PDA

View Full Version : Pelle G-cab

narviboy
09-08-2008, 02:04
Så kom endelig dagen når G:n med stor G kom til Tromsø:smokin:

En GD300Turbo-diesel-Cab som det tidligere har vært drømt mange våte drømmer om i Tromsøs G-wagenkretser..........:wink_animate:

Så her er den da.....

Fikk ikke noen fanger, dessverre desto mere rust:(
27927

Litt forskjellige felger:shaking:
27928

G-cab er kult:smokin:
27929

Rusthjørne, som vanlig på Gelændewagen bare mere
27930

Grei invendig forran
27931

Grei inni bak
27932
Bortsett fra denne
27933
Noen burde avlives for å ha montert oljetrykkmåleren på den måten:pissed:

Ny vinsj må Gobilen ha:smile:
27934

ProComp X-terrain 35" 12.5" på 17" Audi RS-felger skal på bilen men er til salgs til rett pris
27935

Ny Hilift må Pelle få såklart, da blir han glad:smile:
27936

Så til litt jobb, noe som det kommer til å bli en god del av etter hvert ser det ut for...........:puke:

Når Pelle kom til oss i Nord var hans humør tydeligvis dårlig siden han måtte rulles igang. Når det dessuten viste seg att maksfarten på Caben med 300Turbodieselmotor lå rundt 60Km/h skjønte vi jo raskt att det måtte noe arbeid til for å få gobilen på veien igjen.
Startet feilsøkingen med å lete jordfeil, viste seg raskt att det var lurt av oss da ikke-koblinger som denne fantes i haugevis under panseret:shaking:
27937

Ble stadig vekk imponert jo lenger in i rotet vi rotet oss:eyemouth:
27938

Tror det lå rundt 20meter kabel i diverse dimensioner på bakken rundt Pelle når vi begynte å bli ferdige med det elektriske under panseret. Viste seg att det var feil på jordingen og att batteriet var oppbrukt så nå står det Optima på ønskelisten.......
Diffdekselet bak måtte skiftes p g a en fastrustet påfyllingsskrue, heldigvis så oljen ganske grei ut der inne så imorgen får drevene svømme i ny fin olje:smile:
Vi byttet dieselfiltrene og gassmekanismen på motoren.

Ved dagens slutt startet og gikk Pelle som en kanonkule!!

Imorgen ska det skiftes hjullager, byttes oljer i hele bilen og letes feil på blinklys og fløyte++++

Videre planer finnes, blandt annet ska et 40mm BL-kit monteres, vinsjfeste bygges, rust fjernes, lakk lakkes, bil shines o s v, o s v

knut e
09-08-2008, 08:59
på g bilen som min bror hadde før var det problemer med blinklysa og da var det noen kontakter bak nødblink knappen som var dårlige, fixa det veldig enkelt, ikke sikkert det er der, men sjekk der først sånn i tilfelle

knixen
09-08-2008, 11:43
Bra jobba! G-folka i byen er ivrige!! Stå på! :beer:

Rossi
09-08-2008, 13:00
Ivrige men mest av alt dyktige:wink_animate:

Blir nok bil av denne og etter hvert, tror dessuten den kan bli en ganske så tøff bil å faktisk:smokin:

Iver460
09-08-2008, 19:15
Den der var et produkt av flere gode og mindre gode ideer enn jeg trodde. Godt noen tar ansvar og rydder opp. 3 ulike felger på samme bil er sterkt jobba!

Rossi
09-09-2008, 11:19
=Iver460;97958]Den der var et produkt av flere gode og mindre gode ideer enn jeg trodde. Godt noen tar ansvar og rydder opp. 3 ulike felger på samme bil er sterkt jobba!

Enig der ja:shaking:

Vi fant ut att det var like greit å rydde opp i ledningsnettet med en gang så slipper vi i det minste plages med elfeil i fremtiden.
Det som var litt intressant med jordledningen var att den så helt fin ut på overflaten men klarte ikke å levere nok strøm til å få starteren til å drive rundt motoren, dette gjorde att det tok litt ekstra tid å finne feilen men nå er den lokalisert og utbedret:smile:
Di felgene ja, trodde nesten ikke det fantes så mange forskjellige felger til G-wogn å ihvertfall ikke på en å samme bil:confused:
Blir en god del rustjobb fremover ser det ut for, ganske mye mer rust en det bildene vi har sett av bilen tidligere viste.......:(

Ble forøvrig utført en god del jobb på bilen igår, nevnes kan blandt annet 40mm BL, 70% ferdig vinsjfanger, oljen i diffene skiftet+++

