PDA

View Full Version : Støtfanger og felget til Gen.2 Ønskes Kjøpt

Håkonsen Racing
04-18-2007, 10:38
Hei ønsker å kjøpe frontfanger, helst kun midtre del til min 2001 modell
2500 Ram. Alt av intresse!

Er også interessert i orginale 8 bolt 16 eller 17 toms felger, med eller uten
dekk.

Mvh Kjetil

41551591
kh.pia@online.no
www.haakonsen-racing.com

Å.H
04-18-2007, 16:50
Ikke for å ødlegge tråden din!Gjerne send en PM om du finner e.v.t en skadebil for jeg er interesert i bakfanger til Ram i samme årsklasse gen.2 ::)

RamDodge
04-18-2007, 17:25
Det skal vist stå en delebil i Halden, en kompis av meg kjøpte bakaksel fra den. Jeg tror det var annonsert på Finn for et tid tilbake. Skal forsøke å få tak i tlf nummer.

Håkonsen Racing
04-19-2007, 14:56
Høres interessant ut, kune trenge en baklem også...

På forhånd takk for all hjelp..

Er det noen av dere gutta som har prøvd/erfaring med Smarty??

Mvh Kjetil

Å.H
04-19-2007, 16:51
Jeg har en Smarty.Kjempe instrument! Leser/sletter feilkoder og trimmer i et.Kjører den forøvrig sammen med TSTpowermax3 trimboks der jeg bruker Smarty`n som har bedre utviklet programvare til å få litt mer timing på dieselpumpa i tillegg.Den har også programvare (high idle) for hurtigere varmkjøring når det er kaldt i været og speedometer kalibrering visst du f.eks vil montere større hjul.Anbefales! Står litt info her :http://www.madselectronics.com/ Der man også kan laste ned oppdatert programvare.

RamDodge
04-20-2007, 16:33
Da har jeg fått nummeret til han karen i Halden som skal ha en delebil. 402 32901, Er vist en 2500 Cummins som har gått rundt. Aner ikke om hva han egentlig har av deler, og hva som er helt etter rundkastet.

Ellers så kan jeg henge meg på lovprisingen av Smarty. Etter jeg prøvekjørte bilen til Bob (han er hovedimportør i USA) med Catcher som er forgjengeren til Smarty så var jeg solgt. Det er en ting som er spesielt med Smarty, og det er at bilen blir så forbasket artig å kjøre. Responsen en får på gasspedalen ligner ikke noe andre trimbokser som jeg har prøvd. De som har lånt min Smarty sitter med et salig glis i trynet når de kommer tilbake. En bestemte seg etter ca 30 sekunder at en sånn måtte han ha også.
Kanskje Smarty burde fås på blå resept for deprimerte Cumminseiere?
Jeg har en Superchips liggende her som ALDRI kommer til å bli brukt av meg noe mer som du kan få kjøpt :p

Tar du deg en tur nedover i Østfold så kan du få teste min Smarty før du eventuelt bestemmer deg.

Håkonsen Racing
04-21-2007, 20:47
Takker for hjelpen og tilbudet om testing av Smarty.

Har kjørt med Hypertech en stund, funker ok nok og med
humane eksostempraturer. Har dere oppgradert luft og eksos for
å få Smartyen til å funke, spesiellt ved tauing??
Og hvilket Catcher nivå bruker dere?

Hadde evnt å tenkt å kombinere denne eller en Smarty med noen
275 injektorer.
Eller finnes det jo ett hav av ulike bokser å få kjøpt, men har vært
litt skeptisk til å "tap the wire" som de sier på usa forumene.

Er også litt skeptisk til hvor grensen går før man bør opgradere
kasse og converter.

Kommer vel ann på kjørestil, men har dere
noen selvopplevde erfaringer på dette området??

Min bil er forøvrig en 01 2500 med automat (235hp),
Hypertech 5009, Walbro 392 pumpe, Quadzilla Commander monitor.
Forøvrig orginal

Mvh Kjetil

RamDodge
04-21-2007, 21:26
Strengt tatt bør en vel oppgrader automaten før en trimmer overhode. Jeg har ikke kommet så langt ennå så jeg holder meg til trinn 5 for å spare automaten mest mulig, allerede nå så føler jeg at jeg ikke får kreftene i bakken så da er det unødvendig å lade hardere. Har prøvd trinn ni, men da rapet det til i converteren på bunn gass. Ble også litt spennende når jeg dro løs bakhjula i 90km/t på bløt asfalt.

Jeg kjører med BHAF og 4" Magnaflow, men det har ikke betydning for funksjonen for Smartyen. Masser av folk som sleper tungt på trinn 9. Den ultimate comboen er vel nettopp den som Åge kjører med, TST + Smarty

Hypertechen gjør vel det samme som Superchipen jeg brukte tidligere, mere fortenning og en får den ekstra effekten høyt oppe i turtallskalaen. Superchip anbefaller heller ikke henger på det høyeste trinnet pga høy eksostemp. Smartyen forandrer fuelkurven i tillegg til fortenningen. Marco har også fjernet store deler av "torquemanagment" så en får momentet mye lavere i turtallskurven, det er derfor den blir så artig å kjøre med. Marco påstår selv at han har vridd all dieselen ut av pumpa som er mulig uten å "pierce the wire"

Å.H
04-21-2007, 21:55
Kanskje vi skulla oppretta en ny tråd for Cummins trimming:) ? Jeg har oppgradert med 4" Summit eksos og K&N intake og DD2 75hk dyser,men anbefaler 90hk Mach 1.6 som visst nok skal gi bedre effekt og lavere egt.Har funnet ut at Ram`en min får best effekt med catcher#6 og TSTpm3 på #5.Dette ga høye egt og svart røyk så jeg kjøpte meg en BD super B turbo og 2 dysers Snow vanninsprut for å kjøle ned litt,men har enda problem med egt på varme sommerdager(kan komme opp i 1600fahrenhait uten vanninnsprut):eek: .Å oppgradere automaten tror jeg er en god ide visst du skal trimme mer.Jeg har manuell der jeg allerede har sprengt 2stk clutcher allerede.Måtte tilslutt invistere i en Luk 13" kobber clutch med større svinghjul til 10 lapper som skal tåle 550hk/1100ft.lb for å få det til å holde!;)

Noclass
04-23-2007, 19:18
Kanskje vi skulla oppretta en ny tråd for Cummins trimming:) ?

Ja det synns jeg faktisk at dere skal..

Fortell litt om hva som er gjordt og litt om erfaringen med trimmingen.

Jeg lager en ny tråd og så kan dere komme med innspill...