PDA

View Full Version : Toyota Hi ace

Zuki_FrankiBoy
09-10-2008, 07:17
Hei!

Jeg legger Golf Synchro prosjektet på is etter masse tenking. Og vurderer å ta familiens gamle Toyota Hi Ace, eller Ski Heis som jeg liker å kalle det.

Den skal jeg ha Hi-lux aksler, hilux girkasse og motor, ledningsnett osv
Ska heise den 6" med noen ekstreme SPO. Ha 35" dekk og endel bredde da :P

Skal også ha veltebur( usynlig baki bagasjen) + noen indre justeringer :P
Skal ha båttank baki også, samt et batteri med 5kvadrats ledninger foran til starter og dynamo.

Vurderer å stille opp dieseltrykket!
Skal også ha snorkel, og et eksosrør på hver side av bilen. Dette kalles "Sides pipes"

Batteriet skal være fra bruddet og så stort so 55Ah
Det er av typen VARTA

Noen som vet om det er farlig å ha Yamaha tank ?
Ser mange bruker Suzuki båttank...

Zuki_FrankiBoy
09-10-2008, 07:20
Her er utgangspunktet

Legger også ut min daglige bruksbil. Det er en Volvo 760 med 740 motor( B230E) med Gruppe A supernasjonal kam og diverse justeringer.

Bildet når den står på hengern er fra når jeg og muttern henta den på avensisen hennes!
Den er ytterligere stylet nå med stickers and spoiler

Tom K
09-10-2008, 10:01
Det var et voldsomt stort batteri.

knixen
09-10-2008, 10:16
et mye bedre prosjekt i mine øyne! Blir spennende!!!

Zuki_FrankiBoy
09-10-2008, 10:45
Avensisen: muttern har forresten fått seg strober i grillen.. fet ass...

Zuki_FrankiBoy
09-10-2008, 10:47
Det var et voldsomt stort batteri.

Synes det jg å.. kosta egentlig mye penger, men fikk det av Reidar.

Zuki_FrankiBoy
09-10-2008, 10:58
et mye bedre prosjekt i mine øyne! Blir spennende!!!

ja, helt klart!

Golfen hadde masse rust i det bærende karosseriet.
Denne har ikke 1/10 av hva Gulfen hadde...

Ante
09-10-2008, 11:05
Skal bli moro og se denne med 35" hjul, du må ta mye bilder når du begynner
Er du sikker på at 5mm2 kabel holder til batteriet?

Zuki_FrankiBoy
09-10-2008, 15:22

Ja, skal ha en 5kvadratsledning til dynamo
og en til starter. Er ikke det nok da?

Ante
09-10-2008, 15:24
Jeg tror du bør øke til borti 50 mm2:smokin:

AMan
09-10-2008, 16:01
Trur du ska finn tak på et litt større batteri en 55amper også!!!

Zuki_FrankiBoy
09-10-2008, 17:31
Trur du ska finn tak på et litt større batteri en 55amper også!!!

Kommer du her å sier att batteriet jeg fikk i bruddet, ikke er bra nok ? Så skuffende. Trenger jo ikke noe større batteri for å dra rundt min lett startede motor ;)

Kommer til å ta masse bilder når jeg er igang.

Zuki_FrankiBoy
09-10-2008, 17:34
Detta er noe av det sykaste prosjektet her på Pirate. Er overbevist. En kamerat av Pappa sa det. Pappa kjører forresten lastebil hos Posten.

Ante
09-10-2008, 17:59
Jeg er helt enig, hvis du greier og heve den 6" og dytte 35" på den, da har du min respekt:smokin:

Gi Gass
09-10-2008, 18:04
He-he. Litt av et prosjekt.

Ønsker deg lykke til med drømmene, og tror du kommer til og slite med og gjennomføre de med dette prosjektet.