Kommer flere bilder av den når fangeren er ferdig og 35" er montert....:wink_animate:
G-club Tromsø regner iskaldt med att denne blir en av Norges absolutt tøffeste G-caber etter hvert:grinpimp:

Vi venter dessuten i spenning på neste sommer da planen er å sitte i baksetet med noen kalde øl mens Narviboy loder rundt i byen med caben nede......:beer:
Bare synd att vi sansynligvis må ha lue, votter og varmedress på oss i den Nord-Norske sommertemperaturen:blush2:

Lundblad
09-09-2008, 16:44
Enig der ja:shaking:

Vi fant ut att det var like greit å rydde opp i ledningsnettet med en gang så slipper vi i det minste plages med elfeil i fremtiden.
Det som var litt intressant med jordledningen var att den så helt fin ut på overflaten men klarte ikke å levere nok strøm til å få starteren til å drive rundt motoren, dette gjorde att det tok litt ekstra tid å finne feilen men nå er den lokalisert og utbedret:smile:
Di felgene ja, trodde nesten ikke det fantes så mange forskjellige felger til G-wogn å ihvertfall ikke på en å samme bil:confused:
Blir en god del rustjobb fremover ser det ut for, ganske mye mer rust en det bildene vi har sett av bilen tidligere viste.......:(

Ble forøvrig utført en god del jobb på bilen igår, nevnes kan blandt annet 40mm BL, 70% ferdig vinsjfanger, oljen i diffene skiftet+++

Kommer flere bilder av den når fangeren er ferdig og 35" er montert....:wink_animate:
G-club Tromsø regner iskaldt med att denne blir en av Norges absolutt tøffeste G-caber etter hvert:grinpimp:

Vi venter dessuten i spenning på neste sommer da planen er å sitte i baksetet med noen kalde øl mens Narviboy loder rundt i byen med caben nede......:beer:
Bare synd att vi sansynligvis må ha lue, votter og varmedress på oss i den Nord-Norske sommertemperaturen:blush2:

Om vi bytte Pilsa ut med Cognac eller anna brennvin ska du se at vi kjøre cab i T-skjorta på vinteren å!

narviboy
09-10-2008, 00:51
Så fortsatte hobbyjobben idag.....

Planer var å skifte høyre hjullager fremme og få bygget videre på vinsjfangeren...

Pelle måtte få nye CV-ledd og hjullager viste det seg da vi åpnet for en sjekk, den gamle drivknuten så ganske så elendig ut:shaking:
27967

Jeg valgte å gå for et sett av Mercemanns CV-knuter med livstidsgaranti siden Pelle fortjener det beste:smokin:
27968

Ferdig montert:smile:
27969

Mercemann fortsatte prosjekt "vinsjfanger" og gjorde store fremskritt der, fangeren er nå grunnet og klar for lakk. Blir meget bra synes jeg!
27970

Må finslipe litt innimellom så finnishen blir like bra som resten av bilen:wink_animate:
27971

Vi har begynnt å få en bra oversikt over bilen nå, ser ut til å bli en moro G-vinter med mye skruing og planlegging, d v s :beer:

to be continued.............

narviboy
09-11-2008, 23:23
Da har det skjedd litt til med Pelle.........

Har fått byttet CV-ledd og bremseskiver på begge sider, ny olje i differ, smøring av mellomakslinger, alt det elektriske er nå i orden, vinsjfanger er montert og vinsjen koblet til, 35" montert, nå starter og går Pelle som en Gelændewagen skal++++

Ska in på etterkontroll nå så er bilen klar for Mother Nature:smokin:

Noen bilder av doningen som den står etter idag:smile:
28031

28032

Ganske fornøyd med utviklingen så langt ja.............

Takk til værgudene for deres store sammarbeidsvilje gjennom hele prosjekt "G-cab":wink_animate:

narviboy
09-11-2008, 23:40
G-uttaboys nyeste hemmelige prosjekt............:bounce:

280GE -80modell med rust i massevis og sinnsykt stilig farge:wink_animate:

Finnes som vanlig både store og små planer for denne men tiden får vise hvilke som gjennomføres:question::question::question:
28037

velox
09-12-2008, 00:50
Det blei bare flerebila i den gården der. Tru om naboan e glad nu?!? :P Står pajja enda der?

Rossi
09-14-2008, 22:52
Det blei bare flerebila i den gården der. Tru om naboan e glad nu?!? :P Står pajja enda der?

Nå er det ryddet og fint i Mercemans naturlokaler. T o m Pajeron har funnet sin siste vileplass.............:smile:

Er vel prosjekt garasjebygging som står øverst på lista over "ting som skal gjøres". Bør være ferdig før snøen kommer siden vi garantert får mye skruing denne vinteren åsså...................

