange har du nå JT? Dvs hvis du skrur de sammen.. Thefinger

Desverre tok vi ikke bilder før opperasjonen, det var for kaldt......
Teoretisk skulle bilen blitt en halv tomme høyere, det ble mye mere:smile: Tidligere stupte nesa i bakken, nå er den nesten like høy forran som bak. Skal feste opp ett reservehjul med litt vekter i for å få litt tyngde på bakakslingen. OME settet er vel egentlig ikke ett hevesett men fjærer som skal kompensere for økt vekt, fx. vinsj eller brannpumpe forran og tyngre påbygg bak.

Når det gjelder 45er så har jeg bare en & en halv igjen, resten har bidratt til en fremtid for mange 4 serie biler i Norge pluss att en er byttet bort i diverse med hyggelige Pål Skotte.
Men venter på bilder av en til som jeg nok må få hjem, jeg mener bestemt det er alt for få 45 i Norge:smile:
Jeg skulle ønske en med penger hadde kjøpt denne foresten;
32277

32278

32279
http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=660993
Kjørt 21 tusen siden '84!!!

Gi Gass
12-14-2008, 20:28
32277
Må jeg få påminne deg og reglene her på dette forum, vedrørende posting av innlegg av særdeles grov pornografisk art!! ThefingerThefinger

Jo takk, har sett den og prøver desperat og konsentrere meg enda hardere på KUN 75'en.. :shaking:

Den BJ45'en kunne blitt en dritfet ekspedisjonsvogn :smokin:

Overlykkelig over at jeg driver med godkjenning av 75'en, og "overflødige" midler på kontoen er tilsidesatt til sponsing av Tull.no.. Hvis alt går etter planen blir det vel godkjenning, betaling av avgifter og skilt i løpet av nærmeste uken/ukene.. :eyemouth:

jan terje
12-19-2008, 03:48
Da er nattskiftet over på Tresseren. Fy f**n som alle bolter var dratt til på mellomaksling, diff & oljepåfylling.
Dessverre var det en mutter som ikke var dratt til..... Den som holder piniongen på plass.
Men jeg fant ikke noen ødelagte deler utenom ett "bitemerke" rundt carrieren (?). Så etter en rengjøring satte jeg den sammen igjen. Får hardteste den litt når solen titter frem.
Ellers putles det med 45en, del for del.

jan terje
12-19-2008, 12:28
32492

Palle
12-19-2008, 12:33
32492

VAr det din hardtest???
Hvordan gik det:question::smile:

Tommy
12-19-2008, 12:40
Desverre tok vi ikke bilder før opperasjonen, det var for kaldt......
Teoretisk skulle bilen blitt en halv tomme høyere, det ble mye mere:smile: Tidligere stupte nesa i bakken, nå er den nesten like høy forran som bak. Skal feste opp ett reservehjul med litt vekter i for å få litt tyngde på bakakslingen. OME settet er vel egentlig ikke ett hevesett men fjærer som skal kompensere for økt vekt, fx. vinsj eller brannpumpe forran og tyngre påbygg bak.

Når det gjelder 45er så har jeg bare en & en halv igjen, resten har bidratt til en fremtid for mange 4 serie biler i Norge pluss att en er byttet bort i diverse med hyggelige Pål Skotte.
Men venter på bilder av en til som jeg nok må få hjem, jeg mener bestemt det er alt for få 45 i Norge:smile:
32277

32278

32279
http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=660993
Kjørt 21 tusen siden '84!!!

Var jo billeg den der... bare å vente med å registrere den..
MVille du bygd den om til en vanlig Pick up eller hatt den som brannbil??

jan terje
12-19-2008, 13:48
Var jo billeg den der... bare å vente med å registrere den..
MVille du bygd den om til en vanlig Pick up eller hatt den som brannbil??