Denne bilen har selvbærende karroseri, så du kommer til og få store problemer med planene dine med både akslinger og hjul. Jeg vet, for jeg har selv en lik bil som jeg nettopp har vært over Island med. Den er ikke helt orginal, for og si det sånn... :wink_animate:

http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=82005&st=60#

http://www.offroad.no/forum/index.php?s=&act=module&module=gallery&cmd=user&user=9161&op=view_album&album=172

http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=90125&st=0#

Tom K
09-10-2008, 18:38
Mulig jeg tar feil men dette minner mistenkelig om en fyr som har vært både på offroad.no og her tidligere å posta en masse svada, kallte seg bla modalskongen. :shaking:

Viking067
09-10-2008, 19:13
Tror jeg ville tatt Golfen jeg.......... :shaking:

Tom K
09-10-2008, 19:34
[

Noen som vet om det er farlig å ha Yamaha tank ?
Ser mange bruker Suzuki båttank...[/QUOTE]

Yamaha tanken er veldig skummel, den må du ikke bruke

crom
09-10-2008, 20:36
hei
vil bare advare deg. pga jeg hadde veldig mange stygge episoder med min Yamaha tank. så endte med at jeg kjøpte meg en fuel cell. for ville da ikke prøve noen suzuki tank heller.da de kan implodere....skummelt.....Thefinger

AMan
09-10-2008, 21:57
Mulig jeg tar feil men dette minner mistenkelig om en fyr som har vært både på offroad.no og her tidligere å posta en masse svada, kallte seg bla modalskongen. :shaking:

Tenkte faktisk tanken, men tenkte at æ sku la tvilen komme tiltalte tell gode.

SAS hiace hadde vært tøft da :)

Zuki_FrankiBoy
09-10-2008, 21:59

Jaja, bilder blir det nok av

He-he. Litt av et prosjekt.

Ønsker deg lykke til med drømmene, og tror du kommer til og slite med og gjennomføre de med dette prosjektet.

Denne bilen har selvbærende karroseri, så du kommer til og få store problemer med planene dine med både akslinger og hjul. Jeg vet, for jeg har selv en lik bil som jeg nettopp har vært over Island med. Den er ikke helt orginal, for og si det sånn... :wink_animate:

http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=82005&st=60#

http://www.offroad.no/forum/index.php?s=&act=module&module=gallery&cmd=user&user=9161&op=view_album&album=172

http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=90125&st=0#

Ska ikke på Island jeg da. Men så ut som en artig tur!

Er ikke fra Modaln. Nilsi som er det...
Han kjører rundt i en slapp 2,3 v6 han

hei
vil bare advare deg. pga jeg hadde veldig mange stygge episoder med min Yamaha tank. så endte med at jeg kjøpte meg en fuel cell. for ville da ikke prøve noen suzuki tank heller.da de kan implodere....skummelt.....Thefinger

Ok, Ska snakke med Johannes sveiselærer og spørre om han kan tige en fuel cell til meg i alu

Moejoe
09-11-2008, 17:43
ville gått for golfen jeg da............ men siden du har så god hjelp av sveiselære Johannes og pappa (lastebilsjåfør i posten) er vel ingen ting umulig. Men spennende........ ;)

massey
09-11-2008, 21:02
Kommer du her å sier att batteriet jeg fikk i bruddet, ikke er bra nok ? Så skuffende. Trenger jo ikke noe større batteri for å dra rundt min lett startede motor ;)

Kommer til å ta masse bilder når jeg er igang.

Kan ikke bruke Varta batteri i en Hiace...det må være Denso.....De tyske elektronene er litt tregere enn de japanske. Og siden lednigsnettet og bendixen er tunet til japanske elektroner fra fabrikken, kan det bli unødig varmgang i bendixreturfjæra ved bruk av andre elektroner. Og ikke minst 5kvadrat kabel fra batteriet.

Huyndai
09-11-2008, 22:26
Ok, Ska snakke med Johannes sveiselærer og spørre om han kan tige en fuel cell til meg i alu

Vil på det varmeste anbefale en OMC ståltank,de er skuddsikre

Viking067
09-12-2008, 06:12

Er det sønnen til døperen?

AMan
09-12-2008, 07:20
Kan ikke bruke Varta batteri i en Hiace...det må være Denso.....De tyske elektronene er litt tregere enn de japanske. Og siden lednigsnettet og bendixen er tunet til japanske elektroner fra fabrikken, kan det bli unødig varmgang i bendixreturfjæra ved bruk av andre elektroner. Og ikke minst 5kvadrat kabel fra batteriet.

Hiace bruka Kobe batteri Thefinger

Tom K
09-12-2008, 09:14

tror det er svogeren til Pontus Piloten.

Zuki_FrankiBoy
09-12-2008, 10:49

Hmm, skal vurderes. Men er ikke Denso i bruddet serru. Pappa har Varta i lastebilen, funker fjell det!