Går det bra med Pajeron din??

norwegian redneck
10-07-2008, 14:43
Gøy å se den er i live, godt den kom til noen som kunne få liv i den og ikke ble stående hos meg.

4springar
10-07-2008, 16:44
godt å se ho tar form! ;) va vel du som va me rossi på bergninga mi?

kjør på!

velox
10-08-2008, 07:47
Nå er det ryddet og fint i Mercemans naturlokaler. T o m Pajeron har funnet sin siste vileplass.............:smile:

Er vel prosjekt garasjebygging som står øverst på lista over "ting som skal gjøres". Bør være ferdig før snøen kommer siden vi garantert får mye skruing denne vinteren åsså...................

Går det bra med Pajeron din??

Nja, ho har mens! Læk fra bakakslinga.. Æ har ikje skrudd eller rørt ho på flere måna. Har jobba utenbys lenge no. E enda på Senja. Men det blir bra når æ kjem mæ heim! Stå på med Merca! Det her ser dødsbra ut!

Roy HP
10-08-2008, 08:30
Hallo Narviboy.
Ser du har en sånn ti eika felg på G en din skulle ha fådt tak i en sånn felg for å ha på reservehjuls holdern på min G. Eller vet du kanskje nån som har en sånn og selge....

Rossi
10-08-2008, 08:42
Gøy å se den er i live, godt den kom til noen som kunne få liv i den og ikke ble stående hos meg.
Ikke tvil om att stakkarn trengte litt TLC nei:shaking: Nå begynner den endelig å bli bra, iallefall tekninsk, var en god del rust på den dessverre!

Nja, ho har mens! Læk fra bakakslinga.. Æ har ikje skrudd eller rørt ho på flere måna. Har jobba utenbys lenge no. E enda på Senja. Men det blir bra når æ kjem mæ heim! Stå på med Merca! Det her ser dødsbra ut!
Kjipt med lekasje:( Vet du hva som er galt? Hull i metall eller dårlige pakkninger? Når kommer du dæ til Byen da?

Hallo Narviboy.
Ser du har en sånn ti eika felg på G en din skulle ha fådt tak i en sånn felg for å ha på reservehjuls holdern på min G. Eller vet du kanskje nån som har en sånn og selge....
Du må ha en annen type reservehjulsholder til din G for å kunne ha LM-felg hengende, den du har nå er for å montere stålfelg med baksiden ut.....
Den for LM-felg bygger mere ut:smile:

Roy HP
10-08-2008, 20:42
Men da må æ bare kjøpe en som passe til en LM felg, Kanskje du har det å:question:

narviboy
11-05-2008, 16:43
Nå har bilen vært plukket i småbiter og sjekket for rust.. og det var det nåkk av. en deilig følelse og bli rundlurt av selger. men hevnen er søt=) rustet ca over alt!!! har tatt bilder og dokumentert fra dag 1 og alt er levert til advokat=)
men men, kanalene er nå skiftet i 100-100 4-kant rør. alt av olje er skiftet, akslinger smurt, rust i hjulbuer og dørk og under hele bilen er kappet bort og nytt gulv sveiset. starter nå på pussing av bilen utvendig. myyyyye rust der og!!!!!! så er en stor jobb, men blir bra til slutt. skal få lagt ut bilder etterhvert=)

Mikael
11-05-2008, 17:05
Er vel lurt å sjekke litt nøyere for rust, og ikke ta alt forgitt :smile:
Men godt du får noe tilbake da.

Rossi
11-05-2008, 18:33
Nå har bilen vært plukket i småbiter og sjekket for rust.. og det var det nåkk av. en deilig følelse og bli rundlurt av selger. men hevnen er søt=) rustet ca over alt!!! har tatt bilder og dokumentert fra dag 1 og alt er levert til advokat=)
men men, kanalene er nå skiftet i 100-100 4-kant rør. alt av olje er skiftet, akslinger smurt, rust i hjulbuer og dørk og under hele bilen er kappet bort og nytt gulv sveiset. starter nå på pussing av bilen utvendig. myyyyye rust der og!!!!!! så er en stor jobb, men blir bra til slutt. skal få lagt ut bilder etterhvert=)
Blir kongebra Narviboy:smokin:

Bare stå på så har du den snart oppe og går å da vet du hvor vi drar:laughing:

Er vel lurt å sjekke litt nøyere for rust, og ikke ta alt forgitt :smile:
Men godt du får noe tilbake da.

