PDA

View Full Version : Turbo i 85'G

Lundblad
04-19-2007, 11:55
Det hær e vel egentlig retta mot han Mattis, siden han har gjort det, men æ vil gjerne ha innspill fra dokker andre!

Æ ringte til BT i dag å lurte på kordan æ sku gå fram før å få turbomotoren gokjent, å dæm sa va at æ måtte snakke me Bureauet om å få papira på at man ikkje trengte å bygge om alt før at det sku holde/evt ka som måtte bygges om å dokumentasjon på at det va gjort.. Så æ tok beinan fatt å spaserte bort over til dæm å snakka litt om å sette turbomotor i Gd'en..
Det han sa til mæ va at æ ikkje trengte å få det 'gokjent' pga. det trengtes ikkje gjøre nåkka me verken bremse eller forstilling O.L eneste va at eksosen måtte bygges litt!
Æ syns det hørtes rart ut me tanke på Mercemann sleit lenge me å få BT på gli..
Noen som har montert turbomotor (ser bort i fra STT turbo) uten å måtte gokjenne det hos BT?

mercemann
04-19-2007, 13:26
Det er som regel ikke noe problem. Grunnen til at jeg sleit var at min bil opprinnelig var bensin. MEN jeg har vært borti at bilene ikke har blitt godkjendt på eukontrollen fordi det har vært satt inn turbomotor i orginal 300gd.

Løsningen på problemet er å be beurået om å skrive en dokumentasjon på at alle delene er lik og få dokumentasjon på hestekrefeter og egenvekt forran/bak. Da vil BT godkjenne bilen (sansynligvis).

Mattis

Henning
04-19-2007, 13:30
Jeg har hatt to orginale STT biler ingen av dem hadde turbo eller økt hk innskrevet i vognkortet, hvorfor skal du ha det?

ps... Mattis har rett du har den styggeste G vogna Thefinger

Lundblad
04-19-2007, 13:37
Jeg har hatt to orginale STT biler ingen av dem hadde turbo eller økt hk innskrevet i vognkortet, hvorfor skal du ha det?

ps... Mattis har rett du har den styggeste G vogna Thefinger

Æ e stolt over det! Thefinger

Lundblad
04-19-2007, 14:13
Det er som regel ikke noe problem. Grunnen til at jeg sleit var at min bil opprinnelig var bensin. MEN jeg har vært borti at bilene ikke har blitt godkjendt på eukontrollen fordi det har vært satt inn turbomotor i orginal 300gd.

Løsningen på problemet er å be beurået om å skrive en dokumentasjon på at alle delene er lik og få dokumentasjon på hestekrefeter og egenvekt forran/bak. Da vil BT godkjenne bilen (sansynligvis).

Mattis

Det va det som va plan min å. Men i følge guttan på Mercedes va det ingen vits.. Det hadde ikkje ei så stor betydning.
Men det e vel kanskje like greit å gjøre det uansett..
Uansett så kommer motoren i neste månede(håpe æ), håpe du har både verktøy å verkstede klar til da :)

mercemann
04-19-2007, 14:17
Det va det som va plan min å. Men i følge guttan på Mercedes va det ingen vits.. Det hadde ikkje ei så stor betydning.
Men det e vel kanskje like greit å gjøre det uansett..
Uansett så kommer motoren i neste månede(håpe æ), håpe du har både verktøy å verkstede klar til da :)

hmmm kofførr e det bestandi æ som må????Thefinger

Værkstedet e dær det men du må nok skru sjøl sia æ ska opereres om to uke.

Mattis

Lundblad
04-19-2007, 14:36
hmmm kofførr e det bestandi æ som må????Thefinger

Værkstedet e dær det men du må nok skru sjøl sia æ ska opereres om to uke.

Mattis

Sånn går det når du e flink me G!
Motoren e jo ingen problem å få ut, æ sku egentlig bare ha dæ til å vise mæ kor æ justerte dieselpumpa å kordan man justere opp turboen, før det har æ ingen peiling på..

mercemann
04-19-2007, 20:02
Sånn går det når du e flink me G!
Motoren e jo ingen problem å få ut, æ sku egentlig bare ha dæ til å vise mæ kor æ justerte dieselpumpa å kordan man justere opp turboen, før det har æ ingen peiling på..

Vi ska vel fikse det kan du skjønne. MEN det e på en betingelse. At du garantere at du ikkje lakke om biln dinnewburn

Lundblad
04-20-2007, 07:21
Vi ska vel fikse det kan du skjønne. MEN det e på en betingelse. At du garantere at du ikkje lakke om biln dinnewburn

Nei, æ trur ikkje æ ska det..
Den e så jævla stygg at den blir kul!
Åsså gjør det ingenting om æ får ripa i lakken :)