Vil på det varmeste anbefale en OMC ståltank,de er skuddsikre

jaha. Johannes er flink til å TIG sveise. skal dessuten ikke skyte på den

Vet ikke hvem faren hans er. Han er sikkert døpt av presten som de fleste.
Husk nå Johannes var døpern, ikke at johannes var sønnen til døpern!
Men nok bibelhistorie. Og nok OT!!!

---

har påbegynt arbeidet med SPOA i dag! Kommer bilder iløpet av kvelden

Øystein
09-12-2008, 20:55
Pappa har Varta i lastebilen, funker fjell det!

Hva slags lastebil har han? Helluft?
Hva med luftfjæring på "SkiHeisen"? Da kan du jo justere høyden selv:wink_animate:

har påbegynt arbeidet med SPOA i dag! Kommer bilder iløpet av kvelden
Det blir bra:smile:

Zuki_FrankiBoy
09-12-2008, 23:17
Pappa kjører Volvo FL9

Luftfjerning?! Nææ. trukke det

Her er bildene av når jeg begynte å ordne med SPOA

Viking067
09-13-2008, 06:28
Var litt dårlige bilder av noe firkantstål.

Zuki_FrankiBoy
09-15-2008, 07:11
Var litt dårlige bilder av noe firkantstål.

Da har du tydeligvis sett åssen SPOA blir lagd og modifisert...

Mad Max
09-15-2008, 07:30
Øl og potetgull sier jeg bare...:smokin:

Viking067
09-15-2008, 15:45
Øl og potetgull sier jeg bare...:smokin:

Ja, spanderer du? :beer:

Dette blir morro!

Viking067
09-15-2008, 15:51
Da har du tydeligvis sett åssen SPOA blir lagd og modifisert...

Det var allikevel noen dårlige bilder av firkantstål, men det var kanskje litt for vanskeligt å forstå!

Tom K
09-15-2008, 15:53
:shaking:

knixen
09-15-2008, 18:07
:shaking:

x2!!!

sist jeg sjekket startet man ihvertfall med å ha 2 stk aksler å heve... hiacen er langtifra HI(GH)... eller ACE for den saks skyld... :shaking::shaking::shaking:

Hva skal du med stålet??? Har ingenting med spoa å gjøre det... hvis du vil vise oss noe stål... frem med bilder av fjærstålet da... sjakler kanskje... foringer eller whatever...

Tom K
09-15-2008, 18:20
Pappa kjører Volvo FL9.........:laughing: er ikke lastebil det, det er pick up det

ShuDuck
09-15-2008, 18:45
Skjønner ikke hvordan man lager SPOA jeg.... kan ikke du vise?

Tom K
09-15-2008, 18:49
firkantrør og akselen fra ei lita tralle, for ei jævla nepe :puke:

ShuDuck
09-15-2008, 18:52
jeg er tunglært og trenger flere bilder og forklaring. Siden han har peiling hadde det vært fint om han kunne ha vist det

Tom K
09-15-2008, 19:00
det er ikke du som er nepa Shu :wink_animate:

ShuDuck
09-15-2008, 19:05
hehe nei.. men hadde vært artig med litt "tech" Thefinger

Tom K
09-15-2008, 19:25
hehe tviler på at denne luringen klarer å bygge lego, å langt mindre bygge bil

Gi Gass
09-15-2008, 19:38
Pappa kjører Volvo FL9.........:laughing: er ikke lastebil det, det er pick up det

:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

Kjører selv FH12 460 til dagen, og den er ikke mer enn mellomstor Thefinger

Med denne målestokken som er på dette prosjektet, skal det nok bli en
"HIACE MONSTERTRUCK" :grinpimp:

knixen
09-15-2008, 20:11
mulig han synes aksel hylsene er for svake og lager nye... :laughing::laughing:

likbil
09-15-2008, 20:21
Skal HIACEN veie 4.5 tonn?

Gi Gass
09-15-2008, 20:31
mulig han synes aksel hylsene er for svake og lager nye... :laughing::laughing:

Faen Knut!! Nå fikk du meg til og tenke på klasikkeren fra Gamle Dork, hvor Guruen bygger portaler :smokin:

Noen som har link? Mener det lå en tråd på et forum i statene...