Vanskelig å sjekke for rust når bilen står i Kristiansand og kjøper bor i Tromsø:wink_animate:

narviboy
11-05-2008, 19:51
Ja litt vanskeli å sjekke når man bor så lang unna! å dessuten har jeg en tendens til og Stole på folk!!!! men heldigvis har jeg i kontrakten hvordan feil som "skulle" være på bilen. så det er toltalt kontraktbrudd i følge min advokat. Har ikke fått en kr. tilbake enda. og årsavgiften er heller ikke betalt SOM AVTALT!!!!!! alle reperasjoner og utskiftinger har jeg stått for av egen lommebok. men kvitteringer og bilde-bevis er tatt vare på og kopier er sendt til div, "kontorer".

men pengene tikker vel inn snart når papirene fra advokaten og forbrukerkontoret Når en viss postkasse i Kr.sand.

Rossi
11-12-2008, 14:03
Hører rykter om att Pelle snart er å se på Mauken Narviboy....... Stemmer det?

Lundblad
12-13-2008, 12:39
Skjer det nåkka me go bilen?

Rossi
12-13-2008, 13:28
Trur Mr Narviboy har hatt et skikkelig nervøst sammenbrudd for ei stund siden. Trur det skjer litt smått med Pelle igjen. Meningen er vel å få Caben opp og gå før jul såvidt jeg har skjønt det.
Har dukket opp nye feil hele tiden som krever tid og penger å gjøre noe med:(

Lundblad
12-13-2008, 14:21
Trur Mr Narviboy har hatt et skikkelig nervøst sammenbrudd for ei stund siden. Trur det skjer litt smått med Pelle igjen. Meningen er vel å få Caben opp og gå før jul såvidt jeg har skjønt det.
Har dukket opp nye feil hele tiden som krever tid og penger å gjøre noe med:(

Sist jeg var innom lå han under bilen og sveiset nye rockslider kanaler. Faen meg så vidt han hadde tid til å vise meg hvor kaffekanna sto :p

Han har vel litt jobb framfor seg, men det kommer seg til slutt. Stå på Narve:beer:

narviboy
01-16-2009, 14:53
Ja nu e kanalan på, og lakkert, og bilen drar til mauken i helga på jomfruturen. glede mæ litt. mulig æ treng berging hvis æ får havari på nåkka på tur til mauken!! Noen som melde sæ frivillig?

Rossi
01-16-2009, 17:43
Ja nu e kanalan på, og lakkert, og bilen drar til mauken i helga på jomfruturen. glede mæ litt. mulig æ treng berging hvis æ får havari på nåkka på tur til mauken!! Noen som melde sæ frivillig?

Vet nøyaktig kem som blir oppringt hvis noe går til H.............

Æ melde mæ ufrivillig den her gangen:shaking:

narviboy
01-19-2009, 14:39
Ja da va turen gjennomført. bilder kommer straks jeg får de inn på data=) strålende fornøyd, bilen gikk som ei kule og tok sæ fram som bare f... og Alt dette KUN takket være ØRJAN, MATTIS OG JARLE som har vært fantastisk super og hjulpet meg å få bil av det VRAKET jeg kjøpte. mange timer med skruing betalte seg i helga når jeg fikk gleden av og endeli kjøre!!! TUUUUSEN TAKK FOLKENS=)

Rossi
01-19-2009, 15:40
Ja da va turen gjennomført. bilder kommer straks jeg får de inn på data=) strålende fornøyd, bilen gikk som ei kule og tok sæ fram som bare f... og Alt dette KUN takket være ØRJAN, MATTIS OG JARLE som har vært fantastisk super og hjulpet meg å få bil av det VRAKET jeg kjøpte. mange timer med skruing betalte seg i helga når jeg fikk gleden av og endeli kjøre!!! TUUUUSEN TAKK FOLKENS=)

Godt att du endelig fikk ha litt gøy med bilen:smile:
Regner med att du er gira på videre skruing nå?

Bilen går fantastisk fint må jeg si! Omtrent ingen vibrasjoner, overraskende lite støy helt opp i 90km/h, tror faktisk det er mer støy i Maxim en i Pelle G-cab:(
Du må fortelle hva det første dere gjorde når dere kom til hytteveien var:wink_animate:

narviboy
01-19-2009, 16:10
He He, ja litt gøy og møte en spiller ny Hummer H2 med Henger med scooter på som hadde saksa i grøfta. og der sto de med traktor og hele pakka for og få taua den inn på veien uten hell. Da var det greit og få en liten KORT g-cab som kunne gjøre jobben. Så lille pelle trakk opp en hummer h2 til over en million=) gøy gøy

Lundblad
01-20-2009, 10:03
Tok du ingen bilder? :shaking:

Rossi
01-20-2009, 16:48
Tok du ingen bilder? :shaking:

Tror du han har fått høre den før eller:wink_animate:
Sånt MÅ taes bilder av!
Liten G-cab med en H2 på slep opp bratte bakker er jo ikke hver dag man ser, mest p g a att både G-cab og H2 er såpass uvanlige her i landet tror jeg:smokin:

narviboy
01-23-2009, 13:02
Sakte men sikkert vokser det fram en både pen og fungerende G i min eie:smile:

Rocksliderkanalene er ferdig sveiset, provisorisk lakkering men det blir seendes ut omtrent som nå når ting en dag blir helt ferdige:smokin:
Bilen er som sagt testet skikkelig med en hyttetur til Mauken der Pelle og vinsjen har fått kjørt seg med snø langt over panseret og Hummerbiler i grøften:wink_animate:
Gjenstår innvendig tankvask og montering av håndbrekkvaier så er Pelle good to go:grinpimp:

Noen bilder

Begynner å se grei ut nå synes jeg
34430

100x100mm firkantprofil bør vel tåle en smell eller tre:wink_animate:
34431

Rossi
01-23-2009, 15:49
Hører rykter om bildebevis på H2-historien..........

4springar
01-23-2009, 16:01
bilder? det hadde vært no!

narviboy
01-23-2009, 17:31
jepp, fant noen bilder. ikke fra akkurat opptrekkinga, men fra 2min etterpå, da hummern sto i sitt RETTE element(på nybrøyta vei) da den hvistnok ikke er no særlig bra til annet enn det den er. en gatebil=p

narviboy
01-23-2009, 17:32
handbrekk vaiere kom i dag. og monteres om ca 7 min når jeg bare får spist opp sjokkoladen min=p så da får jeg skilt på bilen på mandag=)

narviboy
01-26-2009, 11:16
Der var skiltene hentet, bilen eu-godkjent og klar for nordnorsk terreng=)

Lundblad
01-26-2009, 14:05
Bilen ser sinnsyk bra ut nå Narve!
Og gratulerer med skilt! :beer:
Gleder meg til å få prøvekjørt bilene til helgen ;)

narviboy
01-26-2009, 15:02
Jepp jepp, til helga blir det guttetur til hytta, med brennvin, offroad, snøscooter offroad, badstu offroad, øl offroad og litt offoad. blir knaill=) ja pelle gleder seg til og bli testet=)

4springar
01-26-2009, 15:42
Grattis me skilt! får fiske opp nå satelittbilda av H2 resque. Burde kunne sees fra månen!

Sorry mate, kan ikke bli med til helga.:(
Har avtalt me flyttinga, og skal gjøre litt arbeid for nye husverten.
Ka me å utsette det ei uka?

Rossi
01-26-2009, 17:35
Grattis me skilt! får fiske opp nå satelittbilda av H2 resque. Burde kunne sees fra månen!

Sorry mate, kan ikke bli med til helga.:(
Har avtalt me flyttinga, og skal gjøre litt arbeid for nye husverten.
Ka me å utsette det ei uka?

Det hørtes ut som en go idè å utsette det litt:smile:
Kanskje jeg og har mulighet til og bli med:beer:

4springar
01-27-2009, 18:42
Det hørtes ut som en go idè å utsette det litt:smile:
Kanskje jeg og har mulighet til og bli med:beer:

da rotte vi oss sammen Rossi!:beer::beer::beer::beer::beer:

narviboy
01-28-2009, 19:13
i will go, with or with out you=) å æ skal drekke og kjøre offroad for dok alle sammen. æ lundis og jarle=p

Lundblad
01-29-2009, 18:36
:eyemouth:

hiluxturbo
01-29-2009, 19:23
:eyemouth:

så nu litt liten dn snorkeln

Rossi
01-29-2009, 19:41
Det er ikke for å forsyne dæ me luft vet du, er bare en 3liters turbodiesel vet du:wink_animate:

hiluxturbo
01-29-2009, 21:08
så lang snorken burde være 3":smile:
d e nån liter luft som skal inn:beer:

Rossi
01-29-2009, 21:51
så lang snorken burde være 3":smile:
d e nån liter luft som skal inn:beer:

Selvølgelig er det "bedre" med 3" men tviler på att det er nødvendig til en standard OM617A på 125hk......

hiluxturbo
01-29-2009, 22:08
Selvølgelig er det "bedre" med 3" men tviler på att det er nødvendig til en standard OM617A på 125hk......

ja vi får nu se. trur d blir lite. e jo bare og prøve med og uten:smokin:

Lundblad
01-30-2009, 08:34
Snorkla ska no vel faen ikkje være kobla te!
Det e kun før pynt! Thefinger

narviboy
01-30-2009, 09:40
mulig han blir for trang ja, men nån like det jo trangt=p den e nu 2,5" så vi får bare prøve og se. dessuten tok d kun 1time å lage, og d va jævli gøy, så e jo bare å lage ny=) ekkje størrelsen det kommer ann på=p

Lundblad
01-30-2009, 09:50
Æ tvile sterkt på at den e før trang!
Se på inntake te luftfilterboksen på sugedieselen. Det e jo et sugerør...
Jo, va artig. Selv om æ va dautrøtt :D

hiluxturbo
01-30-2009, 17:29
Æ tvile sterkt på at den e før trang!
Se på inntake te luftfilterboksen på sugedieselen. Det e jo et sugerør...
Jo, va artig. Selv om æ va dautrøtt :D

men d orginale sugerøre e jo bare 20cm men hær e d snakk i over 1 meter.

Rossi
01-30-2009, 18:10
men d orginale sugerøre e jo bare 20cm men hær e d snakk i over 1 meter.

Uansett så er det fortsatt snakk om en original OM617A på 125hk som har ett maks turtal på 4000omdr/min eller noe sånt dvs 12000liter luft/min, hvis det var snakk en trimmet motor på 500hk som kjørtes med 8000omdr/min ville det nok ha blitt en helt annen sak.
Min fungerer forresten helt fint selv om jeg "bare" har 2.5"slange i snorkelen......

narviboy
02-05-2009, 10:44
i går forsvant all clutch veska og clutchen, fant ingen lekkasje på slanger, men fant fort ut at clutchsylinderen var gammel slitt og lekk. så med litt god modifisering fra meg og lundblad fikk vi bygd sammen en ny fra 3 gamle, og bilen er oppe å går igjenn klar for nye utfordringer=) gøy når man får til=)

Rossi
02-05-2009, 10:48
i går forsvant all clutch veska og clutchen, fant ingen lekkasje på slanger, men fant fort ut at clutchsylinderen var gammel slitt og lekk. så med litt god modifisering fra meg og lundblad fikk vi bygd sammen en ny fra 3 gamle, og bilen er oppe å går igjenn klar for nye utfordringer=) gøy når man får til=)

Nå mangler det bare att du får til å legge in flere bilder fra hytteturen sist:wink_animate:
Beholder forresten min vinsj! Oppdaget att den faktisk er raskere en 8274:laughing:

narviboy
02-05-2009, 10:59
joda joda, det kommer=) har bare ikke vært hjemme siste uka, har vært og koset med pelle og lundbla hver kveld=)

narviboy
03-16-2009, 16:52
Dekk og felger selges til rett pris=) kom med bud. 17x35 med 250 kongegode pigger i hvert dekk=) helt nydeli på vinteren..

Lundblad
03-16-2009, 23:50
hihi

narviboy
03-17-2009, 02:39
Ha Ha Ha Ha. ja en god kombinasjon av vinsj montering bak fra vi sto til kl.02.00 på natta og laga avtagbart krok feste til vinsja, og 1 times arbeid med å måkke hesteskit for og blidgjøre kjerringa dagen etterpå=p æ har sagt det til ho. SELG HESTEN OG KJØP G-VOGN med skikkelige Hestekrefter!!!!

Rossi
03-17-2009, 07:18
Det vinsjfestet ditt blir bra etter hvert Narviboy:smile:

Har du fått tak i større dekk eller siden du skal selge 17"erne? Jeg stikker innom en dag. Blir det noe kjøring snart?

hiluxturbo
03-22-2009, 17:38
litt sny kjøring
http://i169.photobucket.com/albums/u201/hiluxturbo/th_SNC11027.jpg (http://s169.photobucket.com/albums/u201/hiluxturbo/?action=view&current=SNC11027.flv)

narviboy
03-24-2009, 21:44
www.virtualtromso.no/4x4

narviboy
04-16-2009, 16:46
Nu blir det bra det her. bestilling sendes snart på : BOLT ON SPACERE, KOMPLETT HEVESETT, BAKHJØRNER, SKINN SETER, NY MOTOR, STORPUMPE++
så e det rust sveising og lakkering, så i juni skal han pelle snart være i ganke ok bedre stand=)

Rossi
04-16-2009, 16:57
:smokin:

4springar
04-16-2009, 17:27
Nu blir det bra det her. bestilling sendes snart på : BOLT ON SPACERE, KOMPLETT HEVESETT, BAKHJØRNER, SKINN SETER, NY MOTOR, STORPUMPE++
så e det rust sveising og lakkering, så i juni skal han pelle snart være i ganke ok bedre stand=)

Hoho, det må man si, slå på tromma! kordan motor og pumpe? og hevesett?
Du har ikkje vurdert å kjøpe ny bil da?