Den hadde da vært en fin verkstedsvogn? Se hvor pent påbygget er utført ved å bruke nedre del av orginal plan med hjulbuer. Nei hadde jeg hatt den ville jeg spart til en helt ny orginal plan, koster rundt 20(?) tusen hos SOR.

jan terje
12-19-2008, 13:50
VAr det din hardtest???
Hvordan gik det:question::smile:

Ja jeg tester alltid diffrensialene først i 45en. Står den for de kraftige påkjenningene fra den dieselen så tåler den alt:grinpimp:

jan terje
12-23-2008, 10:56
32578

32579

32580

32581

32582

32583

extremetoy
12-23-2008, 11:02
fra aya napa

jan terje
12-23-2008, 11:06
Hmmm, ser ut til å ruste som her:( Grom bil, liker att biler faktisk ser ut til å bli brukt.
En du har sett selv?

extremetoy
12-23-2008, 11:07
Hmmm, ser ut til å ruste som her:( Grom bil, liker att biler faktisk ser ut til å bli brukt.
En du har sett selv?Ja var der i høst..

jan terje
12-23-2008, 11:08
Kjøpte du den ikke????????????

extremetoy
12-23-2008, 11:11
Kjøpte du den ikke????????????Kjøpte øl istede.. om jeg ikke tar feil har hoel en slik på tomta en plass..

jan terje
12-23-2008, 11:17
Øl? Hmmm. Men ellers tror du riktig, Hoel har en slik ja. Håper snart han tar ett rykk på den.

jan terje
12-23-2008, 11:19
Toyota, jul & Elvis er fin fine kombinasjoner.
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/lUyuGFoiWJ0&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/lUyuGFoiWJ0&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

jan terje
12-23-2008, 11:22
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mncrcvd2si4&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/mncrcvd2si4&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/uIhHS1Asb1w&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/uIhHS1Asb1w&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

jan terje
12-23-2008, 11:24
12 sekunder på dragstripa i en 45.....
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/L0BuciwLpnY&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/L0BuciwLpnY&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

jan terje
12-23-2008, 11:26
<object width="480" height="295"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/8R2AKPXISPw&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/8R2AKPXISPw&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object>

jan terje
12-23-2008, 11:27
Australsk strandtur:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/98t_NFpuHCk&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/98t_NFpuHCk&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

jan terje
12-23-2008, 11:32
Denne ligger en annen plass i tråden, men vi drar dem frem for nye lesere:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/njodYtK0Hqg&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/njodYtK0Hqg&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

jan terje
12-23-2008, 11:36
Drifting med Landcruiser er ikke for amatører.... Men maler man en Toyota rosa, så blir man straffet.
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/OqddzKnDV0U&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/OqddzKnDV0U&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

jan terje
12-23-2008, 11:40
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/d3DwMgh1Qx4&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/d3DwMgh1Qx4&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

jan terje
12-23-2008, 11:41
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yt3Hi_TNqKY&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/yt3Hi_TNqKY&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

jan terje
12-28-2008, 11:49
Hmmm. En mindre service og denne burde være god som ny?

knut4x4
01-03-2009, 00:08
Fredags Quiz
Hva er forskjellen på dusin vare som Hoel, jeg og mange andre har, og den fra Aya Napa?

extremetoy
01-03-2009, 00:47
Fredags Quiz
Hva er forskjellen på dusin vare som Hoel, jeg og mange andre har, og den fra Aya Napa?hvertfall ikke rusten som er forskjellThefinger

knut e
01-03-2009, 11:19
stygge briller og høyreratt?

knut4x4
01-03-2009, 19:06
Er ikke mange 43 i omløp. Meget sjelden den der..........

knut e
01-03-2009, 23:03
oi aldri hørt om 43 før jeg, er den bittelitt lengre eller hva er egentlig forsjellen mtfor en 42?

knixen
01-03-2009, 23:10
43 er lengre ja, og ikke like lang som en 45... Faktisk perfekt lengde synes jeg! Men så er jeg utav de få som digger 55 også da! :beer:

knixen
01-03-2009, 23:14
43 om jeg ikke tar feil

knixen
01-03-2009, 23:20
flere mens jeg er igang...