Så får "guttekvalpen" en hjelpende hånd på veien.. Thefinger

NB: Du får ikke bygge slike på Runneren, da ikke den er verdig en slik fantastisk genial modifikasjon

ShuDuck
09-15-2008, 20:55
Faen Knut!! Nå fikk du meg til og tenke på klasikkeren Guruen bygger portaler :

haha jeg ler hver gang jeg tenker på det.. her er tråden http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?p=2550671#post2550671

Mad Max
09-16-2008, 19:12
Hmmmm her sitter jeg med øl og potetgull og venter på bilder......:eyemouth:

Zuki_FrankiBoy
09-17-2008, 07:08
Hmmmm her sitter jeg med øl og potetgull og venter på bilder......:eyemouth:

Ok. Et prosjekt er ikke laga over natta vettu!
Vær tålmodig og ikke kom med maseinnlegg!

Har nok å gjøre ved siden også, skole, jobb, dama osv så slutt å mas!

Dessuten er det ikke sunt å drikke øl og spise potetgull hver dag

Øystein
09-17-2008, 16:14

Joda, har du ikke hørt om "5 om dagen"? Humle, malt og poteter, med vann til og litt salt på må da være sunt?

knixen
09-17-2008, 16:24
Ok. Et prosjekt er ikke laga over natta vettu!
Vær tålmodig og ikke kom med maseinnlegg!

Har nok å gjøre ved siden også, skole, jobb, dama osv så slutt å mas!

tror ikke dette prosjektet lages om dagen heller... :shaking::shaking::shaking:

ingen maser her, vi bare tviler sterkt på at du har noe prosjekt og at du i det hele tatt vet hva du snakker om. Sad but true!:shaking::shaking::shaking:

Og dermed er du diskvalifisert fra å mene noe om hva som er sundt eller ikke heller... :shaking::shaking::shaking:

Må vi innføre stupid-tuesday i denne tråden??? Thefinger

Zuki_FrankiBoy
09-18-2008, 07:21
Nå ere på tide å jekke seg et par hakk ned vel?

knixen
09-18-2008, 10:07

Det er nok på tide å vise at du faktisk holder på med noe! Vi bruker faktisk tid på å bidra der vi kan her inne, og "fake" prosjekter og bullshit liker vi ikke. Så put your money where your mouth is!!!

Zuki_FrankiBoy
09-18-2008, 10:48
Det er nok på tide å vise at du faktisk holder på med noe! Vi bruker faktisk tid på å bidra der vi kan her inne, og "fake" prosjekter og bullshit liker vi ikke. Så put your money where your mouth is!!!

har jo lagt ut bilder av bilen og bilder av spoa osv. holder på vettu. så bare klapp igjen du ! Thefinger

ShuDuck
09-18-2008, 11:15
hva med bilder av det du sier du skal poste bilder av? slik som spoa på toyotaakslingen, og ikke et firkantrør liggende oppå en hengeraksling :idea:

skal du ha spoa framme og? Thefinger

Holten
09-18-2008, 11:22
Vært gøy å faktisk sett noe av dette om det finnes?? Hittil er det jo bare bullshit :grinpimp:

Zuki_Tov
09-18-2008, 11:23
hva med bilder av det du sier du skal poste bilder av? slik som spoa på toyotaakslingen, og ikke et firkantrør liggende oppå en hengeraksling :idea:

skal du ha spoa framme og? Thefinger

Enig enig. Hvorfor har du lagt ett firkant rør oppå en hengeraksling? ;S

Venter på bilder!

Holten
09-18-2008, 11:35
edit: feil tråd

knixen
09-18-2008, 12:21
har jo lagt ut bilder av bilen og bilder av spoa osv. holder på vettu. så bare klapp igjen du ! Thefinger

Du har lagt ut bilder av en bil og noen stålbiter som ikke har noe med spoa å gjøre...

Men greit, dette er i nybegynner tråden og her burde vi være overbærende. MEN det virker ikke som om du vet hva spoa er, eller hvordan det gjøres. Da hadde du ikke lagt ut de bildene og den teksten sammen.

Ta nå å enten legg ut skikkelig informasjon her, eller la være å poste noe mer. Med skikkelig info skal du få den hjelpen og de rådene du trenger.

Hvis du fortsetter på denne måten så foreslår jeg du finner deg et annet forum...

Viking067
09-18-2008, 13:17

Ja, det syns jeg du absolutt burde gjøre.

BerntS
09-18-2008, 14:02
Ikke vær så strenge med en nybegynner.

