PDA

View Full Version : Enda litt mere heving av XJ

Roy HP
09-13-2008, 08:05
Kjøre rundt med en XJ limited som e heva med ett 75 MM Trail Master kit, og synes att bilen står altfor mye på snuten. Så min plan e å ta bort de orginale gummiklossene på oversia ov fjerne og montere dit klosser fra Terraflex som e 50 MM alstå en heving på ca 30 MM, altså en heving på rundt 105 MM. Da kommer spørsmålet mitt: vill æ få problemer med mellom akslingen min framme eller vil det gå greit?. Har senka girkassen med 25 MM.

sivrt
09-13-2008, 12:48
Drivakselen foran har dobbeltkryss oppe ved fordelingskassen som tar opp vibrasjoner bedre enn løsningen som er på bakre drivaksel. Når man får vibrasjoner bak bygger man om kassen og monterer ny drivaksel som ligner på den fremre for å eliminere dette.
Jeg har 7" heving nå og har ikke planer foreløpig å gjøre noe med drivakselen fremme.

Så for å svare deg enkelt, det vil gå helt fint:smile:

Roy HP
09-13-2008, 15:56
Det øres bra ut, da trur æ det att det blir montert nye klosser på fjæringen etter att æ e ferdig med bytte av bremseslanga og nye opphengs arma til forakslingen.
Skulle egentlig ha hadt litt breiere felga til biln helst 8" for de orginale ser litt smal ut

sivrt
09-14-2008, 00:16
8" felger er nok det beste med orginale breddere ja.. Spesielt hvis du finner noen med 0 i innpress.. Passer perfekt med 31" dekk..