Rodriguez
04-16-2009, 19:58
Glem nu ikke motorn som står i nu!

narviboy
04-20-2009, 18:46
Blir enten hevesett fra sverige eller danmark, hold på å sjekke litt ka som e best av dem(og billigst) blir dieselpumpe fra finland=)
om æ har vurdert å kjøpe ny bil?
Du hakkje vurdert å reise t hælvette=p

4springar
04-20-2009, 19:03
om æ har vurdert å kjøpe ny bil?
Du hakkje vurdert å reise t hælvette=p
Helvette? dær har eg vært mange gang, akkurat no e eg forbi der, men skal innom på vei tilbake. Gla eg kjøre toyota på reisen! Thefinger

Men over til nå anna... Ang retur på et par batteri.
Skal vi make it happen?

narviboy
04-21-2009, 21:55
Japp, det skal vi få gjort=)

narviboy
04-21-2009, 21:57
Ny motor og automat kasse hentes i morgen=) samtidig og ei G-automat skal hjem til han far=)

narviboy
04-27-2009, 21:40
der va ny motor og aut fra 123(300 turbo) montert og bilen e oppe å går, mangle bare peng på konto så man får fylt fuel og kjørt litt=p

Rossi
05-03-2009, 09:10
Kongebra Narviboy!!
Er storimponert over innsatsen din med Pelle:smokin:

Legg ut noen bilder av resten du har gjort! Mangler jo massevis av oppdateringer i tråden din..........:grinpimp:

Bilkar
06-23-2009, 00:15
Kongebra Narviboy!!
Er storimponert over innsatsen din med Pelle:smokin:

Legg ut noen bilder av resten du har gjort! Mangler jo massevis av oppdateringer i tråden din..........:grinpimp:

Du som skal ha spacere?:smile:

narviboy
06-23-2009, 16:54
stemmer det=) pris på 4stk?? trenger vel ca 80mm

Rossi
06-25-2009, 21:30
Nå?!

Creepy Crawlere på Pelle nå eller?

narviboy
06-27-2009, 10:41
japps=) ser jo rimelig gromt ut=) glede mæ t å få testa=) vekve 14.00?

hiluxturbo
06-27-2009, 12:39

ja æ er me

Rossi
06-27-2009, 14:13

Bilda!

Har dessverre ikke tid til å bli med idag. Badprosjektet tar tid allerede:(

narviboy
06-27-2009, 17:26
joda, mangler mye bilder og info, men pga flytting ligger bildene på min kjære pc som ligger i en kasse i en garage osv... feriepengene har fått kjenne pelles hunger etter "stash" og dermed blir det ingen ferie på meg og familien da alle pengene har gått til orc 40mm hevesett, 35"creepy crawler på bwa felg, 80mm spacere, div nye kaross deler fra vtp, deriblant bakhjørner. nye lykter, onboard air kit, vinsj stash, og div småsnacks=) men planen er og få montert dette når det kommer i neste uke, få lakkert bilen og ta en sein høst ferie med pelle lavo og fjellet.

hiluxturbo
06-27-2009, 18:39
va du og testa biln i dag?

narviboy
06-27-2009, 18:58
nei blei dårli tid. jobb og greier. men kjøring om 1 time?

narviboy
07-22-2009, 23:27
Bil VURDERES solgt grunnet mulig overgang til mog. bud ønskes.

Bilkar
07-22-2009, 23:42
Bil VURDERES solgt grunnet mulig overgang til mog. bud ønskes.

Det er lov og ha 2:smile:

narviboy
07-22-2009, 23:54
klart det e lov, men skal penga til for og gjøre alt. og ja, kan jobbe mye overtid, men har prøvd det, og det resulterer til lite tid og kose med bilen.
har ikke lyst og selge, men har mer bruk for "skogsmaskin", men men. bilen selges ved rett pris. må ikke selge den. men som sagt. alt er til salgs for rett pris.

Bilkar
07-23-2009, 00:14
klart det e lov, men skal penga til for og gjøre alt. og ja, kan jobbe mye overtid, men har prøvd det, og det resulterer til lite tid og kose med bilen.
har ikke lyst og selge, men har mer bruk for "skogsmaskin", men men. bilen selges ved rett pris. må ikke selge den. men som sagt. alt er til salgs for rett pris.

så sant,så sant!! prøver og trappe ned bilparken selv, men ikke lett:shaking:
men har ikke mer enn 10-12 nå, så det må gå bra:smile:

Bilen din ser jo ok ut:smile: så den får du nok solgt, disse vokser ikke akkurat på "tre" heller så..