Ang ombyggingen ville jeg begynt med slike.
http://i210.photobucket.com/albums/bb246/BerntS/Suki%20historie/33-680_h.jpg

Har sånn spinner effekt som kaster vekk gjørmen før det tetter mønsteret i hjulene når du kjører i dyp gjørme.
Er billige også 399 på Biltema. funker bra de :smile:
Kjøler og ned bremsene ved aktiv kjøring :smokin:

Gi Gass
09-18-2008, 16:21

Du mener vel"etter aktiv kjøling" :grinpimp:

De forsetter jo tross alt og ventilere bremsene etter at du er pakert i pitten ThefingerThefinger

likbil
09-18-2008, 18:13
Har vel ikke noe jeg skulle ha sagt, men må åpne kjeften likevel.
Jeg vil mene å tro at bilen til sønnen min er mer fullblods offroader enn det som blir produsert her
28292

carlo
09-18-2008, 18:24
jeg syns til dere som bare kritiserer her at dere skal sjærpe dere litt jeg da:pissed:dere har vell beynt et sted dere også:shaking:la stakarn få lov til og prøve seg før dere dreper hans drømm.til dere som bare kritiserer syns dere skal tenke litt på dere selv før dere kritiserer andre at dem ikke kan bygge noen bil.er jo ikke alle som bare kan gå og i buttikken og kjøpe det dem trenger :pissed::pissed::pissed::pissed::pissed::pissed::p issed:

likbil
09-18-2008, 18:44
jeg syns til dere som bare kritiserer her at dere skal sjærpe dere litt jeg da:pissed:dere har vell beynt et sted dere også:shaking:la stakarn få lov til og prøve seg før dere dreper hans drømm.til dere som bare kritiserer syns dere skal tenke litt på dere selv før dere kritiserer andre at dem ikke kan bygge noen bil.er jo ikke alle som bare kan gå og i buttikken og kjøpe det dem trenger :pissed::pissed::pissed::pissed::pissed::pissed::p issed:

BRUK ØYA DINE:pissed::pissed::pissed::pissed:
SPOA:question::question::question: 2 TONNS FIRKANTJERN PÅ EN HEGERAKSEL:question::question::question:

carlo
09-18-2008, 19:15
hat sett det men som jeg skrev la han få lov til og prøve da seg på det da før en beyner og kritisere han da

Zuki_FrankiBoy
09-18-2008, 21:46
Du har lagt ut bilder av en bil og noen stålbiter som ikke har noe med spoa å gjøre...

Men greit, dette er i nybegynner tråden og her burde vi være overbærende. MEN det virker ikke som om du vet hva spoa er, eller hvordan det gjøres. Da hadde du ikke lagt ut de bildene og den teksten sammen.

Ta nå å enten legg ut skikkelig informasjon her, eller la være å poste noe mer. Med skikkelig info skal du få den hjelpen og de rådene du trenger.

Hvis du fortsetter på denne måten så foreslår jeg du finner deg et annet forum...

Så tøff du blei i kjeften!

Ja, det syns jeg du absolutt burde gjøre.

http://i210.photobucket.com/albums/bb246/BerntS/Suki%20historie/33-680_h.jpg

Har sånn spinner effekt som kaster vekk gjørmen før det tetter mønsteret i hjulene når du kjører i dyp gjørme.
Er billige også 399 på Biltema. funker bra de :smile:

Jeg er ikke dum jeg heller...

Har vel ikke noe jeg skulle ha sagt, men må åpne kjeften likevel.
Jeg vil mene å tro at bilen til sønnen min er mer fullblods offroader enn det som blir produsert her
28292

Frekke faen! Prosjekttråden min blir bare OT

BRUK ØYA DINE:pissed::pissed::pissed::pissed:
SPOA:question::question::question: 2 TONNS FIRKANTJERN PÅ EN HEGERAKSEL:question::question::question:

Veier ikke 2 tonn. Er 2"x3" stålrør.

knixen
09-18-2008, 22:04
Så tøff du blei i kjeften!

Jeg er ikke dum jeg heller...

Frekke faen! Prosjekttråden min blir bare OT

Faktisk var det der saklig kritikk, mye mer saklig enn du har vært. Tråden din er OT...

Du poster som en dritunge...

Tommy
09-18-2008, 22:05
SKal du starte en prosjekt tråd så gjør det i prosjekt forumet.

Til dere andre vær litt overbærende til vi ser hvor dette bærer hen.

Og til trådstarter, ta det litt rolig i svingene med hvordan du tiltaler folk her på forumet...

Denne tråden er låst