knut e
01-03-2009, 23:57
den pickupen i 40 serien som er swb har altså betegnesen xj43? akkurat passe lang da ja, selv om jeg og heter knut og liker 43 liker jeg ikke 55 så det er sagt:smile:

Palle
01-05-2009, 14:13
Jeg kom lige til, at søge på buschtaxi(selvom jeg skulle jobbe:shaking:), fordi kunne huske, at have set en tysk side der solgte "blechteile" til LC'ere.
Men det første billed jeg fik frem var dette:smokin::

NB:Er der nogen der kender den tyske side?

jan terje
01-05-2009, 15:07
den pickupen i 40 serien som er swb har altså betegnesen xj43? akkurat passe lang da ja, selv om jeg og heter knut og liker 43 liker jeg ikke 55 så det er sagt:smile:

Alle pickup er 45, men det finnes 2 akselavstander. 43 er "bare" en lang 42.
Og, 55 er knall tøff.

knut e
01-05-2009, 16:27
Alle pickup er 45, men det finnes 2 akselavstander. 43 er "bare" en lang 42. [/QUOTE] ok da lærte jeg noe nytt

Og, 55 er knall tøff.

hmmm joa det er kansje tøff men jeg liker ikke alle tøffe biler

jan terje
01-05-2009, 16:43
HOLD DERE FAST GUTTER & PIKER.....
HER ER VERDENS STYGGESTE OMBYGDE 45!!!!!!!!!!!

Vier
01-05-2009, 16:47

DET skal jeg gi deg rett i!!

Palle
01-05-2009, 16:55

:eyemouth::eyemouth::eyemouth: Den var fin!!!

Har du taget den fra Bangla Bangers hjemmeside:question:ThefingerThefinger

krüger
01-05-2009, 16:58

uha den var knald tøffThefinger

:puke::puke::puke::puke::puke::puke::puke::puke::p uke:

.

Vier
01-05-2009, 17:06
Jeg er spesielt begeistret for Oldsmobile-fronten :laughing:

Finn Nørlem Jensen
01-06-2009, 17:07
Jeg syntes veldig godt om stigen der står i baggrunden på det første billed
synd den stygge bil skal stå i vejen, så man ikke kan tælle hvor mange trin der på den fine stige :shaking:

Gi Gass
01-07-2009, 03:38
Rimelig brisen etter en flaske med Jack, ønsker jeg dere alle innpå rett spor med denne 10BbpGKLXqk&feature=PlayList&p=1EB0EFCC9BC0A637&index=43

jan terje
01-10-2009, 22:12
TAKK til Jan Banan for hjelp med bytte av registerreim på Arctic Trucken:smile:

Finn Nørlem Jensen
01-11-2009, 11:08
Jeg må sige der sker noget i det værksted, det er da helt vildt !!
Men skulle du ikke gøre lidt mere brug af din fine julegave fra Danmark, bare slap af og nyde en kop af det ufattelige sorte kaffe
http://img239.imageshack.us/img239/1804/stolqe0.jpg (http://imageshack.us)

jan terje
01-11-2009, 12:10
Jeg må sige der sker noget i det værksted, det er da helt vildt !!
Men skulle du ikke gøre lidt mere brug af din fine julegave fra Danmark, bare slap af og nyde en kop af det ufattelige sorte kaffe
http://img239.imageshack.us/img239/1804/stolqe0.jpg (http://imageshack.us)

Nei. Den stolen skal kun brukes ved høytidelige anledninger.

Geir
01-11-2009, 13:22
Den ble da brukt en gang :grinpimp:

Finn Nørlem Jensen
01-11-2009, 14:01
Ja men Geir, som Jan Terje skriver :smile:
stolen skal kun brukes ved høytidelige anledninger
Den ene gang de sad i stolen vær under Konge besøget desember 08 :grinpimp:

martinj
01-11-2009, 19:01
er det påbud med reflex i garasjen deresThefingerThefinger