Lundblad
07-23-2009, 00:23
Er jo lagt en del TLC i denne bilen, så den går nok for en grei slump med penger

Rodriguez
07-23-2009, 16:01
Ka du ska ha førr dein da?

Bjørnar K
07-23-2009, 23:11
Fått spaceran??
bilda??

Bjørnar

Rossi
07-26-2009, 07:56
Narviboy er på en liten ferie/offroadtur i dagene. Dårlig med nett der tror jeg. Han har enda ikke fått på spacerene, men det kommer definitivt bilder så snart de er på bilen:smokin:

mercemann
10-23-2009, 10:04
Høre rykter om forandringe på biln å i vognkortet?

narviboy
11-09-2009, 12:06
jepp. har fått det jeg ønsket inn i vognkort, og hatt pelle på eu-kontroll. fikk 2stk 1̀enere. gåen parklys pære h.front og litt slakk i dørhengel førerdør. ellers alt i tipp topp=) så da er det klart for og starte opp på den andre nyinnkjøpte korte g-vogna=)

Rossi
04-09-2010, 22:25
Skjer ikke så mye med Pelle G-cab da Narviboy har vært opptatt med sin andre G, "Bruningen".......

53814

knixen
04-09-2010, 22:41
va tøfft! Må forresten ha stått "different shades of pooh" i den amerikanske fargebeskrivelsen...

Rossi
04-09-2010, 23:23
va tøfft! Må forresten ha stått "different shades of pooh" i den amerikanske fargebeskrivelsen...

"Fyra nyanser av brunt" kanskje:smile:

http://http://images.google.com/imgres?imgurl=http://res.moviezine.se.s3-external-3.amazonaws.com/44cd8/44cd86cc245ca20e1f7578142f3b420e/postr_l.jpg&imgrefurl=http://www.moviezine.se/film/fyra-nyanser&usg=__83NE2uYZZHSmP53z42Qg8qwV3ZI=&h=325&w=230&sz=16&hl=no&start=22&um=1&itbs=1&tbnid=90REpOKzvUrtGM:&tbnh=118&tbnw=84&prev=/images%3Fq%3Dfyra%2Bnyanser%2Bav%2Bbrunt%26start%3 D21%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN%26rls%3Dcom.micros oft:no:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7GGLL_no%26ndsp%3D21%26tbs%3Di sch:1 (http://images.google.com/imgres?imgurl=http://res.moviezine.se.s3-external-3.amazonaws.com/44cd8/44cd86cc245ca20e1f7578142f3b420e/postr_l.jpg&imgrefurl=http://www.moviezine.se/film/fyra-nyanser&usg=__83NE2uYZZHSmP53z42Qg8qwV3ZI=&h=325&w=230&sz=16&hl=no&start=22&um=1&itbs=1&tbnid=90REpOKzvUrtGM:&tbnh=118&tbnw=84&prev=/images%3Fq%3Dfyra%2Bnyanser%2Bav%2Bbrunt%26start%3 D21%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN%26rls%3Dcom.micros oft:no:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7GGLL_no%26ndsp%3D21%26tbs%3Di sch:1)

narviboy
04-12-2010, 11:40
Ja både pelle og bruningen fikk sæ test tur på hytta i helga, storimponert over ny-vogna. går som ei kule, va redd for norges første fartsbot på g da nåla bikket 130km/t (på privat inngjerdet privat vei med hengelås på alle porter og strømgjerde med piggtrå) så lovlig altså=p
beste g-vogna jeg har kjørt, selv om pelle og er godbil. gleder meg nå til og fortsette med prosjektbilen. lang g som rigges helt ned, har allerede kappet bort halve bilen=)
blir 2-seters Børstraktor=)

4springar
04-12-2010, 15:31
faenmeg bra, gutt!! Ka det blir t med crawleran da? trur de må testes på min, muli de funke på en skikkelig bil!
Kommer t byen i uka, får treffs.

G-utt
04-12-2010, 19:55
Skjer ikke så mye med Pelle G-cab da Narviboy har vært opptatt med sin andre G, "Bruningen".......

53814
Bruningen er en Jævlig stilig bil :) Blir enda stiligere ettervært når det kommer vinsj og anna stæsj :P Nu e dt allerede kommet hvite blinkers som gjør bilen enda stiligere ;)

G-utt
04-12-2010, 19:58
Pelle er blitt mye stiligere enn den hva når Narviboy kjøpte den. Den ligne ikke mye på en GD :P